Regisztráció Blogot indítok
Adatok
paparambo

0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A mai nap sokak számára bizonyára szomorú, de egyben megannyi boldog percet fog feleleveníteni. Éppen ma egy éve, hogy a MALÉV 66 év után befejezte működését. Még magam is elérzékenyülök, ha arra a történetre gondolok, amikor az utolsó géppel felszállt a kapitány, Leposa…..
paparambo 2013.02.10 22:34:38
Kedves Mindenki ! Talán az a legjobb, ha én is megszólalok ebben a civakodásban. Közel 10 évet dolgoztam repülőgép szerelőként a Malév RÜOn azaz repülőgép üzemeltetési osztályon, a starton ahogyan mi neveztük. Az érkező gépek kiszolgálását végeztük, és a hibajavításokat. A varronői foglalkozas is nagyon fontos munka, különben milyen lenne ruha nélkül élni, és minden elismerésem az övék, igazából minden foglalkozás nagyon fontos és értékes. Nekünk annyi volt a dolgunk , hogy ha hibával érkezett egy repülőgép volt kb 10-15 perced, hogy felmérd mi okozza a hibát, mit kell cserélned, és hogyan tudod a gépet mihamarabb újra üzembe helyezni, és ezt az aláirásoddal nyomatékosítani, hogy a gép biztonságos és újra repülhet. Az álomfizetésemből én is adóztam közel a felét, amit ugye mint egy kedves hozzászóló megemlít valoszínűleg a Malévre költötték. Aki ott dolgozott mindenki be volt jelentve, és mindenki adózott, nem voltak sötét foltok a bérszámfejtésben, ez sok munkahelyre nem mondható el . A 10 év alatt egyetlen egy szabad jegyet nem használtam fel, valószínűleg azért mert az álomfizetésem nem tette lehetővé, hogy külföldön nyaraljak , de lehetséges én csináltam rosszul valamit. Egyébként a fizetésünk nem volt sokkal több , mint egy BKV buszvezetőé, ami megint csak fontos hivatás. Arról viszont senki nem beszél , hogy mennyi penzt tudtak kivenni, megforgatni a Malév segítségével. Lehetséges , hogy beletettek néhány miliárd adófizetői forintot, de abban biztos vagyok , hogy sokkal többet vettek ki belőle. Bár ezt bizonyítani nem tudom, de eddig az ellenkezőjét sem bizonyította soha senki, csak azt szajkózták mennyire volt veszteséges. A veszteség pedig óriási, és nem csak a volt dolgozóknak, hanem az egész országnak, a Malév egy jol eladható márka volt európában, számtalan díjat nyert az utaztatás terén, ami a fapadosokról nem mondható el. És mi nem siránkozunk, hanem emelt fővel viseljük a sorsunk, és próbálunk tovább élni a családunk nélkül is, mert mi komolyan egy nagy család voltunk, de ez sokak számára érthetetlen, mert ők nem tartoztak oda, és nem érzik azt , hogy mi mit vesztettünk, kívánom nekik, hogy egyszer olyan munkahelyen dolgozhassanak, amire ugy tudnak tekinteni, mint a saját családjukra.
paparambo 2013.02.10 22:44:13
@Mmj Drtmmj: azért nem európai reptereken találtunk munkát, mert álltalában csak idény jellegű munkákra van igény, minden társaság rendelkezik a saját megfelelő állományával, viszont ha megnövekszik a forgalom, nyáron linera, télen hangárkarbantartásra, akkor van szükségük több emberre és ezt így oldják meg , hogy külsősöket alkalmaznak, 1-2-3 vagy jobb esetben 6 hónapra de ez ritka. Viszont Indiában 1 évet ajánlottak ami azért biztosabb megélhetés, mint a néhány hónap. A család kérdésedre a válaszom , nem europai embernek valo hely, kisgyerekkel , a higienias viszonyok, a sok betegseg, malaria a szunyogok miatt, nem tennem ki a családom ilyen veszélyeknek, aki kívancsi rá vakációzni , érdekességnek nem rossz , de folyamatosan kinnt élni, arra nem való. Ha bármilyen kérdésed lenne még ezzel kapcsolatban, szívesen állok rendelkezesedre. Minden jót kívánok
paparambo 2013.02.10 22:52:50
@sokasebi: Azért van 4 csíkunk, mert itt is rangsor van , mint a pilótáknál, 2 csík egyszerű légijármű szerelő aki kijött az iskolából és még nincs szakmai tapasztalata, és tipusvizsgája. 3 csík minősítő szerelő, minden jogosítása megvan , és gyakorlati tapasztalata, de még nem tölt be vezető pozíciót. 4 csík vezető szerelő, megfelelő szakmai tapasztalattal, és tipusjogosítással, ő irányítja és hangolja össze a többi szerelő munkáját. Remélem kielégítő volt a válaszom, minde jót kívánok.