Regisztráció Blogot indítok
Adatok
nincs of the year (törölt)

0 bejegyzést írt és 26 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Megígérték, felfestették, már a Király utcában is van olyan szakasz, ahol hivatalosan is lehet kerékpározni a BKV buszsávjában. Az áttörésben nagy szerepet játszott a Kerékpárosklub, amely kitartóan lobbizott azért, hogy a megnövekedett biciklifogalom számára megnyissák a…..
nincs of the year (törölt) 2012.08.16 13:23:07
@igazi hős: "Az megfelelő érv, hogy nem vezet hozzá út?"

Természetesen megfelelő érv lehet bizonyos esetekben, ahogy én is elfogadom, hogy bizonyos helyeken, helyzetekben a busz és a kerékpár összeengedhető. Azt azonban nem hiszem el, hogy védettebb kerékpáros útvonalak (amik nem a gépkocsi főútvonalak) kialakításával megnégyszereződne a lámpával súlyosbított kereszteződések száma.

És főleg fogadom el azt, hogy főszabályként a kerékpáros forgalmat a forgalmas fűútvonalak buszsávjaiban, vagy akár a buszsáv nélküli fútvonalakon kell vezetni.

És ezzel itt be is fejezem, köszönöm a lehetőséget, hogy megszólalhattam. A Kerékpárosklub képvisel egy véleményt, egy érdeket, és azt jól érvényesíti is. Nekem más a véleményem, ezt itt jeleztem. Ők is kerékpár-pártiak, én is, de másként képzeljük el. Ők a kerékpározás elterjedését a konfliktusokon keresztül képzelik, én a különválasztás híve vagyok. És arra buzdítok mindenkit, hogy gondolja végig: tizennégy éves gyerekét inkább a Rákóczi úton, a buszsávban indítaná útnak iskolába kerékpárral, vagy egy átmenő gépkocsiforgalom számára (akár fizikailag is) lezárt, kerékpárosoknak védettebb, nyugodtabb, biztonságosabb útvonalon.
nincs of the year (törölt) 2012.08.16 13:31:40
@B0BDobalina: Ez azért árnyalja a képet, de valahogy az a benyomásom támadt, hogy a Kerékpárosklub ragaszkodik az autós főútvonalak átvételéhez, ld. pl. Bajcsy, Körutak, harcosan küzd az egyenjogúságért, holott külön nyomvonalakon szerintem még egyenlőjogúbb lehetne.

Ha rossz következtetést vontam le, mea culpa, de akkor el kellene gondolkodni a kommunikáción.

Véleményem továbbra is az, hogy a kerékpárnak nem az autók közé keverve, hanem védettebb módon kell biztosítani a haladást, Budapest kerékpáros átjárhatóságát.

A békésebb, kisebb forgalmú, nem átmenő főútként funkcionáló, és nem a várost átszelő tranzitbuszként működő vonalakon nem kifogásolom a busz és a kerékpár összeeresztését, de gyerekeknek és idősebbeknek itt is aggályosnak tartom, ezzel valószínűleg kizárunk egy jelentős kört a budapesti kerékpározás reális lehetőségéből.
nincs of the year (törölt) 2012.08.16 13:43:58
@kohabitállak: Kerékpáron születtem, motoron folytattam, de vissza-visszaültem bringára, aztán autós munkám lett. Most vonatozok és gyaloglok, de a kerékpár végig megmaradt. Milyen alapon és milyen jogon vonod kétségbe, hogy van tapasztalatom?

Inkább arra kérlek, képzeld el egy alföldi város kerékpárforgalmát Budapest főútjain. A meglévő forgalom mellett. Merthogy szerintem ez lenne a cél, aki tud, az inkább kerékpáron közlekedjen, mint valami motoros járművön.

Namost képzeld el, ahogy annak a városnak a közlekedői beállnak a budapesti autós forgalomba.

Hát nem állnak be. Akik Cegléden kerékpároznak, azok nagy része Budapesten nem szállna kerékpárra, mert nem biztonságos. Amit egy feszes ruhás áramvonalas sisakos pesti extrémbringás símán lekezel, az egy átlag alföldi kerekező néninek nem opció. A buszon utazók (köztük pillanatnyilag én is) pedig megőrülnének, ha ez a népesség tényleg kerékpárra ülne, és a buszsávban haladna.