Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Kovács

0 bejegyzést írt és 5 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Bátorság és őrültség között szűk a mezsgye, főleg ha egy autóversenyzőről beszélünk. Érdemes rászánni azt a közel 12 percet erre a videóra: Colin McRae 15 éves ralis pályafutását mutatja be. Szerintetek bátor vagy őrült?   ..
Lepoldék ismét megosztottak egy tanulságos videót:  Amikor megnéztem a videót, nem akartam elhinni, hogy ez megtörténhetett. Hogy hibázhatott ekkorát az ember?! Viszonylag egyszerűen: a sárgamellényes legény nem sportbíró, hanem pályabiztosító, aki elsősorban biztonsági…..
Kovács 2012.07.25 22:45:22
@T-Maci: Teljesen jogos a f elvetésed, mi szerint a rendező tanuljon a hibáiból. A sprint sorozatok valóban az utánpótlás nevelést hivatottak szolgálni, csak közben lassan több embert vonzanak, mint az ORB.
Az okot mindenki tudja, de azért leírom: PÉNZ!!!
Az viszont, hogy elmondhatjuk a véleményünket igenis fontos. Hátha egyszer, véletlenül odafigyelnek ránk is.
Bár tudjuk, a vélemény, olyan mint a segglyuk.
Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra..
Bocsánat, a vulgáris stílusért, de sajnos ez az igazság, és ezt csak így lehet leírni. De a tények sajnos tények maradnak. (mindkét esetben)
Kovács 2012.07.25 15:39:28
Nem régiben borzolta kedélyeket egy ominózus nagyszékely versenybaleset, ahol hála Istennek, a két versenyzőn kívül nem esett baja senkinek. Nem kellett sokáig várni az első negatív véleményre sem. Aztán már kezdtük azt hinni, hogy lassan csitulnak a hullámok és minden visszaáll a normális kerékvágásba. De úgy tűnik, sokkal inkább egy állóháború kezd kibontakozni a versenyeket rendezők között. Hallani sok mindent, hogy az egyik verseny szervezője felelőtlenül és főleg engedély nélkül "játszik mások életével", megy hogy a "nagyhatalmú" kompromisszumos megoldásként, csak a saját verzióját erősítgeti (hátsó sugallatra). ezek valódiságát csak akkor lehetne objektíven eldönteni, ha mindkét fél egyenrangúként kezelné és nem lekezelné a másikat. Ismét leírom, a mai Magyar Rallysportnak nagyon, de nagyon nem tesz jót ha ebbe az irányba fogunk elmenni. A versenyzők azért járnak sprintversenyekre, mert erre van pénzük!!! Ja és mert lassan nem lesz ORB. De vissza a lényeghez. A TME sorozat egyik fő konkurense rendezett versenyt a hétvégén, az ország egyik legnagyobb hírű gyorsaságiján. Sajnos itt is tetten érhettük a dilettantizmust. A Rácz Tibor és Jankovics Rajmund által dirigált Lada és az utánuk induló páros járt szerencsétlenül. Ráczék megpörögtek. Puff neki volt már ilyen, de azért az nem mindennapi, hogy autójukat visszatolják a következő páros elé, hozzáteszem a versenybíró aktív közreműködésével. Ha most visszatekintenék a bejegyzés elejére, akkor ismét felvetődne blogoló kolléga felvetése "Te játszanál mások életével? Ők igen!" remélem sikerült pontosan idéznem, nem szeretnék senkit sem megsérteni. Az egy dolog, hogy minden néző mellett nem lehet egy pályabíró, de az enyhén szólva is kedély borzoló, hogy egy a verseny biztonságáért és zavartalan lebonyolításért felelős személy, aki adott szakaszon, ha úgy tetszik az "Isten" , de legalább is hasonló jogkörrel felvértezve, nem tudja, hogy mi is a legfőbb feladata. Hát elmondom, a legfőbb feladata az emberi élet megóvása. Lehet persze azt mondani, hogy nem tudta, nem akarta, vagy nem gondolta. A versenypályák mellé igen is szakemberek kellenek. A fent említett esetet tekintve ez legalább olyan horderejű, mint a nagyszékelyi. A rendező itt sem tett eleget a biztonsági szabályoknak!!! Ugyanis a rendező képviselője (pályabíró) rögtön legalább négy ember életét (két versenyzőpáros) testi épségét, ne adj Isten életét veszélyeztette egy olyan döntéssel, melynek nincs helye az autóversenyek világában.Itt sajnos felelős a verseny szervezője is legalább oly, ha nem nagyobb mértékben mint a beosztottja, mivel az ő felelőssége lenne felkészítenie munkatársait minden, mondom minden helyzetre. Kíváncsian várom, milyen szankciót fog az MNASZ vele szemben kezdeményezni, ha tudjuk, hogy a konkurencia hasonló mulasztásért mit kapott. Nyilván nem azt szeretném, hogy bárkit is eltiltsanak, hanem azt hogy a lehető legkisebb kockázat mellett is versenyezhessünk. Még most is azt vallom, hogy legyen következménye mindkét esetnek, szankcionálják a hibákat, de ezt tegyék józan határokon belül és ne a sport rovására.
Kovács 2012.07.25 22:34:07
@B. Capelluti:
Igen. Érintett vagyok. Csakúgy mint az összes versenyző akinek bőrére mehet mind a két eset. Ha már pénzt, időt, energiát nem sajnálok arra, hogy versenyekre költsem, akkor jogosan várhatom el "Bárkitől" , hogy a pénzemért ne hibázzanak. Se így, se úgy!!! De igaz várjuk ki a végét!
Nincs ORB-futam Rallye Dream fotópályázat nélkül. Válassz ki három  képet a versenyen lőttek közül, töltsd fel a facebookos oldalunkon található alkalmazáson keresztül! A közönségszavazatok alapján a tíz legjobb között ajándékokat sorsolunk ki, emellett pedig a Rallye…..
Kovács 2012.06.11 22:44:45
Hát úgy gondolom T-MACI nevű inkognitóba burkolózott kolléga elég komoly lavinát indított el. A felvetés teljesen jogos, bár a cím szerintem kissé eltúlzott. Nyilván senki nem azért rendez versenyeket, hogy akarva, de még akár akaratlanul is mások életével játsszon. Ez egy VESZÉLYES sport, mind a rendezők, mind a versenyzők, mind pedig a nézők szemszögéből nézve. Nyilvánvaló, hogy mentő nélkül nem szabad megrendezni egyetlen olyan (és itt nem csak autós rendezvényre gondolok) rendezvényt sem, ahol kétszáz embernél több tartózkodik. Aki ellátogat egy ilyen rendezvényre, annak számolnia a kell az esetleges kockázatokkal. A rendező dolga az, hogy ezeket a kockázati tényezőket a minimálisra redukálja. Na de nézzük kicsit objektíven, hogy mi is történt nagyszékelyen. A Dobszay-Virág páros hatalmas bukása után 4,5 perccel a helyszínre érkezett a Rescue Team gyors beavatkozó egysége (Három fő, melyből minimum egy ORVOS!!! mindig az autóval megy). Tizennyolc perc alatt (mire kiért az omsz) stabilizálták és szállítható állapotba hozták a sérülteket. Na ezek a tények. Véleményem és tapasztalatom szerint egy-egy ilyen versenyre kiküldött "mentő" , bocsánat betegszállító jármű felszereltsége vetekszik egy mozgó boltéval (sajnos), annyi különbséggel, hogy van benne hordágy. A személyzete pedig általában egy fő gépkocsivezetőből és egy ápolóból, jó esetben mentőtisztből áll! Nagyon ritka amikor rendezvényre rohamkocsit küldenek orvossal. Jelen esetben kérdem én, mi van ha van ott egy mentő? A Gézát fektetik a Győzőre, vagy fordítva!? Ugyanis egy mentő, csak egy sérültet szállít. Miért nem jó egy rallysprint versenyre, egy orvossal és szakképzett személyzettel felszerelt, jól műszerezett gyors beavatkozó jármű???(akik mellesleg a Forma-1 alatt is mindig helyt állnak).Aki kicsit közelebbről ismeri az autóversenyzőket az bizonyára még egyiktől sem hallotta, hogy "Hú, de jót estünk"!!! Senki nem azért megy oda. Aki meg vért akar látni, annak tudom javasolni a vágóhidat. Igen, ki kell mondani, valóban hibáztak a TME szervezői mely nem maradhat következmények nélkül, de vessük el a sulykot. Mérlegelni kell az eset súlyát és azt, hogy mi tettek a biztonságosság érdekében!? Semmit? Valamit? Vagy mindent? Azzal, hogy eltiltják őket a további futamszervezéstől, csak azt érik el, hogy a komlói bányászbéka segge alatt lévő Magyar Rally még tovább züllik és sérül. (miért nem kapnak pénzbírságot? Ebben az országban úgyis minden csak a pénzlehúzásról szól). Vagy lehet, hogy egy esetleges konkurencia állhat a háttérben??? Ezt sosem tudjuk meg, de elgondolkodtató.