Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Poppec

0 bejegyzést írt és 8 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
1913. Bostoni lovasrendőr..
Poppec 2021.07.12 14:28:55
@gigabursch:
"lapító hollandok Pristinában"

Srebrenicára gondoltál alighanem.
De értem mire gondolsz, ott a pont :)
„Az új híd akár 35-50 ezer autóval is csökkenthetné a belvárosi hidak, és napi 6 ezer autóval a belső Üllői út forgalmát” – ezzel az érvvel igyekszik indokolni a kormány a Galvani-híd megépítésének tervét. Az eddigi tapasztalatok viszont ezt egyáltalán nem támasztják alá. A Galvani híd és a…..
Poppec 2020.01.24 11:47:04
Remek hangulatkeltő cikk, hogy biztosan az legyen a végkövetkeztetése az egyszerű olvasónak is amit az írója/általa képviselt csoport szeretne. Vagy más szóval “Hogyan egyszerűsítsünk egy komplex kérdést egy egydimenziós kérdéssé?”
Hogy mire gondolok: sehol nem látok a cikkben számokat hazai autóállomány számairól ami segítené kontextusba helyezni, hogy miért van ugyanúgy sok autó a belvárosi hidakon, az újak átadása után is? Segítek: ha csak az 1995-ös adatokhoz képest nézzük, 42%-al van több autó forgalomban Magyarországon (2016-os érték). Úgy hogy már ’95-ben sem volt elégséges az úthálózat. Ez a plusz ~1 millió (!) autó - bármily meglepő - plusz forgalmat generál. Milyen klassz lenne a belvárosban élni, akár közlekedni, ha nem lenne Megyeri/Rákóczi/Déli M0 hidak helyett mind a belvároson keresztül kéne járjon, igaz?
A nemzetközi tranzitforgalom számait szintén erősen színezik a képet, ami 20-30 évvel ezelőtt még a töredéke volt a mainak. Mindenki látja maga előtt a Balkánról özönlő kisbuszok, kamionok végtelen sorát a körúton..!? Szerintem nem csak 869 ember írná alá a petíciót, hogy akárhogy is de változtassanak a helyzeten. És tegye fel a kezét aki tud észszerűbb megoldást hidak építésénél.

Igen, vannak “jól bevált” módszerek, bár azoknak a városi légszennyezettség csökkentése volt a céljuk a hivatkozott tanulmány szerint. Ami a felsorolt 27 városban akár a közlekedés is lehetett. Nálunk a városi légszennyezettség elsődleges forrása a háztartási fűtés (67-86% szállópor esetén), nem a közlekedés (5%) (2017-es MEKH adatok. De ezekkel a számokkal amúgy is sokkal nehezebb ‘bezzegelni’ ezt elhiszem.
.
Még egyszer: a Galváni-híd önmagában tényleg nem tehermentesítene, de más intézkedésekkel kiegészítve akár az is összejöhetne. Még ha relatív kevesek érdeksérelme mellett a sokak javára is.
De ez már egy egész másik üzenet, ami a jelek szerint nem a poszt író szándéka szerinti.
‹⊗› Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát. ‹⊗› Néhány hete a Mammut környékén szúrtam ki a kis Maxi Turbót, de mivel úgy húzott el előttem, mintha nem lenne holnap, nem tudtam a tulajjal szóba elegyedni. Szerencsére van egy budai mopedes…..
#415 Az ónos eső (néha hívják ólmosnak is) olyan, mint a pulykamell-sonka vagy a bélszínroló: az elnevezés egyik felének semmi köze a valósághoz és igazából senki nem tudja, hogy miért hívják így. A jelenség oka a túlhűlés: ez az a természeti jelenség, amikor egy adott…..