Regisztráció Blogot indítok
Adatok
szabosudden

0 bejegyzést írt és 8 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Jópofa ötlet a BKV meghekkelése, ám nem csak morális szempontból aggályos, a mateknak is ellentmond. Viszont egy dologra mindenféleképpen alkalmas lehet: edukációs pilot-projektként hamar be fogja bizonyítani, hogy miben rejlik egy biztosító valódi szolgáltatása. Pár nap alatt…..
szabosudden 2012.06.04 22:02:19
@vmaast: Ebben az országban mi az ami 100%-os a befizetett járulék és adó mértékében? Esetleg a nyugdíj, de én huszonévesként szerintem nyugdíjról már csak történelemkönyvekben fogok olvasni 50-60 év múlva. Egészségügyről nem is írnék....
szabosudden 2012.06.04 22:15:20
@gombosg: Az, hogy nem emelnek árat elég nagy felelőtlenség. Így az infláció és az áfa is a BKV adósságát növeli.
Abban biztos vagyok, hogy a bliccelés növekedése biztos nem fogja növelni az utazási színvonalat.

Más kérdés, hogy az unió előbb ad pénzt zenélő vécékagylóra, mint mondjuk a 3-as metró felújítására.
sorok között BKV vonaljegy: 880.- 2012.05.30 07:00:00
Tegnap este egy baráti beszélgetés közben merült fel a BKV helyzete, és kiváncsi lettem, hogy vajon mennyibe kerülhet egy vonaljegy valójában. Tisztában vagyok azzal, hogy 320 forintért lehet részem a felejthetetlen, és gyakran izgalmakkal teli utazásban, de én azt szerettem volna…..
szabosudden 2012.05.30 10:45:19
Az állami újraelosztási rendszereknek pont az a lényege, hogy valami szolidaritásfélét rejt magában. Vegyül példaként az egészségügyet:

Átlagos fizetéssel rahedli pénzt öl bele a dolgozó ember, még akkor is ha egészséges. Viszont ha bármi betegsége van, akkor, mivel ez egy biztosítás (vagyis most már nem teljesen az, de talán a törvény még garantálja) és a betegségek nagy részét 0 Ft-ból ki lehet hozni (persze az más tészta, hogy a zsebbe csúsztatott 20 ezresek nélkül sokkal valószínűbb, hogy a tepsin végzem, de sajnos sokszor még a hálapénz sem segít - persze azért elteszik akkor is, ha tudják, menthetetlen a beteg, de ez most teljesen más témakör-)

Szóval annyi a lényeg, hogyha nem lenne TB járulék (vagyis már adó), akkor egy esetleges betegség esetén az egzisztenciánk rámenne, sőt az átlagos dolgozók, akik a minimálbér másfél-2-szereséből élnek, biztosan nem tudnák kifizetni.

Szóval ezt a fajta szolidaritást azért nem ásnám el azonnal, persze az már más kérdés, hogy a gyakorlatban hogy valósul meg, de ehhez tényleg az emberek felfogását kéne megváltoztatni, ami viszont egy politikai erőnek sem érdeke...

A BKV helyzete egy kicsit más, de azért mégsem. Egy reménye van az egyszeri budapesti polgárnak, elhiszi Tarlósnak azt a mondását, hogy őt az újraválasztása nem érdekli, a problémákat akarja megoldani. Ha ez valóban így van, csak drukkolni tudok, csak mivel Ő is politikus, ezért nem tudok 100%osan hinni benne.

Egyszóval a kérdés valószínűleg így is feltehető:

Egyetért-e ön azzal, hogy a társadalmi szolidaritás kiterjedjen a tömegközlekedési szolgáltatásokra is?

Ebből akár lehetne népszavazás is (konzultációban ilyen kétesélyes kérdést úgysem tesznek fel), csak sajnos a politikusok valódi érveket nem hiszem, hogy felhoznának, mivel a kérdés következményei mint egy Pillangó effektus, számomra legalábbis beláthatatlanok (bármelyik válasz is nyerne).

Ha olyan fizetésem lenne, akár a 27 ezer Ft-os bérletet is kiperkálom, amíg az autó nem éri meg jobban (anyagilag és kényelemmel is) és tudom, hogy ez a pénz nem a felső-vezetők prémiumaként végzi, hanem mondjuk fejlesztésekre, bérfejlesztésekre, fenntartásra költik.

A legjobb a szabadpiac lenne itt is, csak hát 5 különböző villamos nem mehet a 4-es 6-os vonalán, vonalankénti szolgáltatásokkal meg kb. ugyanott lennénk.

Én mint adófizető állampolgár ebbe sajnos mélyebben nem tudom beleásni magam, de elvileg vannak főállásban fizetett politikusaink és általuk fizetett szakértők (nem is kevés), akiknek elvileg ez lenne a dolga és nem az, hogy már a következő választásra gyúrva ígérgessék az ingyenbérletet.