Regisztráció Blogot indítok
Adatok
H. Attila

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az internet egyre jobban látható módon kannibalizálja a nem internetes médiumok felhasználóit. Csökken az újságok olvasóinak a száma, csökken a rádiók szerepe, és a tévé is megérzi az internetet. Ami még fontosabb: az internet kannibalizálja a reklámbevételeket is.Úgy vált…..
H. Attila 2007.11.06 13:46:37
Jómagam a Wolf Gábor-féle vulgármarketing fogyasztója vagyok. Egyébként a "vulgármarketing" szót bizonyos fokig találónak érzem, mivel nem ragadok le a szótári jelentésnél (magyarul: nem érzem sértőnek, inkább definíciónak).
Miért találó a "vulgár"? Magára az iskolára azért, mert valóban azt mondja, ragadj meg minden olyan eszközt, amely segítségével a termékedet ismertté, eladhatóvá teheted. Látszólag nem válogat az eszközökben.
DE: érdemes megjegyezni, hogy csupa kitesztelt módszert hoz át a nyilvánvalóan amerikai eszköztárból, és számos olyan ötletet is ad, amivel európaibbá lehet tenni ezt az eszköztárat. A dolog gyengéje, hogy - mivel maga a cégvezető marketingez, nem pedig tanácsadót bíz meg ezzel -, nem sok garancia van arra, hogy a személyes kreativitás jól működő produktumba fordul.
Úgy gondolom, helyes azért, ha az ember _minden marketing iskola infóanyagát erős kontroll mellett alkalmazza, mert természetesen a marketing nem oylan, mint a Nescafé.
S. Sándor hasonló technikákkal dolgozik, mint W.G., nála talán a megjelenítés stílusa visszafogottabb. Másképp használják a szuperlatívuszokat. Ahogy a honlapokon is elkülönül a tegeződős és a magázódós ügyfél-megközelítés, ugyanúgy válik - ha nem is markánsan - ketté kettőjük stílusa és marketing eszköztára.
Van-e létjogosultsága ennek a - nevezzük így - vulgármarketingnek?
Azt kell mondanom, hogy amikor az ember a reklámerdőben olyan fát szeretne ültetni, ami látszik is, akkor bizony vagy az erdő bejáratához kell ültetnie egy hatalmas fát (ha van az erdőnek bejárata), vagy valami egészen más fát kell ültetnie, mint a szokásosak.
Szélsőséges esetben már-már pornográffá válik a reklám (kéretik nem szó szerint venni, hanem úgy, mint Esterházy hasaználja), ámde ha kellő ízléssel és megfelelő arányérzékkel alkalmazzuk, akkor a "vulgármarketing" iskola csupán annyit tesz, hogy máshonnan fotografálja a reklám tárgyát. Másképp fogalmazza meg az üzenetet.
A "Van egy ellenállhatatlanul bombasztikus, hűdenagyonjó, csaknekedszóló, eszméletlensokkoló termékem" típusú reklám nekem már - hiába edződöm a vulgármarketing iskolán - sok. De az, hogy "Mit gondol, van-e értelme ezzel a módszerrel hatékonyabbá tenni a ...-t" már tetszik. Sőt, működik. Sőt, nem átverés. Sőt, vállalható.

W.G. azt ismerte fel - helyesen vagy helytelenül -, hogy ha a marketing iparban eladhatót akar alkotni, és hatékony anyagot szeretne áruba bocsátani (ami nem az, azzal éhen is halna), azt kellett végiggondolnia - azt hiszem -, hogy van-e lehetősége megjavítania a már egyébként is vulgár marketing-ipart, vagy keres hatékony és eredeti, használható módszereket keres a vulgár világban, amelyekkel lehet jól marketingezni.
(Nem védeni akarom, nem rokonom, és nem ő fizet nekem, én fizetek neki.)
Pesty honlapja valóban valami egészen más, a gond csak az, hogy - nekem legalább is - nem derül ki, hogy ott mit lehet kapni. Az látszik, hogy más nyelven kívánja kommunikálni önmagát, mint a bejáratott iskolák, az azonban nem derül ki, hogy milyen nyelven, és az sem, hogy ebben a boltban mit lehet kapni.
Felhívnám azonban mindenki figyelmét arra, hogy Pesty még csak most indul, és ha megnéznénk, hogy a mai nagy mogulok milyen anyaggal indultak annak idején, akkor nem biztos, hogy most kellene elhamarkodott kritikákat mondanunk Pestyről. Annyi bizonyos, hogy egyelőre róla nem látszik, hogy pőontosan mit is képvisel.

Ha ő lesz az, aki azzal tud haladni a piacon, hogy megkísérli visszafinomítani a marketing eszköztárát, akkor talál egy piaci rést - kérdés, be tudja-e tömni hatékony marketinggel. Mert nem elég, hogy visszafogott legyen a nyelvezete, hatnia is kell.

Ez egyébként rokonszenves lenne, egyelőre nem tudom, mennyi esély van rá.