Regisztráció Blogot indítok
Adatok
főnix madár

1 bejegyzést írt és 5 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Nagyon sokan nincsenek tisztában azzal, hogy  a TB nyilvántartások elég hiányosak, és a nyugdíj jogosultságot nem egyszer az érintettnek kell igazolni a nála lévő dokumentumokkal. Sok régi állami cég eltűnt az irattárukkal együtt, nem egyszer szeméttelepeken bukkannak fel a…..
főnix madár 2008.09.02 10:44:11
Nekem úgy tűnik, nem látjuk át a kérdést, nem működik a józan paraszti ész, és érdek felismerés, érdekérvényesítő képesség.
Ezért nem vesszük észre, hogy esetleg rossz a szabályozás.
- Talán jobb lenne, ha a munkaügyi szabály kötelezné a munkáltatót a br. személyi ráfordításnak megfelelő összegű szerződésre a számfejtésnél pedig csak a befizetési kötelezettségek részletezésére, mintegy segítve a munkavállalót a bevallás és a befizetés teljesítésében. (igaz, hogy így összegszerűen is láthatná, hogy a kötelező TB - amely nem örökölhető - mennyibe is kerül havonta)
- A munkavállaló vallaná be és fizetné be a jövedelme köteleő és önként vállalt terheit. Mindenkinek rögtön megváltozna a költségvetéshez, az önkormányzathoz és az államhoz, a politikához való viszonya.
- Tudni kell még azt is, hogy a vállasztók által a képviselők utján elvárt szociális biztonság fedezetének biztosítását akarjuk, és aki ezt sokalja annak a szabályokat nem megszegni, nem arra buzdítania kell, hanem azok megváltoztatását kezdeményezni, és elérni.
Aki megszegi az éppen érvényes szabályokat az elárulja a többieket, élősködik a nyakukon, és minden elcsalt - fekete - bevételéből 50-70 % a költségvetés pénze, ami mint vásárlóerő, fizető képes kereslet jelenik meg a kereskedelmi forgalomban. Annak nagy része pedig import. Tehát az adó és járulék csaláson kívül hazaárulás is a dolog.

Persze mind ezt ha bele gondol mindenki tudja. Azt is lehet sejteni, hogy az aktív korosztály nyakán tartós tehernek 5-15 éven belül, csak a 70 évet megélt öregek maradnak, (azok a statisztika szerint még tovább élnek) a 70 év alattiak 5-15 éven belül elhallnak.

Összefoglalva: mi tehát a jól felfogott érdekünk?
1, PIAC, árbevételi lehetőség (akár a verseny szabályozásának árán is)Ha nincs piac, nincs a költségeket, ráfordításokat meghaladó ár és árbevétel, nincs munka és munkahely se.
2, MUNKA és más társadalmilag elfogadott elosztási elvek szerinti jövedelem.
3, Lét és szociális biztonság.
4, Tiszta érthető és a társadalom minden tagja és szereplője által teljesíthető szabályok és feltételek.
5, Nem teljesítés esetén pedig segítség nyújtás a szabályozás szerinti működés kialakításához és fenntartásához, és büntetőjogi személy szerinti felelősségre vonás. Nem pedig bírságolás az ellehetlenítés határáig, mert az elkövető, és közreműködő személyeken kívül a többieket is sújtja az ellehetetlenülés.

A mai helyzet súlyos szabályozási hibák, kiskapuk következménye, melyek legális igénybevételére oktatási vállalkozások is működnek. Érdekképviseletek alig, akik a szakszerűtlen szabályozás kiskapuinak bezárását sürgették volna, vagy sürgetnék.

Ehez a 20 évhez alkalmazkodni "kényszerült" szereplők helyzetét talán rendezni kellene és a szabályozást ennek megfelelő módon új alapokra helyezni.

Főnix blogja Prológus. 2008.01.27 23:32:00
2006 végén kezdtem el blogot írni. Hogy miért? Nem tudom. Nem volt vele konkrét célom, csak írtam, mindig arról, ami épp foglalkoztatott, és amit érdekesnek találtam. Majd ahogy telt az idő, a jelentéktelen kis webnapló egyre fontosabb kérdéseket és témákat kezdett feszegetni.…..
Bemutatkozás Viszony ... 2008.01.04 09:59:24
Mindig másodmagammal voltam!  Az Isten és én. És volt a körítés, az írások, a reformáció, a keresztre feszítés, a biblia, az inkvizíció, a 2. reformáció meg minden...Nem tudható mi az igaz és a hamis. Maradunk ketten, én és az Isten...
 A balesete óta öntudatlanul fekvő Toller László esetében egyik helyen a 12 milliós fizetést és költségtérítést hangsúlyozzák, máshol fideszes öngólról írnak, de méltatlanul kevés figyelmet kap, hogy a szocialisták bő egy éve nyilvánvalóan nem Toller László által…..
főnix madár 2007.11.25 17:21:17
1997. évi C. törvény a választási eljárásról

A választási szervek, választási irodák tagjai által tett eskü szövege
„Én ...................................................................... esküszöm, hogy az Alkotmány és a választásra, népszavazásra és népi kezdeményezésre vonatkozó jogszabályok rendelkezéseit megtartom és megtartatom. Tisztemet és megbízatásomat Hazám javára, legjobb tudásom szerint, lelkiismeretesen teljesítem.
(Az eskütevő meggyőződése szerint)
Isten engem úgy segéljen!”


46/1994. (IX. 30.) OGY határozat a Magyar Köztársaság Országgyűlésének Házszabályáról
Az eskütétel
8. § (1) A képviselők a mandátumvizsgálat eredményéről szóló határozat meghozatalát követően - az alakuló ülésen - esküt tesznek, és aláírják az esküokmányt.
(2) Az eskü szövegét a Házszabály 1. melléklete tartalmazza.
(3) Az alakuló ülésről távollevők, továbbá a 7. § (2) bekezdése szerint igazolt képviselők az Országgyűlés előtt teszik le az esküt, és írják alá az esküokmányt.
(4) A képviselő az eskü letételéig és az esküokmány aláírásáig - az alakuló ülés megtartásával szükségszerűen együttjáró feladatok elvégzésének kivételével - nem vehet részt az Országgyűlés munkájában; tiszteletdíjra és költségtérítésre csak akkor jogosult - visszamenőleg is -, illetőleg kedvezményt akkor vehet igénybe, miután esküt tett.

Esküszöveg az országgyűlési képviselők eskütételéhez
„Én ........................................, a Magyar Köztársaság Országgyűlésének képviselője esküszöm, hogy képviselői tisztségem ellátása során hazámhoz, a Magyar Köztársasághoz és annak népéhez hű leszek; az Alkotmányt és a jogszabályokat megtartom, a tudomásomra jutott titkot megőrzöm; munkám során választóim akaratához és megbízatásomhoz híven, lelkiismeretesen járok el, és minden igyekezetemmel azon leszek, hogy a Magyar Köztársaság fejlődését előmozdítsam, népének boldogulását elősegítsem.
(A képviselő meggyőződése szerint)
Isten engem úgy segéljen!”
Budapest, 19... évi ................................ hó ....... napján
.............................................
aláírás


Ennyit ér az ESKÜ?

Ha egyeseknek baja támad munkaadójával, vagy a kormánnyal, akkor hogy jut eszébe minket, egyszerű állampolgárokat büntetni?Ez a gondolat merült fel bennem a mostanában szaporodó sztrájkokat tapasztalva és annak hatásait elszenvedve. A dologban még nem is ez a legszörnyűbb, hanem…..
főnix madár 2007.11.25 16:52:38
Ha egyeseknek baja támad munkaadójával, vagy a kormánnyal, akkor hogy jut eszébe minket, egyszerű állampolgárokat büntetni?
Ez a gondolat merült fel bennem a mostanában szaporodó sztrájkokat tapasztalva és annak hatásait elszenvedve. A dologban még nem is ez a legszörnyűbb, hanem az, hogy mindezt az én befizetett adómból teszik. Fizetésüket ugyanis nagyrészt az állami költségvetés biztosítja.
Vegyük példának a vasutat. Az egy dolog, hogy nem nyereséges, hisz sehol a világon nem az. Legalábbis a személyszállítás része. A gond az, hogy a példátlan állami támogatás ellenére is veszteséges és mindemellett olyan "színvonalat" biztosít, ami alulmúl minden várakozást.
Sztrájkoljon a kurva anyád Sztrájkoljon a kurva anyád Sztrájkoljon a kurva anyád Sztrájkoljon a kurva anyád Sztrájkoljon a kurva anyád Sztrájkoljon a kurva anyád Sztrájkoljon a kurva anyád Sztrájkoljon a kurva anyád Sztrájkoljon a kurva anyád Sztrájkoljon a kurva anyád Sztrájkoljon a kurva anyád Sztrájkoljon a kurva anyád Sztrájkoljon a kurva anyád Sztrájkoljon a kurva anyád stb.

És büntetésből írd le még százszor!

Az, ha egy embert a sztájk bosszantja, azt jelenti, hogy nem érez szolidaritást a más emberek gondja iránt. Nem is igen fogadja el a törvényt, ami jogot ad a sztrájkra.
Csak fröcsköl! Ahelyett, hogy elemezné a helyzetet.

Az Magyar Álami Vasútak állami pénzekből és szolgáltatásaik bevételeiből működnek. És vannak olyan munkakörök, beosztások, (máshol is) ahol fizikailag, vagy szellemileg (idegileg) gyorsabb az elhasználódás. Hamarabb jelenkezik a teherbíró képesség csökkenése, és mindvégig nagyobb a veszélyessége a munkának, mint az irodában, ahol persze elő fordulhat, hogy leesel a székről és rád ömlik a forró kávéd.

Azt tehát ki-ki mérlegelte, mérlegeli, hogy ha vasutasnak megy, és veszélyes munkakört vállal akkor ennyi és ennyi lesz a fizetése, + a korkedvezmény. (mint máshol is)

Ez volt az alap megállapodás, a Munkáltató és a Munkavállaló között. A munkáltató mögött pedig ott áll az állam, "a munkáltató tulajdonosa" és egyben az állami Biztosítók tulajdonosa, és egyoldalú szerződés módosítást kényszerítene a munkavállalókra. De önkényesen egyoldalúan kényszeríti a népet is arra, hogy utazzon másképpen, ne vonattal.

Régen a tőke invesztált a vasúti közlekedés és fuvarozás kiterjesztésébe. Befektetet, és valószínűleg meg is térült, mert általános iskolás anyag a relációs jelek beírása a vízi út < vasút< közút< légi út szavak közé. (Persze azóta van még csővezeték is) A gazdaság fejlődése miatt ott ahol a tőke nem volt elég érdekelt az Állam hozott áldozatokat és közpénzből
valósította meg a vonalakat, szárnyvonalakat.
Majd villamosítottunk, sebességet növeltünk, vágányokat cseréltünk, és most sorvasztunk.

A gazdálkodás hatékonyságáról elszámoltatni az állam által kinevezett vezetőket, ellenőrizni, hogy valóban veszélyes munkakörben dolgozik mindenki, aki oda van bejelentve, (vagy fiktív ilyen szempontból a statisztika) senkinek nem jut eszébe, csak azt látjuk, hogy feneketlen zseb a vasút, és akik tengelyen vagy a sínek között vannak, gyenge pénzért éjszakáznak, gájáznak, és rettegnek, hogy munkahelyeik megszűnnek. Jogos hát a sztrájk igényük és a sztrájkjuk!

Még jogosabbnak fogjuk látni, amikor a vonalakat a veszteségesség miatt a tőke olcsón felvásárolja majd, és lám , nyereségesen működtetni fogja. Földet, vágányszelvényt, megépített és karbantartott vágányokat motorvonatokat és villamosított szakaszokat kapnak majd olcsón. Korszerűsített információs rendszert. Az elbocsátott dolgozók kis része lehet , hogy újra munkát kap, de addig is félnek. Jogosan!

Minden esetre nem kellene "kurva anyád"-ozni, hanem ezzel a vehemenciával és egy kis szolidarítással a sztájkolók mellé kellene állni és követelni, azt a szakértők által kidolgozott szervezet üzlet és üzemfejlesztési tervet, amely a helyzet elemzéséből indúl ki, racionalizál és szervez, gyorsítja és vonzóvá teszi a vasúti teherszállítást, akár azzal, hogy drágítja az autópályákon való szállítást, és gazdaságossá teszi a vasutat.