Regisztráció Blogot indítok
Adatok
George Gershwin

0 bejegyzést írt és 54 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Dinamó Műhely Milán 2014.11.07 12:59:03
Milán meghalt. Tulajdonképpen ennyi. Vége. Rózsa Milán, egy kedves barátom, egy vállaltan meleg férfi és az egyik legelszántabb, legőszintébb, tisztább szívű aktivista súlyos depresszióval küzdött, és most alul maradt. Jött a vonat.  Milán volt az az ember, akit a…..
George Gershwin 2014.11.07 16:19:55
@maxval birca hozzászóló: Ilyen ízléstelen kommentet halálhír alatt még nem olvastam, méltatlan is, hogy egyáltalán reagáljak rá.
Sajnálom, ha egy homofób ennyire nem tudja elviselni azt a gondolatot, hogy a homofóbia szerepet játszhat valakinek a halálában.
Az igazság az, hogy el tudom képzelni mennyire nehéz lehet egy autista kisgyerek szülőjével beszélgetni annak, aki nem ismeri a problémát. Sokan zavarban vannak, sokan segíteni szeretnének, ezért néha olyan dolgokat mondanak, amivel akaratlanul is megbánthatják a másikat, de vannak…..
George Gershwin 2014.05.09 14:28:20
@Az evolúció megfordítója... vissza a fára!: Ja, és már csak azért sem olyan, mint az anorexia és a bulímia, mert az autizmus idegrendszeri adottságok miatt alakul ki, tehát aki autista, az autistának született (legalábbis a tudomány mai álláspontja szerint).
A másik két betegség pedig úgy tudom, pszichés okok következményeként alakul ki.
George Gershwin 2014.07.07 12:33:52
@Az evolúció megfordítója... vissza a fára!: Aha, tehát aki nem teljesen "egészséges", akinek van bármiféle eltérése az átlaghoz képest, az dögöljön meg?
Emberséges megközelítés. Kiváncsi vagyok, ha lenne egy autista gyereked, pláne, ha az egyetlen gyereked lenne, akkor is így gondolnád-e
George Gershwin 2014.07.08 09:46:44
@Az evolúció megfordítója... vissza a fára!: Az állatvilágban valóban, aki gyengébb vagy valamilyen fogyatékossággal kűzd, esetleg nem marad életben.
De mi emberek vagyunk, nem mindenben az állatvilág logikája szerint működünk. Az emberi társadalom szervezettsége annyira összetett, amellyel egyik állatfaj sem tud versenyre kelni.
Ez a végtelenül összetett működés lehetővé teszi (tenné), hogy olyan emberek is hasznosítani tudják magukat, akik eltérnek a (mondjuk akkor így) neurotípikus emberektől*.
Azért kell foglalkozni sokat az autizmussal, mert minél többet tud róla egy társadalom, annál jobban tudja, hogy lehet hasznosítani az autista vagy autisztikus embereket.
Például hogyan lehet egy ország oktatását úgy szervezni, hogy egy autisztikus gyereket ne állítsanak olyan követelmények elé, amit az adottságai miatt nem tud teljesíteni, hanem segítsék minél jobban kihozni, amire képes lenne. Így tud a legnagyobb eséllyel elhelyezkedni.
Magyarország sajnos most éppen visszafele indult el, és szomorú olvasni, hogy vannak, akik tudatlanságukban az aituzmust csak a bolond vagy a neveletlen szinonímájának tekintik.

*Az "átlag" kifejezés lehet, hogy pontatlan volt, de el akartam kerülni az "egészséges" kifejezést, mivel az autizmus nem betegség.
Egy izraeli tévében tegnap a külügyminisztert a magyarországi antiszemitizmusról kérdezték. A szokásos körök lefutása után Martonyi arra biztatta az izraelieket, hogy látogassanak el turistaként Budapestre, és felajánlotta, hogy személyesen tanítja meg nekik, mi az a…..
George Gershwin 2013.11.29 13:46:41
@rozsé drazsé: A szomszédos országok népeire köpködők mindenütt vannak, nem tudom, hogy ez a kettő, amit hallottál, mennyire számít kirívónak.
Viszont úri magyar népnemzeti körökben is lehet ugyanilyen cifrákat hallani.
Egyszer már hallottuk az ultimate érvet, hogy az utast abúzáló ellenőrök nem is ellenőrök voltak, hanem biztonsági őrök, és nem is abúzáltak, mert a hazugságvizsgáló azt mondta. Valami hasonló történt ezúttal a Batthyányi-téren. Az ellenőrnek látszó tevékenységet végző…..
Az ország legnagyobb biciklis szervezete, Magyar Kerékpárosklub arra kéri a budapestieket, hogy ha tehetik, üljenek bringára, segítsék ezzel is a főváros közlekedését. Az MKK honlapján megjelent közlemény szerint Budapest óriási közlekedési káosznak néz elébe, miután az…..
George Gershwin 2013.06.12 07:26:12
@olcso: @olcso: Ennél sokkal több, részben gyakorlati, részben pszichikai, részben humánetológiai komponense van ennek a

jelenségnek.

A gyakorlati az, hogy a bicikli tényleg más ritmusban közlekedik, mint a gépjárművek, időnként eltér a forgalom

ritmusától, ráadásul egy-egy biciklis egymástól is eltérő tempóban, ritmusban megy. Ezért valóban, ha nem lehet

megelőzni, akkor föltartják a forgalmat.

Aztán valami miatt régóta kialakult a köztudatban, hogy az úton az autós az úr. Autót vezetve nagyon bosszant, hogy

ha elengedek egy gyalogost a zebrán, akkor futva megy át, mintha bocsánatot kér tőlem, hogy él, ahelyett, hogy

méltósággal használná a neki fenntartott átkelőt. Ilyen a közhangulat. Sokan természetesnek veszik, hogy a

közlekedés szervezésénél az autóközlekedés szempontjai az elsők (pl. zöldhullám) és ki vannak akadva, ha ez

egyszer (és egyre többször) másképp történik.

Viszont benne van egyfajta kisebbségellenesség is. Az állatvilágban is gyakran elűzik azokat az egyedeket, amelyek különböznek a többiektől. Az ember ugyan elvileg azért ember, mert felül tud írni bizonyos állatvilágból származó ösztönöket, dehát a történelemből tudjuk, hogy ez nem mindig sikerült. Azt a biciklisták elleni gyűlöletet, ami egyes kommentekben olvasható, ugyanilyen pszichés erők mozgatják. Csak könnyű dolguk van a biciklisgyűlölőknek, mert találnak gyakorlati kifogásokat, hogy nem tartják be a szabályokat, hogy veszélyesen mennek, de ezek csak kifogások, a gyűlölet zsigeri. Benne van a bűnbakkeresés is (a biciklisek miatt áll a forgalom), meg a kisebbségellenességnek többi tartozéka, a degradáló jelző (vö. kerekes cigány - bár véleményem szerint a 'cigány' nem sértő szó, de a szándék nyilvánvaló).

Valami szerepe a vezető-oktatásnak is van, de nem kell túlbecsülni, az ember úgyis valójában akkor tanul meg vezetni, amikor már megvan a jogosítványa és elkezd közlekedni.
George Gershwin 2013.06.12 07:27:14
@George Gershwin: (Bocsánat a hülye tagolásért, NotePad-en írtam meg a szöveget és úgy látszik, a sortöréseket áthozta. Ha lehetne szerkeszteni vagy törölni, akkor rendberaknám)
George Gershwin 2013.06.15 13:47:20
@cso zsi: @GG81:
Tulajdonképpen megoldottatok egy olyan problémát, ami évtizedek óta foglalkoztat közlekedési szakembereket, és várostervezőket. A dugókat a biciklik okozzák, és ha nem lennének Budapesten biciklik, akkor rögtön megszűnnének a hosszú sorok például az M1-M7 autópálya bevezető szakaszán vagy a budai alsó rakparton.
A Közgáz diákjai képesek szembenézni a ténnyel, hogy a világ kegyetlen hely, vélekedhetett a fővárosi hivatalnok, amikor kijelölte az egyetem előtti kerékpáros nyomvonalat. Az egyetem előtti szakasz ugyanis a macskakőre került, arra a felületre, amelyen rázkódva a…..
George Gershwin 2013.06.05 06:54:42
@Don Quixote de la Ferko:

1. Egyetértek veled, ez egy lényeges különbség. Autóközlekedésre fenntartott útról beszélni, ahol a kerékpáros csak megtűrt állatfaj, olyan útnál, ahol nem járhatnak autók, eléggé értelmetlen.
Sokkal közelebb áll az igazsághoz, hogy ez egy gyaloglásra és kerékpározásra kijelölt terület, egy kvázi-sétálóutca, ahová egyedül a trolibusz behajthat.

2. A kerékpáros a közlekedés egyenrangú tagja, akkor is, ha részben más szabályok vonatkoznak rá (csak az út jobb szélén közlekedhet), de egyéb szempontból ugyanúgy elsőbbsége van alárendelt úton érkezőkkel szemben, és nem köteles lehúzódni, ha egy mögötte haladó jármű nem tudja megelőzni.

Abból, hogy vannak a szabályokat durván megsértő kerékpárosok, nem következik, hogy a többi kerékpárosoknak emiatt kevesebb joga lenne, ezt az érvet nem érdemes újra leírni.

3. Ha nem tűnt volna föl, ez egy kerékpáros témájú fórum. Teljesen természetes, hogy mindenki amellett lobbizik, hogy az általa használt közlekedési eszköz szempontjából minél kedvezőbb infrastruktúrát, forgalmi rendet, stb... alakítsanak ki. Ezen nem kell ennyire kiakadni.

Természetesen, lehetnek olyan célok, amiért nem érdemes lobbizni. Ha például azt mondanám, hogy épüljenek lovaglópályák Budapest belvárosában, például az autóforgalom kitiltása árán, ezzel eléggé egyedül lennék.
Ha te amellett lobbiznál, hogy a Margitszigetet használhassa a közúti forgalom, annak se lenne nagy esélye (itt jegyzem meg, kerékpárral és tömegközlekedéssel használhatnád a Margitsziget, kivéve persze, ha árvíz van).
A kerékpáros érdekek mellett viszont érdemes lobbizni, mert látható az a törekvés Budapest vezetése részéről, hogy a városban jobban lehessen biciklizni.

Visszatérve a konkrét példára, nem a kerülő a legnagyobb probléma (bár az sem jó), hanem az, hogy a Lónyai utcából balra kanyarodni nem mindig egyszerű, mert egyszerre kap zöldet a szemközti Királyi Pál utcával, ahonnan minden létező iránynak (jobbra-balra kanyarodók, egyenesen haladók, a zebrán áthaladó gyalogosok) elsőbbséget kell adni a kerékpársáv eléréséhez, ráadásul egy olyan kereszteződésben, amelyben az autósok rendszeresen beragadnak. Ez egy kevésbé rutinos vagy bevállalós kerékpárost elriaszt, ezért azt csinálja, amit senki nem akar: Megy a járdán a gyalogosok közt.
George Gershwin 2013.06.06 04:33:42
@Közbiztonság Szilárd: A benzinben jövedéki adó van (mint a szeszben és a dohányban), így a költségvetés része, nem egy pántlikázott pénz, amit csak az utakra lehetne elkölteni.
De ezt a kérdést amúgy is le lehetne már zárni, mert teljesen lényegtelen, hogy ki milyen adót fizet és mennyit. Az adófizetést páran úgy képzelik el, mintha egy szolgáltatást vásárolnának, és minél többet fizetnek, annál több járna.
Az, hogy kitől mennyi adót szednek be, az politikai kérdés. Az, hogy egy város vezetése milyen közlekedési módot milyen mértékben preferál, az szintén egy, az előzőtől teljesen független politikai kérdés.
Nem írom le mégegyszer, hogy a városnak miért lehet érdeke a kerékpározás terjedése, mert a legtöbben eleve tudják, páran meg szándékosan nem akarjátok megérteni. Mekkorát fogtok nézni, amikor jövő ilyenkor elindul a bubi, bizony, nem, hogy nem lesz kerékpáradó a gépjárműadó mintájára, és nem kell jövedéki adót fizetni se a gépolajra, se a biciklipumpára, se az abból kijövő levegőre, hanem mindennek a tetejébe jelképes évi díjért félóráig ingyen használható kerékpárokat raknak ki belvárosi közterületekre. Felháborító nem? Lesz még itt nagy kerekescigányozás!
Adásunkat megszakítjuk, csapataink harcban állnak! A HírTv jól visszavágott a német közszolgálati csatorna gyerekhíradójának! Hogy az is értse, miről van szó, aki már annyira besonkázott, hogy már tormásat böffent csak aktuálpolitika helyett, annak foglaljuk össze azért az…..
A teoretikus "Ugyan mit veszítettünk a Malév csődjével, amikor itt vannak helyettük a jófajta fapados járatok, amik még olcsóbbak is?" kérdésre érkezett meg a válasz. Tamás levele nyomán a Homár megdöbbenve tapasztalta, hogy tényleg létezik ilyen, itt Európában, hogy fizető…..
George Gershwin 2012.04.19 04:58:37
@flybye: A szerzőnek szerintem nem a gyaloglással volt a baja, hanem a 45 perces várakozással. Az alacsony költségekkel sem indokolható, hogy miért terelik ki akkor az utasokat, amikor a gépet még tankolják. Az esőtől védett várakozás lehetősége azért nem luxus, egy csomó mezei BKV-buszmegállóban is meg van oldva. Egy mobil sátortetőt felállítani nem lehet akkora költség, ami a fapados árképzést nem tenné lehetővé.
A Ryanair mintha márkajelzése részének tekintené a kényelmetlenséget, legszívesebben állóhelyeket is bevezetnének, ha a légügyi hatóságok ehhez hozzájárulnának.
Néhány hétig az autók között kell közlekedniük a kerékpárosoknak az Andrássyn, mert átépítik a kerékpárutat és a parkolósávot. Az autósoknak is zökkenőkkel jár a következő hónap: a munkavégzés idején nem lehet parkolni. A munkálatok első része hétfőn kezdődött az…..
George Gershwin 2012.04.17 19:02:59
@shitgun: Mit nem értesz azon, hogy sokan "paráznak" az ajtók miatt, ami egyébként teljesen jogos félelem, mert ha egy autó kaszál el egy kicsapott ajtót, akkor a figyelmetlen autónyitó szívja meg jobban, esetleg leszakítják az ajtaját. Viszont ha kerékpáros megy neki egy kicsapott ajtónak, akkor a kerékpáros komolyan megsérülhet, míg az ajtónak nagy baja nem esik, ha olyan erejű az ütközés, hogy az ajtó is leszakad, akkor a kerékpáros még jobban megsérül.

Másik: Hidd el, sokan csinálják ezt, hogy a párhuzamos utakat használják, ahol vannak. A Paulay csak-csak működne, de az Operánál vissza kell menni az Andrássy-ra, vagy gyalog átkelni az Nagymező úton.
Azt nem értem, hogy végre olyanok irányítják a közlekedést, akik komolyan veszik a kerékpáros közlekedés igényeit, akkor egy kerékpározásról szóló fórumon, ahelyett, hogy örülnének ennek, folyamatosan támadják.

Még egyet érts meg: Mi ketten akár egyetérthetnénk is abban, hogy a Paulay Ede utca minden viszonylatban jobb, még a Bajcsy felé is gyorsabban lehet ott haladni szabálytalanul a forgalommal szemben, de ezzel a többi kerékpárost nem tudjuk befolyásolni.
A rendszeres panaszok az Andrássy úton, hogy a járdán kerekeznek, hogy az úttesten kerekeznek, hogy a kerékpársáv balesetveszélyes, azt jelzik, hogy valami nincs rendben. A panaszok megszüntetésének a legolcsóbb módja ez, amit a BKK most csinál. Higyjétek el, hogy olcsóbb egyszer kicserélni az aszfalt-szőnyeget (amit időnként amúgy is kéne) és új felfestést gyártani, mint folyamatos rendőri erővel hadakozni a szabálytalankodók ellen.
George Gershwin 2012.04.17 19:05:09
@plagi madár, az al kotmányt aláiro álamfö: Most a Magyar Kerékpárosklubra vagy a Budapesti Közlekedési Központra gondolsz?
EU-nál is biztos nem minden kóser, hogy a hazai finanszírozásnál átláthatóbb, következetesebb (és kevésbé korruptabb), arra azért mérget vehetünk.
George Gershwin 2012.04.17 20:03:22
@shitgun: Aki kezdő bármilyen jármű vezetésében, legyen az autó vagy kerékpár, természetesen fél,és tévesen biztonságosabbnak hiszi a parkolósáv mögé eldugott kerékpárutat. Ahogy több tapasztalata lesz, jobban felismeri, hogy ha szem előtt van, az a biztonságosabb.
Nem velük van a gond, ők ha járdán is mennek, lassan és óvatosan teszik.
A BKK kerékpáros fejlesztései arra vannak, hogy egyre többen használják a kerékpárt napi közlekedésre. Akik ma még félősek, esetleg rákaphatnak és egy-kettőre megszerzik a rutint.

Az átalakitás az autóknak is kedvez, hosszabb zöldidőt kapnak és sokkal egyszerűbben tudnak jobbrakanyarodni