Adatok
Wiener Walzer Euronight
0 bejegyzést írt és 8 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Šime Nimac testvér a Split melletti Baška Voda római katolikus templomában szolgálta a híveket. Életfelfogása a Böjte Csaba atya képviselte jámbor, a földi javakról lemondó, önfeláldozó, a szegény gyermekeket istápoló ferences rendi elvektől viszont oly mértékben áll távol,…..
Közel egy éve féltucatnál is több írásban mutattuk be és egyben elemeztük a MÁV-START Zrt. éves menetrendre vonatkozó fejlesztési javaslatait. Hinni, bizakodni bármiben, főleg kedvező változásokban a vasútnál természetesen oktalanság lenne ("a vasúton az a biztos, ami…..
Wiener Walzer Euronight
2013.10.11 11:57:28
@VT22: Az újabb tervezetben a felnémeti opció nincs meg.
Wiener Walzer Euronight
2013.10.11 11:52:43
@alexejevics:
A belvárosban van intéznivalója az embereknek.
Ezt sokan figyelmen kívűl hagyják.
Egervár megállóhoz felkapaszkodni gyalog kb 10-15 perc hegymenetben.
Az utasok viszont nehezen viselik a változatásokat!
A mostani állomás a Sas uti iparterület a Faiskola úti kisebb cégek miatt érdekes.
Sas úton a mai napig legyaloglnak emberek a ZF ig a Kistályai útra.
A Népkerten keresztül is több lehetőség adódik.
Véleményem szerint ha Eger személy érintése nélkül lenne átalakítva a közlekedés akkor utasszámvesztés lenne a vége, mert a Lajosváros környéke kimaradna.
ÉSzaki lakótelepen hiába áll meg a vonat a tervezetet Tesco megálló a Nagylaposon van messze a lakóteleptől.
További megállókat kellene kiépíteni a vonalon, ami erősen emelkedik az emelkedő 12-16 ezrelék között változik, a vonalon a mértékadó emelkedés 16-17 ezrelék. A korábbi töltéscsúszás helyére tervezett megállót a MÁVTI pl.
48 szelvény,mert ott a mértékadó lejtő felénél kisebb az emelkedés.
Nekem a vonal rajzai megvannak, a hatályos szabályozás a emelkedő felénél nagyobb lejtőben csak külön engedély alapján ad lehetőséget megálló létesítésre, újabban a íves megállók kiépítését is megtiltották.
Összeségében a szilvásváradi vonal leépítése az Eger személyen található 10-20 km/h lassújelek nagyobb kárt okoznak, mint a fejállomás léte.
Az is gond, hogy a személyt továbbító ingák meg az IC-k is többet pihennek, mint kéne.
A másik dolog ha fejleszteni akarnánk akkor előbb legyen már órás ütemes menetrend Eger és Szilvásvárad között, a vasútnak magának kellene biztosítani a ráhordást...
A másik kérdés Eger Tihaméron is illene megállni a vonatoknak, az egy volt megálló , megállóépülettel, teljesen kiépített alacsony peronnal.
Ja Eger rendezőben is műszakváltáskor (6-14-18-22, mert van 06-18- 18-06 12 órás műszak is)illene megállni hiszen 2006 óta van peronféleség is.
A sátoraljaújhelyi vonatok Egerbe irányítása órás ütem érdekes kérdések.
A belvárosban van intéznivalója az embereknek.
Ezt sokan figyelmen kívűl hagyják.
Egervár megállóhoz felkapaszkodni gyalog kb 10-15 perc hegymenetben.
Az utasok viszont nehezen viselik a változatásokat!
A mostani állomás a Sas uti iparterület a Faiskola úti kisebb cégek miatt érdekes.
Sas úton a mai napig legyaloglnak emberek a ZF ig a Kistályai útra.
A Népkerten keresztül is több lehetőség adódik.
Véleményem szerint ha Eger személy érintése nélkül lenne átalakítva a közlekedés akkor utasszámvesztés lenne a vége, mert a Lajosváros környéke kimaradna.
ÉSzaki lakótelepen hiába áll meg a vonat a tervezetet Tesco megálló a Nagylaposon van messze a lakóteleptől.
További megállókat kellene kiépíteni a vonalon, ami erősen emelkedik az emelkedő 12-16 ezrelék között változik, a vonalon a mértékadó emelkedés 16-17 ezrelék. A korábbi töltéscsúszás helyére tervezett megállót a MÁVTI pl.
48 szelvény,mert ott a mértékadó lejtő felénél kisebb az emelkedés.
Nekem a vonal rajzai megvannak, a hatályos szabályozás a emelkedő felénél nagyobb lejtőben csak külön engedély alapján ad lehetőséget megálló létesítésre, újabban a íves megállók kiépítését is megtiltották.
Összeségében a szilvásváradi vonal leépítése az Eger személyen található 10-20 km/h lassújelek nagyobb kárt okoznak, mint a fejállomás léte.
Az is gond, hogy a személyt továbbító ingák meg az IC-k is többet pihennek, mint kéne.
A másik dolog ha fejleszteni akarnánk akkor előbb legyen már órás ütemes menetrend Eger és Szilvásvárad között, a vasútnak magának kellene biztosítani a ráhordást...
A másik kérdés Eger Tihaméron is illene megállni a vonatoknak, az egy volt megálló , megállóépülettel, teljesen kiépített alacsony peronnal.
Ja Eger rendezőben is műszakváltáskor (6-14-18-22, mert van 06-18- 18-06 12 órás műszak is)illene megállni hiszen 2006 óta van peronféleség is.
A sátoraljaújhelyi vonatok Egerbe irányítása órás ütem érdekes kérdések.
Wiener Walzer Euronight
2013.10.11 11:56:02
@Adani: Amíg volt szilvásváradi vonat szívesen szálltak át a gyorsról.
Jelenleg alig van vonat Szilvás felé..
Jelenleg alig van vonat Szilvás felé..
Általános iskola alsó tagozatában történt, talán harmadikban, hogy a Környezetismeret című könyvben egyszer csak egy olyan oldalhoz értünk, ahol egy vasúti menetrendi tábla volt látható. Bizony, a tananyagba akkor beletartozott az is, hogy a kisiskolások megtanulják használni a…..
Wiener Walzer Euronight
2013.10.11 11:30:11
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
A buszmenetrendeknél most is van kalapács vagy X illetve M vagy bekarikázott kalapács.
Én ezeket a régi jeleket jobban szeretem, mint az A B C D betűket.Régen a lábjegyzetben ott volt minden ami kellett.
Kár lenne a régi ill. még régebbi jól bevált jeleket megváltoztatni.
A buszmenetrendeknél most is van kalapács vagy X illetve M vagy bekarikázott kalapács.
Én ezeket a régi jeleket jobban szeretem, mint az A B C D betűket.Régen a lábjegyzetben ott volt minden ami kellett.
Kár lenne a régi ill. még régebbi jól bevált jeleket megváltoztatni.
Mától új Volán menetrend lép életbe. A közlekedésért felelős miniszter színvonaljavulást vár a járatritkításoktól, az átszállásra kényszerítéstől és a távolsági jegyek drágításától. Azt ajánljuk az utasoknak, hogy tájékozódjanak, mielőtt buszra…..
Wiener Walzer Euronight
2012.12.10 12:33:57
Ha az egyéni közlekedés erősödik, akkor abból többletbevétele lesz a költségvetésnek.
Nyereséges buszjárat?
Kérdésem, a 50% os diák, a 90% os MÁK igazolványos, meg 65 alatti nyugdíjas, meg a 90% os diákbérletestól hogy lesz nyereséges a busz?
Helyköziben még ahol van elég dolgozó bérletes ott is csak 40-60% vesz TÁ bérletet jegyet.
A többi utas elszállítása árkiegészítést igényel.
Volánok 20 milliárdja és a vasút 220 milliárdja:
Volán kap árkiegészítést, a diák Nyugdíjas stb jegyek után ez nem lett beleszámolva a 20 milliárdon felül ez min 50-70 milliárd.
Vasút utaskilométerben kb ugyanannyit utast visz el min a VOLÁN. (forrás Volán évkönyvben szereplő diagram)
www.volanegyesules.hu/evkonyv/start_magyar.htm
Összesítő lapalján kördiagram(2010) Utaskilométerben mért teljesítmény:
Volán menetrend szerinti autóbusz 42,8 % vasút 41,5 %
Az, hogy 79% a buszos utas azt jelenti, hogy rövid távolságokra buszoznak az emberek, de sokszor, míg távolsági távolabbi utazásra inkább vonatoznak.
Nyereséges buszjárat?
Kérdésem, a 50% os diák, a 90% os MÁK igazolványos, meg 65 alatti nyugdíjas, meg a 90% os diákbérletestól hogy lesz nyereséges a busz?
Helyköziben még ahol van elég dolgozó bérletes ott is csak 40-60% vesz TÁ bérletet jegyet.
A többi utas elszállítása árkiegészítést igényel.
Volánok 20 milliárdja és a vasút 220 milliárdja:
Volán kap árkiegészítést, a diák Nyugdíjas stb jegyek után ez nem lett beleszámolva a 20 milliárdon felül ez min 50-70 milliárd.
Vasút utaskilométerben kb ugyanannyit utast visz el min a VOLÁN. (forrás Volán évkönyvben szereplő diagram)
www.volanegyesules.hu/evkonyv/start_magyar.htm
Összesítő lapalján kördiagram(2010) Utaskilométerben mért teljesítmény:
Volán menetrend szerinti autóbusz 42,8 % vasút 41,5 %
Az, hogy 79% a buszos utas azt jelenti, hogy rövid távolságokra buszoznak az emberek, de sokszor, míg távolsági távolabbi utazásra inkább vonatoznak.
Cikksorozatunkat a kiszolgáló infrastruktúra jellemzőinek összehasonlításával folytatjuk.
A pályaudvarok, megállóhelyek állapota
Sok-sok kritika éri a hazai közösségi közlekedést a kiszolgáló infrastruktúra állapota miatt. E bírálatok szinte egytől-egyig jogosak. A…..
Wiener Walzer Euronight
2012.09.15 16:28:38
@Thomas a laprugós:
Az elővételi lehetőség főleg hétvégén a sok utas miatt lehet egy plusz lehetőség, csak ha éppen a Volán pénztárban sor áll akkor duplán sorban kell állni.
Stadionoknál az egri járatoknál amíg működtek a másodrészek nem volt szükség elővételi jegyre, sőt pénteken 3 busz is indult egy lassú ami a menetrendben is benne volt, meg 2 gyorsjárat ebből az egyik csak péntek/vasárnap volt.
A sűrű 30-45 perces követés lényege, hogy ne elővételi pénztárban keljen sorba állni, meg még egyszer tülekedni a busz ajtajánál.
Van amikor az utas nem tud 35-40 perccel kimenni a buszpu ra elővételi jegyet venni, pont az a lényeg ha 1 perccel esek be a busz indulása előtt mert még épp elérem, akkor elmehessek és ne a következőre várjak, meg elővételi jegyet vegyek.
Ha az adott VOLÁN pluszkapacitást küld semmi gond.
Jó példa volt az Agria a Bakony Hatvani a Mátra Volán ami menetrendben nem szereplő másodrészekkel harmadrészekkel enyhített a gondokon, még az előző járatról lemaradt utas is örült, hogy viszonylag jó körülmények között nem zsúfolt járaton utazhat.
Az elővételi lehetőség főleg hétvégén a sok utas miatt lehet egy plusz lehetőség, csak ha éppen a Volán pénztárban sor áll akkor duplán sorban kell állni.
Stadionoknál az egri járatoknál amíg működtek a másodrészek nem volt szükség elővételi jegyre, sőt pénteken 3 busz is indult egy lassú ami a menetrendben is benne volt, meg 2 gyorsjárat ebből az egyik csak péntek/vasárnap volt.
A sűrű 30-45 perces követés lényege, hogy ne elővételi pénztárban keljen sorba állni, meg még egyszer tülekedni a busz ajtajánál.
Van amikor az utas nem tud 35-40 perccel kimenni a buszpu ra elővételi jegyet venni, pont az a lényeg ha 1 perccel esek be a busz indulása előtt mert még épp elérem, akkor elmehessek és ne a következőre várjak, meg elővételi jegyet vegyek.
Ha az adott VOLÁN pluszkapacitást küld semmi gond.
Jó példa volt az Agria a Bakony Hatvani a Mátra Volán ami menetrendben nem szereplő másodrészekkel harmadrészekkel enyhített a gondokon, még az előző járatról lemaradt utas is örült, hogy viszonylag jó körülmények között nem zsúfolt járaton utazhat.
Hova megy ez a vonat?
Nyakunkon a járatritkítás - íme a tételes lista, avagy mit rontottak el a döntéshozók
2012.04.05 07:00:00
Sok más szakportál témába vágó elemzéseihez, véleménycikkéhez hasonlóan mi is közzé tettük álláspontunkat a küszöbön álló járatritkítások súlyos szakmai hibáiról, a kritikák sora azonban a döntéshozókat nem hatotta meg. Lássuk „munkájuk” gyümölcsét,…..
Wiener Walzer Euronight
2012.04.06 09:00:33
1021 vonal menetrendje változott Reggel a Salgótarjánból induló 2021/6 sz járat Hatvan aut áll érintésével, és 10 perccel hosszabb menetidővel közlekedik, 1036 os Bp Bükkszék vonal megszűnt,1050 es vonal Bp Eger között nem jár a Bp Hatvan-Eger 9.45 ös járat, se a 14.45 ös Bp Eger expressz másodrész Egerből nem indul expressz 11.45 kor csak a Eger Gyöngyös-Bp marad, 1052 es vonal 15.15 kor induló Bp Eger-Ózd változik, a 14.45 kor induló Bp Gyöngyös-Egerrel lesz egyesítve, a 15.15 ös önálló expressz lesz Bp Eger között.
1040 es vonalon a 1040/55 sz járat 17.45 perc helyett 17.30 kor indul Hatvanon át Hortra, 1040/345 számon új járatot indít a Hatvani Volán Budapest, Stadion aut. pu. indul 18.00 órakor,Hatvan aut. áll érkezik 19.00 órakor.
www.volanbusz.hu/menetrend.php?menetrend=1021&menetrend_id=65&type=helykozi&dir=from
www.volanbusz.hu/menetrend.php?menetrend=1040&menetrend_id=65&type=helykozi&dir=to
www.volanbusz.hu/menetrend.php?menetrend=1036&menetrend_id=65&type=helykozi&dir=to
www.volanbusz.hu/menetrend.php?menetrend=1050&menetrend_id=65&type=helykozi&dir=from
www.volanbusz.hu/menetrend.php?menetrend=1052&menetrend_id=65&type=helykozi&dir=from
1040 es vonalon a 1040/55 sz járat 17.45 perc helyett 17.30 kor indul Hatvanon át Hortra, 1040/345 számon új járatot indít a Hatvani Volán Budapest, Stadion aut. pu. indul 18.00 órakor,Hatvan aut. áll érkezik 19.00 órakor.
www.volanbusz.hu/menetrend.php?menetrend=1021&menetrend_id=65&type=helykozi&dir=from
www.volanbusz.hu/menetrend.php?menetrend=1040&menetrend_id=65&type=helykozi&dir=to
www.volanbusz.hu/menetrend.php?menetrend=1036&menetrend_id=65&type=helykozi&dir=to
www.volanbusz.hu/menetrend.php?menetrend=1050&menetrend_id=65&type=helykozi&dir=from
www.volanbusz.hu/menetrend.php?menetrend=1052&menetrend_id=65&type=helykozi&dir=from
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Akik felkapják és botrányt csinálnak, azok főleg ateista csalódott egyházellenes emberek akik nem ismerik a bűnbocsánat fogalmát. A bűnösnek meg kell bocsájtani, ez esetben figyelmébe ajánlom mindenkinek a jobb lator esetét, ő megbánta bűneit, és bűne bocsánatot nyert.
Az, hogy a botrányéhes média felkap egy hírt és igyekszik megbotránkoztatni az embereket nem jelenti, azt, hogy a fél papi kart le kell csukni ahogy ezt sugallják.
Engem az botránkoztat meg, hogy a földiigazság szolgáltatástól várnak megoldást az emberek, gondolom nem elég, hogy egyre több ember ül börtönben csukjunk oda még több embert....