Regisztráció Blogot indítok
Adatok
abelbarat

0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az elmúlt vasárnapon - 14 évvel a megtérésem után - bemerítkeztem. Mivel népegyházi tag voltam korábban, számomra is a csecsemőkeresztség volt természetes, sőt, két nagyobbik gyerekünket is megkereszteltettük - a harmadikat viszont már nem. Addigra jutottam el arra a látásra,…..
abelbarat 2012.03.15 07:56:21
Sziasztok!

Most látom először ezt a blogot, nem ismerem, úgyhogy bocsi, hogyha már túltárgyalt dolgokról írok. Egy fbook-os bejegyzés alapján jutottam el ide és gondoltam megosztom veletek a meglátásaimat, mert több oldalról érnek ezzel kapcsolatban hatások manapság.

Szerintem a bibi ott van, hogy
- a keresztség kérdése nem ilyen fekete-fehér
- ezt a Sátán kétféleképpen kihasználhatja: vagy teljesen figyelmen kívül hagyják a hívők, vagy mindent alá vetnek és megosztást, szakadást eredményez, aminek az elkerülhetetlen velejárója, hogy a Megváltás üzenete a háttérbe kerül
- református egyházunk is nagyon merev ebben a kérdésben. A bölcs az lenne, ha mindkettő keresztséget prédikálnák és gyakorolnák (persze nem egyszerre, hanem kinek, melyik ad békességet) és egyik ellen se prédikálnának. Ha valami benne van a Bibliába akkor az az, hogy emiatt ne szívjuk egymás vérét (Efézusi levél)
- jó lenne, ha megállna a térítgetés a bemerítgetéssel kapcsolatban és szintén alább hagyna a szemellenzős nézet, miszerint a bemerítkezés nem református=nem kóser.

Kicsit mégis a „pro-bemerítés“ híveinek szeretném figyelmeztetésként írni – ha már a cikk ezt tárgyalja – hogy ott van a Galatákhoz írt levél. Nekem ez annyit mondott, mikor a bemerítkezés került nekem is napirendre az imatémáim között. Igaz, hogy ott a körülmetélkezésről van szó, de azt is egy hívő, nem is akár ki, Péter kezdi el prédikálni a Megváltás helyett. Ez nem azt jelenti, hogy a bemerítkezés nem biblikus vagy ugyanolyan lenne, mint a körülmetélés. A probléma itt a „következő szint“ tanítással van. Mert nincs következő szint. Egy szint van és ez a Kereszt szintje. Persze a hitünkben növekszünk és újabb meglátások szerint formálódunk a Szentlélek által. Viszont a lényeg itt a motiváción van, azon, hogy a tanítás gyökerei hová nyúlnak vissza. Péternél is ott volt a bibi, hogy amúgy egy logikus, jó dolgot, Istennek kedves dolgot javasolt (körülmetélkezés, zsidó törvények), de mégis tévúton volt. Eltolódott a hangsúly a keresztről, a kereszt mellett/helyett mást is meg kellett tenni, hogy rendben legyünk Isten előtt. Jézus nem azt fogja kérdezni, hogy meg vagy-e keresztelve vagy hogy hogyan, ki által. A kérdés az lesz, hgy bíztál-e benne. Ez minden igehirdetőnek/tésnek a lényege. Ha másféle „igaz hitet/útat“ tanítunk, akkor a Sátán győzött.

Imádkozom, hogy a Sátán munkája romoljon le a hívők közötti különbségek miatt midnkét oldalról és egyszerűen kezeljük nagykorúként a keresztség kérdését (Efézusi levél – másod-harmadlagos kérd.) és ne visszafele süljön el ez is, mint 5-10 évvel ezelőtt a Szentlélek keresztség vagy a nyelveken szólás kérdése, ami javarészt csak botrányt botrányra szült és már rég nem a Golgotáról volt szó. Gyülekezetenként, kisebb körökben, házi csoportokban meg lehet osztani a meglátásokat és természetesen állást kell foglalni, hogy ki-melyik utat járja. Pont úgy, mint az úrvacsorával vagy éppen a gyülekezeti zenével kapcsolatban. Innentől kezdve nem az a feladatunk, hogy a másikat meggyőzzük, hogy a mi meglátásunk, értelmezésünk jobb. Erre én sehol nem találtam eddig bátorítást a Bibliában. Ha a tesóm Jézusban bízik, akkor rendben van. Ha ez nincs így, akkor szeretettel intenem kell, de csak ebben az esetben szeritnem.

Áldás!

Ábel
abelbarat 2012.03.15 20:34:10
Kedves Zsuzsa!

Köszönöm, hogy írhattam és köszönöm a reakcióid.

Tisztelettel és szeretettel elfogadom a bemerítkezés igei helyességéről kialakított álláspontodat. Amint arra utaltam, szerintem ez nem a fekete-fehér témák közé tartozik. Én és a családom a gyerekkeresztség jelképét használjuk hitünk megélésében. Hogy erről vitát nyissak. nem látom építő dolognak egy keresztyén között sem, főleg nem ma itt Magyarországon. Köszönöm, hogy te sem akarsz meggyőzni ezzel kapcsolatban.

Nem merül fel bennem tehát, hogy az én keresztségem nem biblikus, megvagyok győződve arról, hogy mind a kettő teljes mértékben az. Emellett erőteljes ezköze a Sátánnak is, ha hagyjuk.

A Szentlélek keresztségről sem leszek jó partner a vitában, illetve a nyelveken szólásról sem szeretnék érvelni. Szerintem ezek mind gyülekezetenként változhatnak, hiszen fordítások, igemagyarázatok más-más helyre teszik a hangsúlyt. Ehhez kapcsolódik a zene is, bár nem egy olyan rangú kérdés talán, de ez is az adott gyülekezet ige-interpretációjától függ. Nincs tökéletes gyülekezet, mindenhol vannak olyan dolgok, amiket csinálhatnának jobban. Ha én egy gyülekezetbe megyek látogatóba, a bemerítkezés, a zene, a nyelveken szólás kérdése sokadlagos dolgok. Ami fontos:
elhangzik-e az Evangélium?
Kereszt és feltámadás központú-e a vezetés (tanítás, döntéshozások)
Tanítványozó, ige és istenismeretben növekvő-e a gyülekezet
Szeretetteljes közösség jelei (kiscsoportok, minőségi kapcsolatok kialakulása)
stb
stb
stb
bemerítés/gyerekkeresztség – tök mindegy
zenei, dicsőítő zene – tök mindegy
Szentlélekkeresztséget néven nevezik-e – tök mindegy, bár itt lehetnek csúszások, de szerintem ne menjünk bele

Visszakanyarodva a bemerítkezéshez. Szerintem ez egy jó tanítás. Viszont ma a környezetemben romboló hatását érzem. Szétválaszt, gőgössé és tukmálóvá vállnak tesók, illetve – amit nagyon nehezen vallanak be – a motiváció mögött van egy kis tudatalatti sóvárgás a „jobb” iránt, ami nekem már az Evangélium-kiegészítése kategóriába tartozik: „Ha ezt és ezt megteszed, jön majd az áldás, Istennek ez kedves, engedelmeskedj neki ebben is, ha teljes szívvel neki akarsz szolgálni, blablabla.” Számomra ezek a szófordulatok átláthatóak és egyértelműen egy emberközpontú „jó-cselekedet” evangélium van mögötte, akárcsak amit Péter mívelt a Galatáknál. De ne legyen igazam.

A jelenlevők természetesen kivételek :) Persze nem ismerlek titeket :)

Áldás,

Ábel