Regisztráció Blogot indítok
Adatok
dr. Air

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Előző bejegyzésünk igen heves indulatokat váltott ki, egyúttal újra beteljesülni látszik a turáni átok. Ezért a szerkesztőségben úgy döntöttünk, hogy megpróbálunk összeállítani egy olyan anyagot, ami meggyőzi a Kedves Olvasót arról, hogy mégiscsak szükség van nemzeti…..
dr. Air 2012.02.23 00:44:33
20 nap telt el a Malév csődje óta, éppen ezért, ez a poszt mára már teljesen okafogyott, az élet nem áll meg, hogy bevárjon minket.

Azok akik rendszeresen Malévval repültek mostanra már kiváltották törzskártyájukat egy másik társaságnál, a Ferihegyről közvetlenül sikeres járatokat már átvették a konkurens cégek, az átszállós járatokat szintén, csak persze ezek már nem érintik Ferihegyet, de egy külföldi utasnak amúgyis mindegy, hogy Pesten, Prágában vagy Bécsben száll át.
A Malév üzleti partnerei, utazási irodák, szállítmányozók, sok embert utaztató nagy cégek, stb..., mára szintén leszerződtek vagy napokon belül leszerződnek más légitársaságokkal.
Az egykori Malévos dolgozók is beadták már önéletrajzukat ezer más helyre, a legjobbak közülük valószínűleg már el is helyezkedtek, vagy hamarosan el fognak, akár a légiiparon kívűl is.
A flotta sincs már sehol, bár jórészt még Malév festést viselnek, a legnyereségesebben üzemeltethető gépekre hamar akad új bérlő.

Akkor most miről is beszélünk? 20 nappal ezelőtt, még voltak alapok, amikre bármit építeni lehetett volna, mostanra csak a mocsár maradt. Innen már nemigen lehet felállni, hiszen egy új légitársaság így már nulláról indulna, ráadásul sokkal nehezebb piaci helyzetben, mint amiben február 3-án a Malév volt, épp ezért a magyar nemzeti légitársaság kérdését már nyugodtan le lehet venni napirendről, nincs tovább, vége, ennyi volt.

Néhány év múlva, ha a gazdaság állapota lehetővé és indokolttá teszi, talán létrejöhet valamiféle ráhordó, regionális légitársaság, de belátható időn belül (értsd: évtizedek) itt nem lesz többet Malév szintű flag carrier, az biztos.
Azon már felesleges rágodni, hogy ez mennyire rossz vagy jó, tök mindegy, innentől kezdve ebből a helyzetből kell kihozni amit lehet.