Regisztráció Blogot indítok
Adatok
RemekElek

0 bejegyzést írt és 97 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
vékony lányok Lucia 2014.03.17 07:00:00
 ..
RemekElek 2014.03.18 12:18:10
Mi értelme az ötvenes táblának a három sávos úton? Miért kell hetvennel cammogni az autópálya-bevezetőn? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
RemekElek 2013.07.18 08:49:53
@ColT:
Hát kedves ColT én inkább nevezném szakembereknek őket. Ugyanis ha valaki kicsit gondolkodik és gondol arra is, hogy az esetek nagy többségében nem csak azért van egy több kilométer hosszú bevezető úton néhány 100 méterenként jelzőlámpa, hogy a kevésbé rendes emberek ne 100 km/ó-val rohangásszanak, hanem azért mert vannak becsatlakozó utcák is. Akkor joggal feltételezhetjük. hogy bizony a becsatlakozó utakról érkező járművek a főútra a főúton haladó zöldhullám szüneteiben tudnak becsatlakozni így tuti , hogy a főúton pirosat kapnak. Tehát a főúton zöldhullámmal érkező forgalom ha szabályos 50-es tempóra lenne állítva a lámpa akkor elég gyakran megtorpanna mert ha valaki áll a lámpánál akkor annak bizony kell pár másodperc amíg felveszi a megengedett sebességet. Addig viszont feltartja a sort. Viszont ha a zöldhullám 55 km/ó-rás tempóra van állítva és az érkező forgalom szabályosan 50-el halad akkor a lámpánál álló forgalomnak van ideje felvenni a tempót mire a kocsisor oda ér.
Tehát azt mondom, hogy nagyon jól ki van találva mert így a forgalom igazán jól tud haladni. Példát vehetne sok város a Nyíregyházi Orosi úti zöldhullámáról! Öröm rajta végighaladni.
RemekElek 2013.07.18 09:17:09
Olvasgatva az előttem szólókat a következő gondolat fogalmazódott meg bennem.
Tökéletesen fölösleges a sebesség korlátozás nagyságáról tanakodni mindaddig amíg rengeteg olyan vezető kóricál az utakon akinek halvány fogalma nincs arról, hogy mit tud és mit nem tud megtenni a járművével. Arról pedig elképzelése sincs, hogy egy másik járművel adott esetben mit lehet és mit nem, hogy hol az a pont amelyet ha átlép akkor szerencsejátékká válik amit tesz.
Adott körülmények között minden járművel van egy adott sebesség amivel kényelmesen biztonságosan lehet haladni. Hangsúly a körülményeken van. Aki nem a körülményeknek megfelelően választja meg a sebességét az relatív gyorshajtást követ el. Ezt a hatóság a legritkább esetben bünteti...
Büntet helyette az Élet amikor nem sikerül bevenni a kanyart vagy belecsattan az előtte haladóba. Ezeket az eseteket talán nem is lehet valódi balesetnek hívni mert nem elkerülhetetlen események.
Ellentétben egy leszakadó kamion kerékkel amely pont belezúg valakibe. Vagy egy leszakadó faággal amire nem lehet felkészülni.
Visszakanyarodva az előző gondolatmenethez, amíg sokan vannak akik nem tudják mit lehet és mit nem a járművükkel addig nem fölösleges a sebesség korlátozásokról vitázni.
Arra kellene fektetni a hangsúlyt, hogy mindenki tekintse partnernek a másikat és vegye figyelembe, hogy mindenki szeretne épen egyben eljutni oda ahova indult. Ezen nemes cél elérése érdekében mindenkinek oda kellene figyelni a másikra és hagyni, hogy haladjon ahogy tud miközben ő maga is halad ahogy tud.
Nem olyan bonyolult ez.
Nem kell ehhez a sebesség korlátozásokon lovagolni. Az csak ara való, hogy a tudatlanoknak támpontot adjon a hatóságnak pedig lehetőséget az ön és közveszélyesek megfékezésére.
Aki sietni akar azt hagyni kell had siessen.
Idő és rutin kérdése, hogy rájöjjön valaki, hogy mikor van értelme és mikor nincs értelme sietni.
Pl. sok tapasztalat kell hozzá, hogy az ember belássa, hogy a cél előtt 5 kilométerrel mikor van értelme nekiállni egy kocsisor előzésének és mikor nincs, mert nem sok értelme van 1 perc nyereségért 10 járművet megelőzni a cél előtt... Vagy semmi értelme valakit megelőzni ha utána lekanyarodok és a forduló előtti lassítással feltartom akit megelőztem. De hosszan lehetne sorolni a hasonló eseteket. de ide sorolható az is, hogy nem tolunk le senkit a belső sávból mert magunkat is veszélyeztetjük és ha valaki úgy ment ki előzni, hogy nem sikerült befejezni amíg a mögötte jövő megérkezik annak sok oka van de a problémán semmit nem segít az ha letolják...
Tizennyolc év autózás után bringára ült. Milyen a másik oldal? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
TComment Jó, jó, csak nem látod 2012.12.13 08:33:02
Keresi a Mitsubishi a formáját, ez világosan látszik. Jó autót gyártani mindig is tudtak, de a formatervezőik nincsenek megfizetve. Ettől függetlenül az, aki eljut odáig, hogy kipróbáljon egy Outlandert, az kellemesen meglepődik: nem úttörő, de amit tud, azt biztosan,…..
TComment Az utolsó tégla 2012.11.23 09:57:04
Sokat azért inkább nem forogtam a sárban, mert a traktorosnak el nem tudtam volna magyarázni, hol vagyok éppen Ha ön szereti a kutyákat és kerülné a feltűnést, akkor az X-Trail az ön autója még mindig. Mert kedves, puha és jóindulatú, mint egy öregedő retriever és a családja…..
TComment A zöld Merga titka 2012.07.15 10:32:00
Ha úgy vesszük, negyven éve ismerem ezt az autót. És most már az enyém. De ez még semmi, van egy ok, ami miatt végtelenül sokat jelent nekem. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
TComment Rendszámot mindenre! 2012.04.26 12:50:00
Hogy Magyarországon miért drágább robogót forgalomba helyezni, mint személyautót? Egyszerűen el lett rontva valami.Mai műsorunk kommentposztja...
Kipakoltuk a belét Sabccal előző este, az ülések, a kárpitok, a szőnyegek, a zajszigetelés, mind bekerültek a raktárba. Kívülről is lebontottunk mindent amit lehetett, és nem befolyásolja a működést: lökhárítók, krómdíszlécek, szellőzőrostélyok. Egyszer szentségelt Sabc,…..
RemekElek 2012.04.25 21:28:17
@Uzi: Az akkori autókat még lehet mai felszerelésekkel garázsban kis műhelyekben javítani. A maiak sokszor már annyira bonyolultnak tűnnek számomra hogy egyszerűen nem hiszem hogy meg lehet majd őket buherálni. Vagy ha igen akkor az tényleg nagyon nem lesz olyan mint eredetileg kellene hogy legyen. Egy maid kompozit anyagokból alumíniumból acélból összerakott kasznit aligha lehet lesz laplemezből kivágott hajtogatott elemekkel megfelelően pótolni.
Bringáznál a buszsávon, netán behajtanál szemben az egyirányúba? Lerohadtál, és vontatjátok a kocsit az autópályán? Ne tedd, tilos, ahogy sok más dolog is. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Egy rakás Mitsubishi, amikről tíz éve álmodni sem mertünk volna, de arra senki sem gondolt, hogy unalmasak lesznek, mint a bűn. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
RemekElek 2012.04.05 09:20:20
Sajnos a rally nagyon eltávolodott az átlag embertől. Régen sokkal nagyobb volt az összes autóshoz viszonyítva azok aránya akik szerették az autózást. Ma a többségnek az autó nem egyéb mint helyváltoztatási eszköz. Bevallom manapság már nem is szeretek pusztán közlekedés céljából "vezetni". Valamikor kis mellékutakon élvezet volt két kanyar közt trabanttal a kigyorsítás majd a következő kanyar lendületes bevétele is. Ma a főutakon autózva ezt az élményt csak egy "sportkocsival" lehetne átélni bőven a szabályos korlátokat túllépve. Fiatal koromban édesapám révén volt szerencsém belekóstolni a rallyba. Nem tudom ki ismeri ki nem de létezett és valamennyire még ma is létezik a "tájékozódási" rally amit mezei autósok normális autókkal közúton és kisebb részben zárt pályán (ügyességi szakaszok) zajlik. Valamikor ilyen versenyeket évente tucatszám rendeztek és volt közönsége is. Városi utakon zajlik a közlekedési szabályok betartása mellet szintidő betartásával kell trükkösen megfogalmazott térkép szerinti útvonalat bejárva teljesíteni a pályát. Volt, van nevelő hatása és a jobbak és tehetősebbeknek jó lehetőséget biztosított a "komolyabb" rally formák irányába. Sajnos ennek a "kultúrája" úgy érzem teljesen kikopott köztudatból. Mintha ma már csak pár fanatikus autószerető ember öregfiús találkozójává vált volna. Az ilyen események nagyobb promotálásával lehetne talán újra kulturális hátteret teremteni a komolyabb rally-s versenyformáknak is. Arról nem is beszélve hogy a közúti autózási kultúrának is jót tehetne.
RemekElek 2012.04.05 11:14:42
@Eclect: Most hogy így rákérdeztél ezt az oldalt találtam amin találni lehet valami hasznos infót a témával kapcsolatban 3x w pont georallye pont hu
RemekElek 2012.04.05 11:29:28
@hofi601: Valamikor én is részt vettem egy páron de a rendszerváltás után sok minden változott és kimaradtam belőle... Talán ha több helyen lenne...
Korábban már foglalkoztunk vele, hogy Ken Block valószínűleg sosem lesz nagy ralibajnok (nem feltétlenül világbajnokságra gondolok, hanem úgy egy igazán nívós bajnokság megnyerésére.) Ez a poszt viszont most nem róla szól, bár kétségtelen, hogy nélküle nem lenne miről…..
Újszerű autót márkaszervizbe viszek, eddig rendben. De hova menjek, ha már nem köt röghöz a garanciafüzet? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Extra adót vetnének ki a fényvisszaverő ruhadarabokra. A Levegő Munkacsoport tiltakozott, szerintük így nehezebb észlelni a gyalogosokat, kerékpárosokat. Az NGM sajtóügyelete csupán annyit válaszolt nekik: „tudjuk”. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
RemekElek 2012.03.02 15:54:50
@Balt: Belvárosról jut eszembe. Az is tény, hogy az autósok nem szeretnek megállni és átengedni a gyalogosokat. Viszont legalább ennyire gyakori az is, hogy a gyalogosok "kihasználva", hogy az autók megálltak egyenként "szállingóznak" át az átkelőn, hiába gyűlik össze jó hosszú sor ők csak azért is egyesével mennek át. Tehát sajnos mindként fél részéről látni rossz példát. Sokkal szerencsésebb lenne ha nagy forgalomba a gyalogosok mondjuk legalább 5 fős csoportokba "verődve" kelnének át és akkor az autósok is és a gyalogosok is haladhatnának gördülékenyen. Pl. szerintem baromság az, hogy a jogszabály szerint ha a gyalogos lába a gyalogosátkelőt éri akkor azon autós nem haladhat át. Már mér ne mehetne át az autó amikor a gyalogos már rég a négysávos út túlsó részén jár. Természetesen megfelelő körültekintéssel. Vagy az is értelmetlen, hogy kerékpárral nem lehet átmenni csak tolva. Igenis lehessen átmenni de nagyon figyelmesen. Mindkét félnek jobb ha nem szál le a kerékpáros hiszen sokkal hamarabb lehet továbbmenni...
RemekElek 2012.03.02 15:56:37
@Balt: Ha az autós megállt akkor a gyalogos inkább ne integessen hanem figyelmesen tempósan mennyen útjára békességben. :)
RemekElek 2012.03.03 18:20:38
@imittto: Hát kérlek szépen a csoportosulást elég egyszerűen képzelem el. Mint ahogy te is mondtad te is megállsz ha látod hogy konvojba jönnek az autók mint ahogy én is ha látom hogy több ember közül elsőnek érek az átkelőhöz akkor visszaveszek a tempómból és bevárok még párat, ezzel időt adva 2-3 vagy több autónak is hogy szépen átvonatozzanak előttünk és nem rohanok hogy elkezdhessem az átkelőn való átkelést még mielőtt az előttem haladó teljesen át nem ért volna. Ez az egész bevárósdi nagy forgalomba 5-10 másodpercnél nem vesz több időt igénybe és akár 5 autó is elhaladhat megállás nélkül. Tehát akár 5 autó 0-50 km/ó-ra való gyorsításához szükséges benzint és környezetszennyezést lehet így megtakarítani, miközben gyalogosként ép csak egyet szusszantam. Normális helyen az autósok is tolerálják ezt és amikor látják, hogy gyűlnek a gyalogosok akkor akad egy aki átengedi őket. Az autók pedig nagyvárosi fogalomba ritkán szállingóznak egyesével mert a lámpák megszaggatják a forgalmat. Napi szinten sétálok át 4 sávos osztott pályás főúton miközben éppen senki se jön mert a zöldhullám pont úgy állítja meg a forgalmat, hogy én nyugodtan át tudok sétálni kijelölt gyalogosátkelő nélkül is...
TComment Fordburg Tourist 2012.02.27 06:15:00
Ezek megvesztek. Ezerháromszáz kilós autóba ezres motor? Gyomorforgató élmény. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
RemekElek 2012.02.27 10:13:53
Azt hiszem kér azon vitatkozni hogy mi menyire környezetbarát. Annak a legritkább esetben van környezetvédelmi okból indokolható értelme, hogy egy működő régit újra cseréljünk csak mert az "környezetkímélőbb". Hiszen nem lehet annyira környezetkímélően előállítani egy újabbat, hogy azért érdemes legyen eldobni egy régit és így kímélni a környezetet. Hiszen a régi elhelyezése is önmagában egy környezetterhelés és az új előállítása is az. Annyival meg aligha szennyez kevesebbet üzem közben az új hogy ez megérje.
Egyébként meg a leginkább környezetkímélő megoldás a gyaloglás. Ha sürgősebb akkor lehet kerekezni is. Ha nem megoldás akkor esetleg lehet tömeg közlekedni. Ha árut kell szállítani akkor a kézi módszerek után a lovasszekér a leginkább környezetbarát megoldás. Környezetterhelés tekintetében minden más csak rosszabb lehet . Tehát azt gondolom, hogy az összes autós ipari műszaki fejlesztés ami környezetvédelmi szempontokat vesz figyelembe nem egyéb mint a kisebbik rossz keresése.
Ha igazán a környezet érdekeit néznénk akkor az lenne az optimális megoldás ha olyan gépeket csinálnánk amik tényleg legó szerűen javíthatóak lennének és a lehető legkevesebb cserealkatrészt igényelnék.
A gyártók érdeke sajnos nem ez. Hanem hogy minél többet eladjanak és szajkózhassák, hogy milyen környezetkímélőek. Ezért egyre bonyolultabb és egyre környez terhelőbb módszerekkel előállított kütyüket adnak el.
RemekElek 2012.02.27 12:17:04
@sutpet:
"A Ford és a több gyártó is rengeteg újrafelhasználható anyagokat használ (hulladék) pl műanyagok üléshuzat stb.. Előírás az autó x %-nak újrafelhasználása.
A Focus 3-nál kiemelten reklámozták ezt."
Így igaz. De ettől még az újrafelhasználáshoz is kell rengeteg energia ami szintén környezetterhelés. Mindazonáltal sokkal de sokkal jobb mint kidobni...
De az lenne a legjobb ha sokáig az eredeti újrahasznosított állapotukat megelőző formájukban lehetne őket használni.
Ez kicsit olyan mint a ruha meg a mosás. Jó az ha a piszkos ruhát kimossuk és nem kidobjuk. De az se rossz ha tudunk rá vigyázni hogy lassabban koszolódjon és ne keljen gyakran mosni. (Természetesen nem azt akarom mondani hogy járjunk piszkos öltözetben ;) )
TComment Rejtett hiba gyere elő! 2012.02.23 06:15:00
Öt szervizt, ugyanennyi hibakódtároló-törlést és egy teljes gyújtótrafó-garnitúra cserét túlélt a Check Engine lámpa. Pedig pofonegyszerű volt a megoldás, csak kicsit túrni kellett hozzá. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
RemekElek 2012.02.23 13:09:50
@Tökösmákos: Sajnos nem tudom mi baja lehet. De ebből is létszik hogy ha másra nem is jó a komputer arra tuti jó hogy elromoljon :D
RemekElek 2012.02.23 14:21:44
@kitiltott, de seráfütty: Sajnos igazad van. Manapság a cél nem a tartósság és szerelhetőség hanem a jogszabályoknak való megfelelés a legolcsóbban.
RemekElek 2012.02.23 14:49:41
@Luighi: Mondjuk én is gyanakodva olvastam de ha a mester azt mondja akkor biztos igaza van.
Elvégre mégse lehet sokezres számlát adni a tulajnak egy nagymosásról. :)
Tény, hogy a szabályok őket védik, a karosszéria viszont az autóst. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
RemekElek 2012.02.22 15:26:41
@Hó apó: Így van csakhogy sok gyalogos ezt nem tudja ezért gyakran tesz olyat amit nem kellene. :)
RemekElek 2012.02.22 16:02:15
@Hó apó: Szerintem nyilvánvaló hogy mindenkinek van felelőssége. Hogy kinek mekkora az más tészta. De a saját életéért mindenki felelős még a gyalogos is. Az autós speciel mások életéért is.
Elképesztő, de nem értik. Egyiket sem. Pont azok, akiknek értenie kéne. Határozott hiszti van a robogórendszám felvetéséből egyeseknél, talán pont azért, mert még nem lopták el a robogójukat. Nehéz a szövegértelmezés, tudom, de néha bele kellene gondolni, kinek jó a…..
Imádja Orbán Viktort, és közben azt gondolja, hogy jobb lenne, ha Európa visszavenne, hiszen itt arcoskodnak nekünk, miközben náluk verik a négereket? Ha azt hallja, "külföldi", rögtön az jut eszébe, hogy "holdudvar, szoknya, kettős mérce"? Önnek sosem…..
1992-ben óriási tömeg kísérte figyelemmel, ahogy az első Astra felhajtott a Közlekedési Múzeum rámpáján Ez most nem after party, hanem before party lesz, kezdte múlt csütörtökön beszédét Kovács Tamás, az Opel Hungary ügyvezetője, és ebből a felütésből is jól látszik,…..
RemekElek 2012.02.13 20:07:53
@Plumper_: Hát igen a mai autók nagyon szépek nagyon bonyolultak de valahogy egyre jobban hasonlítanak egy elfuserált "videojátékra"...
RemekElek 2012.02.13 20:08:59
@dennisthemenace: Hát mondjuk én se utasítanám őket vissza.