Regisztráció Blogot indítok
Adatok
mediainsider

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A múlt csütörtökön valami olyasmi történt a hazai reklámszakmában, amire eddig nem nagyon volt még példa, és ami még engem is meg tudott lepni. Amikor először hallottam arról, hogy az egyik legnagyobb és legpatinásabb nemzetközi reklámügynökség, a BBDO hazai irodáját egyik…..
mediainsider 2012.01.20 00:56:49
Előre is elnézést kérek, ha a sok ügynökségi insider faszagyerek törékeny lelkivilágába gázolok a következőkben, de olvasgatom itt a kommentárokat, kissé beszarás. Dr. Cica volt az első, aki média oldalról nézte a történetet, s nem csupán rohadtul igaza van, hanem észre kéne vennie az összes csoffadt ügynökségnek, hogy ha kampányt csinál, akkor azokkal is kéne tán érdemben kommunikálni, ahol az a kampány futni fog, legyen az offline, vagy online. Online újságom van, napi szinten szopok a dilettáns, retardált ügynökségi muffokkal, akik életükben nem láttak még adserver felületet képen sem, fogalmuk nincsen arról, hogy mi és hogy működik, hol és hogyan hatékony és miképpen lehet a demográfiailag tökéletesen behatrolt célcsoportot rávenni egy kattintásra.
Mondjuk vannak ügynökségek, akikkel idáig el sem jutunk, mert az X céghez tartozó account manager punát Y fityfütyi dugja minden második kedden, aki saleses valami - a témában messziről sem releváns - médiumnál, ezért az X cég összes hirdetése véletlenül ott köt ki függetlenül attól, hogy ez szakmailag mennyire releváns. Ha meg nem így van, akkor vissza van csurgatva kétszámjegyű százalék, és baszkikám, ennek még official nevet is adtak, úgy hívják, hogy ügynökségi bónusz, mintha a retkes ügynökségnek nem pont az lenne a feladata, hogy szakértelemmel kiválassza a megfelelő felületet. Ehelyett az dönt, hogy ki mennyit csurgat vissza, ami persze növelni fogja a hirdetési díjakat, a fütyi rosszabbik végén pedig a hirdető fog állni. Ezt az egészet egyébként körülbelül két mutyikirálynak köszönhetjük, legalábbis a mi szakterületünkön biztos.
Úgyhogy az ügynökség kapja be, tisztelet a nagyon kevés kivételnek.
Egyetlen megoldást találtunk erre az egész jóllakott, mutyialapú, begyöpösödött helyzetre: mi közvetlenül az ügyféllel lépünk kapcsolatba, s nagy ívben szarok az ügynökségre. Azt mondom a multinak, hogy nézd, te ennyit fizetsz azért, hogy az ügynökség nálunk hirdessen, ez pont 2,6-szerese annak, amit direktben fizetnél. Akkor aztán hirtelen vagy megállapodunk direktben, vagy az ügyfél tényleg megnézi tételesen, hogy az utóbbi időkben hol és mennyit perkált micsodára, aztán ügynökséget vált és hálája jeléül az új ügynökségének az az első ukász, hogy azt mondja, hogy velünk lesz szíves együtt dolgozni.
Nem, nem lehet ezt persze mindenhol megcsinálni, nemzetközi cégek ragaszkodnak egy külföldön bevált ügynökséghez (egyébként egy ilyet sikerült már egyszer kikerülni mégis), s persze nem mindenhol lehet közvetlenül a megrendelővel leülni. Arról nem is beszélve, hogy ha az ügyfél és az ügynökség között van személyi összefonódás. De minden egyes alkalommal, amikor létrejön egy direkt deal, amiben az ügynökség maximum annyi szerepet kap, hogy legyárthat valami flash bannert (amit nyolcadszorra sikerül akkora fájl- és pixelméretben prezentálni, mint ami elő van írva), aztán puszi, a többit intézzük mi, mindig azt gondolom, hogy egy Magyarországon az esetek zömében teljesen felesleges "szakmát" kicsit kiiktattunk a képből, a megspórolt pénzt a hirdető pedig majd elkölti K+F-re, még több reklámra, vagy az ügyvezető elkurvázza, de még ott is jobb helyen van, mert legalább valós szolgáltatást kap érte cserébe.