Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Gonosz Bölcsész

0 bejegyzést írt és 15 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az elmúlt fél évben sikerült mélyebben megismernem az esztergomi vonal sajátosságait. Post sorozatot indítok az itt tapasztaltakkal kapcsolatosan, hogy okuljunk belőle mindannyian. Kezdjünk is bele: Az elmúlt években a MÁV, MÁV-Start több tízmillió forintot ölt a bliccelés,…..
Gonosz Bölcsész 2009.03.14 11:07:21
Szintén ezen a szakaszon szoktam utazni elég rendszeresen, főleg hétvégén.
A mutyizó utast és kallert egyaránt elítélem. Pontosan az ilyen "kalandok" miatt szűntettek meg a volánosok nem egy buszjáratot, ami elég rendesen hazavágta a falunk közlekedését (hétköznapi esti és későesti közvetlen járat megszűntetése, mert nem volt utas..papíron) Nem szeretném, ha vonatokkal is ez történne, mert perpill elég jól, normális sűrűséggel járnak (évekkel ezelőtt nem egy olyan vonat volt, ami nem állt meg nálunk...nem lenne jó újra ezt bevezetni, mert papír szerint nincs elég utas, minek álljon meg ott a vonat).

Utóbbi hónapokban volt néhány utam Egomtól a Csévig. Egyszer sem ellenőrizték a jegyem. Egyik alkalommal a kallerral egy kocsiban ültem..Nekem kb. 25 perces utazás után le kellett szállnom, mert megérkeztem, és addig nem kezdte el a jegyek ellenőrzését! Pedig nem egy le- és felszálló utas volt a 3-4 megálló során..és ezt Pest felé is szoktam tapasztalni, hogy kb. Csév-Jászfalu környékén kezdi el ellenőrizni a nagy többség jegyeket.

Korábban már két-három kocsi esetén volt a vonathoz két kaller, most már a olykor a három kocsi esetén is csak egy dolgozik...volt hogy Nyugatiban a kapunál kellett jegyet vennem, mert egy óra alatt nem találkoztam a kallerral..

Ha meg elkezdik a munkájukat, mutyizást kb. 1-2-3 megállónyi távolságokra szólóan szoktam látni. Mivel általában Nyugatiig utazom, nehezen tudnak az esetemben zsebre dolgozni, és ha szeretnének, sem szoktam hagyni, ha tetszik, ha nem.

És ahogy fentebb is írták már, nemcsak a kalleron múlik...az utas is legalább akkora hunyó, hanem nagyobb..
Gonosz Bölcsész 2009.03.15 16:19:50
@bgirl: "Ezen a szakaszon a Volán buszon is felszáll az ellenőr, pacsi a sofőrrel, kap x ft-ot a sofőrtől és leszáll!"

Ez az elmúlt min. 1/2-1 évben igencsak megváltozott. Asszem, már egy külső cég végzi az ellenőrzést, ezért a söfőrök csak a drótot tudják leadni egymásnak, h most szálltak le/fel, erre járnak éppen.
Teljesen hétköznapi a felszerelésük, jegyet vesznek, majd elvonul egyikük a busz hátsó felébe, a másik elöl marad. Majd miután a busz elindul a megállóból, rá pár percre elkezdik az ellenőrzést. Szívnak is a söfőrök miattuk, és nem is tetszik nekik....
Persze egy-két pertukapcsolat itt is biztos kialakul, kialakult, de most még azért nehezebb a dolguk.
Tisztelt MÁV! Péntekenként lemegyek Pécsre egy IC járattal és vasárnap visszajövök Budapestre. Az elmúlt 2 hónapban nem volt olyan hétvége, hogy pontosan indult volna, és pontosan be is ért volna az önök üzemeltetésében lévő InterCity járat. Levitték a menetidőt 3 óráról…..
Tisztelt Minisztérium! Tisztelt MÁV Start Zrt.!   Nyakunkon a menetrendváltás. Egy hónap és már nem úgy utazhatunk ahogyan eddig. Forgatom, olvasgatom a menetrendkönyvet, és elszörnyedve látom mi fog történni a 40. számú vasúti fővonalon.   Megszűnik a "pécsi…..
Gonosz Bölcsész 2008.11.12 15:11:48
Úgy tényleg könnyű ráhúzni egy ICR-ra, hogy kihasználatlan, mikor az egyik Pécsről 6.55kor indult, és előtte kb. 30 perccel ment a sima IC...vagy pont fordítva. És Pestre érkezési idejükben a különbség nem volt több 20-30 percnél.

A jelen: az átszállás nélküli pécsi gyorsból naponta 2-3 közlekedik, röpke min. 4 órás menetidővel (átszállással több, mint öt óra is lehet az út). Már az ic-s 3 óra is rengeteg, figyelembe véve azt, hogy három évvel ezelőtt kb. 2.5 órából megoldották a menetidőt, és nem állt meg kevesebb helyen a vonat. Valamint nem azért vált 3 órássá a menetidő, mert a Keletibe pakolták ezeket az IC-ket...

Mikor megláttam a tervezetet erre a vonalra (szigorúan Bp-Pécs tekintetében), kifejezetten tetszett, hogy az ütemes menetrend végre eljut erre is. Azonban kiváncsi, hogyan sikerül megoldani, hogy ne legyen ebből késés a vonalon, a keleti hogy fogja szeretni a kétóránként megérkező és induló ic-ket. Mert most is, amikor nincs annyi vonat, hosszú perceket kell várni szabad vágányra, miközben zónázó és személyvonatok húznak el mellettünk. Vagy amikor indulás előtt derül ki, melyik vágányról indul a vonat, ill. amikor egy Miskolc felől érkező IC vedlik át pécsivé (és ha az késik, akkor a pécsi is eleve késve indul...). Ergo nincs meg a keletiben az a rendszer, mint pl. a nyugatiban (vagy csak én nem látom :)). Igaz, 13 vágánnyal nehézkésebb talán megoldani, de semmi se lehetetlen. Max.a máv startnak.

Ja, igen és még valami: a megállóhelyek. A dombóvári és a sárbogárdi megállást megértem, és fontosnak is tartom. De hogy Szentlőrincen és Sásdon minek kell megállni? Volt már rá példa, hogy se le, se fel szállónk nem volt, és ezekről a településekről nem nagy kunszt átjutni Dvárra, hogy onnan meg IC-vel folytassa az ember az útját. Az meg már csak tényleg apróság, hogy a Keletiben és Kelenföldön felszállók 85-90%-a Pécsig utazik. És ez igaz a másik, Pécs-Bp irányra is.
Éppen nem az emberi gyarlóságról írt nekünk Peter, hanem munkájukat pontosan és udvariasan végző ellenőrökről. Mert ilyenek is vannak! Rendszeresen járok kora reggel az Érd,Bem tér - Törökbálint vonalon. Pár napja ellenőrök szálltak fel a virágtanya megállónál. Találtak…..
Nick irodájában kezdünk, ott aludt, érkezik Lisa és Kiki. Anya hiányolja a férjét, ki van borulva kissé, Nick beígér egy vacsit aznap estére. Tripp és Tish otthon, Tripp még mindig be van rágva, hogy megcsalta 40 évig a nő. Felteszi a nagy kérdést: az összes gyerek az övé vagy…..
Nacsa Olivér, Harsányi Levente és Ganxsta Zoli a Keleti pályaudvaronA MÁV-START Zrt. folytatja a bliccelés elleni harcát az érvényes jegy vagy bérlet nélkül utazók arányának visszaszorítása érdekében. Az ellenőrzésekkel az éves szinten milliárdos nagyságrendű károkat…..
Gonosz Bölcsész 2008.04.03 08:00:35
Két budapesti pályaudvar rendszeres használója vagyok: Nyugati és Keleti. Részben nem vagyok ellene annak, hogy bevezették ezt a peronkapuzás csodadolgot. Ugyanis sztem a Nyugatiban ezt meg tudták oldani fogjuk rá normálisan. Megvan az elővárosiak fix helye, oda került is peron. Néha van 1-1 alkalom, amikor becsusszan a vonat olyan vágányra, ahol nincs kapu, de erre még mondhatjuk, h egye fene, ennyi belefér. Plusz ha Szeged felé megyek nagy cuccokkal nyugodtan jöhet velem a vonatra az ismerős, hogy segitsen fel/le pakolni azokat.

Ezzel szemben a Keleti katasztrófa...

Ha jegyet akarok venni, mindenképpen a tér felől kell bemennem, mert Kerepesi és Dózsa/Thököly felől kapu..
Múlt héten mentem haza Pécsről, és szüleim kijöttek elém. 11-esre érkeztünk. Mivel mindig a vágány elejénél szoktunk találkozni, csak ott kezdtem keresni őket, hogy hol vannak. Nem láttam senkit, féltem, h elkerültük egymást. Aztán megláttam a kaput. Hááát zsír, jövök 2+n táskával, épp hogy bírom őket, segíteni nem jöhet senki, és akkor még vakarjam elő a jegyemet, aztán majd nemsokára a diákomat, mert nyilván úgy jövök 240 km-ről, hogy bliccelek...

Sose fogom megérteni, hogy
1: a Keletiben miért nem lehet beosztani a vágányokat: első néhány elővárosi, középsők IC-k, utolsó néhány gyorsvonatok. Jah, merthogy minden vonatot lassan már a Keletiből kell közlekedtetni?!
2: ha többségében normális tempóban dolgozó pénztárosok ülnének a jegykiadásnál + megfelelő számú pénztár lenne nyitva mindenhol, akkor azt mondanám, hogy nézzék meg ők, hogy megvannak-e a megfelelő igazolások, igazolványok a kedvezményhez, ne a kapunálló gyorsan felvett, goromba jegyvizsgáló tartson fel abban, hogy elérem-e a Keletiben a vonatomat, vagy éppen átérek-e a másik pályaudvarra...
  A MÁV-START Zrt. személyszállító vasúttársaság kiemelten fontosnak tartja az ügyfélközpontúságot, a kényelmes és komfortos jegyvásárlást és utazást, az utasokkal történő hatékony kommunikációt. Ennek jegyében Pécsett a vasútállomás és a belvárosi…..
Új MÁV blog Ma és 160 éve 2008.01.08 12:01:00
Egy kis történeti összehasonlítgatás, csakúgy demagóg módon:) Kedves M. Á. V. blog! „Éljen a demagógia" felkiáltással meg szeretném osztani veletek a MÁV neandervölgyi alulfejlettségének legszebben hangzó bizonyítékát. Naponta járok be Pázmáneum (= majdnem…..
Új MÁV blog Rémség IC 2008.01.05 07:43:00
Egy elégedetlen utas lázadása, a koszos IC miatt. Kérdezem milyen komfortért fizetünk külön díjat ebben az esetben? Kit terhel a felelősség a koszért? Kedves MÁV-Start! Az elmúlt 2,5 évben szinte minden hétvégén volt szerencsém igénybe venni a Pécs-Budapest-Pécs vonalon…..
Gonosz Bölcsész 2008.01.05 22:56:48
Lassan három éve van szerencsém élvezni a pécsi IC-t. Az első évben igazán nagy problémám nem is volt vele. Ám a tavalyi évtől kezdve sok jót nem tudok elmondani:

1. Nem szeretem a Keletit. Koszos, mocskos, és itt találkozok mindig a legpofátlanabb kéregetőkkel. A vonatot pedig mindig a pályaudvar szájában várakoztatják: nem egyszer volt rá példa, hogy 5-10 perceket várakoztunk, mert jött ki egy személy/gyors vonat, vagy éppen mert ment befelé...Véleményem szerint a Keleti kicsit pályaudvar ahhoz képest, amekkora forgalmat lebonyolít.

2. Megnövekedett a menetidő. Ha jó emlékszem, az első évben leértünk kb. 2:40 perc alatt, ez most 3 óra, és nem áll meg a vonat több állomáson, mint előtte.

3. Késések: fentebb vki írta, h 10-ből 8-szor pontos. Hááát...ezzel nem tudok teljesen egyetérteni. Ha Pécsre jövök, és időben elindulunk, semmi probléma nem szokott lenni, tényleg időben megérkezünk.
A tavalyi menetrendváltozáskor mondtam le a 17.45-ös IC-ről. Nem tudtam elfogadni, hogy egy teljesen más vonalról érkező vonattól függ az, hogy a pécsi IC elindul-e időben van se: nevezetesen akkor a Miskolcról 17.30 körül érkező IC-ból csináltak pécsi IC. Első alkalommal 15 perc késéssel indultunk..azóta volt olyan, hogy barátnőm egy órát várt az indulásig! Nem tudom, hogy most hogy van ez, mert egyáltalán nem járok ezzel a járattal.

Amikor Pécsről utazok Pestre, többször érkezünk késve a Keletibe. Az utóbbi időkben legtöbbször a 13.55-össel szoktam Pestre menni. Egy kezemen meg tudom számolni hányszor értünk be pontosan..sajnos ennél a vonatnál állandó az 5-10 perces késés. MÁV-nak kevésbé számít, de ezzel a Nyugatiból induló vonatomat késem le, amihez van egyéb csatlakozásom, a következőhez már nincsen... Lehet, hogy ez ennek az egy vonatnak a sajátossága csak.

A többi Pécs-Bp IC-vel ritkábban járok, így azokkal kapcsolatban nincs ilyen általános tapasztalatom.

Vonaton meg tényleg csak akkor használom a mosdót, ha nagyon muszáj. Meg tudom azt, hogy amire átszállok, olykor kulturáltabb környezet vár ebben a helyiségben, mint az IC-n. :)
Nagy a segítség. Tök jó, hogy a vasutasok kitalálták ezt a mozgó pénztáros intézményt, csak értelmes, segítőkész embereket kellene beültetni. Bár ez az intézmény működhetne a Keletiben is, de nem. Erre ékes példa október 31. összesen 5 pénztár volt nyitva este a Keletiben.…..
Gonosz Bölcsész 2007.11.04 17:14:14
Hasonló problémával már én is találkoztam.

Piliscsévről (Esztergom - Bp. Nyugati vonal) utaztam Kecskemétre. Mivel az állomásunkon nem lehet jegyet venni, és Pesten is csak átszállásra volt időm, így a kallertől vettem meg a jegyem P.csévtől Kmétig. Idáig szép és jó, csak Lajosmizsén keresztül adta jegyet. Ezt a települést a szegedi vonat még csak érinteni sem érinti.
Miután ezt észrevettem, szóltam a kallernak, hogy ez így nem lesz jó, mert a másik vonaton ennek nagyon nem fognak örülni. Erre ő értetlenkedve nézett rám, hogy mégis miért. Mondtam neki, hogy nem lajosmizsei vonattal megyek, sőt még nem is utazok át rajta, hanem szépen cegléden át a szegedi vonattal. Nagy nehezen kaptam új jegyet, a helyes útvonalra, és picit rá is fizettem, mert így kicsit hosszabb volt az út kilométerben. A végén mégegyszer rákérdezett azért, hogy biztos ezt akarom, merthogy így még többet is fizetek. Igen, biztos, csak kérem már azt a Cegléden keresztüli jegyemet..

Nehéz szülés volt..Igazából nekem annyira evidens volt az útvonal, hogy nem emeltem ki külön Ceglédet. Úgy látszik neki nem. Bár arra hivatkozott, hogy ezt a gép neki automatikasan dobta, ez volt beállítva. Hm, ezt viszont annyira nem hiszem, mert a nyugati automata is rákérdez, hogy Cegléden vagy Lmizsén át - ez már egy későbbi tapasztalat. Összességében végülis mindegy, mert normális volt a kaller a reklamáció után is. :) Ritka eset.
Logisztika, logisztika, logisztika. Üdv, Minden pécsi tudja, hogy milyen jó dolog a Keletibe járó Intercity: az amúgy is röhejesen hosszú, 2 óra 50 perc körüli menetidőhöz most még kb 20-25 perc járul. Sajnos, így az sem megoldott, ha véletlenül valaki elkési a vonatot, akkor…..