Regisztráció Blogot indítok
Adatok
csaba121

0 bejegyzést írt és 7 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
1893-ban majdnem négy Dunát átszelő metróvonalat építtetett a magyar kormány. 1900-ra Budapest föld alatti közlekedési hálózata majdnem akkora lett mint berlini. Jókai Mór budai hegyek között kanyargó kábelvasút álma a megvalósítás küszöbén volt. A Sugár (Andrássy) úti földalatti metszete (Grafika:…..
csaba121 2012.12.23 14:12:35
I. a magasvasút azért annyira nem forradalmi megoldás a századfordulón, Bécsben laza 38 km-es hálózata volt, na az egy tényleg előremutató és megvalósult rendszer: en.wikipedia.org/wiki/Wiener_Stadtbahn
II. NEM a budapesti volt az első metró a világon, de igazából meg a kontinensen sem... ezt a néphazugságot valószínűleg sosem lehet már elfeledtetni, és nem értem miért nem lehet a tényeknél maradni: a pesti rendszer az elsők KÖZÖTT volt, és sokat tett hozzá a metróépítés fejlődéséhez, új elgondolásokat meghonosítva.
De akkor néhány korábbi rendszer:
1.Tünel Isztambbul - 1875 ez az első földalatti vasút a kontinensen en.wikipedia.org/wiki/T%C3%BCnel
2. pestivel egy évben nyílt a glasgow-i: en.wikipedia.org/wiki/Glasgow_Subway#1896.E2.80.931977
3. a londoni metró már rendes hálózat volt mire a pesti átadásra került: en.wikipedia.org/wiki/Timeline_of_the_London_Underground
www.ltmuseum.co.uk/collections/museum-guide/worlds-first-underground
4. nem a pesti volt az első elektromos rendszer (amit egyébként a német Siemens szállított), hanem az is londoni 1890-ben: en.wikipedia.org/wiki/City_%26_South_London_Railway

bocs, hogy kiakadtam, de a képaláírás (A kontinens (hacsak nem a világ) első földalattiját Budapesten adták át) kiakasztott, ezeket a kis ferdítéseket (hazugságokat) annyit ismételgetik, hogy a végén mindenki igazságnak hiszi, szóval kicsit szerényebben a nagy szavakkal...
csaba121 2012.12.23 14:12:44
I. a magasvasút azért annyira nem forradalmi megoldás a századfordulón, Bécsben laza 38 km-es hálózata volt, na az egy tényleg előremutató és megvalósult rendszer: en.wikipedia.org/wiki/Wiener_Stadtbahn
II. NEM a budapesti volt az első metró a világon, de igazából meg a kontinensen sem... ezt a néphazugságot valószínűleg sosem lehet már elfeledtetni, és nem értem miért nem lehet a tényeknél maradni: a pesti rendszer az elsők KÖZÖTT volt, és sokat tett hozzá a metróépítés fejlődéséhez, új elgondolásokat meghonosítva.
De akkor néhány korábbi rendszer:
1.Tünel Isztambbul - 1875 ez az első földalatti vasút a kontinensen en.wikipedia.org/wiki/T%C3%BCnel
2. pestivel egy évben nyílt a glasgow-i: en.wikipedia.org/wiki/Glasgow_Subway#1896.E2.80.931977
3. a londoni metró már rendes hálózat volt mire a pesti átadásra került: en.wikipedia.org/wiki/Timeline_of_the_London_Underground
www.ltmuseum.co.uk/collections/museum-guide/worlds-first-underground
4. nem a pesti volt az első elektromos rendszer (amit egyébként a német Siemens szállított), hanem az is londoni 1890-ben: en.wikipedia.org/wiki/City_%26_South_London_Railway

bocs, hogy kiakadtam, de a képaláírás (A kontinens (hacsak nem a világ) első földalattiját Budapesten adták át) kiakasztott, ezeket a kis ferdítéseket (hazugságokat) annyit ismételgetik, hogy a végén mindenki igazságnak hiszi, szóval kicsit szerényebben a nagy szavakkal...
Zajlik a Nagy Évösszegző Listázás itt a Lángolón: szerdán közel húsz zenész, többek között Egyedi Péter (Óriás), Fehér Balázs (Carbonfools), Hó Márton, Kátai Tamás (Thy Catafalque), Minda Endre (Hangmás) Pándi Balázs és Varga Zsuzsa kedvenceit mutattuk be, tegnap pedig…..
Subba Mhhmm-mmhmmm-mmmhmm-mmh! 2011.12.28 12:15:11
csaba121 2011.12.31 13:29:43
Jókai nem hazudott: létezett a "Senki szigete". A magyar-román-szerb hármashatár közepén elnyúló Ada-Kadeh szigete turisztikai attrakciónak számított jó klímája, vadregényes festői romjai és etnikai egzotikuma miatt, amely a Vaskapu I. erőmű építése miatt 40 éve tűnt el a Duna hullámaiban. Ada Kaleh…..