Regisztráció Blogot indítok
Adatok
field64 (törölt)

0 bejegyzést írt és 88 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Filmbook A káprázatos 2012.06.29 14:04:00
Belmondo néhány minden szempontból is csak közepes film(A bajhozó, Az örökös) után újra Philippe de Broca-val dolgozott együtt, akivel közösen eddig mindig hatalmas sikereket arattak olyan könnyed mozikkal, mint a Cartouche, a Riói kaland, vagy az Egy kínai viszontagságai…..
Főhősünk, Cyrano kinek szíve, ó nemes, Vigyázz most, versünk egy csöppet spoileres! Cyrano nagyhangú, vicces, ügyes, szellemes Ilyen figura a vásznon mindig kellemes. Két verzió is készült; egy francia ’kilencvenes És egy fekete-fehér amerikai ötvenes.   Cyrano a…..
Mel Gibson legújabb filmje a Börtönregény kapcsán kedvet kaptam összeállítani a legjobb börtönös mozikat. Miért szeretjük a börtönökben játszódó filmeket? Talán ugyanazt el lehet mondani erről is, mint a horrorokról, hogy bármiféle valós kockázat nélkül átélhetünk…..
field64 (törölt) 2012.06.23 12:31:11
10. Nem ismerem ezt a filmet, a modern távol-keleti filmművészetben egyáltalán nem vagyok jó. Ringo Lam neve mindenesetre biztatóan hangzik.

9. Tökéletesen megértem, miért bukott meg ez a film. Abszolút felejthető darab, igazából semmire nem emlékszem belőle, csak arra, hogy teljesen hiteltelen volt, ráadásul nem is különösebben izgalmas.

8. Tudom, hogy ennek a filmnek nagy kultusza van, de szerintem minimum félórával hosszabb a kelleténél.

7. Igen, ez nekem is nagy kedvencem annak ellenére, hogy Oliver Stone írta a forgatókönyvet. :)) Rendkívül hatásos film, ráadásul izgalmas is. Giorgio Moroder zenéje igazi filmzeneklasszikus, különösen a The Chase című tétel. A színészek közül Paolo Bonacelli (Pasolini Salójának egyik perverze) volt a kedvencem a besúgó Rifki szerepében.

6. Nem is olyan régen láttam ezt a filmet. Kétségkívül hatásos munka, magam is bátran ajánlanám bárkinek. Mindazonáltal nem lehet nem észrevenni, hogy bár a maga idejében nyilván merész és újszerű volt, több mint négy évtized távlatából inkább a klasszikus hollywoodi filmkészítés iskolapéldájának tűnik, annak minden erényével és hibájával.

5. Nagy szenzáció volt ez a film annak idején a magyar mozikban. Tegyük hozzá, hogy megérdemelten, hiszen biztos mesterségbeli tudással elkészített, látványos és izgalmas produkcióról van szó. Egy modern remake alighanem pörgősebbre és erőszakosabbra venné a sztorit, de nem biztos, hogy jól tenné. A PILLANGÓ Hollywoodnak abból a korszakából származik, amikor a látványelemek még nem vették át az uralmat a logikus cselekményvezetés és a hiteles jellemábrázolás fölött.

4. Sidney Lumet egyik korai klasszikusa, amely nálunk érthetetlen módon legálisan gyakorlatilag teljesen elérhetetlen.

3. Megvallom, ez a film nem tetszett különösebben. Több oka is van ennek. Először is nagyon ódivatúnak tűnt számomra, másrészt erősen érződött, hogy valójában a sztárokon van a hangsúly, hogy kedvenceink ilyen miliőben is megmutathassák, hogy tökös, cool csávók. Van egy másik ellenérzésem is, amely a hasonló témájú filmek történelemszemléletével kapcsolatos, de ennek kifejtésébe nem kezdenék bele.

2. Igen, ez így korrekt. Vajon hányan tudják, hogy a Stallone, Michael Caine, Pelé és más sztárok nevével fémjelzett MENEKÜLÉS A GYŐZELEMBE valójában e Fábri-film remake-je? Egyébiránt tulajdonképpen kakukktojásról van szó, hiszen ez igazából nem börtönfilm, hanem lágerfilm (akárcsak A NAGY SZÖKÉS), márpedig ha a kategóriát ebbe az irányba tágítjuk, a HÍD A KWAI FOLYÓN sem maradhatna ki.

1. Kétségtelenül az egyik legjobb Stephen King-adaptáció, egy olyan film, amelyet a maga idejében nem méltányoltak eléggé, azóta viszont túldicsérik. Az IMDB-s első helyezés erős túlzás, ámbár A KERESZTAPÁ-é is az volt. :)) Ez egy nagyon jó kis mozi, erkölcsi tanulsága is van (amely kicsit talán túl szájbarágós), vannak támadható momentumai is, mindazonáltal ezen a listán kétségtelenül az első hely illeti meg.

És miket hiányolok? Például Tom Gries ÜVEGHÁZ (1972) című alkotását, amely az IMDB szerint ugyan tévéfilm, nálunk viszont moziban játszották. A hetvenes évek közepének Magyarországán ez egy hihetetlenül kemény és felkavaró film volt.

De legalább egy film erejéig szót érdemeltek volna a női börtönben játszódó filmek, hiszen ezen opuszok férfi rendezői dicséretes módon sosem hagyták ki, hogy a rabnőket gyakran mutogassák tisztálkodás közben. :)) Kedvencem Erwin C. Dietrich GEFANGENE FRAUEN című opusza, de a Sylvia Kristel és Linda Blair nevével fémjelzett RED HEAT is a női börtönös trashfilmek kultuszdarabja.
field64 (törölt) 2012.06.23 14:55:05
@Santino89:

Hát igen, mint megpendítettem, a női börtönös filmek erősen a meztelenségre és leszbikus kapcsolatokra vannak kiélezve, a filmművészet valószínűleg nem volt szempont az általam ismert opuszok esetében. A spanyol Jess Franco például gyakran visszatért ehhez a témához, amelyben a 99 WOMEN című alkotását alapműnek tartják. (Ennek létezik egy hardcore verziója is, amelytől Franco annak ellenére elhatárolja magát, hogy bő 20 éve egyértelműen hardcore filmeket forgat.)

ÜVEGHÁZ: www.imdb.com/title/tt0068642/, www.port.hu/uveghaz_the_glass_house/pls/fi/films.film_page?i_film_id=46258. (Nekem VHS-en van meg.)

1/A. A KERESZTAPA abszolút profi munka, első osztályú mozi. Mint szórakozás mindent megad, a katarzist (elnézést a fennkölt kifejezésért) viszont nem, talán azért, mert számomra túl idegen és távoli az a világ, amelyet bemutat.

1/B. A REMÉNY RABJAI katarzis szempontjából többet nyújt számomra, mint A KERESZTAPA, kivitelezésben viszont nem érzem annyira profinak és olajozottnak. A logikai bökkenőket nem számítva (SPOILER! Pl. az ominózus plakátot egyszer éppen Andy távollétében cserélik ki a haverjai: hogyhogy nem fedezték fel mögötte az alagutat? SPOILER VÉGE!) a nagy bajom az volt, hogy író és rendező kicsit idealizálja a rabokat. Tudomásom szerint csupán Andy volt az egyetlen ártatlanul bebörtönzött, a film viszont akaratlanul azt sugallja, mintha ott csupa megtévedt bárányka sínylődne méltánytalanul szigorú körülmények között.

2. A HÍD A KWAI FOLYÓN-t én sokkal inkább idevalónak érezném, mint A NAGY SZÖKÉS-t. Utóbbi ugyanis nemigen több egy háborús miliőben játszódó kalandfilmnél, David Lean alkotásában viszont jóval többről van szó. Talán a legelső olyan film volt, amely a (rosszul értelmezett) brit hősiességet és kitartást, általában a brit hadsereg nimbuszát vette célba, évekkel megelőzve olyan mítoszromboló műveket, mint például A KIRÁLYÉRT ÉS A HAZÁÉRT, A KÖNNYŰLOVASSÁG TÁMADÁSA vagy akár a KIRÁLYI JÁTSZMA.

3. Elkezdtem kifejteni, de annyira belebonyolódtam, hogy inkább kitöröltem, amit írtam. Talán egyszer kivesézem valamelyik alkotást a magam nézőpontja szerint, mert talán mondanom sem kéne, hogy nem csak A NAGY SZÖKÉS-t látom problémásnak ebből a mezőnyből.

4. Sajnos nem emlékszem a szinkronra.

7. Azt gyanítom, Alan Parker azért a maga arculatára formálta a filmet. :))

8. Nekem igazából az volt az érzésem, hogy A REMÉNY RABJAI farvizén született az egész.

9. Tulajdonképpen ugyanaz a bajom ezzel a filmmel, mint mondjuk A NAGY SZÖKÉS-sel. Erősen érződik, hogy a sztár(ok) számára kerestek szerepe(ke)t és történetet, nem pedig fordítva: egy jó történethez a legmegfelelőbb színész(eke)t. Az ilyen koncepció legnagyobb baja, hogy a fordulatok teljesen kiszámíthatóak, hiszen minden alá van rendelve a főszereplő sztár(ok) jól bejáratott imázsának.
field64 (törölt) 2012.06.23 19:24:50
Alig fél óra eltéréssel a konkurencia is közzétette a maga börtönfilmes Top 10-ét:

filmdroid.blog.hu/2012/06/23/top_10_bortonfilmek?utm_source=ketrec&utm_medium=link&utm_content=2012_06_23&utm_campaign=index

Nekem Santino89-é jobban tetszik. Komolyan. Talán az indoklások miatt.

10. AZ ALCATRAZI MADÁREMBER
Nem láttam (vagy nem emlékszem rá, mert ismerősnek tűnik a leírás).

9. ROSSZFIÚK
Nem láttam.

8. HALÁLSORON (!!!)
Lásd a korábban írtakat.

7. BILINCS
Ember legyen a talpán, aki ebben észreveszi Nicolas Cage-et. (Az IMDB fel sem tünteti a szereplők között még uncreditként sem.)

6. SZÖKÉS ALCATRAZBÓL
Láttam, tetszett is, de eddig eszembe se jutott a téma kapcsán. :))

5. ÉJFÉLI EXPRESSZ
Lásd a korábban írtakat.

4. PILLANGÓ
Lásd a korábban írtakat.

3. A NAGY SZÖKÉS (!!!)
Lásd a korábban írtakat.

2. BILINCS ÉS MOSOLY
Lásd a korábban írtakat.

1. A REMÉNY RABJAI (!!!)
Lásd a korábban írtakat.
Filmbook Egy zsaru 2012.06.22 17:27:00
Szomorú, hogy a francia rendezőóriás, Jean-Pierre Melville 55 éves korában, szívrohamban elhunyt. Így sajnálatos módon az Egy zsaru című film marad az ő hattyúdala, mely egyértelműen a leggyengébb gengszterfilmje. Melville-nek sajnos nem sikerült megújulnia ezzel a mozival. Pedig Az áruló…..
Filmbook Vörös kör 2012.06.13 13:19:00
Őszből lassan télbe fordul az idő. A fák már mind kopárak, az ég pedig végtelenül szürke. A sártenger közepén két gengszter áll egymással szemben. Ha csak ezt az egyetlen jelenetet, vagy ezt az egyetlen képkockát megnézzük, már biztosan tudjuk, hogy ennek a történetnek…..
Filmbook Prometheus 2012.06.09 18:52:00
"- Jó film lesz ez. - Miért?- Mégiscsak Ridley Scott rendezte.- Mikor rendezett Ridley Scott utoljára igazán jó filmet?- Hátööö…"Mégis vártam. Olyannyira, hogy direkt nem néztem meg egyetlen előzetest, egyetlen fotót, vagy jelenetet, vagy bármit, ami a neten keringett a…..
Filmbook A halál nyomában 2012.05.21 12:09:00
Van Damme felesége ismét meghal csakúgy, mint az Időzsaruban és a Maga a pokolban. Furcsa módon mégis ebben a direct to dvd filmben ábrázolják a legjobban ezt a helyzetet. Láttam mostanában pár filmjét, de még egyikben sem zokogott így. Ráadásul tőle azt várná az ember, hogy…..
field64 (törölt) 2012.05.22 19:53:41
@Santino89:

A MAGA A POKOL emlékeim szerint megvan a gyűjteményemben, de szerintem még nem láttam. (A cikked alapján legalábbis nem volt ismerős.)

Remélem, Van Damme-nak is comebacket jelent majd Stallone új filmje. Igazság szerint én már nem igazán emlékszem az előző FELÁLDOZHATÓK sztorijára, csak arra, hogy sok trottyos akciósztár volt benne egy rakáson [: ))], akik közül szerintem Lundgren volt fizikailag is a legjobb formában, és számomra az ő karaktere volt a legmegjegyezhetőbb. Mások persze ezt nyilván másképp látják.
Filmbook 1990 The Bronx Warriors 2012.05.19 22:15:00
A lerombolt Bronx két nagy bandája közeledik egymás felé motoron. A legkeményebb arcok, akik túlélték a szörnyű pusztítást, és a lehető legdurvább pokolban nőttek fel. Nem tudjuk, még mi lesz itt, háború, vagy talán valami annál is rosszabb. A hangulatot fokozandó, a ’80-as…..
field64 (törölt) 2012.05.20 10:11:58
„Persze nem csak az ő jelmezeik elképesztően gagyik, az egyik fő karaktert alakító Fred Williamson például ebben a lerohadt világban feszülős bőrgatyót hord, vörös, flamenco inggel. És még csak nem is ő tűnik a legbuzisabbnak, hanem a főszereplő srác, aki mintha csak egy melegbárból szabadult volna.”

Életemben nem hallottam még erről a filmről, de a leírás alapján nem lehet rossz. Mindjárt el is kezdem keresni a neten. :))

Emlékezzünk meg a főszereplőkről is. Vic Morrow személyében Jennifer Jason Leigh atyját tisztelhetjük, aki még ugyanabban az évben egy Spielberg-produkció (a HOMÁLYZÓNA John Landis által rendezett epizódja) forgatása közben szó szerint elvesztette a fejét. A jelenet szerint lezuhanó repülőgép ugyanis túl közel került a színészhez és két gyerekpartneréhez. A balesetben mindhárman meghaltak, kettőjüket a propeller lényegében lenyakazta.

Christopher Connelly is fiatalon halt meg, 47 éves korában (1988) tüdőrákban. Filmográfiájában ehhez hasonló színvonalú egyéb opuszokat is találhatunk.

Jegyezzük meg azt is, hogy Enzo G. Castellari rendezőnek köszönhetünk olyan alkotásokat is, mint a Franco Neróval forgatott KEOMA és A KOBRA NAPJA, sőt ő követte el a cikkben említett ÚJ BARBÁROK-at is. Legutóbbi opusza, a 2010-es CARIBBEAN BASTERDS plakátja a MECHANIKUS NARANCS hatását tükrözi. Ehhez kapcsolódva nem árt tudnunk azt sem, hogy Castellari 1978-as filmjének (AZ AZ ÁTKOZOTT PÁNCÉLVONAT: Quel maledetto treno blindato) angol címét (The Inglorious Bastards) vette kölcsön Quentin Tarantino is. (Ugye, tudjuk, melyik műről van szó?) Tarantino egyébként megszerezte az eredeti Castellari-film jogait is, noha végül nem remake-et forgatott, mindazonáltal néhány jelenetet – átírva – kölcsönvett az olasz kollégától.
Filmbook A légiós 2012.05.07 13:50:00
„Imádni fogják a légiót. Egy emberként, tiszta szívből.”  Van Damme első olyan filmje, amit már nem vetítettek a mozikban, csak videón forgalmazták. Pedig olyan nagy színvonalbeli különbség igazából nincs is. A kalandor után újra egy kosztümös film, ezúttal azzal a…..
field64 (törölt) 2012.05.07 15:29:27
@Santino89:

Igen, közben nekem is leesett, hogy külföldön viszont tényleg nem volt jellemző, hogy moziban is játszották volna ezt a filmet.

Nekem nagy Van Damme-kedvencem volt az IDŐZSARU (talán az a legjobb), a HIRTELEN HALÁL, a MINDHALÁLIG meg persze a TÖKÉLETES KATONA.
Filmbook Szigorúan bizalmas 2012.04.11 13:04:00
A Moonraker hatalmas látványosságai, gigászi bevétele után Cubby Broccoli producer felismerte: innen nincs tovább. A Bond-sorozat azon az elven működött, hogy minden résznek jobban kell sikerülnie az előzőnél. Nagyobbra, látványosabbra. Hogy ez nem mindig sikerült, főleg az…..
field64 (törölt) 2012.04.11 17:55:39
@Santino89:

Szerencséd, hogy öregapámnak szólítottál. :))

Nem titok, hogy nekem ez a kedvenc Bond-filmem, mert ha nem is szopok be mindent, de úgy nagyjából az egész megmarad a hihetőség határain belül. Tetszik, hogy ezúttal visszafogták Bond kütyüinek számát, mert az ilyesmik sajnos gyakran komolytalanok voltak. Tényleg jók a színészek, és nekem is Sheena dala az egyik kedvenc Bond-dalom.

Szerintem a filmet bevezető epizód Tracy sírjánál és a Blofelddel való leszámolás egyrészt finom utalás arra, hogy mégiscsak egy szériáról van szó, másrészt egyfajta szimbolikus lezárása is az elmúlt húsz évnek. Elég a macskáját simogató, megalomániás gonoszokból, legyen már kicsit emberarcúbb az ellen! A fő bonyodalmat jelentő kódfejtő gép is egyébként egy korábbi epizódra utal vissza.

Azt hiszem, a FOR YOUR EYES ONLY-t maguk a producerek is jól sikerültnek gondolhatták, és nyilván ez az oka annak, hogy mindmáig példátlan módon John Glenre bízták az 1980-as évek hivatalos Bond-filmjeinek megrendezését. Ezek közül ugyan egyik sem lett annyira jó, mint ez az első, de a HALÁLVÁGTA és a HALÁLOS RÉMÜLETBEN (micsoda közhelyes címek!) nekem bejöttek.
field64 (törölt) 2012.04.12 13:54:43
@Santino89:

A VILÁG NEM ELÉG is megjelent magyarul, bár azt már nem Fleming írta.

Én nem tudok arról, hogy Sheenán kívül más előadó is megjelent volna az adott film főcíme közben, de ha mégis, az biztos, hogy ez nem volt általános. (Madonna nem számít, mert ő szereplő is volt.)
Akadozva beszélt, furcsán hangsúlyozott, újrakezdte a szöveget, ráadásul amit egy rádióstúdióban tilos: kommentálta a hibáját, nyugtatgatta a technikusokat, megbicsaklott a hangja, nem tudott artikuláltan beszélni. Sokaknak úgy tűnhetett, részeg volt, ivott. El is terjedt gyorsan…..
1. Mel & Kim: Respectable2. Bonnie Bianco & Pierre Cosso: Stay3. Ben E. King: Stand By Me4. John Farnham: You’re The Voice5. Starship: Nothing’s Gonna Stop Us Now6. Hot Chocolate: You Sexy Thing7. Mixed Emotions: You Want Love (Maria, Maria)8. Pepsi & Shirlie: Heartache9. Jackie…..
Filmbook Az aranypisztolyos férfi 2012.04.03 19:34:00
Az 1974-es Bond volt az addigi epizódok közül a legkevésbé jövedelmező, annak ellenére, hogy még mindig a korábban hatalmas sikert aratott Roger Moore játszotta a főszerepet, illetve, hogy a filmben tulajdonképpen minden fontos összetevő megtalálható: felejthetetlen gonosztevő,…..
Filmbook Sikoly 4 2012.04.02 19:14:00
„A remake-ek első szabálya: ne baszakodj az eredetivel!” Érdekes dolog a nosztalgia. Vajon tudnék-e ilyen elnéző lenni a mostanában kritizált Van Damme filmekkel, ha nem láttam volna őket annyiszor 5-6 évesen? A napokban egy emulátor program segítségével játszottam kiskorom SEGA…..
Filmbook Börtöncsapda 2012.03.30 11:37:00
Megérkeztünk Van Damme bátyánk első zsaruszerepéhez. Nem is akármilyen zsaru, hanem beépített rendőr egy börtönben. Valamiért nagyon szeretem a börtönfilmeket, úgyhogy ennek csak örülni tudok. Ráadásul úgy egyben is van a Börtöncsapda: van sztorija, normális fényképezése…..
Filmbook Kickboxer 2012.03.22 19:17:00
Van Damme bácsitól ez volt az első, amit láttam. Sokáig azt hittem egyben ez az első filmje is, annyira kezdetleges és amatőr az egész kivitelezés. De annyira, hogy például a fényképezés engem leginkább a ’80-as évek videópornóira emlékeztetett, (Na, nem mintha láttam volna…..
Filmbook Cyborg 2012.03.21 19:23:00
Ez a Van Damme remekmű valamiért teljesen kimaradt a gyerekkoromból, most jutottam el először odáig, hogy megnézzem. Ez volt a Cannon Group egyik utolsó filmje is, ennek megfelelően erősen B kategóriás érzés árad felénk. A gyenge, posztapokaliptikus stúdiódíszletek már alapból…..
Filmbook Goldfinger 2012.03.18 09:46:00
Máig sokan a 007-es sorozat e darabját tartjuk a legjobbnak. Ennek számtalan oka van, de elsősorban mégis azért, mert ebben a filmben vált James Bond fogalommá, külön műfajjá. Ehhez azonban szükség volt a rendezőváltásra; az alapokat nagyszerűen lerakó Terence Youngot, akit az…..
field64 (törölt) 2012.03.18 18:52:43
@scal:

Fröbe szerintem elég jó karakterszínész volt, én legalábbis emlékszem rá Visconti LUDWIG-jából is, meg Bergman KÍGYÓTOJÁS-ából is. Természetesen egészen más típusú figurákat játszott, mint a GOLDFINGER-ben.
A második Bond epizód készítőinek egy célja volt: felülmúlni az előző rész sikerét. Bevételi szempontból egyértelműen sikerült nekik, és így, több mint 40 év után visszanézve is az Oroszországból szeretettel sok tekintetben jobb, mint az elődje, pedig a forgatás nem volt…..
field64 (törölt) 2012.03.17 18:33:23
@scal:

Nagy színésznő volt, ez többé-kevésbé vitathatatlan, de néhány fiatalkori képét elnézve szerintem fiatalon sem választották volna ki Bond-lánynak. No de illusztris társaságba került volna, hiszen Julie Christie (!!!) sem lehetett Bond-lány (állítólag nem volt elég nagy a melle), Faye Dunaway pedig kezdőként (TŰZGOLYÓ) és befutott sztárként (POLIPKA) egyaránt lemaradt arról, hogy Bond-lány legyen: ami azt illeti, esetében is leginkább mellproblémákra gyanakszom. :))

Voltak, akik viszont lehettek volna Bond-lányok, de nem kérték a megtiszteltetést, mint például Brigitte Bardot.
field64 (törölt) 2012.03.17 22:48:43
@scal:

Denise Richards mint atomtudós legalább olyan meghökkentő kombináció volt, mint amilyen field64 lenne mint James Bond. :))

@Santino89:

Igen, többségük valóban dekoratív szépség volt, bár volt még egy-két olyan, Eva Greenen kívül, aki engem nem különösebben kápráztatott el. Ursula, Jane, Carole, Britt és Sophie mellett nagyon tetszett még Jill St. John (Diamonds are forever) és Barbara Bach (The Spy Who Loved Me) is.

Mint nagy rajongó, már többször elképzeltem, milyen Bond-lány lett volna Faye. Pályája legelején is határozott egyéniség volt, például magával Otto Premingerrel is konfliktusba keveredett, hogy érvényesítse a saját akaratát (kezdő színésznő a legendás rendező ellen!), szóval meglehet, hogy már 1965-ben merőben más lett volna a Bond-lányok imázsa, mint amilyennek évekig megismertük őket.

Megnéztem Lottét néhány klipben a YouTube-on. Mint énekesnő, kifejezetten szuggesztívnek találom. Rosa Klebbként is jó volt szerintem, bár nem hiszem, hogy művészi pályájából a Bond-filmre volt a legbüszkébb..