Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Buszex

0 bejegyzést írt és 72 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
  Timothy Garton Ash brit történész többször is kifejtette az álláspontját Orbán Viktor hatalomgyakorlásáról. Legutóbb a The Guardian hasábjain bírálta az „illiberális demokrácia” magyar változatát. Van egy nemzetközi kommunikációra szakosodott államtitkárunk, Kovács Zoltán, aki ilyenkor…..
Buszex 2019.07.05 17:43:30
a
Buszex 2019.07.05 17:47:46
@dartonita:
Lehet, hogy a te szüleid/nagyszüleid ennyire hülyék, de a vidéki emberek átlagban azért nem.
És az alapcsomagban is van RTL meg ATV is. Sőt, RTL még az ingyenes antennás MindigTV-csomagban is, bár azért vidéken is a legtöbb helyen már a kis falvakban is van valamilyen kábelszolgáltatás. Onnan tudom, hogy elég sokfelé járok az országban.
Nem is gondolnánk, mennyi művégtag, mellimplantátum, protézis és pacemaker sétálgat körülöttünk az utcán, arról pedig a legtöbbünknek fogalma sincs, mi történik ezekkel a műtestrészekkel, ha a gazdáiknak többé már nincs rá szükségük. A kérdés megválaszolásához a…..
Buszex 2014.12.17 11:32:02
Igen, méghozzá a Stricik és kurvák című dalt. Na még egyszer: igen, az Alma együttes a Stricik és kurvák című Ganxsta Zolee és a Kartel-slágert dolgozta fel. Az egész apropója, hogy most húszéves Ganxsta csapata, ezért aztán készül egy tribute lemez, amiről például a Brains…..
Összegyűjtöttem azokat a leggyakoribb tévhiteket, amiket nap mint nap próbálok írtani az emberek fejéből. Sajnos amíg inkompetens újságíró lányok két rúzs teszt között az edzésről is írhatnak, addig elég nehéz dolgom lesz. Próbálok szembemenni a Cosmo vonallal, bízom…..
A skót népszavazás és a katalóniai események árnyékában sor került egy, a nagyvilágban kisebb horderejű, a régióban viszont annál fontosabb eseményre. 2014. szeptember 18-án Kelemen Hunor, a Romániai Magyar Demokrata Szövetség (RMDSZ) elnöke bemutatta a szervezet…..
Buszex 2014.10.10 04:27:15
@Göntér László:
Jaja, adjuk vissza az országot a szlovákoknak, mert tőlük raboltuk el.
Most lényeges, hogy 100 vagy 1100 év telt el azóta?
Esetleg legyen az, mint határon belül, hogy a kisnyilas kapja vissza a boltot, amit a zsidótól vett el 1944-ben, mert az akkori állapotot nézzük? Miért pont a 100 év számít, miért nem az 1100?
A politikában is mindig az erősebb kutya baszik, és mi Mátyás (az I.) halála óta folyton a gyengébb kutya vagyunk, vagy legalábbis nem az erősebb kutya mellé álltunk soha.
A németek pl. 1100 éve szopatnak minket, már a honfoglalás óta, mégis nyaljuk (bocs, egyesek nyalják) a seggüket. Az olaszok legalább csak 400 évvel később kezdték. Bár baráti népet mondjuk a lengyeleken kívül nem nagyon találni közel s távol. A lengyelek is érthetetlenül barátkoznak velünk, mert nem szolgáltunk rá (igaz, mostanában ugye már az ottani vezetés is kifejtette, hogy Viktorunk hatalmas lendülettel cuppant rá a putyini kékeresre, és nem lehet róla letépni sem).
Csütörtökön középkori romokat találtak a Várkert Bazár felújítása során, ezeket nem őrzik meg, hanem elbontják. Ennek oka az, hogy a lepusztult épület felújítása kiemelt beruházás, amit a kormány mindenképpen be akar fejezni jövő áprilisig ezért „nincs idő" megmenteni…..
Buszex 2013.05.10 21:01:58
@Fejesrob:
És még mindig vannak olyan faszkalapok, akik ezeknek a fideszes rablóknak a pártján állnak.

Remélem, legközelebb olyan intézkedést hoznak, amivel téged meg a családodat forgatnak ki a teljes vagyonotokból, és veszik el a megélhetéseteket.
Hátha akkor felnyílik a szemed.
Már ha egy faszkalapnak van olyan.
Buszex 2013.05.10 21:02:44
@OrangeOrder:
A telefonbeszélgetés csak kacsa.

Az, hogy lerombolják a török kori falakat, igaz.
Esküszöm, nem direkt terveztem így, de ma ismét egy amerikai történet következik, méghozzá egyenesen Chicagóból, ahová Domonkos némi bécsi kitérővel jutott el. Mint kiderül, noha az a legsimább megoldás, ehhez még megnősülnie sem kellett. Ami persze csak vicc, de az biztos,…..
Olyan kis naiv voltam lánykoromban a házasságot illetően. Nem, azt azért nem hittem, hogy az oltártól aztán tényleg mindenki holtomidlagholtomiglan, de valahogy úgy gondoltam, hogy akinek ez nem jön be, az elválik. Ehhez az is hozzájárult, hogy a mi jó kis konzervatív köreinkben,…..
Buszex 2013.04.26 22:18:29
@AdélAnita:
Kevered az egyéjszakással, annak tényleg benne van a nevében.
Az egy éjszakás kaland viszont azt jelenti, hogy egy darab kaland, ami csak éjszaka zajlik. De nem tudható, hogy hányszor.
Kicsit ismerkedj még az anyanyelveddel. Meg a helyesírási szabályzattal.
Buszex 2013.04.26 22:56:35
@Jubei79:
Ne várd el tőle, hogy felfogjon olyat, amihez agy is kellene.
A Republic a Facebookon jelentette be hivatalosan azt a már igazából pár napja teljesen nyilvános hírt, hogy Sipos F. Tamás fogja pótolni a nemrég elhunyt Cipőt a koncerteken. Hogy ez most csak ideiglenes vagy állandó, arról nem szól a közlemény, ahogy arról sem, hogy milyen…..
Buszex 2013.04.26 02:44:04
@Kovács Béla váltóőr:
Hát az AC/DC legnagyobb slágerei is azok a mai napig, amiket Bon Scott énekelt (azóta azért sehol egy TNT, Dirty Deeds szintű sláger, amit minden diszkóban nyomnak, meg zenekarok ezrei feldolgoznak, hogy a Highway to Hellről már ne is beszéljek), de Scott csak egy énekes volt, ahogy Brian Johnson is, a dalokat nem ők szerezték/szerzik (max a szöveg egy részét).
Persze, hallgatható zene van, de az nem ugyanaz.

A Republicban ellenben Cipő írta az összes nagy slágert, amit nem, azt meg Tóth Zoli, aki szintén távozott.

Nem tudom, érzed-e a különbséget.

A Deep Purple-nek meg egyetlen megjegyezhető száma nem született azóta, hogy Blackmore először távozott. Ellenben a Blackmore's Nightnak, ahová átment, nem is egy.

@Michel Djerzinski:
Hagyd. Troll szerintük az, akinek más a véleménye.

@getva:
Mondjuk Cipőről rosszat nem nagyon lehetne mondani, ritka rendes pasas volt színpadon kívül is.
Az, hogy a zenéjüket nem szereted, szíved joga, bár szerintem csak nem ismered.
Persze ha a tuc-tuc diszkót kedveled, akkor tényleg érthető, ha a Republicot nem kamelod.

Sipos F. Tamás meg ha annyira tehetséges lenne, akkor nem 1997-ben lehetett volna utoljára hallani róla, és akkor is a Buli van a parton, a szabadstrandon című méretes kalap szart adta elő, és valószínűleg azóta is hasonló kaliberű slágerekkel próbálkozott. Az egész Exoticból Csík Pisti (a dobos) az, aki csinált is valami értelmeset is azóta (Kárpát Möbiusz, Kashmir, Skinny Bohemians).

@ghck:
Na ja, ha a szomszédodban ölnek valakit, mi a fasz közöd van hozzá, végül is nem téged ölnek, nem igaz? Miért is szólnál bele?
(Tudtam volna durvább példát, de abban anyád, a ravatal meg a seggbedugás is szerepelne, és nem akartam személyeskedni.)

Így végül is csak a kvázi végrendeletét rúgják fel, meg nyíltan a családja arcába szarnak, élen ezzel a nagykéű majom faszkalap Boros Csabával, aki Cipő nélkül még mindig egy vidéki senki lenne egy harmadvonalbeli győri újhullámos zenekarban (amilyen a Citrom volt, ahonnan jött), tehát miért is lenne benne szemernyi tisztelet is az iránt, akinek mindent köszönhet, de hát ez szerinted így van jól.

Amit most csinál a zenekar, az kb. olyan, mintha sorban egymás után lefosnák Cipő sírkövét, aztán eldicsekednének vele a Facebookon, fényképmellékletekkel.

De nem várom el, hogy felfogd.

@aglaca:
Na ja, meg valami olyat is nyilatkozott Cipő, hogy ha bárkivel történne valami a zenekarból, az a Repulic végét jelentené.
Ezt valahogy a zenekar mintha elfelejtette volna, az egyetlen Tóth Zoli kivételével.
Buszex 2013.04.26 22:53:01
@Atrox:
Bár nem tőlem kérdezted, de tök egyszerű: nevet változtatni, ami nyomokban sem utal a Republic névre, és lehet zenélni tovább új énekessel meg új gitárossal, mondjuk a saját dalaikat előadva, és akár még Cipő által írt Republic-számokat is felvéve a repertoárba egy darabig.

Ez lenne a tisztességes, pláne hogy Cipő akarata is az volt, hogy ha bárki kiszáll az együttesből (a meghalás azért eléggé kiszállásnak vehető), az szűnjön meg mint Republic.

@eßemfaßom meg áll:
Nem egészen ugyanaz, ugyanis az egyszer elkészült bútort csak egyszer lehet eladni.

Ha meghal az az asztalos, aki a bútorokat készítette, és csak a segédmunkások maradnak a cégben, akik a gépet olajozták meg a vizet hordták, nem nagyon fog több bútor készülni annál a cégnél.

@Kovács Béla váltóőr:
Szerinted mennyien vennék meg zene nélkül az AC/CD szövegeit?
És mennyien vennék meg szöveg nélkül a zenéjüket?

Persze, a zenekar egészen jó azóta is - illetve egészen olyan, hogy ha hallottad egy lemezüket meg a Burnin' Alive c. számot, akkor hallottad a teljes életművüket -, de ha megnézed, mely számaikat mennyiszer dolgozzák fel más zenekarok, messze-messze azok nyernek, amelyeket Bon Scott énekelt. Márpedig a népszerűséget ez mutatja.

@gregorik:
Lásd föntebb.

@ghck:
Nem kívántam anyád halálát, sőt, senki másét sem. Tanulj meg olvasni.

Amúgy meg morog a kurva édesanyád, te faszkalap.
Észak-Korea a biztonságpolitikai szakértők kedvence, hiszen ha elemezni való nem lenne ezen a Glóbuszon, ez a kommunista ország mindig tudna munkát adni nekik. Az utóbbi hetekben eléggé el voltunk látva hírekkel, elemzésekkel, és a nemrég tiboru alapító atya mutatott egy linket,…..
Buszex 2013.04.26 02:00:04
@McKinney:
Észak-Koreában van kaja, csak eladják külföldre.
Ha szétosztanák a nép közt, egész jól élhetne az egész ország. Pont mint Ceausescu Romániája.

(Pl. egész Dél-Korea észak-koreai sört iszik.)

Szóval háború esetén biztos jutna azért a népnek, főleg hogy ezzel elég jól lehetne lelkesíteni az egyébként tényleg elég gyengén táplált embereket.
Zsíír Blog Ötödik nap 2013.04.13 22:48:38
Április 5-én megnéztem a Fat, sick and nearly dead című dokumentumfilmet, ami megváltoztatta az életemet. Eldöntöttem, hogy első célként 10 napig saját magam által préselt zöldség és gyümülcsleveket fogok inni. Ha ez sikerül és még jól leszek, akkor 30…..
Buszex 2013.04.14 20:21:31
@Attila1234:
Így igaz.

@nikita:
Nem fogja. Miért tenné?

A léböjt egy léböjt nevű diéta (alapból a diéta szó jelentése: étrend, a magyarban ez annyit változott, hogy speciális étrend.)

De kb. annyira ésszerű, amiket leírsz, mintha én meg azt mondanám, hogy én tejen és vörösboron élek. Lédiéta.
(Dehogy. Egetverő baromság.)

"az évek alatt bevitt méreganyag távoznak" - ezt az ezoterikus baromságot felejtsd el, nincs olyan méreganyag, ami évekig (vagy akár hónapokig) megmaradna a szervezetedben.

@KopaszMercis:
Azért havi 10 kg tényleg nagyon sok.
Persze kérdés az is, hogy mennyiről indultál - ha 150 kg-ról, akkor esetleg belefér, de inkább akkor sem.
(Az, hogy nálad működött, inkább a kivétel kategória - a fél-1 kg szintén hülyeség, de a 4-5 kg fölötti havi fogyás már tényleg nem egészséges.

@Sun9us:
Hát 1-3 hónap futás vagy úszás nem is fog lefogyasztani.

@malocz:
"A fruktóz még rosszabb, az kapásból megy a véráramba."
Hát ezt azért gondold át még egyszer.
Buszex 2013.04.14 20:29:44
@Mária:

Ami azt illeti, nekem sokkal inkább az a trollkodás, amit te csinálsz.

Értelmeset ugyanis nem mondasz, csak kötekszel.

@Zigomer Trubahin:
Mondjuk fogyhat ennyit, ha pl. vizet veszít, épp nincsenek tele a belei stb.

Persze ez nem zsírból megy le, de még csak nem is izomból (a fehérje (meg a cukor) ugye a zsírnak kevesebb mint fele energiát tartalmaz) - szóval ez nem fogyás, csak eseti súlykülönbség, lehet, hogy ha 2 órával később megint mérlegre áll, akkor dekára ugyanannyi, mint előző nap.
Buszex 2013.04.14 21:45:09
@mirx:
Butaságokat tanácsolsz.
Az általad tiltólistára tett ételekkel semmi baj, csak nem kilószámra kell enni őket.
Ma három az egyben napot tartunk, azaz egy történetben tulajdonképpen hármat mond el Roland. Mindháromnak más a végkicsengése, és mindháromnak megvan a maga tanulsága, kezdve attól, hogy mennyire vigyázni kell a szállásközvetítő cégekkel egészen odáig, hogy lehet-e elégedett…..
Buszex 2013.04.14 20:45:35
@zopilote:
Kávézói pultos. Vagy ha úgy jobban tetszik, pultos egy kávézóban.
(A Wikipedia szerint kávépincér.)
Tudod, oda-vissza működik, hogy nem mindent lehet egy szóal lefordítani egyik nyelvből a másikba. De ez messze nem azt jelenti, hogy nem lehet a másik nyelven is találni rá megfelelő (és már több évtizede létező) kifejezést.
Már ha képes az ember gondolkodni is.
Buszex 2013.04.14 20:50:50
@dirtyfreebird:

A councilt bizony tanácsnak.
Vagy a német rat szót te minek fordítanád, baromka? Csak azért, mert a rendszerváltáskor nálunk (totál esztelenül) törölték a tanácsokat (közigazgatásilag), akkor az a szó már nem is létezik?
Képzeld, ezek a barmok képesek a Council of Europe-ot is Európa Tanácsnak fordítani.
A small talkot meg beszélgetésnek, csak úgy simán.

Miért ne lehetne lefordítani? Azért, mert te meg a cikkíró túl hülyék vagytok hozzá?
Szerinted ezek a szavak nem léteztek az angolban eddig?
Ha igen, akkor a magyar nyelvbe miért csak most, a hozzád hasonló egyagysejtű, gondolkodásképtelen idióták közvetítésével kezdenek beszivárogni?

Mondhatnám, hogy ha hallgattál volna, bölcs maradtál volna, de ez nem igaz, akkor is ugyanolyan agyatlan hülye segg lennél, mint így. Csak nem derült volna ki mindenki számára, hogy az vagy.
Buszex 2013.04.14 21:30:45
@dirtyfreebird:
A te helyesírásoddal nem is nagyon tudnál mást tenni, mint utálni azt, aki tud helyesen írni, meg aki tud magyarul.

Ha meg ennyire külföldi vagy, akkor te ne ugass (2 s) bele a magyar blogokba, seggarcú.
Vagy ha mégis bele akarsz ugatni, tanulj meg magyarul előtte, faszkalap.
Érthetőnek gondolom, ha valaki nem akar hozzányúlni az acciughe nevű halacskához (sok-sok üzletben megtalálható, kis üvegben megvásárolható szardella filé). Én kétszer-háromszor akkorát csalódtam benne, hogy csak na (pizzán és egyszer zsömle között). Szörnyű sós volt, s…..
Buszex 2013.04.14 19:38:47
@efes:
Hát nem egészen ezt jelenti, de ne is törődj vele.
A nő az 1938-ban készült filmen jól láthatóan mobiltelefonál. A YouTube-ra feltöltött klipet 300 000-en töltötték le és az időutazás bizonyítékaként emlegetik. A rejtély most - állítólag - megoldódott. Az időutazás létezésének hívei szerint a film…..
Buszex 2013.04.07 08:08:33
@steery:
Mondd, hogy te műszaki tárgyakból megbuktál...
Buszex 2013.04.07 08:08:40
@PamPalini:
Olyan technológia ma sem léteik.
Esetleg csak olyan technika.
Buszex 2013.04.07 08:08:50
@teddybear01:
Ez mondjuk nem igaz, de jól hangzik.
Az elektroncsövet ugyanis fűteni kell, ahhoz meg energia kell, meg méret is.

A rádióvételhez ugyan elég lenne néhány dióda, de ahhoz, hogy szóljon is, már trióda kellene, mert valahogy a detektált (a vivőfrekvenciától megszabadított) hangot fel kell erősíteni, az meg diódával nem megy, ahhoz kell valami olyan szerkezet, aminek a kimenőjelét egy kis vezérlőjellel (a detekált jellel) lehet szabályozni.
Ehhez meg legalább 3 elektróda (trióda - anód, katód,vezérlőrács) vagy 3 félvezetőréteg (tranzisztor - kollektor, emitter, bázis, FET - forrás, nyelő, kapu stb.) kell.
A Dal című műsor óta az egész ország ByeAlexre kíváncsi, akinek az eurovíziós szereplése rendesen megosztotta a hazai társadalmat és celebvilágot. Az óriási sajtóérdeklődéstől kissé meghökkenő előadó nemrég szakított arra időt, hogy egy interjú során meséljen arról,…..
Buszex 2013.03.22 01:04:44
@pocaklakó minimanó:
Hát ez elég szar szöveg. És akkor még dicsértem.

Ettől függetlenül az arc szimpatikus.
Persze egy csomó szimpatikus embert ismerek, aki nem tud se zenélni, se szöveget írni, se énekelni.
Buszex 2013.03.22 02:25:10
@FSchleck:
Az eredeti Rockinformba írtak az ország több részéből, pl. Szegedről meg Budapestről is (sőt, volt koncertbeszámoló Helsinkiből meg Amerikából is).
Tudod, már feltalálták a postát.
Később meg az internetet is.
Buszex 2013.03.22 04:32:55
@nowy:
Jaja, egyszer mindenki Lukács Laci akar lenni.
Bár ezek többsége azért nem ilyen nyálas szarral próbálja ezt elérni, mert esetleg érzi, hogy az kicsit röhejes.

Én is szeretnék egyszer Mozart lenni.
Mondjuk még nem kezdtem el zongorázni, meg kottát is csak bizonyos tempókorlátokkal tudok olvasni. De a zenéje tetszik egyébként.
Belsőség Ma lenne 53 éves 2013.03.21 14:44:57
Minden idők legnagyobb Forma-1-es tehetsége, versenyzőtársai és millió rajongója szerint (én is ide tartozom) pedig minden idők lenagyobb pilótája, Ayrton Senna da Silva.Méltón meg fogunk emlékezni halálának évfordulójáról, ebben biztosak lehetnek.Addig is emlékezzünk rá ezzel…..
Ezelőtt alig két hónappal  - amikor a március 15-i váratlan havazás még nem törte ketté nemzeti ünnepünket és nem tépázta meg nemzeti önértékelésünket – valami elvetemült osztrák liberál-bolsevik művészek arra formáltak jogot, hogy Balog Zoltán nemzeti erőforrás…..
Buszex 2013.03.20 00:09:00
@autognomia:
Ennyire.
Ahogy egy csomó egyebet is hibásan írtál. Konkrétan pocsék a helyesírásod.
Buszex 2013.03.20 00:13:30
@Salemi boszorkány:
Hát azért Alföldi is küldött el tehetséges embereket, és vett fel nem annyira tehetségeket, amikor odakerült.

De ez minden színigazgató-váltáskor így szokott lenni.
A legkedvesebb színészeit mindenki viszi magával, akiket meg valamiért nem szeret, azokat elküldi.
Szóval neki sem hánytorgatta fel senki, most sem kéne.
És Vidnyánszki igyekezett megtartani a színészek többségét (ha jól tudom, színészként Alföldit is, legalábbis valami olyasmit nyilatkozott, hogy látta színpadon, és szerinte Oscart érdemelne).
Aki magától elmegy, azzal nem tud mit csinálni.
Buszex 2013.03.20 01:08:11
@windex:
Nem, en bloc, amint magadtól is rájöttél.
Nem is tudom, ez az amblokkot honnan vetted.

@autognomia:
Igen, az még jobb, ha valaki nemcsak tudatlan, de egy nagyképű barom is. :-)

Röhejes vagy.

De hozok pár példát:
nemzetierőforrás-miniszter
felsorolásban az és elé nem kell vessző (pl. Alföldi-Vidnyánszky és, Haneke és a többi)

tagmondatba viszont kell (hozták a hókotrókat, és filozófálás helyett cselekedtek)
Brochannak, kötőjel nélkül
művész énje, külön
zavaros fejű külön
konjunktúralovagok egybe

stb.

Ez nem az összes, csak szemelvény egy gyors átfutás alapján, nagyarcú idiótácskám.
Március 25-én lép fel Magyarországon Mick Hucknall. A zenész leginkább a Simply Red énekesként ismert meg a világ, most azonban másfajta dolgokra szeretne koncentrálni, így jobbnak tartotta, ha saját név alatt járja körbe a világot. Telefonon beszélgettünk vele. Nemrég…..
Buszex 2013.03.19 19:08:50
@megint:
Bocs, de ennyiért már jó bornak kellene lennie ezektől a borászoktól is ebben a kategóriában. Az ember egy portugiesertől nem várja el, hogy merlot-i zamatokat hozzon, de azt igen, hogy portugieserként korrekt legyen. Ennyiért meg pláne.
És nem, nem ér annyit.
Érdemes a feltörekvő nevektől, olcsóbban megvenni, és sokkal jobbakat kapsz.
Arról meg megint ne próbálj meggyőzni, hogy ennyiért nem kapsz jobb külföldi borokat, mert bőven kapsz. Idehaza, boltokban.

A Teleki borok egyébként egész addig jók voltak - egy időben a barna címkéseik voltak a kedvence haza boraim -, míg Csányi be nem tette oda a lábát. Azóta - gondolom, kirúgta a borászokat - szar a minsőgéi boruk is, a sima fehér címkés Teleki borok meg az ihatatlanság határán mozognak. Igaz, legalább viszonylag olcsón (1000 Ft körül), de ezért a minőségért az is drága, ha mondjuk egy merlot-t veszek, akkor nem csak azt akarom érezni rajta, hogy valamiféle vörösbor, hanem a merlot ízjegyeit, jellegzetességeit. Ami ezeknél nyomokban sincs meg.

(Egyébként áldozok rá többet is olykor, de az egykor jobb boraik is gyengék mostanában. Tény, hogy 20-25 ezer Ft-ot meg nem adok ki egy Elixír (stb., kinek mi a csúcsbora) küvére - ennyiért már elég komoly minőségű francia konyakot (nem brandyt, hanem cognacot, egy VSOP Courvoisier sem kerül ennyibe) kapsz -, de azért borfesztiválokon ezeket is meg szoktam kóstolni, és hát nem. Arra meg, hogy este lefekvés előtt megigyon az ember 2 deci bort a csajával, nem vesz sokezer forintos borokat. Vannak egyébként jó borok olcsóbban - pl. a Szent Gaál-borok ár-érték aránya egészen kiváló, mondjuk a cabernet-jeik és bikavérük 1500 Ft alatt vannak általában, de a szekszárdi Mészáros pincészet is egész jó minőséget ad elfogadható áron -, most épp csak a nagy nevekről beszéltem. Meg újabban a nagy nevek közül Polgár Zoli bácsi vitte kissé lentebb az árait hálistennek. Igaz, a minőséget már ő is régebben lentebb vitte. Most kb. az értéknek megfelelő szintre került az ár ismét.)

Állami támogatásban meg nem mindegy, hogy 1 millió, vagy 180 millió. Egyébként én nem adnék nekik, mert egyrészt nem szorulnak rá, másrészt nem érdemlik meg.

Vinczét szerintem kicsit behúzták a csőbe. Eztán majd nem vesz mástól bort, max. szőlőt.

Egyébként meg lehet úgy is csinálni, mint Szepsy. Ha szar az évjárat, akkor abban az évben nincs Szepsy bor, mert amihez a nevét adja, az legyen is olyan. Igaz, az ő borai is kurva drágák, ez tény.
(És nem vásárolgat másoktól ki tudja, milyen minőségű szőlőt.)
Buszex 2013.03.19 19:11:19
@Yo! Maaan!:
Én Spanyolországban elég rég voltam (még bőven a pesetás időszakban), de akkor el is csodálkoztam azon, mennyivel olcsóbbak ott a borok meg a viszkik, mint itt.
Azóta a viszki ára itt is jóval lejjebb ment, a boré viszont sajnos feljebb.
Buszex 2013.03.19 23:42:19
@vegyesfehér:
Maradjunk a palackozott boroknál.
A demizsonos borokkal pedig az a baj, hogy megbontva hamar megromlanak.
A vidéki bácsikákkal meg az, hogy csak alaptalan mendemondákban léteznek köztük olyanok, akik jó bort is készítenek. Viszont ha lemész a borvidékekre, a neves borászoktól is vehetsz kimért bort, jóval olcsóbban, mint palackozva a boltban. Csak mondjuk ha elmész Villányba (Budapesttől kb. 250 km), az oda-vissza egy 7 liter (azaz viszonylag kis) fogyasztású kocsival is kb. 15 ezer forint (és akkor a minimum 5 órás utat - vegyük úgy, hogy betartjuk a szabályokat - még nem is számoltuk).
Ebből kapsz 10 palack bort úgy, hogy csak a boltig kellett elmenned 200 métert, oda-vissza 15 perc, vásárlással együtt.

@Visionstar:
Bizony.

@nadiposzata:
Már azt hittem, a fehér embereket. A négerek, rabszolgának. :-)

@nanemondd:
Na igen, ezek az emberek tudvalevőleg mind koldusszegények szegények, véletlenül sem milliárdosok.
Feleennyiért is igen nagy nyereségük lenne, az a helyzet.
Ugyanezek az emberek ugyanezekből a szőlőkből tizenöt-húsz évvel ezelőtt tudtak mai árakra átszámolva jóval olcsóbban sokkal jobb (jó) borokat készíteni (pedig akkor még volt a boron jövedéki adó is, ma meg tudtommal nincs).
Ja, igen, még egy név eszembe jutott, mint tűrhető áron megbízható minőségű bor: Heimann Zoltán (aki ugyan hegybíró, de még egyszer sem választották meg az év borászának, csak tudnám, miért...). Persze a 2010-esek tőle is rettenetesek, tavaly csináltunk egy kóstolót, az ő Kékfrankosát és Boromisszáját, 2009-2010-2011 évjáratban, a 2010-es (amit csak kíváncsiságból vettünk, direkt a kóstoláshoz) valami ecetpótló lőre volt, a másik két évjárat mindkét borból nagyon jó.

"Aregentinaban tobb ezer meter magasan olyan szoloket termesztenek, h az valami elkepeszto es evente ketszer szuretelnek"
Bárki mondta, ne hidd el. Egyrészt több ezer méteren túl hideg van a szőlőnek, másrészt a szőlőnek nagyjából ideális bordeaux-i meg portói vidéken is csak évente egyszer van szüret.
(Egyébként Argentína nagy része pár száz méter tengerszint feletti magasságú fennsík.)

A banán nem terem meg itt, a szőlőnek viszont Magyarország nagyjából ideális termőterület lenne, se túl hideg nincs, se túl meleg, és pont megfelelő ideig van napos idő, meg pont elegendő az eső. Átlagos években. A 2010-es nem ilyen volt, ahogy 2012 sem, előbbiben nem volt napsütés, viszont iszonyatosan sok volt az eső, nem érett be a kékszőlő (a fehér legtöbb helyen hozott egy közepes minőséget), az utóbbiban meg nem volt eső, viszont volt nap bőven (a bor jó lehet - ha ésszerűen korlátozták a termésmennyiséget -, csak kevés).
Egy szerencsés véletlen folytán jutottunk el a Pastramiba (ahová menni akartunk, ott teltház volt), amiről azért ezelőtt is tudtunk pár dolgot. Ilyen például, hogy a magyar Gordon Ramsey, Serényi Zsolt nevéhez fűződik a TV Paprikán is leadott sorozatban, vagy hogy itt kapható a…..
F.O. System @ Pecsa, 2012.december 21. Nehéz dolog, ha az ember mindenféle elvárásokkal indul neki egy koncertnek. Még akkor is, ha nem vár semmi extrát az estétől, és nagyjából tudatában van annak, mit is fog kapni. Paradox, mi? Szerintem is. (Fotó: Bese Zoltán/F.O.…..
Buszex 2013.03.19 18:41:46
@Régi Péter:
A Kárpátiában szerinted ki van az egykori FO-ból szerinted?
Mert szerintem senki.
Ahogy a Holdban sem.

Utódzenekar a Mask volt, meg a (Sex) Action, meg a Mátyás Attila Band. Semmi több.
(Ha Szendreit is a tagok közé vesszük, aki viszonylag hamar kivált, akkor még a rövid életű Love együttes, de ez zavaros, mert ilyen néven pár évvel később volt zenekara a Back II Black-es Erdélyi Andrisnak is.)

@Nűnű:
A 90-es évek közepén már rég nem léteztek. :-)
Egyébként nem volt rossz koncert, de a pár vével ezelőtti visszatérő szerintem sokkal jobban sikerült.
(Én voltam koncertjeiken a 80-as években is, sosem volt egy magába forduló zenekar. Én sosem éreztem a cikkíró által említett "elhagyottságot, a reménytelenséget, az ürességet" - mondjuk nem is 16 éves depis, belőtt hülyegyerekként jártam a koncertekre. Illetve 16 évesen is jártam, de másokra - ami akkor volt éppen, mondjuk P. Mobil, HBB stb. -, és akkor sem voltam sem depis, sem belőtt.)

A VHK nekem nem tetszett ezen a koncerten.
Az új üstdobos gyereknek (Vazul) meg nulla ütemérzéke van, ráadásul kurvára kilóg ebből a zenekarból színpadi jelenlétben is. A többiek szétszedik a színpadot, ő meg ott ellötyög magában.
CouchSurfing Do you speak English? 2012.11.14 08:14:00
Gimnáziumban és főiskolán heti két órában 8 évet tanultam angolul. Motiváció nélkül. Ez azt eredményezte, hogy puskáztam a dolgozatoknál és nagyjából az volt a fontos, hogy kettessel le tudjam zárni az évet. Nem érdekelt az angol tanulás. Hozzáteszem, hogy mindkét helyen…..
Buszex 2012.11.19 10:09:45
@nikita:
Kedves nikita!
Szinte mindegyik kicsit is hosszabb mondatodban van, ha más nem, vesszőhiba, egybeírás-különírás hiba, kötőjelezési hiba stb.

A helyesírás-ellenőrző program egyébként része az összes szövegszerkesztőnek (Word, OpenOffice és LibreOffice, de még a Firefox böngészőnek is).

A jövődet pedig nem látom, de azt elég sok kutatás kifejti, miért NEM lehet egy életkor után anyanyelvi kiejtéssel megtanulni egy idegen nyelvet.
És te ennek az életkornak a dupláján is jóval túl vagy, ahogy az írásodból kiderül.

Ettől még megtanulhatsz jól angolul, de se az anyanyelvi szintet, pláne az anyanyelvi kiejtést ne reméld, ezek nem fognak összejönni.

A "szinkronnal nem nézek semmit" pedig az idióta sznobizmus magasfoka, semmi egyéb.

Aki tényleg beszél nyelveket, az nem ilyen marhaságokkal vág fel.

(Ja, Közbiztonság Szilárd, csak lusta voltam átjelentkezni.)

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Meg a tökéletes nyelvtan. Mert azt sem fogod tökéletesen elsajátítani soha. Meg az idiómák, mert azt sem. Meg a közmondások, szólásmondások, mert azt sem. Meg azok a kulturális utalások, amiknek a megértéséhez ott, nyelvi környezetben kell felnőnöd, hogy értsd, miről van szó, mert mondjuk az óvodában tanított gyerekversekben szerepelnek.

Ja, és persze, lehet a kiejtés részének venni, de a mondathanglejtés, ami nagyban különbözik az egyes szavak önálló hanglejtésétől, főleg az angolban.

Úgy pedig, ahogy az angol arisztokrácia - főleg - hölgytagjai beszélnek (és ami nekem rettentően tetszik), még bennszülött angolnak is nehéz megtanulni, egy külföldinek meg lehetetlen. Ha beledöglik is.

Ja, a nyelvtudásról.

Nemhogy A1 szinten érdemes, hanem annál sokkal rosszabbul is. Az én franciám meg spanyolom fényévekre van ettől a szinttől, de amikor kint jártam, bizony nagyon hasznos volt. A kutyát nem érdekelte, hogy rendre elrontom az ideidőket és igemódokat, hogy ripityára töröm a nyelvtant - örültek, hogy a pocsék tudásom ellenére az ő nyelvükön igyekszem beszélni, nem angolul, amin persze, ha valamit nagyon nem értett senki, el tudtam magyarázni, mit akarok.

(És itthon is hálásak érte, ha az ő nyelvükön, bármennyire törve is, igazítom útba őket, ha megkérdezik, hogy hol van - mondjuk - a Deák Ferenc utca.)

És egyébként nem hiszem, hogy van bármi olyan az életben, amit ne lenne érdemes akár rosszul is tudni.
Buszex 2012.11.19 10:10:22
@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
A csángó nem nyelvjárás, hanem mára külön nyelv. Ha odamész, semmit nem fogsz érteni abból, amit csángóul beszélnek. Még abból se sokat, amit magyarul próbálnak.

@nikita:
Hát bizony a tájszólással beszélés legtöbbször az iskolázatlanság jele a magyarban.

Lehet ezt nem szeretni, de akkor is ez a tény.
Buszex 2012.11.19 10:12:48
@madandcrazybird:
Az "elemdbe találtam" magyarul úgy hangzik, hogy "elevenedbe találtam". Azért, mert elevennek hívják a még élő húst.
Az elemest meg úgy mondják, hogy "elemedben vagy". És itt nem a 1,5 voltos Duracellre gondolnak, hanem olyan elemekre, mint víz, levegő stb.

A diplomához a nyelvvizsgát én is baromságnak tartom egyébként. Vagy akkor legyen követelmény a humán szakokon is a matek- és fizikaszigorlat, legalább BME villanykar szintű. Amíg ez nincs, addig ez a követelmény nagyon nem fair. (Mondom ezt úgy, hogy amikor diplomáztam, már volt nyelvvizsgám, pedig akkor még egyáltalán nem volt követelmény.)

Ennek a Szalai Nórának meg írd meg, hogy ha akar olyannal találkozni, aki az IPA alapján tanulta meg a szavak kiejtését, akkor keressen meg engem.

@tildy:):
Hát azt max. te hallottad annak.

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
"az átlagember NEM gondolja, hogy aki a szabvány sztendertet nem beszéli, az automatikusan egy bunkó. Nincs műveltségi elem ebben náluk"

Hát pedig de.
Regények és filmek is szólnak erről. (Pl. Pygmalion/My Fair Lady - és van ennek valami férfi megfelelője is, de annak a címe most nem ugrik be).

A magyarban pedig a "tarcsuk" nemcsak dunántúli, hanem 2 régiót (Fejér és Borsod 1-1, nem is túl nagy része) kivéve az egész ország úgy beszél. Pech, hogy annó Kazinczy pont ezen utóbbiban élt, és ezt rakta be a nyelvújításba sztenderdként - kb. mintha Szegeden élt volna, és az -ö-zést rakta volna be.
Az alábbi levél beküldőjét a névrokona el akarja tiltani a saját neve használatától, illetve megkülönböztető jelet szeretne belerakatni. Mikor kötelezhető erre valaki? Kedves Zugügyvéd! Tanácsot szeretnék kérni a blog nagy tudású olvasóitól.Először is kérem,…..
Buszex 2011.12.02 04:58:18
@Öreg Trafford:
Hát ez egy nehéz ügy, mármint hogy a netes megjelenést lehet-e publikálásnak tekinteni.

Szerintem lehet, mivel jóval több emberhez jut el, mint egy átlagos havilap Magyarországon (Magyar Sajtó, ha van még nyomtatott változata, CHIP magazin, Rockinfom, Metal Hammer, vagy mi most az új neve, Lemezbörze stb.).

De talán gondolj bele abba, hogy te publikálsz Régi Tafford (szerintem ez a helyes) meg Öreg Trafford néven 20 éven át, aztán jön egy tejszagú csávó, és elkezd ezen a néven (ezek valamelyikén) irkálni abban a témában, amiben neked komoly tudományos munkáid is megjelentek esetleg.

Akkor is ez lenne a véleményed?

Nem vagyok persze én sem illetékes (kompetens, hogy újmagyarul is legyen valami), de azért el tudom képzelni a hej! zetet.

És persze, web 2 meg minden, de ez is simán tekinthető publikációnak (már nem az, amit mi, reguláridióták hozzászólunk, hanem amit a posztoló (de szar szó, a posztoló magyarul = őrszem), szóval a cikkszerző tesz közkinccsé.

(Bocs, ahogy látom, olykor nem fog a billentyűzetem, meg későn is van. Lnézést a hibákért, ha vannak. Márpedig biztos vannak, mert hogy Szántó faszit idézzem, ez már nem a technika ördöge, ez az ördög technikája. Mi lenne, ha még ittam volna is...?)
Buszex 2011.12.02 05:09:44
@Akitlosz:
Az adott öreg névrokon, csak a neve becézését is használta névként (ez olyami lehet, mint a Gergő, ami már becézett formában ia naykönyvezhető, míg pl. a Miki, Feri, Józsi, Pista, Tercsi stb. nem).

(Amint itt Pióca kolléga megjegyezte: tényleg szörnyű, hogy sokkal többen tudnak írni, mint olvasni.)

Konkrétan Nemere jó pár néven írt még a saját nevén kívül.

Wikipedia, Nemere István szócikk:

A neves író számos könyvet írt. A felét álnéven... ...Ismertebb álnévei:
Vanessa Wilmon
Tihanyi István
T. Moward
Stewart Harrington
Stuart Herrington
Stuart Harrington
Steve Repton
Steve Nording
Stefanie Nordking
Stefan Niemayer
S. Nording
Pjotr Sztyepanovics Alihanov
Oscar Welden
Melissa Moretti
Henry Hamilton

De pl. az Ossian együttes énekese, Paksi Endre is Paul Trent néven ír.

És akkor Rejtő Jenőről (P. Howard, Gibson Lavery stb.) még nem is beszéltünk.

(Ja, a sok félreértés elkerülésére: Gibson kiejtése (kb., magyar hangkészlettel): gibszön; NEM dzsibzon stb.).
Buszex 2011.12.02 05:13:37
@Akitlosz:
Nem a másokét akarja, mert amkor ő kitalálta az "álnevét", a cikkíró valószínűleg még kósza gondolat sem volt.

(Ha már az Öcsit hoztad fel: Puskás nevű labdarúgó a 70-es években is volt a Vasasban (jó, nem Ferenc, Lajos). De Puskás Öcsi csak egy volt/van/lesz.)
 Amit januárban megpróbáltunk, mostanra beérett. December 1-től sokkal könnyebben szerezhet százhuszonöt köbcentis motorokra érvényes jogosítványt, aki már rendelkezik B-kategóriás vezetői engedéllyel. Megnyílt az út az olcsóbb, gyorsabb és praktikusabb közlekedés felé.…..