Regisztráció Blogot indítok
Adatok
WNS

0 bejegyzést írt és 16 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Matolcsy György jelenleg regnáló nemzetgazdasági miniszter, a Fidesz kormányra kerülésekor nagy ívű víziókkal álmodta meg a magyar gazdaság fellendítését. Az ezek alapján megvalósult gazdaságpolitikát a kezdetektől számos kritika érte, mostanra azonban odáig jutottunk, hogy…..
WNS 2011.09.05 19:39:48
@xylu:

Hat lehet Orbanekat szidni, de az a helzet, hogy itt Bajnai sem tudna semmit sem kezdeni a helyzettel. Bajnaival nem lenne csaladi kedvezmeny es kulonadok, a manyup maradt volna. Ezzel egyutt a gazdasag nem lenne elobb, mert ugyan SZJA tobb lenne (+5-600 MRD)foleg a csaladi kedvezmenyek miatt, de a manyup miatt kellene tolnii a let a nyugdijasoknak (-2-3oo MRD) a kulonadok (-3-400 MRD)kiesnenek. Azaz a netto koltsegvetesi pozicio ugyanilyen rossz lenne.

A koltsegvetest nem a gazdasagpolitika billentette meg, hanem a svajci frank arfolyam es a gazdasagi valsag masodik hullama.

Ezzel persze nem azt modnom, hogy Orbanek mindent jol csinalnak, mert messze nem, hanem azt hogy nincs realis alternativa, Szar van vagy szar.
 Mint minden hatalom, a Fidesz kormánya is hoz ostoba döntéseket. Nem is keveset. Ám eddigi hülyeségeiken csak mosolyogtam: nem olyan könnyű végzetesen elkúrni egy országot…  Ám a legújabb baromság, ami a Fideszes ötletemberek sötét fiókjából előkerült,…..
Mifelénk a lopás nem bocsánatos bűn. Még a közösből sem, hát még a középosztály szűkös vagyonkájából: a Fidesz éppen saját leghűségesebb törzsszavazóit kopasztja és bélyegzi meg. Gyurcsány Ferenc az őszödi beszéd napvilágra kerülésének napján megbukott. Bár még…..
WNS 2010.11.25 12:05:37
@pacman07:

Jo, akkor a 8o % 5o % lesz. Akkor mar minden ok????? És a többi érv?

1. A II. pillér szarul és drágán működik. Így nincs értelme. Olyan szerződés született, ahol az állam bukik, az állampolgár esetleg pénzénél marad, ha szerencséje van, a magánpénztár meg költségel és nem visel érdemi kockézatot.

2. A kormány a pénz egy részét aktuálpolitikai megfontolásokkal le akarja nyúlni.

A két dolgot ne mossuk már össze!
WNS 2010.11.25 11:21:58
Szerintem sok a parasztvakítás itt a MANYUP-ügyben.

Külön kellene választani két kérdéskört, a manyupok műkösését és az öngondoskodás kérdéskörét.

Hadd kezdjem az utóbbival. A MANYUP rendszer komoly előrelépés volt abból a szempontból, hogy nyilvánvalóvá tette azt, hogy aki amennyit és ameddig előtakarékoskodik, gyűjt és befizet, azzal arányos juttatásra lesz jogosult. Ezt nevezhetjük akár öngondoskodásnak is.Egy ilyen rendszer hatalmas előnye az, hogy elvi lehetőséget ad arra, hogy időzíthessem azt, mikor megyek nyugdíjba. Egy ilyen MANYUP számlának mutatnia kellen azt, hogy ha az ember egy adott pillanatban úgy dönt, hogy kilép a munkaerőpiacról, akkor mekkora "életjáradékra" nyugdíjra jogosult. Hosszabb távon ez a polgári megoldás.

Az, ahogy a MANYUPokat létrehozták és ahogy azok működnek azt már jogosan illetheti kritika.

A MANYUPokat alapításakor bizonyos korosztályoknak kötelező volt átlépni. Ez kb. annyira aggályos, mint most a "kvázikötelező" visszalépés.

A befektetés évi kb. 1 reálszázalékot gyarapodott (átlagban, itt MANYUPOK között óriási a szórás) ezzel párhuzamosan 4.5 reálszászalékolt költségelt el. Azaz a pénzünk használatából származó profit kb. 8o%-át lenyúlta. (Persze ez nagyban a megfelelő klientúráknál csapódott le "luxusfogyasztásként". (Ez az arány kb. az egész bankszektorra igaz!) Kérdem én, hogy milyen az az állam, amely állampolgárait egy ennyire drága, és számukra előnytelen konsrukcióba kényszeríti?

A második működési probléma a tőzsdézés. Én ellentétben a kormány kommunikációjával egyáltalán nem tartom ördögtől való dolognak azt, hogy a befizetéseket befektessék. De a befektetésekkel a cégek nem gazdálkodtak jól. Sok költséggel kevés profitot csináltak, nem szálltak ki időben a részvényekből. Kérdem én, veszített-e bármit a MANYUPOK menedzsmentje emiatt? Nem! Ráadásul a befizetőknek csak nagyon kicsi és körülményes beleszólási joguk van abba, hogy a MANYUPjuk mikor és mibe fektessen. Kérdem én, hogy racionáis-e egy ilyen konstrukcióban befektetni?

A harmadik probléma az állami garancia kérdésköre. Ha a MANYUPOK tönkremennek, akkor sok ember ottmarad nyugdíj nélkül? Nem, az államnak kell helytállnia. Hogy képviseli az állam az állampolgárainak érdekét, ha az általuk befizetett adót költi magas költséggel működő esetlegesen bedőlő MANYUPOK "konszolidálására".

Egy normális és fenntartható nyugdíjrendszerbe a mostanihoz hasonló MANYUP pillér fölösleges, ezért megszüntetésük indokolt.

Kell egy kirovó-felosztó módon működtetett alapnyugdíj, amely egy nagyon alacsony minimálnyugdíjat biztosít, pontosan annyit, amennyi a befizetésekből bejön. Kb. havi 15oK bruttóig mindenki csak ide fizetné be a 1o % járulékát. Az alapnyugdíjat továbbra is szolgálati időhöz kellene kötni. és a felosztást arányosítani kellene az összes befizetésekkel. Itt is meg kellene oldani azt, hogy aktuálisan látni lehessen, hogy ki mekkora nyugdíjat kapna, ha ezt igénybe venné.

Erre épülne egy Önkéntes nyugdíjpénztár-NYESZ hez hasonló rendszer, amelyben a 15ok fölötti jövedelem nyugdíjjárulékát utalhatnánk. Ezzel aztán ki-ki saját maga belátása szerint játszhatna tőzsdézhetne, vagy rábízhatná befektetési alapokra a befektett pénzt etc. Kamatadó mentes lenne ez a dolog, de egyéb módon nem kellene támogatni. Fontos, hogy elő kellene írni az ilyen rendszert üzemeltető cégeknek azt, hogy a költségeik a realizált haszon egy bizonyos %-át nem haladhatnák meg (öt éves ablakot használva). Akinek így nem éri meg, az nem működtetne ilyet. Ad abszurdum, lehetne állami szervezet egy ilyen rendszer üzemeltetője, így el lehetne azt érni, hogy a megtakarítások csökkenthesség a büdzsé hiányát. Ez a rendszer naprakészen mutatná azt, hogy ki mennyi nyogdíjra lenne jogosult az adott pillanatban.

A nyugdíj tehát a "második pillér" által utalt összegből (tetszőleges munkaviszony után) állna illetve a nyugdíj korhatár elérése után az "első pillér" által utalt összeggel nőne.

Bocs a hosszú hozzászólásért
w Mire a falevelek lehullanak 2010.04.21 06:00:00
Hát mégsem lesz radikális és azonnali adócsökkentés az idén. Ej, a fenébe. Pedig az elmúlt nyolc évben a Fidesz lényegében ennyit árult el a gazdaságpolitikájáról: ha egyszer odaengednék őket a gombokhoz ezek a balfasz szocik, ők rögtön megvágnák az adóterheket, és…..
WNS 2010.04.21 18:23:03
Elfogult orbanofób írás szokás szerint.

Sem az ország gazdasági helyzete, sem a Fidesz érdekei nem mutatnak az egyszeri nagyarányú AZONNALI adócsökkentés felé. Most, hogy a Fidesz racionálisan dönt, talán nem kellene hisztizni.

Az egyszeri nagyarányá adócsökkentést a legtöbben úgy értik, hogy majd több lesz a pénz marad náluk. De több pénz a semmiből nem lesz, legfeljebb az elosz tás módját lehet megváltoztatni. Ilyen változtatások hosszabb távon kívánatosak is, hiszen meg kell fordítani a ballibbantak elmúlt 8 évének ámokfutását.

Az elmúlt 8 évben a rendelkezésre álló források trasnszferei valahogy így néztek ki:

középrétegtől plebszhez és újtőkésekhez
aktívaktól (keresők) az inaktívakhoz (munkanélküliek, nyugdíjasok, cigányok, egyéb deviáns kisebbségek etc), családosoktól a nem családosokhoz, értéket teremtőtől (termelés KpluszF etc) az értéket nem termebtőkhöz (jogászok, szakértők, bankárok, média, spkeulánsok etc)

Adót csökkenteni az ország gazdasági helyzetét nem felbillentve tehát csak úgy lehet, ha ezeket a transzfereket megfordítjuk. Azaz bizonyos rétegek rosszul fognak az új rendszerrel járni. Ez olyan érdeksérelemmel jár, amely több szavazat vesztéséhez vezet, mint amennyit egy ilyen lépéssel nyerni lehet.

Tehát az önkormányzati választásig kormányzati szinten semmi lényeges nem fog történni adócsökkentés ügyben. Addig lesz egy kis szimbolika, kettős állampolgárság, elszámoltatás, esetleg önkormányzati reform, kisebb parlament.

Miután az önkormányzati választást is nyeri a Fidesz, már megengedheti, hogy átmenetileg vesszen a népszerúségéből, akkor hozzá lehet nyúlni a transzferekhez, amely lehetőséget fog nyújtani adócsökkentésre, ezen keresztül a gazdaság növekedésének beindulásához.
w Igény, az volna rá 2008.12.17 06:14:00
  Na, kuss lesz a bakancsoknak. Fasizálódni tilos. Pedig a gárda jó dolog.   Szorosan kapcsolódik: Challengeland..
w Felülnézet 2008.10.22 07:30:00
"Tessék megnézni, hol tart ma Magyarország és hol tart Szlovákia. Mi ma nyugodt felülnézetből tekintünk magyarországi barátainkra, mert mindaz, amit gazdasági, szociális és pénzügyi téren elkúrható volt, azt el is kúrták úgy, ahogy az csak keveseknek sikerült"…..
WNS 2008.10.22 14:04:57
Látom ismét sikerült megtalálnod Orbánt. Kifejezetten káros ez az orbanofóbia, mert elveszi a tisztánlátásodat.

A meglátásaiddal ellentétben a helyzet itt nem (elsősorban) Orbán sara, hanem pont az általad is sokat ajnározott Medgyessy-Gyurcsány párosé. Az elkúrás (C by Fleto) az ő nevükhöz fűzödik. Ennek a levét isszuk most, nem pedig Orbán populista
fa@ságaiét, amit a partvonalról (értsd ellenzéki helyzetből) bekiabál.

A baj az, hogy jelenleg az országot olyan kormány vezeti, amely csak de jure legitim, de facto nem. Ugyanis az emberek nem tartják annak. Mellesleg ez a helyzet Öszöd óta.

Na ez a bizonytalan helyzet az, amit a köröző spekulációs tőke lát. És ez az, ami miatt egyre alacsonyabban köröz.

Itt nem segít semmi másm mint a tiszta víz beleöntése a pohárba. Ehhez viszont legitim figura kell, ahhoz meg új választás.Orbán ráadásul ezt pontosan felismerte, és te ezért szapulod.

Akárki lesz itt a miniszterelnök, a népet szívatni fogja. Néhány év múlva majd te is megérted, de addig persze mindannyian szívunk. És egyre nagyobbat.

WNS
Szigorodik a gyerekülések szabályozása: Az új szabályozás szerint sem a régebbi gyermeküléseket sem az ülésmagasítót nem lehet használni mint korábban. A gyermeküléseken sorozatszámok igazítják el a kedves érdeklődőket és egy bizonyos sorozatszám alatt az üléseket nem…..
WNS 2008.08.20 16:47:56
Korrekt blog, itt megint tetten érhető a biztonsági ülést gyártó cégek lobbitevékenysége.

Azzal nincsen gondom, hogy szigorítanak a szabályokon, és egy idő után már nem lehet bizonyos specifikációknak megfelelő üléseket árulni.

Amivel gondom van az, hogy a bizonyos specifikációknak megfelelő üléseket ne is lehessen használni. Ilyen alapon egy új EURO környezetvédelmi kategória bevezetése esetén is elő lehetne írni, hogy az összes ezeknek nem megfelelő modellt le kell selejtezni. Így aztán cserélődne a géppark rendesen.

Álszent az a magyarázat, hogy a régi ülések betiltására azért van szükség, mert a gyerekek veszélyeztetve vannak. Ugyanis a gyerekek esélye egy baleset megúszására nem csak és nem elsősorban az üléstől, hanem az autó típusától függ. (Természetesen az emberi tényezőkről ne beszéljünk.) Azaz egy csoda-gyerekülés egy Trabiban vélhetően kevésbé hatásos, mint egy konvencionális gyerekülés egy Volvóban.

Arról sem feledkezzünk meg, hogy egy gyerekhez általában nem csak egy ülés tartozik. Esetleg lehet a családban két jármű, de gyakoribb eset, hogy a nagyszülők autójában is van gyerekülés, merthogy ezen ülések ki-berakosgatása sokszor nem köbbyű. Egy ilyen ülés tipikusan több 1o.ooo Ft is lehet. Egy háromgyerekes család esetén tehát csak gyerekülésekben 1oo.ooo Ft feletti pénz ül, ez természetesen azonnal elvész (hiszen a nem szabványos ülés forgalomképtelenné válik.) Nagyobb gond, hogy pont a szegényebb családokban van olyan gyerekülés, amely helyett újat kell venni. Mivel a használt piacon jellemzően kevés az új specifikációknak megfelelő ülés lesz, emiatt pont olyan réteget fog sujtani ez a döntés, akit legkevésbé kellene.

Szóval itt a más farkával való csalánverés tipikus esete forog fenn. Normálisan a határidőt kitolnák 2o14-ig, addig a régi ülések úgyis nullára amortizálódnak.