Regisztráció Blogot indítok
Adatok
dr. Rozek sk.

0 bejegyzést írt és 21 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Örülünk, Vincent? Vihar után 2013.02.21 10:52:38
Lezárult egy fejezet, egy köztes fejezet a Vincent életében. Most visszatérünk egy három évvel ezelőtti létszámra, marad a kömény(ebb)mag. Számomra az egyik tanulság az, hogy egy közösség csak úgy és akkor működik, ha minden tagja teljesen vállalja magát, és a közösség…..
dr. Rozek sk. 2013.02.26 14:04:41
@Pásztörperc:
off
Hogy lelőjem a poént.
Kedvenc vicce az, hogy "Miből áll egy pásztoróra?" - hatvan pásztörpercből. Shadowrun for ever!
Orbán Viktornak, Puskás fiának, Pelé fiának nemzetségéről való könyv.Árpád nemzé Istvánt; István nemzé Imrét; Imre nemzé Wass Albertet;Wass Albert nemzé Lincoln Ábrahámot; Lincoln Ábrahám nemzé Pelét; Pelé nemzé Bebetot;Bebeto nemzé Puskást; Puskás nemzé Hathármat;…..
dr. Rozek sk. 2012.08.10 09:59:09
A világ tisztességesebb a Fidesszel, mint nélküle Kövér László 2012. május 24.    Legfontosabb a szerénység Orbán Viktor 2012. május 25.  ..
Örülünk, Vincent? Hadiállapot 2012.05.05 00:22:00
Április 23-a óta hadiállapotban állónak tekintem magam Miskolc városával. Ezt a tájékoztatót azért írom, hogy ezt ők is tudhassák. Apait-anyait bevetve meg kívánom akadályozni, hogy Magyarországról ők vehessenek részt az európai iparvárosok talajszennyezettségét…..
dr. Rozek sk. 2012.05.08 13:26:19
Többen írtátok, hogy miért nem kért az ellenőr / kalauz valami "kezelési költséget". De hát pont ezt tette lévén a pótdíj, igaz nem kezelési hanem külön eljárási díj. Meg még bevonta az érvénytelen jegyet és kizárta az utazásból P/c-t - ez utóbbit el lehet kerülni, ha az ember vesz- és érvényesít egy vonaljegyet, igaz ez már nem kedvezményes mint a tömbjegy.
Innentől szvsz. már csak a 6 000 Ft mértéke és hogy mit is fedez (kár, elmaradt haszon, stb.) a kérdés - a két hatósági közeg bunkóságán kívül, de ez meg sajnos nem kérdés :P.

Azt azonban jó tudni, hogy az utas által fizetett vonaljegy nem fedezi a helyi közösségi személyszállítás elismert költségeit, - nem csak itt Miskolcon, hanem gyakorlatilag a világon sehol sem - az általam linkelt rendeletben benne is van, hogy a jegybevételt az önkormányzat kiegészíti, pénzügyi kompenzációt nyújt.

Tehát nem igen lehet a jegyárból - illetve magából a pótdíjból összegéből - a nyereségre következtetni, emiatt szerintem itt mi nem fogjuk tudni megállapítani, jogos, vagy jogtalan az összeg.

Magam részéről egyébként túlzóan magasnak tartom.

Egyrészt mert egy ilyen szituban ami P/c-vel történt még jobban felnyomja az ember agyvizét.
Másrészt meg aki "életvitel szerűen" bliccel az semmiképen nem fogja ezt az összeget kifizetni.
Véleményem szerint emiatt a pótdíjazás ezen módja duplán nem éri el a célját. A tisztességes, de tévedő emberből sok esetben dacot és haragot vált ki, a nem annyira tisztességed és nem annyira tévedő meg nagy ívben tesz rá - esetleg ellenőrt ver, vagy meghal.
dr. Rozek sk. 2012.05.08 13:39:42
@Állományjavító: "Én is így látom, és azt gondolom, hogy egy alapos és tisztességes alkotmányossági vizsgálat nyomán át kellene alakítani az eljárások rendjét, élesen elkülönítve egymástól a polgári jogi jogviszonyt a hatóságitól..."

Perfekt - még annyi hozzá, hogy ezt nem csak az utas szolgáltató viszonyban, hanem a szolgáltatói, tulajdonosi és a hatósági jogosultságok területén is meg kéne tenni.
Szvsz "összeférhetetlen" hogy önkormányzati rendelet tartalmaz kimondottan:
- tulajdonosi jogosítványokat (beruházási döntések pénzügyi fedezetének biztosítása);
- hatósági jogkört (pl. maximált hatósági áras díjmegállapítás);
- megrendelői elvárásokat és kötelezettségeket (pénzügyi kompenzáció).

Bár ez már messze túlmutat az eredeti poszt keretein.
dr. Rozek sk. 2012.05.09 06:55:10
@Állományjavító: "Ahhoz, hogy visszafizetés nélkül lejárhasson ..."

Miskolcon van a érvényét veszített jegyek cseréjére lehetőség - tehát nem az van hogy ha nem használtad fel a jegyet, bérletet akkor "kidobtad a pénzed az ablakon".

Igaz nem pénz visszaadás, hanem értékkülönbözetes csere.

"Vonaljegyek, bérletek visszaváltásának lehetőségei" - fejezet a linken.
www.mvkzrt.hu/jegy-es-berlet-tipusok/

Meg még valami a látszat ellenére itt sem a MVK a hatóság, hanem az önkormányzat, amely önkormányzati rendeletben ír elő a társaság számára - ezen a területen is - kötelezettségeket.

Egyébként itt jól látszik - olyan cseppben a tenger módon - az állam (a Volánok esetében) és / vagy az önkormányzat (a helyi személyszállító társaságok esetében) legalább három részre szakad skizofrén viselkedése.
Egyszerre próbál meg hatóság, tulajdonos és megrendelő lenni.

Nagyjából mintha a vasárnapi ebéd húslevesét, rántott húsát és orosz krémtortáját azonos időben, egy tányéron tennék elénk.
Ez egy közös vadászat lesz, zsazsu kolléga már becserkészte, sőt, el is ejtette, mégsőtebb: már ki is harapott belőle egy finom falatot, a „közös” erőfeszítéshez én most azzal fogok hozzájárulni, hogy két pofára behabzsolom azt, amit a kolléga otthagyott, és ez…..
dr. Rozek sk. 2012.02.25 12:29:31
@maroz:
A dolog marha egyszerű.
1 - a rég "0"-ra futott járműparkkal rendelkező cégek költségei között 0 Ft ezen járművek amortizációs költsége;
2 - ha veszel "X" db új buszt, vagy tuját (gy.k. a villamos tisztessége miskolci neve) mondjuk 100 milkáért és 10 év alatt futtatod "0" Ftra - azaz 10 múlva akarod lecserélni, az biza évi 10 millió plusz költség
Nu eddig úgy vélem még ismert a dolog.

Mit ez a két diszbalxxx meg nyefeg az vagy:
1 - a totális másfarkávalacsalánt, ha nem az adott közlekedési cég szerepelteti a költségei között az amortizációt;
2 - a totális hozzá nem értés, ha "sehol" nem szerepelnek az amortizációs költségek.
Egyébként a közösségi közlekedésben volt már ilyen elszámolású időszak, az 1950-es évekbéli államositástól úgy 1980-1989-ig, ez utóbbi időszakban kapták vissza, ilyen olyan arányban a tömegközlekedési cégek az amortizációt, amiből ugye fedezni kéne a jövőbeli új jármű beszerzéseket.
A pályaépités és annak amortizációjának, valamint a járműbeszerzés és annak amortizációjának összekeverése, meg olyan mint a bor és a műtrágyalé összekeverése - ennyit tud ez a két nagyeszű sünmalacka.
 Trebitsch emlékére        A miniszterelnök beszélt ma. Mondják, Abraham Lincolnt emlegette meg a Wayne Gretzkyt. Viszonyulnom kellene ahhoz, amit a miniszterelnök mondott.       Azt írja egy jobboldali hetilap főszerkesztője, hogy leverték a…..
Problem? Hogy mi járhatott a divattervező fejében, amikor az NSDAP tízéves születésnapi partijának dress code-ja szerint állította össze a magyar olimpiai csapat formaruháit, arra tippelni sem merek. De azt el tudom képzelni, hogy ha ebben a kollekcióban vonulunk fel Londonban, akkor a…..
dr. Rozek sk. 2011.12.20 09:19:59
@Rozek:
Erratum.
- az 1-es pontban egy helyessel kevesebb :P,
- és a körbehajtást felfelé kell kezdeni.
dr. Rozek sk. 2011.12.20 09:07:25
@nerángass: De, a kokárda, vagy rozetta színeinek a felsorolása a közepétől kezdődik.
Igaz már a szabadságharc alatt kiadott öltözködési utasításokban is szerepel a hibás, középen zöld és kívül piros, kokárda.
Forrás:
Barcy Zoltán - Somogyi Győző
A Szabadságharc Hadserege
Corvina Kiadó 1986

Egyébként, ha veszed a zászlószalagot és 360 fokban hajtod körbe, akkor adja helyesen:
1 - a középső, kvázi kör alak a helyes színsorrendet;
2 - a kokárda alján lévő szárakon is a helyes - felülről lefelé felsorolt - helyes színsorrendet,
mindenféle elvágás, csavarás és egyéb trükkök nélkül, igaz egy valódi zászlószalaggal elég babrás megcsinálni a 360 fokos körbe hajtást.
A két előző részben két vidéki prototípus került bemutatásra, Boldog István (tanácselnök-karakter) és Bábiné Szottfried Gabriella (vidéki Gabriella-karakter), ráadásul a khmmm, szóval a középkorúbb eresztésből, így most mindenképpen jönnie kell egy…..
dr. Rozek sk. 2011.11.30 06:53:20
@Grigorij Pantyelejevics:

Kis kiegészítés még ehhez.

Úgy 1990 - 91 tájékán Győrben a Közlekedési- és Távközlési Műszaki Főiskolán - ami azóta Széchenyi egyetemmé avanzsált, - a "rendszerváltás" feletti örömben, kidolgoztak egy közlekedési koncepciót a főváros helyi közösségi személyszállítására.
Olyan "érdekességekkel" mint a Déli-pályaudvar megszüntetése és az ottani vasúti forgalom áthelyezése a Kelenföldi-pályaudvarra és az Etele téren egy személyforgalmi csomópont kialakítása, elővárosi-, helyi- és helyközi autóbusz, valamint metró, vasúti összeköttetés megvalósításával.
A Körvasút és a kishajóforgalom bevonásával a helyi közlekedésbe, az éjszakai villamos- és autóbusz menetrenddel, valamint zónás díjszabással.
Igaz ehhez kellet volna - és majdnem lett is Lotz Károly minisztersége alatt - a személyszállítási törvény, ennek is kész volt a tervezete csak valahogy 1998-környékén "elvesződőtt" holmi minisztériumi fiókok mélyén.
Nu ez a koncepció is egy kútfő amiből mindenki dávidkája "ihletet" merít(he)tett.
...majd ennek a kis szösszenetnek a végén lehet olvasni.Már megint színházban voltam. Már megint egy mai magyar kortárs drámát láttam. Már megint a Nemzetiben. Igen, olyat, ami miatt nyíg a középszer.Egyszer élünkNem vagyok kritikus, nem írok kritikát. Az előadás – a…..
dr. Rozek sk. 2011.11.21 23:53:42
Haj embörrek

Lehetek nagyon izé?

Meg még van úgy nagyjából 18 percetek?

www.youtube.com/watch?v=iUlR5QFny9M&feature=related

Nu itt ez a "csaj" elmúlt 50, és úgy 195x ben tanitotta az anyámat, aki megmán 75 feletti.
Mond ez valakinek valamit? - tudom legalább 20 perc nem futball okosság.
Sajnálom.
dr. Rozek sk. 2011.11.23 07:29:50
@HaKohen: Szívesen.
Nem voltam egyértelmű :) 1925-ben született és az 1975-ös felvételen amit linkeltem már 50 felett volt.

Az anyukám balettmester és 1954-ben végzett az akkor még "Állami Balett Intézet"-ben és ott tanította Maja Pliszeckaja :).