Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Ditke77

0 bejegyzést írt és 10 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
 Sokat lehet hallani a lakosság eladósodottságáról, különösen a deviza-alapú hitelekről. Egyéni hitelfelvevőként milyen szempontokat mérlegelne annak eldöntésére, hogy igénybe vegyen-e hitelt, milyen összegűt és milyen…..
 A diákhitelt néhány éve azért vezették be, hogy a hallgatók e kedvezményes konstrukcióval támogatni tudják felsőfokú tanulmányaik végzését. Érdemes-e igénybe venni? Milyen érvek szólnak az igénybevétele mellett és ellen?…..
Ditke77 2011.12.08 10:47:03
Én alapvetően hitel ellenes vagyok és úgy gondolom,hogy számomra az utolsó utáni lehetőség a hitel felvétele. Sajnos napjainkban szerintem még a diákhitelen gondolkodó egyetemisták is kétszer meggondolják,hogy igényeljenek-e kölcsönt. Magyarország gazdasági helyzetét tekintve csak az elrettentő példákat látjuk a hitelfelvételre. A médiában is csak azokat a szegény családokat mutatják be akik elveszíthetik vagy már el is veszítették mindenüket egy-egy rossz hitel konstrukció vagy a munkanélkülivé válás miatt. Persze biztosan akadnak ellenpéldák akik ügyesen felhasznált hitelükből fejlődni tudtak és megérte számukra az adott kölcsön felvétele.
Az a gond,hogy igaz itt a blog a diák hitelre kérdez,de számomra nem sokban különbözik a kettő. Ahogy már írták is elég megtévesztő az a DIÁK szócska az elején. Az ember lehet,hogy csak kicsiben de mégiscsak felvállal egy olyan kockázatot mint a már említett családok.
Emellett,hogy ilyen földhöz ragadt vagyok ebben a témában. igazat adok azoknak akik befektetésként tekintik és a tudásuk megszerzését egy jó,biztos alapokat adó iskolát finanszíroznak vele,ami majd lehetőséget ad egy jó munkahely megszerzésére a jövőben.
Érdekes volt amikor édesanyámmal egyszer erről a témáról beszéltünk. Feltette számomra a kérdést,hogy mi lenne ha nekem a családom nem tudná finanszírozni a tanulmányaimat és nem tudna támogatni engem? Persze könnyű volt azt mondani,hogy akkor nem járnék ebbe az iskolába vagy,hogy elmennék dolgozni. De jobban belegondolva nagyon is sajnálnám és lehet,hogy életem nagy lehetőséget szalasztanám el ha abban a döntéshelyzetben is így gondolkodnék a diákhitelről.
Sok-sok hátránya lehet amit nagyon jól felsorolt már itt a többi blogoló, mégis örülök amíg nekem nincs szükségem a felvételére,de megértem azokat az egyetemistákat akik éltek vagy élnek a diákhitel lehetőségével.
 Az üzleti szakemberek szerint a vevők komplex "megoldást" szeretnének kapni problémáikra. Ugyanakkor tömegével találunk termékeket, szolgáltatásokat nem kívánt, és nem is használt funkciókkal (gondoljon például saját mobiltelefonjára). Mi a véleménye:…..
Ditke77 2011.11.29 23:27:24
Az esetek többségében a fogyasztó igenis azért vesz meg egy terméket mert igényli a komplex kiszolgálást. Hajlandóak vagyunk többet fizetni többek között akár a márkáért, akár a dizájnért és akár a többlet funkciókért is. Abban igaza van az előttem szólóknak, hogy nem lehetünk biztosak abban, hogy attól, hogy mi nem használunk egy-egy funkciót, attól másnak nincsen rá szüksége. A választást pedig jelentősen befolyásolhatják ezek a tulajdonságok. A piaci verseny eredményeként a nagy vállalatok próbálják a költségeiket egyre lejjebb szorítani ( ezáltal az eladási árat is ) és a konkurencia alá vinni, így találják meg azt a minimum árat amiért értékesítenek. Láthatjuk,hogy ezek az árak nagyon hasonlóak a piaci résztvevőknél viszont ennek következtében a vásárló már valami más alapján kell,hogy döntését meghozza. Általában úgy vélem ilyenkor jön a funkcionalitás összevetése két terméknél és lehetséges,hogy van olyan többlet tudás egy készülékben amire nincs szükségünk mégis őt fogjuk preferálni.
Szóval ez a két dolog nagyban összefügg. Míg a vásárló igényli a magasabb kiszolgálást, addig a vállalatok épp ezen dolgoznak, hogy milyen pluszt tudnának nyújtani. Az igény lehet,hogy még meg sem fogalmazódott, mégis a vállalat egy-egy innovációjával kielégítheti.
Sok vevő úgy gondolja, ha már vesz valamit megfelelő minőségű, tudású, jó árut szeretne. A komplex kiszolgálástól érezhetik úgy,hogy ez a termék magasabb kvalitású és megfelelőbb számára.
 Mire használja ill. tartja használhatónak Facebookot ill. a Wikipediát az egyetemi tanulmányaiban, a tudása megosztásában és a kapcsolatai építésében és ápolásában? Miért lehetnek előremutatóak, és milyen hátrányai lehetnek e…..
Ditke77 2011.11.21 15:44:43
Az egyetemi tanulmányokban előnyökre tehetünk szert ha informálódunk a közösségi oldalakon.
A Facebook akkora teret hódít napjainkban,hogy az oktatással kapcsolatos információk nagy része megtalálható rajta keresztül.A hallgatók nem csupán egymással kommunikálhatnak rajta keresztül de az egyetem különböző szerveivel is. Mivel a fiatalok körében igen népszerű kapcsolattartási forma a közösségi oldalak használata, így praktikus is,mert miközben barátaikkal beszélgetnek minden fontos friss információhoz hozzájuthatunk. Az egyetem megfelelő vezetőinek is könnyebbséget ad,hogy gyorsabban és hatékonyabban oszthat meg különböző promociókat,felhívásokat. A diákoknak pedíg óriási segítség lehet,hogy gyorsan és könnyen találhatják meg új csoporttásraikat,beszélhetnek felsőbbéves hallgatókkal. A tanulmányok folyamán pedíg sokszor szükség lehet külső segítségekre vagy akár a csoportos feladatok során is előnyre tehetünk szert ezen oldalak használatával. A Wikipedia mint tudományos megosztó szerv pedíg szabadságot és teret ad tudásunk megosztására illetve segíthet egy-egy téma megismerésében.
Természetesen bizonyos hátrányai is vannak,főleg az előremutatások szerint. A fiatalok többsége már csak a világhálón keresztül kommunikál egymással, és megszűnik a személyes kontaktus az emberek között. Sok szabadidőt és energiát elvesznek a közösségi oldalak és egyesek szerint bizonyos értelemben még függőséget is okozhatnak. A Wikipedia számlájára ami pedig negatívumként felírható az a tudás nem biztos illetve bizonyított háttere. Mivel akárki szerkesztheti és írhatja a cikkeket,így nem minden esetben biztonságos forrás. Komolyabb tudás megszerzésére már nem alkalmas.
 Az internet terjedésével lehetővé válik az otthonról végezhető távmunka, ami nem követeli meg egy adott feladaton dolgozó érintettek személyes együttműködését ill. ismeretségét. Milyen előnyei és hátrányai lehetnek az internetre alapozott otthoni távmunkának?…..
Ditke77 2011.11.21 14:50:38
Számomra elég idegen a távmunka lehetősége,de napjainkban egyre többet hallani erről a témáról;és az ember elgondolkodik rajta.
Sok pozitívum felhozható a távmunka oldalára,amit már banabcsee is említett: kényelem, otthoniasság, nyugalom... Ezek nagyon jó tulajdonságok,de úgy gondolom ez csak abban az esetben igaz,ha az ember egyedül van otthon és minden feltétel ideális. Ha már otthon van egy pici gyerek,vagy másik családtag esetleg, azonnal bonyodalmakba ütközhetünk. Az első link az Mt.-ről hasznos és szükséges változásokat hoz Magyarországnak. Jó,hogy foglalkoznak vele és pozitív,hogy nem csak a munkáltatók élvezhetik ennek a munkavégzési formának az előnyeit ( pl: hatékonyabb,gyorsabb munkavégzés, nagyobb feladatkör, határidők jobb betarthatósága) hanem a munkavállalók is (pl: megfelelő eszközök biztosításának kötelezettsége, rugalmasság, személyes magántulajdon védelme stb. )
Viszont véleményem szerint hazánkban még ezt a munka lehetőséget jobban meg kellene ismerteti és elfogadtatni a munkavállalókkal. Az emberek nem nagyon bíznak az ilyesfajta pénzkeresési lehetőségekben.
Negatívum szintén a forrásokban is említett ,,kiégés" lehetősége. Az ilyen cégeknek sokkal több program lehetőséget kellene biztosítani a dolgozók számára vagy éppen ösztönözni őket a változatosságra az életükben. Gondolok itt pl.:kulúr utalványokra,üdülési csekkekre, művészeti kártyákra stb.
Összességében én örülök,hogy a távmunka ilyen pozitív irányba tart előre, mivel lehetőséget ad olyan embereknek is akik otthonukhoz vannak kötve,vagy más fajta munkavégzésre nem képesek.
 Mit gondol, hogyan lehet értékes és kapós munkavállalóvá válni az egyetemi évek során? A tanulmányokra vagy a vállatoknál megszerezhető gyakorlati tapasztalatok megszerzésére kell-e koncentrálni? Hazai vagy külföldi elhelyezkedési lehetőséget érdemes-e elsősorban szem…..
Ditke77 2011.11.14 18:22:02
Egyetértek az előttem szólóval én is úgy gondolom,hogy a szakmai gyakorlatot jobban értékelik a munkaadók.
A szakkollégiumok úgy gondolom nagyon jó lehetőséget adnak kapcsolat építésre,új emberekkel való együttműködésre; és valljuk be erre is nagy szükségünk lehet a jövőben. Lehetséges,hogy a további pályánkat nagyban befolyásolják a régi ismerősök, barátok, csoporttársak...
Viszont ezeket a szakkollégiumokat nem minden cég ismeri, ezáltal nem értékelik úgy ezt a fajta pluszt mint ahogy mi szeretnénk. Ezzel szemben a gyakorlati tudást minden cég fontosnak,értékesnek tartja. Napjainkban a legtöbb álláshirdetésben a legelső mondat: ,,szakmai gyakorlattal rendelkező.... " -> ez pedig nyomós ok lehet számunkra,hogy erre fektessük a hangsúlyt.
Ha viszont ez már megvan de mi ki szeretnénk tűnni mindenképp valami úgymond ritka tudással,tapasztalattal vagy valami érdekességgel kell rendelkezzünk. Erre a legjobb a külföldi tapasztalatszerzés,a nyelvtudás, a sokszínűség.
A lehető legkönnyebben viszont ezeket csak az egyetemen megfelelően megszerzett tudásunkkal tudjuk elérni. Az egyetemi évek alatt viszont kiváló lehetőséget nyújtanak a nyári szünetben szezonálisan végezhető diákmunkák,gyakornoki állások.
Ezért én úgy gondolom,hogy a legelső feladat az egyetem lehető legjobban való elvégzése,az elméleti tudás elsajátítása és utána a külföldön megszerzett tapasztalat.
  Az emberiség életminősége szempontjából milyen területen látna szívesen és tartana fontosnak innovációt (új terméket, szolgáltatást, eljárást, szervezeti megoldást)?…..
Ditke77 2011.11.09 19:53:56
Amikor végigolvastam a véleményeket az jutott eszembe,hogy tulajdonképpen én se tudnék más területet mondani ahol szükség lenne innovációra. Ha belegondolunk a többi területen az életben éppen az innováció túlzása okoz fejfájást pl.:lásd a másik blogtémában a ,,beépített avulás" fogalmát. Számomra és szerintem az emberiség számára is a legpozitívabb az lenne,ha az innovációkat, az új fejlesztéseket segítségre,problémamegoldásra használnánk fel. Tudjuk,hogy az innovációt bizonyos értelemben a fogyasztók igények hozzák létre. Az új termékek pedig különböző igényekre specializálódnak. Tehát elfogadjuk,hogy ha olcsó terméket szeretnénk,az a minőség rovására mehet, vagy ha gyorsan szükségünk van valamire,akkor azt meg kell fizetnünk. Ezek után viszont én arra a következtetésre jutok,hogy lehetne olyan módon ötvözni ezeket,hogy létrehozunk olyan olcsó termékeket ami elérhető a szegényebb országok lakosságának is. Erről a termékről tudnánk,hogy nem éppen magas kvalitású és nem is a gyors létrejöttéről híres mégis azon fogyasztók egyes igényit kielégíthetnék. Az egészségügyben pedig az állam például segíthetné és egyben szabályozhatná is azon vállalatok azon termékének árát,ami létszükség és egyes családokban az életet vagy éppen a túlélést jelenti. Ha azt a statisztikát látjuk,hogy Magyarország lakossága egyre csökken nem értem miért nem érdeke az államnak,hogy segítse az életben maradást.E két téma: az egészségügy és az éhínség mindenkinek szívügye és sajnos napjainkban talán a két legaggasztóbb téma is.
 Az innovációt a fogyasztói igények magasabb szintű kielégítéseként határoztuk meg. Ez hogyan egyeztethető össze a tartós fogyasztási cikkek (pl. tv, mobiltelefon, számítógép) körében megfigyelt „beépített avulással”, miszerint a termékek rövidebb…..
Milyen marketing megoldásokkal változtatható egy ország imázsa? Mi legyen a célja és kihez szóljon egy Magyarország imázsát formálni akaró országimázs film?Inspirációként:2.http://www.mfor.hu/cikkek/Omladozik_a_gulyasra_epulo_orszagimazs.html ;…..
Ditke77 2011.10.30 16:32:41
Sziasztok!
Nagyon jó hozzászólások jöttek,nagyon sok véleménnyel egyetértek. Nekem személy szerint mindig az volt a problémám az ilyen országimázs kampányokkal,hogy úgy éreztem a magyar emberek nem kapnak elég lehetőséget ennek befolyásolására. Nagyon tetszett az ajánlott linkekből az ausztráliai képsorozat alapötlete. Úgy gondolom ezek a hozzászólások is azt mutatják,hogy kellene és lenne is min változtatni. A változtatáshoz pedig ötletekben nincs hiány,én ezért adnék nagyobb lehetőséget a magyaroknak a véleményezésre. Az itt élők tudják a legjobban,hogy mi az a szolgáltatás ami magas színvonalú és külföldön is megállná a helyét. Egyetértek a gyógyfürdőkkel kapcsolatos lehetőségekben,és abban is hogy ugyan annyira fontosak a tradíciók mint az újdonságok. Bizonyára nagyon nehéz ezt összehangolni,de úgy látom a legújabb Budapest - Get Engaged! videó már jó úton halad. Nekem nagyon megnyerő volt. Igaz, egy ilyen hosszúságú és kaliberű videótól senki nem várhatja el,hogy minden korosztály és minden kultúra igényét kielégítse. Ezért véleményem szerint egy homogén a lehető legszélesebb korosztályra kiterjedő központi videón kívül is szükség van több különböző témájú reklámfilmre. Ezek ki tudnák egészíteni az alapvideót,lehetne külön ami tényleg csak a fiataloknak szólna például a fesztiválokról. Lehetne olyan ami a komolyabb befolyásosabb középkorosztálynak szólna ami kultúrális szinezetű pl.: az új Nemzeti Színház,MÜPA,Opera és hozzájuk kapcsolódó bálok,rendezvények bemutatásával foglalkozna. Végül az idősebb korosztály számára a már sokszor emlegetett gyógyvíz illetve hagyományos hungarikumokat célozná meg. Persze ezek a videók lehetőséget adnának arra,hogy teljesen egészében ismerje meg egy-egy ide látogató az országot és megtalálja azokat a lehetőségeket amit ő személy szerint preferál. Jó lenne ha Magyarországból nem csak a fővárost Budapestet ismernék meg az idelátogatók,gyönyörű vidéki nagyvárosaink vannak és lehetne egy kicsit természetközpontúbb is egy-egy ilyen videó. Hazánkban kiváló lehetőség van túrázásra,kirándulásra és bőven akad lehetőség azok számára is akik nem preferálják a nagyváros nyüzsgését.