Regisztráció Blogot indítok
Adatok
TonyBahama

0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Hogyan határozná meg a BKV termékét? Mi jellemzi a BKV értékláncát? Fogyasztóként hol lát javítási lehetőséget az értéklánc tevékenységeiben?Inspirációként: http://hvg.hu/itthon/20111004_bkv_kormany_finanszirozas; http://www.youtube.com/watch?v=31C7OvtNRTg Kedves…..
TonyBahama 2011.10.16 22:55:41
A BKV terméke a tömegközlekedés működtetése, és a személyszállítás. Ennek tudatában kell kiszolgálnia utasait, akik elvárják az egyszerűséget, a megfizethetőséget és a hatékony közlekedést.

Személy szerint, az egész átszervezés, és minden procedúra előtt fognék 3 darab, jól szakképzett embert, adnék nekik 300 ezer forintot és egy repjegyet Londonba, hogy menjenek ki, és nézzék meg hogy működik a helyi tömegközlekedési vállalatnál az egész rendszer, honnan vannak bevételek, mi mennyi. Véleményem szerint a 900 ezer forint fizetés+ a 140 ezer forinyi repjegy, illetve a három jegyzetfüzet költsége nem jelent túl nagy problémát a BKV-nek hosszútávon.

Mielőtt barátaink visszajönnek, azért hozzálátnék a munkához, amit azzal kezdenék, hogy a jelenleg magánkézben lévő cégek tulajdonában álló parkolódíj beszedést, illetve a parkolóautomaták üzemeltetését valahogy visszairányítanám a BKK hatáskörébe, mivel talán ez az egyetlen dolog ami profitot tud termelni, mint "ágazat".

Ahogy előttem is említették, én is növelném a hirdetésekből származó bevételt, azáltal hogy a buszokon, villamoson stb. hirdetéseket helyezek el. Véleményem szerint attól, hogy egy buszon rajta van egy Sony felirat, senki nem fogja azt hinni, hogy nem a BKV busza, és el lehet viselni.

Alapvető probléma a nagyon alacsony hatékonyságú autóbuszok alkalmazása is, illetve a tetemes karbantartási költség. Ahelyett hogy milliókból éppen működőképes állapotba hoznának egy járművet, egy-vagy több beruházás során lecserélhetnék a járműpark legöregebb és legbajosabb darabjait hibrid, illetve gázzal hajtott járművekre, ami HOSSZÚ TÁVON megtérülnek a kevesebb javítási költség és a kisebb/olcsóbb fogyasztás miatt.

Ha az állam átvállalja a BKV adóságát, az alabvetően megszabadítja a BKV-t a kamatköltségektől, így a felszabadult forrásokat további hosszú távú beruházások finanszírozására használnám.

Mivel az utasok kb. 20-40% bliccel, kivéve a metrón, bevezetném a jegyellenőrzést a villamosokon, és a trolikon is, illetve duplájára emelném a pótdíjat.

A BKV jegyek áfakulcsa 20% jelenleg, ami tovább drágítja a jegyeket, és csökkenti a forgalmat, így a bevételt. Ez levinném 10-15%-ra, viszont a kiesett jövedelmet konszolidálnám azzal, hogy kisebb támogatást adok a BKV-nak. (akinek így növekednek a jegybevételei, anélkül hogy nőne a kiadása)

Mivel ekkorra visszatértek a Londoni munkatársak, előállnak 72, sőt akár 73 darab további hatékonyságnövelő intézkedéssel, ezzel megspórolva további pármilliárd forint kiadást. Köztük a metrónál az automata jegyellenőrzőkkel és kapukkal.

Ezenfelül bizonyára javasolnák, hogy legyenek tisztábbak a járművek, ami ugyan kissé növeli a kiadást, de hosszútávon Londonhoz hasonlóan egyre több embert von be a tömegközlekedésbe.