Regisztráció Blogot indítok
Adatok
spenótvarázsló

0 bejegyzést írt és 5 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Milyen előnyei vannak a saját márkás termékeknek a fogyasztó számára? Veszélyben vannak-e a gyártók márkái? Ön melyiket és miért részesíti előnyben?Inspirációként:http://kereskedelem.tlap.hu/magazin/sajat-markas-termek-fogalma/; http://hu.nielsen.com/site/20100906.shtml;…..
spenótvarázsló 2011.11.06 12:27:52
Az előttem szólók közül a saját márkás termékek előnyei közül talán annak a hangsúlyozását hiányoltam, amit én a legfontosabbnak ítélek. Többen említettétek, hogy legnagyobb előnye az olcsóság, hátrány pedig, hogy sokszor ez a minőség rovására megy elég rendesen.
Ezzel gond nincs is, hiszen a marketing költségek megspórolása mellett a felhasznált alapanyagok és technológiákon is spórolni kell, hogy ilyen áron tudják értékesíteni a termékeket.
A saját márkák pedig pont ezekkel a tulajdonságaikkal illenek be az áruházak polcaira a többi gyártó terméke melle(!).

Úgy vélem arra, hogy kiszorítsák a termékéket nem feltétlenül van sok esély hazánkban, hiszen itt az áruházak fő profilja még mindig az értékékesítés, azonban vitathatatlan előny, hogy ezek a termékek nagy mértékben növelik a kínálatot.
És ez az, amit a fogyasztók igazán értékelnek. Számunkra annál előnyösebb egy boltba betérni minél szélesebb ott a kínálat mind minőséget és differenciáltságot, mind árakat illetően.

Azt hiszem ezért jó üzleti fogás a saját márkák bevezetése ebben az ár és minőségkategóriában.
Oda csábítják a vevőket azzal, hogy nagy mértékben szélesítik a kínálatot.

Nyilvánvalóan megtehetnék az áruházláncok hazánkban is, hogy magasabb minőséget biztosító beszállítók termékeit vásárolnák meg és nyomnák rájuk saját logóikat, de a magyar fogyasztók magatartását tekintve ez értelmetlen lenne.
Az viszont, hogy az olcsóbb és alacsonyabb minőségű árukhoz egy nagy és már jól ismert brand-et csatolnak szintén jó marketing fogás ezek értékesítésére.
Milyen marketing megoldásokkal változtatható egy ország imázsa? Mi legyen a célja és kihez szóljon egy Magyarország imázsát formálni akaró országimázs film?Inspirációként:2.http://www.mfor.hu/cikkek/Omladozik_a_gulyasra_epulo_orszagimazs.html ;…..
spenótvarázsló 2011.11.06 12:07:31
Sziasztok!

Érdekes volt olvasni az eddigi kommenteket. Sokat beszéltetek arról, hogy a külföldiek mellett a magyar lakosságot is igen is a külön célcsoportként kell kezelni, hogy nemzeti öntudatunkat segítsük és amikor bármi történik az országban, akkor nem az legyen az első reakció, hogy "hát ja, ez Magyaroszág...". Ezzel teljesen egyet értek és most nem is tennék hozzá, az előttem szólók már elég rendesen kivesézték.

Amit szerintem kihagytatok a külföldiek felé irányuló kommunikációból az a nyelvhelyesség. Oké, hogy megpróbálhatnánk őket a "gulyáson és a Balatonon" túlrepíteni, amire már eddig is szépen voltak törekvések.

Amire mindenképp oda kéne figyelnünk az az, hogy ne legyen gagyi, és itt most a nyelvhelyességet emelném ki.
Hányszor találkozunk teljesen félreérthető és nevetséges feliratokkal, tájékoztató táblákkal - legtöbbször angol nyelvűekkel - az országban? Milliószor!
És, ha valami számunkra is nevetséges úgy, hogy teljesen tisztában vagyunk a jelentésével, akkor az egy külföldi számára már botrányos lehet.
A skála meglehetősen széles. Az autópályák hirdetőtábláitól elkezdve a hőn szeretett BKV fantasztikus igényességgel fordított intő és figyelmeztető szövegein át a turistalátványosságok tájékoztató kiadványaiig mindenhol találunk ilyet.

Persze az ide látogatni vágyókat nem az fogja elijeszteni, hogy már a prospektus olvasásakor mosolyra görbül a szája, de mindenképp hagy bennük nyomot.
Itt az ideje, hogy elkezdjünk igényesek lenni ezen a téren mikró szinten is.

Azt gondolom ez is nagy mértékben hozzájárulna az országimázs növeléséhez. Meg kéne értenünk és tanulnunk, hogy a turizmus nyelve az angol és, ha tudnunk angolul és a legtöbb helyen angol feliratokkal (helyesen!) is közzé tesszük az információt attól nem leszünk kevésbé magyarok, de elérjük azt, hogy az ide látogató úgy érzi valóban törődve van vele. "Tényleg azt akarják, hogy én itt megismerjem a történelmet, a szokásokat és kiismerjem magam bárhova is megyek."

Ha pedig valaki úgy megy haza, hogy azt tudja mesélni milyen könnyen eltalált mindenhova és bárkihez/bármihez fordult segítségért azt könnyen és érthetően megkapta, akkor ezt szívesen meséli majd el otthon.

És igen is, a szájhagyomány útján való országimázs építés is nagyon fontos és eredményes tud lenni!
Milyen információkat tartana fontosnak megismerni állásra pályázóként a munkaadó vállalat küldetéséből és stratégiájából? Miért lenne célszerű ezekről tájékozódnia?   Inspirációként:…..
spenótvarázsló 2011.10.16 23:41:53
@TonyBahama: Bele kell gondolnunk azonban abba is, hogy az egyszerű "felelősség nélküli" betanított munkaerő is komoly döntéshelyzetben van. Ő a teljesítményéről dönt. Az ő helyzetében is figyelembe kell venni - talán még jobban is, mint a menedzsment/döntéshozók esetében - a személyes érdekeket. Hisz, ha ezeket egyeztetni tudjuk a vállalati érdekekkel (minőség, gyors és hatékony előállítás, alacsony költségek) sokkal hasznosabb réteget teremthetünk.

Fontos, hogy ők is úgy érezzék, meghatározó fogak a gépezet fogaskerekein. Jó példa erre az autógyárakban egyre szélesebb körben alkalmazott szalagmegállítási jog. Ami azt jelenti, hogy a munkás, ha bármi hibát észlel a termelésben, akkor közvetlenül cselekedhet, akár annak megállításával is.
Ilyen és ehhez hasonló kétoldali előnnyel rendelkező lépéseket úgy vélem kár lenne kihagyni még a büfés néni esetében is.

Sok esetben ehhez az kell, hogy ők is ismerjék, lássák alap szinten a vállalat céljait és valamilyen úton módon úgy érezzék ők is tettek azok elérése érdekében.
spenótvarázsló 2011.10.16 23:53:42
@TonyBahama:

Akkor kik azok, akiknek semmi felelősségük nincs?

Szerintem nincs ilyen csoport egy vállalaton belül. Aki a termelésben részt vesz bármi úton módon, az rendelkezik felelősséggel. És például egy takarítóbrigád is komoly felelősséget tudhat magáénak a dolgozók munkakörülményeit tekintve. Legalább is ezt mindenképp éreznie kell annak érdekében, hogy ne szankcionálás útján teljesítse a tőle elvártakat.

A vállalat stratégiájával lehet nem kell megismerkednie, de ebben az esetben kérdés, hogy a vállalatot milyen tág spektrumon értelmezzük.

A kérdés pedig az én értelmezésemben szűkebb feltételeket dob elénk.