Regisztráció Blogot indítok
Adatok
rék

0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
 Előző csütörtök eseményei itt Pontosan egy hete volt, hogy Dargay nem bírta tovább. Fogta magát és egészen egyszerűen elment Virág anyjához és becsengetett a 47. számú házba. Virág anyja engedte be, de ennél többet nem tudunk. Vajon elmondta a titkot az asszonynak? Hogyan…..
Annyi technikai problémával és adásmegszakadással súlyosbított VV adást, mint ez a mai, én még életemben nem láttam, és milyen kár lett volna, ha elveszik abból a töménytelen bölcsességből akár csak egy is, amit sikerült itt 50 percbe belezsúfolni. Az epizód erősen indít, a…..
rék 2014.12.03 23:00:03
@Aharon:

Nem nézed picikét egyoldalúan ezt a témát? :$
Az egy dolog, hogy neked bölcsészként az általános műveltség része mindaz, ami középiskolai tananyag volt valaha, de így vagy ezzel minden műveltségi területen? Én pl. Magyarország legrégebbi, legnépszerűbb, "legüberfaszább" egyetemén végeztem szintén történelemből, illetve megáldottam mellé magam egy szociológiával. Bármikor fel tudom böfögni emellett gimiből Avogadro gáztörvényét, a Pauli-féle tilalmi elvet, a Coulomb-törvényt vagy a Hund-féle szabályt, mert rendesen beseggeltem, ahogy a középiskolában elvárták, de ez a tipikusan ki nem @@@ja le esete. Ettől még nem értem meg a Higgs-bozon fontosságát, bármennyire is próbálok, ha felszínesen is, de képben maradni. Igen, nekem nem okoz problémát latin közmondásokat random beböfögni, csak nem értem, hogy minek? A mindennapi, gyakorlati életem ezt semmilyen szinten nem befolyásolja. Nem arról van szó, hogy ne lenne létjogosultsága általános műveltségről beszélni, de mi ennek a konceptualizált és valid mérőeszköze? A fiúm például nem tud hozzászólni Kunderához, viszont rengeteget beszél asztrofizikai kérdésekről, amikről nekem halvány lila gőzöm nincs. Most akkor általánosan mindketten műveletlenek vagyunk? Vagy nem lehet, hogy akinek gyengesége van valahol, az másban tudja kompenzálni azt? És most gondoljunk akár hétköznapi, gyakorlatias dolgokra, nem csak elméleti, lexikális tárgytudásra. Mi alapján döntjük el, hogy melyik az értékesebb? Hogy tud a különböző féle ismeretek meglétét egymáshoz súlyozottan mérve mérlegelni és ítéletet mondani? És végül, de nem utolsó sorban, szerinted attól lesz emberileg értékes, társadalmi szempontból hasznos személy, ha minden, középiskolában tanult latin mondatot vagy a második világháború eseményeinek dátumát napra pontosan bármikor be tudja nyögni? Én semmivel sem vagyok több, csak mert tanultam Uru-inim-gináról, Hombárzáró Magnusról, vagy meg tudom mondani, hogy mi az a kokcsinella.
Az ember nem itt kezdődik.