Regisztráció Blogot indítok
Adatok
jenoesgyuszi

0 bejegyzést írt és 8 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
 A diákhitelt néhány éve azért vezették be, hogy a hallgatók e kedvezményes konstrukcióval támogatni tudják felsőfokú tanulmányaik végzését. Érdemes-e igénybe venni? Milyen érvek szólnak az igénybevétele mellett és ellen?…..
 Mit gondol, hogyan lehet értékes és kapós munkavállalóvá válni az egyetemi évek során? A tanulmányokra vagy a vállatoknál megszerezhető gyakorlati tapasztalatok megszerzésére kell-e koncentrálni? Hazai vagy külföldi elhelyezkedési lehetőséget érdemes-e elsősorban szem…..
Milyen marketing megoldásokkal változtatható egy ország imázsa? Mi legyen a célja és kihez szóljon egy Magyarország imázsát formálni akaró országimázs film?Inspirációként:2.http://www.mfor.hu/cikkek/Omladozik_a_gulyasra_epulo_orszagimazs.html ;…..
Milyen előnyei vannak a saját márkás termékeknek a fogyasztó számára? Veszélyben vannak-e a gyártók márkái? Ön melyiket és miért részesíti előnyben?Inspirációként:http://kereskedelem.tlap.hu/magazin/sajat-markas-termek-fogalma/; http://hu.nielsen.com/site/20100906.shtml;…..
jenoesgyuszi 2011.10.25 10:57:40
A saját márkás termékek alapvető előnye, hogy olcsóbbak, mint a márkás termékek, ahogyan ez már többször is elhangzott. Ennek oka az olcsóbb előállítás, amely akár szervezeten belül is történhet.

Azonban én nem általánosítanék, hogy a saját márkás termékek ugyanolyan, vagy éppen gyengébb minőségűek, mint márkás társaik. Számomra egy Budget, vagy Tesco Színes kóla össze sem hasonlítható például a Pepsi termékével, és ezért én hajlandó is vagyok kifizetni a 3 szoros különbözetet. Ugyanakkor a fagyasztott áruk minőségében én sem érzékelek különbséget, csupán azt hogy kevesebbért többet kapok.

Manapság egyre elterjedtebbek a saját márkás termékek a fogyasztók körében. Ennek legfőbb oka a minőségbeli javulás és a reklámkampányok. Évekkel ezelőtt a Tesco saját márkás termékei nem ütötték meg a fogyasztók által elvárt minőséget, és ehhez még egy elhibázott reklámkampány is társult. Komoly stratégiai átalakítások kellettek, hogy végül a termékek sikeresek lehessenek.

Hogy veszélyben vannak-e a gyártók márkái? Valószínűleg sok fogyasztó tért át a közelmúltban a saját márkás termékekre, és a számuk csak nőni fog amíg a gazdasági válság elhúzódik. Azonban a köztudatban még mindig él, hogy a saját márka "gagyi", ezért lesznek akik ki fognak tartani a gyártók termékei mellett. A márkás termékek iránti kereslet tehát csökken, de eltűnni nem fognak a magyar piacról.
Hogyan határozná meg a BKV termékét? Mi jellemzi a BKV értékláncát? Fogyasztóként hol lát javítási lehetőséget az értéklánc tevékenységeiben?Inspirációként: http://hvg.hu/itthon/20111004_bkv_kormany_finanszirozas; http://www.youtube.com/watch?v=31C7OvtNRTg Kedves…..
jenoesgyuszi 2011.10.13 19:11:03
Százmilliós végkielégítések, visszaélések, elköltött tízmilliók fénymásoló állapotfelmérésekre. Ezek azok a tényezők amelyek napvilágot láttak a BKV működésével kapcsolatban. Elképzelni is nehéz, hogy mennyi minden folyik még a kulisszák mögött. Miért történhet ez? Nincs felügyelet. Legalább is olyan nincs, amely érdemben ellenőrizné a vállalat működését anélkül, hogy saját anyagi vagy politikai érdekeit tartaná szem előtt.

Szerintem már ez is bőven elég ahhoz, hogy a BKV ne lehessen nyereséges, de a fő gond az, hogy nem tudnék pozitívumot említeni a működésével kapcsolatban. Korszerűtlen metrókocsik, kigyulladó villamosok,menet közben kinyíló buszajtók, be nem tartott és logikátlan menetrendek. Márpedig anélkül hogy tudnám hogy biztonságban és időben odaérek a célomhoz,nem fogok tömeg-közlekedni és inkább biciklizem (ami egyébként sok más szempontból is előnyös, csak ajánlani tudom :) ). Kellene egy versenytárs, s talán akkor előkerülnének a "hiányzó" milliárdok, de ennek kicsi a realitása.

Egy szervezeten belüli átszervezéssel, reklámkampányokkal, az eszközök fejlesztésével talán vonzóbbá válhatna a BKV által nyújtott szolgáltatás, s talán többen döntenének a bérlet vásárlás mellett a bliccelés helyett. (Még akkor is el tudom ezt képzelni, ha figyelembe veszem a magyar társadalom mentalitását és fizetési hajlandóságát.) De ezekhez a fejlesztésekhez pénz kell, amiből viszont nincs...sem a vállalatnak, sem az államnak. Privatizáció is nehéz kérdés, hiszen ebben az iparágban nehéz profitot termelni hatalmas kockázatok nélkül. Én jelenleg kilátástalannak látom a helyzetet és nem igazán látok menekvést a csőd elől.

De reméljük nálam jobb szakemberek ülnek a BKVnál, akik előrukkolnak valami forradalmi ötlettel és megoldási tervezettel...:)
Milyen információkat tartana fontosnak megismerni állásra pályázóként a munkaadó vállalat küldetéséből és stratégiájából? Miért lenne célszerű ezekről tájékozódnia?   Inspirációként:…..
jenoesgyuszi 2011.10.11 23:02:22
Többször felmerült az állásinterjú kérdése és hogy jó benyomást kelt a vállalat küldetésének ismerete egy ilyen szituációban. Ha a munkaadó helyébe gondolom magam, én abszolút nem szeretném visszahallani ezeket az információkat. Egy állásinterjúnak nem hiszem, hogy ez lenne a lényege, sokkal inkább arra kell törekedni, hogy eladja magát az ember a saját erényeivel és tulajdonságaival. Egy jó kiállású, határozott, kreatív, ambiciózus jelöltet inkább felvennék, mint egy olyat, aki fejből felsorolja nekem a vállalat céljait és hasonlókat. Az ilyen típusú munkavállalókból inkább "robotok", s nem produktív tevékenységet végző, a vállalati tevékenységet pozitív irányba elmozdító láncszemek lesznek.

Ugyanakkor el kell ismerni, hogy fontos a vállalat valamely szintű ismerete, azonban ez semmiképpen sem az állásinterjú szempontjából, sokkal inkább az egyéni célok és tervek szempontjából fontos. Kissé közhelyes és primitív példával élve, ha számomra fontos a környezetvédelem, akkor nem egy olyan vállalathoz megyek dolgozni, akik esőerdőket vágnak ki heti rendszerességgel. Ilyen "felszínes" ismereteknek bőven elegendőnek kell lenniük, hogy az egyén felmérje, hogy a számára fontos tényezők és egyéni célok megvalósíthatóak-e az adott vállalat keretein belül. Azt, hogy melyek ezek a fontos kérdések, az egyén értékrendszerétől függ, így általánosítani nehéz lenne.

Számomra a legfontosabb, hogy tudjam milyen irányban és milyen keretek között van lehetőség előrelépni az adott vállalaton belül; milyen új ismeretekre tehetek szert azáltal, hogy az adott vállalatnak dolgozom; milyen rövidtávú, illetve hosszú távú követelményeknek kell megfelelnem és vajon ezek a követelmények egybe esnek-e a saját elképzeléseimmel; mennyire leszek önálló a saját tevékenységem elvégzésében, vagy mennyire leszek korlátozva a hierarchiában felettem állók által? Amennyiben ezek összeegyeztethetők az elképzeléseimmel, örömmel csatlakozom a vállalathoz, s pusztán remélni tudom, hogy az elmondottak a gyakorlatban is megvalósulnak...