Regisztráció Blogot indítok
Adatok
V_Ati

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Már régen feszít ez a téma, aztán ma egy kicsit elkezdtem túrni ez irányban a netet, MNASZ-től a különféle amatőr bajnokságokig és meg kell mondjam, nem csalódtam. Ekkora iszonyatos nagy káosszal ritkán találkozik az ember, pedig azért csak itt élünk, apróságokon a magyar…..
V_Ati 2011.09.20 15:01:13
Sziasztok.
Mi már jó pár éve megyünk (ha van rá pénzünk) egy fentebb említett amatőr rally bajnokságba, ami már 15 éves múltra tekint vissza. Nem olcsó mulatság még zsigulival sem. Amikor kb 8-10 éve elkezdtük elég széria közeli autókkal ment mindenki, mi is (széria motor, váltó, utcai gumik, stb...).
Mostanra annyira tovább fejlődött, hogyha lépést szeretnénk tartani, akkor bizony komoly beruházásokat kell tennünk.

Engedjetek meg egy kis összegzést, a teljesség igénye nélkül, amely nagyságrendileg képet ad az amatőr versenyzés hozzávetőleges anyagi vonzatáról.
-karosszéria, cső kb 150-200e
-2ülés, 2öv kb 100e használtan
-2 sisak kb 50e használtan
-széria motorra kb 100e ft-ot lehet költeni (kuplung, karbi felújítás, gyújtás, stb...)
Ez így kb 400-500eFt és van egy széria zsigánk.

Ezt tovább fejleszteni:
-A-s motor jó anyagokból, saját munkával, ha valamennyit értünk hozzá kb 400eFt-tól a csillagos égig
-váltó kapcsolókörmös (tolós) 150-200eFt-tól
-difi kb 80-100eFt-tól
-futómű, lendéscsillapító, fék 100-200eFt-tól
-4db 14-15-ös kerék slickkel használtan 100eFt-tól
Így talán már odaállhatunk a rajthoz, ha nem csak bohóckodni akarunk és annyia nem is nevetnek ki bennünket, hogy mit is akarunk.

(Arról nem beszélve, hogy az eleje Pl Bodnár, Kálmán, stb... motorral-a motor többe van mint nekünk az összes többi-, új Pirellikkel, szakaszonként más más gumikkal, stb-stb... megy, tartalék kerék szetteket, váltót, plusz alkatrészeket visznek.)

Számolunk?

És akkor vegyük még hozzá a verseny költségeit, mint nevezési díj, benzin, tréler, utiköltség, kaja, stb... versenyenként kb 50-60eFt, a kopó alkatrészeket nem számolva...és...Ha nem törjük össze magunkat és az autónkat...

Valamint nem beszélve a sok-sok munkaóráról amit a szereléssel, szétszedéssel-összerakással, beállítással, teszteléssel töltünk, amit a családunktól rabolunk el.

De akit egyszer megfertőzött a benzin...