Adatok
ewsd
0 bejegyzést írt és 11 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A P+R parkolók létesítésére mindenki a budapesti közlekedés javításának eszközeként tekint. Ezt az első hallásra evidens alapvetést szeretném megkérdőjelezni költségbecslésemmel és következtetéseimmel. Egy P+R parkolót mindenki értékes budapesti közlekedési…..
Elméleti oldalról közelíteném meg az üzemanyag-kérdést. Az érdekel, hogy vajon melyik üzemanyagfajtával kapok több energiát úgy, hogy közben a lehető legkevesebb adót fizessek. Hadd legyek már én is szemét, nem? Mai cikkünk blogposztja...
Ma 4 nagy szakszervezeti konföderáció tüntetett a parlament előtt, langyos kezdéssel, de elindult a forró ősz! Tíz óra körül még csak pár száz ember lézengett a Kossuth téren, de 11-kor már majdnem teljes létszámban, 3000 szakszervezeti aktivista és nézelődő állt, a régi…..
ewsd
2011.09.13 13:13:20
@Roy: Azt tudnám, hogy hol voltak ezek a szakszervezetek akkor, amikor
- felszámolták Diósgyőrt;
- megszűnt az Ikarus;
- megszűnt az Orion;
- évi több 100 fős elbocsátások voltak a Matávnál;
- megszűntek kis cégek, 50-100 fő került utcára;
- nem tiltakoztak a Hollóházi gyár megszűnése miatt.
Továbbá nem tiltakoznak, ha
- a "magyar" vállalkozó adót csal, és erre kényszeríti(?) a munkaválallóit is;
- ha aberrált emberi közösségek (kisebbségek vagy narkós/részeg) fiatalok terror alatt tartanak lakosokat (elvileg nem kötelességük, de ugye a hangoztatott szolidaritás...);
- Ha adóelkerülők külföldről hoznak be autókat, kijátszva (és sajnos kihasználva a kiskapukat) a törvényeket - ezzel is csökkentev a "közös kasszát", fokozva MINDEN bérből és fizetésből élő terhét!
- Mikor (10-15 éve, folyamatosan) a viszonylag jól keresők fizetésének 50%-át elvitték a járulékok.
Na kérem, lehet indokolni, hogy ezek miatt miért nem tiltakoztak a szakszervezetisek - vagy akkor nem volt érdekük, nem volt politikai felhang és támogatás mögötte... Ha ez igaz, akkor csak szánalmas hordának minősíteném őket.
- felszámolták Diósgyőrt;
- megszűnt az Ikarus;
- megszűnt az Orion;
- évi több 100 fős elbocsátások voltak a Matávnál;
- megszűntek kis cégek, 50-100 fő került utcára;
- nem tiltakoztak a Hollóházi gyár megszűnése miatt.
Továbbá nem tiltakoznak, ha
- a "magyar" vállalkozó adót csal, és erre kényszeríti(?) a munkaválallóit is;
- ha aberrált emberi közösségek (kisebbségek vagy narkós/részeg) fiatalok terror alatt tartanak lakosokat (elvileg nem kötelességük, de ugye a hangoztatott szolidaritás...);
- Ha adóelkerülők külföldről hoznak be autókat, kijátszva (és sajnos kihasználva a kiskapukat) a törvényeket - ezzel is csökkentev a "közös kasszát", fokozva MINDEN bérből és fizetésből élő terhét!
- Mikor (10-15 éve, folyamatosan) a viszonylag jól keresők fizetésének 50%-át elvitték a járulékok.
Na kérem, lehet indokolni, hogy ezek miatt miért nem tiltakoztak a szakszervezetisek - vagy akkor nem volt érdekük, nem volt politikai felhang és támogatás mögötte... Ha ez igaz, akkor csak szánalmas hordának minősíteném őket.
Nézd meg, már megint kik járnak jól: akik amúgy is a legjobban keresők közé tartoznak… persze havi 300-500 bruttóval könnyen lehet ugrálni, nem értem, hogy miért megint ezeknek segítünk. Először odaadunk nekik milliárdokat az alsóbb rétegek pénzéből, most meg itt van a…..
Néha olyan érzésem van, hogy ott fent, a minisztériumban dolgozók, mintha nem is a földön járnának... ennek egyik tipikus példája Hoffmann Rózsa államtitkár asszony, aki a mai kabaré egyik jeles képviselője lesz lassan, mert annyit röhög az ember az ötletein, mint némelyik…..
ewsd
2011.09.08 15:47:38
@csíra:
"Elég rossz környéken élhetsz, ha olyan fiatalokat ismersz csak, akiket írtál.
"
Nem élek rossz környéken, nagyon csendes, jó levegőjű környezetben lakom. Igaz, sokat utazom a munkába (tömegközlekedéssel),de megéri.
Egyébként a keresetek (és az ehhez szabható igények) végzettség és profilfüggők is, ezt tudomásul kell venni (és ezért kell kevesebb humán "felsős", mert a jelen körülmények közt nem piacképesek - viszont könnyebb őket elvégezni). És az sem biztos, ha váltanék (saját döntés vagy kényszer miatt), akkor is ilyen jól keresnék. Ezért kell a jövőt lehetőleg minél hamarabb biztosítani.
"Elég rossz környéken élhetsz, ha olyan fiatalokat ismersz csak, akiket írtál.
"
Nem élek rossz környéken, nagyon csendes, jó levegőjű környezetben lakom. Igaz, sokat utazom a munkába (tömegközlekedéssel),de megéri.
Egyébként a keresetek (és az ehhez szabható igények) végzettség és profilfüggők is, ezt tudomásul kell venni (és ezért kell kevesebb humán "felsős", mert a jelen körülmények közt nem piacképesek - viszont könnyebb őket elvégezni). És az sem biztos, ha váltanék (saját döntés vagy kényszer miatt), akkor is ilyen jól keresnék. Ezért kell a jövőt lehetőleg minél hamarabb biztosítani.
ewsd
2011.09.08 15:57:08
@Gondir: "Az alsós tanító néni férje mondjuk egy felsős tanárbácsi. Ketten nem kapnak annyit 20 év után, mint te egyedül 11 év után. Tehát ne nagyon oszd itt az észt, ok?"
Sok tanár ismerősöm van, aki korrepetál (nyelv, matek, informatika), illetve aki az alap mellé szerzett másik diplomát is. Sajnos folyton újítani kell, ezt tudom, azt is, hogy nehéz, de KELL!
"Fizetsz önszántadból zsebbe, aztán még ugrálsz?! "
Nem "ugrálok", de Te jöttél az orvosokkal, hát csak írtam, hogy ilyenek a viszonyok. Nem én sírok, hanem a (leendő) orvosok (elsősorban). Erre írtam azt, hogy fel lehet küzdeni magát fokozatosan, évek alatt. És nem ríni kell. És nem írigy vagyok, hanem realista, és nem estem hanyatt, nem lettem agymosott a fogyasztói társadalomtól.
Sok tanár ismerősöm van, aki korrepetál (nyelv, matek, informatika), illetve aki az alap mellé szerzett másik diplomát is. Sajnos folyton újítani kell, ezt tudom, azt is, hogy nehéz, de KELL!
"Fizetsz önszántadból zsebbe, aztán még ugrálsz?! "
Nem "ugrálok", de Te jöttél az orvosokkal, hát csak írtam, hogy ilyenek a viszonyok. Nem én sírok, hanem a (leendő) orvosok (elsősorban). Erre írtam azt, hogy fel lehet küzdeni magát fokozatosan, évek alatt. És nem ríni kell. És nem írigy vagyok, hanem realista, és nem estem hanyatt, nem lettem agymosott a fogyasztói társadalomtól.
ewsd
2011.09.08 16:04:57
@Gondir:
"Meséld már el nekem, hogy miért több a te fizetésed, mint a téged oktató egyetemi tanáré? Akitől tanultál? (És most ne gyere azzal, hogy te nem is azt használod, az már elavult stb. NÉLKÜLE te nem lennél semmi, ahogy az elsős tanító nénid nélkül sem.)
"
Ez igaz és sajnálatos - DE Ők is vállahatnak plusz munkát (pl. egyetemen tervezések, számítások külsősöknek, vizsgára felkészítés, akár hivatalosan is, stb.). A társadalmi élet és a jövő megteremtése között sajnos (részben?) választani kell.
"Meséld már el nekem, hogy miért több a te fizetésed, mint a téged oktató egyetemi tanáré? Akitől tanultál? (És most ne gyere azzal, hogy te nem is azt használod, az már elavult stb. NÉLKÜLE te nem lennél semmi, ahogy az elsős tanító nénid nélkül sem.)
"
Ez igaz és sajnálatos - DE Ők is vállahatnak plusz munkát (pl. egyetemen tervezések, számítások külsősöknek, vizsgára felkészítés, akár hivatalosan is, stb.). A társadalmi élet és a jövő megteremtése között sajnos (részben?) választani kell.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Sajnos, a BKV és a MÁV szolgáltatása kritikán aluli (én még ezeket veszem igénybe, elővárosból, de egyre billen az autó felé az inga). Kocsival kényelmesebb, gyorsabb, tisztább környezetben és kiszámíthatóbb a közlekedés. Több mint tíz éve ingázom, hidd el, van tapasztalatom. 30-50 perc késés a MÁV vonalain, hetente legalább egyszer, kosz, zsúfoltság (hajléktalanok), fűtés hiánya vagy hűtőszekrény. BKV-nál késések, kosz, zsúfoltság (hajléktalanok). Ezzel szemben az autó ugye... Napi 2*másfél óra minimum a MÁV-BKV együtt. Ugyanez csúcsban is tartható kocsival is, csak kellemesebb körülmények között. Várom az érveid a tömegközlekedés mellett... Amíg nem javul a tömegközlekedés (és nem járnak a MÁV, BKV vezetők a saját szar járataikon 3-6 hónapot, naponta) addíg NEM LESZ PERSPEKTÍVÁJA a közösségi közlekedésnak!