Regisztráció Blogot indítok
Adatok
gerakos

0 bejegyzést írt és 28 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Új MÁV blog Vasutasoknak ingyen 2012.08.12 12:31:13
J.J. a barátai képét továbbította nekünk, melyen az látszik, hogy a szilvásváradi kisvasúton a vasutasok ingyen utazhatnak az arcképes igazolványukkal, míg a fogyatékkal élőknek fizetniük kell. Itt, az Új MÁV Blog lapjain már sokszor volt szó arról, hogy a vasutasok ingyenes…..
gerakos 2012.08.15 23:53:37
Már fáj a szemem a sok marhaságtól amit olvasok. A legtöbb cég igenis biztosít kedvezményeket az alkalmazottai számára. pl.: volt aki az áramszolgáltatósokat hozta fel, illetve @funfun: megjegyezte h a tescosoknak ingyen van-e a parizer, csak szólok hogy vásárlásaik után 10% kedvezményt kapnak...

Valaki trollkodásnak nevezi a pofátlan 90%-os kedvezmények felhozatalát ilyen esetekben. A látott már statisztikát erről az pontosan tudja hogy átlagban 15 kiadott vonatjegyből 1 teljes árú. EMBEREK!!!!! 15 JEGYBŐL CSAK 1 TELJES ÁRÚ!!!!!!!!! Mindenkinek van ilyen olyan kedvezménye, plussz a 90esek kísérője meg aztán tényleg vérlázító, és akkor jönnek itt az arcképesekkel....ami mára már olyan hogy a gyerek csak addig kapja ameddig tanul, de legfeljebb 24 éves koráig.

Talán azt kellene megvizsgálni hogy miért van az hogy vannak emberek akik nagy családot alapítva, egy életet munkaviszony nélkül leélve havonta kapják a vagyonokat, meg mindenféle elképzelhető és elképzelhetetlen kedvezményeket, a melós meg havi 90 ezerért húzza az igát, és ha urambocsá ha le akarna menni a családdal egy hosszúhétvégére a Balatonra, a fizetésének a fele vonatjegyre megy el. De ugyan kinek beszélek, hát ti is akik ide írok, 1/15-öd mértékben nem vagytok kedvezményezettek.

Valahogy mindig csak ez a magyar virtus hogy "megdöglött a tehenem, dögöljön meg a szomszédé is"

grat, európai maradék
Friss Lecsó Nyírvidéki Kisvasút 2009.12.14 03:04:00
Nincs még veszve... A lengyel himnusz kezdőszavait idézve hozom eléd kedves olvasó, milyen tervek születtek a Nyírvidéki Kisvasút fejlesztésére, egyáltalán mi is ez a kisvasút és miért érné meg felfejleszteni. Lássunk hozzá!   Nyírvidéki Kisvasút? Eszik vagy…..
gerakos 2012.05.13 12:30:37
Elméletben jól hangzik, azonban sajnos megvalósíthatatlan. Bár ezen írást a megszületése után kb 2,5 évvel olvasom, a helyzet lényegében változatlan. Először is a legabszurdabb a teherszállítás visszahozása a kisvasútra. Ez egy teljesen más és a célnak megfelelőbb rendszerben sem volt fenntartható, mára már a nagyvasúti teherszállítás is válságát éli. A személyszállítási verseny sem megnyerhető, azon egyszerű okból hogy a pálya nyomvonala elkerüli a várost, így a falvakból bejáró, elsődlegesen a diákság nem fogja ezt az utazási módot választani mert nem létesíthető olyan állomás ahonnan gyorsabban beérnének az iskolákba mint busszal. Személyszállításra lenne lehetőség, de az is csak bizonyos keretek között. Gazdaságosan a Nyíregyháza és Sóstógyógyfürdő közötti szakaszon kívül a többit irreális lenne személyszállítás céljából fenntartani. Éppen hogy a nyíregyházi telephellyel lehetne valamit kezdeni, inkább a többit kellene eladni. A gördülőállomány öreg, de megfelelő karbantartással és alkatrészekkel fenntartható lenne, és 80 km/h-s pályára sem lenne szükség elég lenne a mostanit felújítani az eredeti 40 km/h-s-ra.

A kisvasút jövőjét egyedül a KGST piac és Sóstó tudná biztosítani, mivel amikor még járt a kisvonat, akkor is az utasok 90%-a itt szállt le/fel a vonatra, tehát a meglévő állomány és pálya felújításával maximum ezen a szakaszon lehetne fenntartani a kisvasutat.
gerakos 2012.05.16 16:56:42
@Szergej Alekszejevics Budenszkij:

Amikor azt írtam hogy a "pálya nyomvonala elkerüli a várost", itt Nyíregyháza városára gondoltam. Természetesen vannak olyan települések melyeken a vasút keresztülhalad (Kótaj,Ibrány,Nagyhalász) de ez nem segít a személyszállítási versenyben, hiszen erre a busz is képes, ráadásul több megállóval. A probléma abból fakad hogy a környező településekről elsősorban a diákság használja a tömegközlekedést mindennapi bejárásra Nyíregyházára, és a kisvasút nyugati irányból elkerüli a várost, emiatt a diákoknak nem reális alternatíva a vonattal való bejárás az iskolákba.
gerakos 2012.05.16 17:00:12
@Szergej Alekszejevics Budenszkij:

Ja és kíváncsian várom a reposztot is. :)
Új MÁV blog IC 2011.11.06 15:32:00
Zoltán az IC-kről írt levelet. Egyrészt örül annak, hogy a 3G-s IC-kocsikon már van Wifi, csak kevesli a számukat, s azt kérdezi, nem lenne -e értelmesebb ezeket a kocsikat vegyesen közlekedtetni a régi szerelvényekkel? Másrészt pedig, amivel mi is egyetértünk, az IC-k…..
Új MÁV blog Elveszett vonat 2011.11.05 18:57:00
László folyamatosan tudósít a lajosmizsei vonalról, most is a Facebook-on osztotta meg velünk legújabb élményeit: Ígéretemhez híven, megint írok egy kis rövid szösszenetet a Lajosmizse vonalról! Az eset az tegnap, November 3. án történt. A munkahelyemen, indulás előtt,…..
István újabb történetet küldött be több évtizedes vasutas pályafutásából, ma a temetéseken búcsúztatóként betöltött szerepéről ír, illetve elmesél néhány érdekes történetet is. A tőle megszokott Rejtő Jenői stílusban: Isa pur és homu vogymuk! "Az élet…..
gerakos 2011.11.02 11:36:03
@názmin: Szerintem van igény a történetekre, komment azért nincs sok mert István nem ír le égető problémákat és megoldásra váró hibákat, egyszerűen csak mesél. Szerintem kifejezetten szükség van ilyen írásokra egy ilyen blogon, legalább a sok probléma mellett néha mosolyt csal az arcunkra :D
Új MÁV blog Furcsa kaland 2011.10.28 12:14:06
Az oldalmenüben található gyorsbeküldővel érkezett a következő levél, amihez nem igazán tudunk hozzászólni, mivel kicsit furcsa ez a történet. A beküldő ugyanis megvette a jegyet a testvérének, amire a kiadáskor rossz dátumot írtak, így a testvért megbüntették.…..
Átadták a villamosított Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vasútvonal legutolsó, Szombathely-Szentgotthárd közötti szakaszát. A teljes beruházás mintegy ötven milliárd forintba került, s ennek köszönhetően az eddigi 60 kilométeres haladási sebesség 120 kilométeresre nőtt. A…..
A Népszabadság kijött egy cikkel, melyben a magyar vasút (ez éppen a MÁV-Trakció Zrt.-hez tartozik) mozdonyait vették szemlére. Az eredmény lehangoló, a síneken futó 900 mozdonyból 780 darab (87%) 30 évnél idősebb, s mindössze 10 darab (1%) 10 évesnél fiatalabb. Öt évvel…..
gerakos 2011.09.01 16:06:22
Emberek ne az alapján ítéljetek amit a média ír, mert nem csinál mást csak hazudik. Jó esetben a közeljövőben lesz 60 db nyugati villanymozdonyunk (10 taurus és 50 traxx) emellett még a nagyából 45-50 mozdonyból álló V63as flottát sem kell félteni a végkimerüléstől mert bőven bírják még a terhelést. Ezenkívül még ott van a Desiro, Talent, Flirt amelyek ellátják az elővárosi forgalmat. Amivel probléma lehet az a V43 típus, de ezek közül is a 2000es és 3000es pályaszámúak még jól bírják a strapát. Dízelmozdonyoknál a 200as pályaszám feletti M62esek is még jó pár évig működőképesek lesznek és még mellettük ott vannak a remot 62esek és 41esek. De a V43asok közül is csak a legalacsonyabb pályaszámúak szoktak megfeküdni.
Tehát számításaim szerint:
-10db Taurus
-50db Traxx
-legalább 45 db V63as
-10db Talent
-60db Flirt
-30db Desiro
-legalább 40 sima és 30 remot M62
-legalább 50 sima és 30 remot M41
-legalább 50db V43 2xxx
-30db V43 3xxx
-legalább 80db V43 1xxx (magasabb pályaszámúak)
nincs veszélyben.

Ez óvatos becslés szerint is 515 mozdony, és ebbe nem számoltam bele a vonattovábbításra is alkalmas 70 db M47 mozdonyokat. Tolatásra pedig ott van 40db remot M44,20db M43, 20 db M40, 10 db M32 és 10 db M28 mozdony.
Illetve ha nagyon szorulna a hurok még mindig van a MÁV tulajdonában 5 db M61 mozdony. :D :D

Tehát vonattovábbításra 590 mozdony és motorvonat + kitudja hány Bz. Tolatásra pedig még mindig marad kb 100 mozdony. Nincs olyan nagy baj mint ahogy állítják.

A médiához meg még egy rövid kis történet. Néhány évvel ezelőtt a Nyírvidéki kisvasúton utaztam télen, de hófúvás miatt a vonat Nagytanya állomáson ragadt. Kijöttek valami nyikhajok kenyeret osztani az embereknek. Bekapcsolták a kamerát odaadták a kenyeret, mosolyogtak, kezet fogtak stb... Mikor kikapcsolták a kamerát azt mondták azoknak akiknek a kenyeret adták, hogy adják vissza a kenyeret mert még máshol is le kell filmezniük a "a jótékonykodást". Néhány nap múlva lehozta az újság hogy a rossz és hideg időjárás miatt mittudomén hány kg kenyeret osztottak szét.
A TÖRTÉNTEKET A SAJÁT KÉT SZEMEMMEL LÁTTAM.
gerakos 2011.09.02 12:49:57
gerakos 2011.09.02 13:05:59
@Légnyomásos Gyuri:

Köszönöm a jókívánságokat, és megjegyezném hogy az írásaim nagy része nem hazugság. A legöregebb taurus max 9 éves lehet. A Traxx-ok valószínüleg jönni fognak, mert az a projekt elég szépen halad, ha 50 nem is de 25 biztosan. Nem értem mi a problémád a papagájokkal és a cirmosokkal, megbízható gépek.
A legfrissebb Magyar Közlönyben tették közzé a 1269/2011. (VIII. 4.)-es Kormányhatározatot az egyes közösségi közlekedési vállalatok adóssága átvállalásának és a PPP-projektek felülvizsgálatának elveiről. A Határozat utasítást ad a nemzeti fejlesztési miniszternek,…..
Balázs két hete küldte levelét (bocsi!), amelyben az istvánteleki delta állapotáról ír. Ott 3 aljzatról is hiányzik a rögzítés, így a sínkorona folyamatosan deformálódik. Ráadásul át is van repedve, mert szerinte nem csak felületi repedés. Ez volt a levélírás előtt 5…..
F.-né mai levelében is a hétvégi tortúráról ír, s az ő történetében is van minden: ordibáló vasutas, tömött motorvonat, ájuldozó nyugdíjasok, bömbölő gyerekek... Ráadásul a késésben lévő vonatra várakozóknak bemondta a hangosbemondó, hogy a beérkező vonatokra…..
gerakos 2011.07.22 12:26:20
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Rendben abban igazad van, hogy a megfogalmazásban kicsit elvetettem a sulykot, elnézést, ideges voltam.
Először is az említett vizsgálatok sem tudnak minden műszaki hibát kivédeni remélem ezt ön is elismeri.
Másodszor, meglátásom szerint ön keveset volt még hasonló szituációkban, amikor elromlik valami és nem megyünk sehová. Az utasok 99%-a ennek okát úgy próbálja megtudni hogy "mér nem megyünk b@zdmeg", és fel vannak háborodva ha a személyzet ugyanilyen stílusban válaszol.
Harmadszor a tartalékok...örülök ha épp van annyi működőképes jármű, ami a napi kötelező feladatokat el tudja látni.

Az a legkönnyebb hogy a MÁV a hibás és még inkább a dolgozók a hibásak, pedig egy kis toleranciával és józan ésszel be lehetne azt látni hogy én is lehetek hülye.

Nem vagyok MÁV alkalmazott. Egy egyszerű ember vagyok aki nap mint nap látja a MÁV alkalmazottak lesajnálását, leb@szását és kiszolgáltatottságát. Ha zavar a vasútbarát jelző akkor inkább MUNKÁSBARÁTNAK hívom magam.
gerakos 2011.07.24 18:30:01
Diákigazolvány nélkül utazni nem szép dolog, de valljuk be azért, hogy egy gyereknél erősen megállapítható, jogosan veszi -e igénybe a diákkedvezményt. Marietta mostani levelében arról mesél, hogy párjának nagyobbik gyereke egyedül utazott, de elkövette a hibát, hogy otthon…..
László a levelében arról mesél, hogy a Budapest-Esztergom vonalon rendszeres az a jelenet, amikor egy csoport hangosan óbégatva letámadja a kalauzt, mire ő próbálván szabadulni tőlük, pár megállós jegyet ad nekik. Ezután persze vége a nyugodt utazásnak, jön a zene hangos…..
Új MÁV blog Pozitív élmény 2011.06.13 09:58:00
Géza nagy vasútrajongó, így amikor mellette cseréltek ki egy egész angol kitérőt, akkor belevetette magát a sűrűbe és lefotózott mindent. Nagy köszönet neki, remélhetőleg másnak is ennyire tetszeni fognak a képei. Géza nem mellesleg elmeséli azt is, hogy a pályamunkások…..
Gabriella Békéscsabán szeretett volna felszállni az IC-re, ráadásul az első osztályra, hogy kényelmesen utazhasson. A vonat azonban nem várt meglepetéssel szolgált: az ajtó becsukódott és odaszorította őt bőröndöstül. A levél olvasása közben én sem értettem, hogy…..
Új MÁV blog A MÁV számokban 2011.06.01 03:15:00
Mint azt egyik olvasónk jelezte is, a Vastagbőr blog kijött egy poszttal, Jól sejtettük, tényleg siralmas a MÁV helyzete címmel. Én mondjuk napi olvasója vagyok a Vastagbőrnek már évek óta, de aki nem olvas politikát, annak is érdemes megnéznie a mostani bejegyzésünket,…..
gerakos 2011.07.21 22:04:06
@Giraffa: Teljes mértékben igazad van!!!!!
Új MÁV blog Tuti IC út 2011.05.31 19:16:00
Tibor levelét elolvasva már megint előjött az a csúnya érzés, hogy ez már valahol, valakivel megtörtént már. Hát persze, velem, mondjuk kb. ötször. Az ember megveszi a jegyet, a vonat lerohad, vagy leszakad valami, stb., aztán mindenki szarik az utasra, legendák kelnek szárnya, s a…..
gerakos 2011.07.21 21:32:32
Kedves Tibor!

Megértem önt, ez valóban felháborító! Arra a gondolatára szeretnék válaszolni, miszerint miért nincsen dízel utánpótlás. Feltételezem hogy ön nem MÁV alkalmazott. A járműpark dízel része így áll össze:

- M62 dízelmozdony. A legerősebb dízelek, a Szovjetunióban gyártották őket teherszállításra, vonatfűtésre képtelenek ezért télen személyszállításra használhatatlanok, átlagéletkoruk 40 év körül van, ezért annyira nem megbízhatóak, körülbelül 100 működőképes gép van még állományban, de pesten 10nél biztos nincs több amelyek általában folyamatosan dolgoznak. Maximális sebességük 100 km/h komolyabb vonatoknál pedig inkább csak 90-80.

-M41 dízelmozdony. Átlagéletkoruk hasonló az M62 gépekhez. Vonatfűtésük van, de gyengébbek mint az M62. körülbelül 70 működőképes gép van még, de ezek jobbára a mellékvonalakon szolgálnak. Maximális sebességük 100 km/h viszont egy 9-10 kocsis szerelvényt nem hiszem hogy 60 km/h-nál gyorsabban tudnának vontatni.

-ezeken kívül már csak tolató dízelmozdonyok vannak, amiknek az erőit nem részletezném, mivel nem hiszem hogy ezek alkalmasak lennének fővonal vonatok továbbítására.

-motorvonatok minimális számban éppen akadnak de azok is mind használatban amiket nem lehet elvonni az eredeti feladataiktól.

Egy új típusú dízelmozdony beszerzésére pedig biztosan nincs pénz, még a meglévők rendes karbantartására sincs. Ezért nem tudnak megfelelő dízel utánpótlásról gondoskodni.

Sajnálatos eset ami történt, remélem máskor ilyen nem fordul elő.
A mai vasárnapra egy véleményt, s ezzel együtt egy vitatémát szeretnék útjára bocsátani, mégpedig azt, hogy vajon az ördögtől való dolog -e a privatizáció? Mármint a MÁV-val kapcsolatosan. El kellene -e adni valami piacgazdasági alapon működő multinak, vagy csak részben…..
Új MÁV blog Utazási igazolás 2011.06.10 16:58:00
Csaba mai levelében ismét a jól ismert történetet olvashatjuk: levelezősként igazolás nélkül utazott. Bevallom, 2011-ben nem értem, miért kell még mindig ezzel a szarsággal foglalkozni, s főleg, hogy az átlagember honnan tudhatna erről a kötelezettségéről. A történetben…..
gerakos 2011.07.21 20:30:43
@lyken: Tisztelt lyken! A legutolsó kommentjében az mondja tetszene ha azért sztrájkolnának mert a munkájuk elvégzésére kötelezik őket. Gondolom ön még sohasem dolgozott a MÁV-nál, így annyi rálátása van mint a legtöbb utasnak. Kérem tisztelettel a vasutasok 90%-a nem hogy csak elvégzi munkáját de rendszeresen túlteljesíti azt. Ön abba nem lát bele hogy a MÁV hogyan bánik a dolgozókkal. Számtalan olyan szabályt hoznak ami betarthatatlan, elvégezhetetlen, és néhány olyat is ami szembemegy a racionáis gondolkodással. A dolgozók ha ezeket betartják (mint Csaba estetében) az ön megvetését érik el. Ezzel szemben ha valaki ezt nem tartja be az állásával játszik. Ezért megkérném önt hogy azon gondolkozzék el hogy talán nem az alkalmazottak a hibásak, hanem a munkáltató, és azért nem kell őket ostorozni mert be kell tartaniuk amit egy józan eszű ember nem tartana be.