Regisztráció Blogot indítok
Adatok
hanger

80 bejegyzést írt és 57 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
volt egy tanítványom aki virágkötő lett. én a virágkötést nem tartottam sokra egészen addig, amíg az anyjával nem találkoztam, aki szintén virágkötő volt. kirándultam is vele. megáll egy akármilyen réten, kézbevesz egy marék akármilyen vadvirágot, és olyan csokrot köt…..
Van egy könyv, aminek a címe: „Virágot Algernonnak” (Flowers for Algernon). Daniel Keyes írta. Egy egérkísérletről szól, amiben a fehérköpenyes tudósok valami spéci technológiára rájönnek, amivel egy egeret minden elképzelést felülmúlóan intelligenssé lehet tenni.…..
Levélírónk a bolognai rendszerben próbál másoddiplát szerezni, és nagy reményekkel vágott neki az MA képzésnek. Reményei gyorsan elpárologtak, és hirtelen rájött, gyakorlatilag egy szép, egészséges pénzlehúzás az egész. A fejőstehén szerep nem tetszett neki, ennek…..
hanger 2009.09.27 09:09:12
Csavarhúzósnak igaza van. elvileg is, és gyakorlatilag is. de csak általában. a probléma, amiről itt szó van, szerintem inkább az, hogy a tanulmányi osztályok nincsenek felkészülve arra, hogy érdemben tanácsadást nyújtsanak, illetve nincsenek felkészülve és nem is lehetnek a kérelemelbírálók, hogy mit fogadnak el miért, vagy mit nem és miért nem. így teljességgel eseti, kiszámíthatatlan a szabályozás, illetve annak tűnik, ezáltal csekély a legitimitása.

fura helyzet ami a háttérben lehet. egyrészt él még mindig a főiskola-egyetem hierarchia, vagyis ha valaki főiskolán tanult meg bármit is, az egyetemen újra kell tanulja, ha ugyanarról a tárgyról is van szó, ami az esetek igen jelentős százalékában főiskolája és egyeteme válogatja ugyan, de teljességgel indokolatlan. pláne, hogy bologna után elvileg nincs főiskola és egyetem, csak felsőoktatási intézmény, így még furább a kép.

pláne ismerve a tíz évvel ezelőtti tanárképzést, én biztosan nem fogadnék el jó érzéssel egy tanári diplomát tanári diplomaként. mint ahogy ha valaki piócásembernek tanult, az se kapjon sebészi szakvizsgát.

aztán erre rárakódik az is, hogy hogyan találták ki az egyetemek a bologna képzést. a legritkább esetben sikerült a sok lobbi kereszttüzében még arra is figyelni, hogy az adott papírhoz adekvát legyen a képzés. inkább az döntött, hogy kinek vehetik el az óráját, kinek nem. ki milyen kapcsolatokkal rendelkezik, ki kinek a barátja, és ki kinek mit ígér miért. ezt még egyetemről belülről néztem végig. szomorú volt látni. de nem újdonság. az egyetemeken szakmai kérdések ritkán tudnak őszintén felmerülni. nincs érdekeltté téve senki döntéshozó abban, hogy pont azt a célt tartsa szem előtt, amelyiket kellene.

és még egy problémát feszeget a bejegyzés. azt, hogy milyen volt a bologna rendszer bevezetésének a kommunikációja. pocsék. oktrojálták, aztán eszi-nemeszi-nemkapmást alapon így csinálják. nincs egy bologna.okm.hu vagy egy kulturált helpdesk, ahol bármilyen bonyolult kérdésre konkrét segítő válaszokat adnak. aztán csodálkozunk, hogy rettentő a félretájékozottság diákok, tanárok, egyetemi tantervírók, tanulmányi osztályok és a köznép esetében, akik esetleg éppen azért nem döntenek saját továbbképzésük mellett, mert nem tudják, hogy milyen lehetőségeik vannak. honnan is tudnák.

én ezeket a problémákat látom a bejegyzés hátterében.
hanger 2009.10.02 09:04:56
@Mercer395: azért a postoló védelmében mindenképp tegyük hozzá, hogy az egyetemek nem demokratikus, nem jogállami szervezetek. még nyomaiban is alig. ami azt jelenti, hogy hiába mond bármit a betű, hiába mondanak bármit a tanulmányi osztályon, azt bármikor megváltoztatják, letagadják, mégsem úgy értelmezik, és a végeláthatatlan kérvényezgetés, és be nem tartott válaszhatáridők teljesen ellehetetlenítik a diákot. vagyis ha valaki a tömeggel megy, akkor nagyobb eséllyel nem lesz baja, mint ha jó alaposan utánaérdeklődik akárminek is.
Nagy örömmel adjuk közre Csavarhúzós eszmefuttatátását: Gondolkozzunk el azon, hogy ha az oktatás a versenyszférában zajlana, akkor milyen is lenne az iskola. Peremfeltételként képzeljük el, hogy a képző intézménytől független lenne az érettségi/szakmai vizsga, illetve…..
hanger 2009.09.25 07:01:45
azon gondolkodom, hogy mi lenne, hogyha holnap az önkormányzatok kitalálnák, hogy az éttermeknek és a fodrászatoknak önkormányzati kézben kéne lennie.

az önkormányzat nevezne ki időnként nagyobb szakmai múltú fodrászokat, meg pincéreket, meg szakácsokat, hogy vezessék az üzleteket pár évig, aztán mindig újakat jelölnének ki politikai meg egyéb lobbik alapján. soha nem törődnének azzal, hogy milyen a csapat, kik kikkel szeretnek együttdolgozni. ha egy étterem kicsi lenne, akkor bezárnánk. felülről szabnánk meg, hogy minden étterem minden szakácsa mennyit kell kapjon, ha hányféle ételt főz, vagy hogy hány éve szakács. ugyanez fodrásszal. fel sem merülhetne, hogy két fodrász különböző áron dolgozhatna. mindenki mindig ugyanannyiért kéne, hogy hajat vágjon, és csak a kortól függne, hogy egy fodrász mennyit kap. addig csökkentenénk az éttermek számát, amíg végül nem tehetne senki semmit, hiszen telt ház lenne folyton mindenütt. ezen kívül minden étteremnek ugyanazokat az alapételeket kéne főzni, a keretétrendben benne lenne, hogy ki mit kell főzzön. az embereknek meg kötelező lenne integráltan járni az étterembe. mindenki azon csodálkozna, hogy külföldön vannak jó éttermek, nálunk miért nincsenek. hiszen mi még többet is költünk, mint egyes más országok. idővel olyan szakácsok kerülnének a pályára, akiknek ez a világ tetszik. olyan lenne a szakácsképzés is, ami pont az ilyen ócska éttermekhez való. és onnan már alig van kiút. a szakácsképzést feltöltenék olyan professzorok, akik hosszas cuppogtatással tudnak csak megkülönböztetni egy pohár ecetet egy pohár vörösbortól, és a mákostésztánál megáll a szakácstudományuk. ők hosszas kitartó munkával kontraszelektálnák azokat, akik jelentkeznek, hogy végül csak a hivatásának élő szakács mehessen szakácsnak, meg az a hatalmas tömeg, aki még kalauznak vagy titkárnőnek is rossz lenne.

no én tényleg belegondoltam, hogy mi lenne, ha az önkormányzat venné át a fodrászatokat és az éttermeket. idővel lenne az egészségügy, oktatásügy mellett étteremügy és fodrászatügy is. nem is olyan régen még az éttermek állami tulajdonban voltak. egykét maszektől eltekintve. talán aki velem egyidős, vagy öregebb az emlékszik még arra, amikor a pincérek az étteremben szívességet tettek, ha hajlandók voltak felvenni a rendelést, és ha még valami nagyjából tűrhetőt ki is hoztak pár órán belül, akkor már elégedettnek kellett lenni. mint ma moszkvában.

miért nem fogadja már el ez az ország a kapitalizmust??? miért??? ha meg nem fogadja el miért nem mondja már ki??? lehet kommunizmus, ha tényleg azt akarjuk, csak akkor tegyünk érte. és lehet kapitalizmus is, csak akkor tegyünk érte. ez a megrekedt állapot ez borzasztó.
hanger 2009.09.28 18:46:49
@Csavarhúzós: egyébként mégegy baja van annak hogy idióta meredek a bérnövelés a bértáblában. ez kétélű kard. mert ha nem lenne annyira bántóan alacsony a kezdők bére, hogy hiány tud a kezdőkből lenni, akkor senki az ég adta világon nem foglalkoztatna 30, vagy esetleg 40 évesnél idősebb tanárt. minek is tenné?
Julien Sorel tollából olvashatunk egy érdekes gondolatmenetet arról, hogy ha egyetértés mutatkozik abban a kérdésben, hogy a nevelés nem csupán az iskola feladata, akkor ebből az is következik, hogy az itt tapasztalható anomáliákért sem az intézményeket terheli a kizárólagos…..
hanger 2009.09.25 20:04:37
@Balogh: jaj ugyanmár, már ciceró is ugyanezt mondta a fiatalokra. és minden bizonnyal hatezer év múlva is ezt fogják mondani.
amikor második osztályos voltam, a tanárnénink felállított sorba mindenkit, és megkérdezte, hogy mi akar lenni, ha majd nagy lesz. a társaság nagyrésze pilóta, űrhajós, vagy tanár akart lenni. emlékszem... a sornak a vége felé voltam. 25 gyerekből már öten mondták, hogy ők…..
hanger 2008.08.24 22:20:15
gondolkodom: az állam is, és az iskola is hülye lenne, ha többet fizetne valamire annál, mint amennyit kell. ha egyszer negyvenen jelentkeznek egy mat-info tanári szakra, akkor a fizetést akár lejjebb is lehetne vinni.
én istenien vasalok. mivel van bőven olyan ember, aki ugyanannyira tud vasalni mint én, de kevesebb pénzzel is beéri, ezért a vasalási piacon nincs semmi keresnivalóm. szánalmas nyáladzás a részemről, ha azon hisztizek, hogy nem tudok vasalni menni, mert nem fizetnek eleget. ha van elég ember nélkülem is, akkor rendben vagyunk. nekem kell más érvényesülési területet találnom.

lineáris programozási feladatok között volt olyan optimalizáslási eredmény, amikor összességében a cég termelékenysége úgy volt a legjobb, hogy éppen az nem csinált uborkás szendvicset, aki abban volt a legjobb. szóval ez az egész így akár a lehető legjobb is lehetne.

amennyire én látom, az a baj, hogy a piaci bérezés, és a minőség alapján való fizetés teljes hiánya a minőséget a kommunizmusban megszokott módon aláássa. egyedül a nem túl jelentős tanári munkanélküliség az ami minőségi szabályzó lehetne, de nem az. például tudtommal az eltéről még nem rúgtak ki senkit csak azért, mert kritikán aluli tanár.

ha volna minőség alapján magasabb fizetés, és volna olyan iskola, amelyik meg akarja és tudja engedni magának, hogy összevásárolja az ország jó tanárait, akkor szívesen beszállnék a versenybe, lássuk meg mennyit érek mint tanár. de ilyen verseny nincs, mint ahogy a nagyanyámnak sem voltak kerekei.

amíg a bőség kosarából mindenki egyaránt vehet, addig nem lesz itt változás. amíg az oktatás ingyen van, addig nem lesz változás. és az a baj, hogy hiába csinálunk mintának egy fizetős iskolát, azonnal odacsődülnek azok a bunkók, akikkel aztán tényleg senkinek nincs kedve foglalkozni, és az eredmény sem biztos, hogy jó lenne.

az iskoláért alighanem fizetni kéne. a jó tanár (tudnék itt neveket sorolni) sokat ér. ki kéne ezt valakinek fizetni. fel nem foghatom, hogy miért kapja meg egy tanár lelkét is mekdonáldszos órabéren bárki.

és itt jön be a másik szál. ha a tanárok hagyják, hogy ez legyen, akkor ez lesz. a jelenlegi iskolarendszer mesterien elegyíti a korai vadkapitalizmus (aki nem teljesít, az mehet cipőt pucolni, vagy bankba) és a kései kommunizmus (a mutyizás orgiája) összes hibáját.

valamiért hiszünk az esélyegyenlőségben. ami tudtommal sosem volt, és sosem lesz. ezért bár elbukik az iskola ügye pár talán jó embert, mégis egységesen alacsonyan lehet tartani az oktatás szinvonalát, hogy mindenki a bőség kosara után egyaránt vágyakozhassék.
hanger 2008.08.25 16:43:06
kedves Zöldbéka! a piac már kitalálta a saját szabályzóit. egy fodrásznak nem kell minősíttetnie magát feudális körülmények között a fodrászat igazgatójával. egyszerű a kérdés. annyit ér egy fodrász, annyit kérhet, amennyiért vannak vendégei. ha jóval többet kér, egyszerűen nincs munkája. ha jóval kevesebbet, akkor meg a piaci társadalmunkban egyszerűen marha. ilyen mérhetetlenül egyszerű. ezt a piac, a kapitalizmus - amit mi akartunk 89-ben - már megvalósította. ugyanez vonatkozik bőrdíszművesre, asztalosra, jogászra, takarítónőre, fogorvosra és autószerelőre, sőt a magántanárokra is. mindenki annyiért tart magánórákat, amennyit ér. voltam egyszer egy zongoratanárnál. nagyon sokat fizettem egy óráért. viszont ott és akkor annyit tanultam jazzzongorából, mint fél év alatt a postás konziban. annak a tanárnak hatalmas háza van, hatalmas telekkel, úgy felszerelve, ahogy maffiózóknál szokás csak. felveti őt a pénz. megérdemli.

csak a közoktatás ami nem piaci alapon működik. ide nem engedjük be a piacot valami világmegváltási, kommunisztikus egyenlőségpárti okokból. egyébként a szívem mélyén nagyon szimpatizálok ezzel az őskommunista dologgal, csak akkor legyen megint tanácsi lakás, és alanyi jogon járjon a párizsi, meg legyen gépjárműnyeremény, és kergessük el a tőkéseket. mert a kommunizmis és a kapitalizmus nem pásszol.

szóval kedves Zöldbéka, az ocsú és pelyva szétválasztása szerintem a piac feladata lenne. és tőlünk nyugatabbra képes is rá az iskola, képes rá az egyetem. a brooks egyetemen nincs normatíva, és nincs számolási táblázat arra sem, hogy hány nóbeldíj hány százalék fizetésemelést jelent. egyszerűen annyi fizetést ajánlanak egy tanárnak, amennyiért nekik megéri, és ha a tanár elfogadja ezt a pénzt, akkor tanár lesz, ha meg ez még mindig kevés, akkor meg nem.

ha volnának százával olyan iskolák és olyan egyetemek, amelyek rágyúrnak a minőségre (akármilyen értelemben), és volna olyan fizetőképes kereslet, aki szeretné olyan iskolába járatni a gyerekét, ahol nem egy életre megutálja a matekot, vagy a testmozgást, vagy a történelmet, vagy az embertársait, hanem egészségesen fejlődik, akkor minden rendben lenne. ezek az iskolák kiválogatnák maguknak azokat a tanárokat akikkel akarnak együtt dolgozni és a kereslet kínálat szabályai szerint alakulnának a tanárok árai is éppúgy, ahogy a tandíj.

az állami körzeti iskolás rendszer azonban a piac beengedésére nem alkalmas.

van a családban és ismerettségi körben pár iskolaigazgató. az egyik mesélte, hogy milyen sikálások zajlanak az önkormányzatnál az iskola felújításával kapcsolatban. az állami pénz ellopása senkinek sem fáj. ne szólj szám nem fáj fejem. amíg az önkormányzat jelöli ki az igazgatót, és amíg az önkormányzat érdekkörében lézengő emberek költik, addig itt sosem lesz rend. miért is lenne?

ha a tanároknak, és a közoktatásban dolgozóknak a kommunizmus három évtizede kevés volt ahhoz, hogy megtanuljuk, hogy közös lónak túrós a háta, és hogy csak a gazda szeme hízlalja a jószágot, akkor azt kell mondjam, hogy megérdemlik a tanárok, hogy olyan szabályok és olyan körlmények között működjenek, amilyenek jelenleg vannak.

és amíg a tanárok hajlandók alamizsnáért tanítani, addig hülye lenne egy szülő pénzt adni, amikor így is beirathatja a gyerekét az ország jobbnál jobb ingyenes gimnáziumaiba.

a tanároknak úgy tűnik, hogy bőségesen elegendő a buszvezetői fizetés, még a mozdonyvezetők béréről sem ácsingóznak. sztrájkolni meg senkinek sem jut eszébe. mert mindenki azt hiszi, hogy a gyerekek érdekeit azal szolgálja, ha nem sztrájkol. hát nem kötelező sztrájkolni, ha valaki nem akar. ilyen egyszerű.
oktatás-filozófia osztás 2009.08.05 21:17:23
tudja valaki, hogy miért tanítunk írásbeli osztást a kisiskolásoknak? napok óta ezen jár az eszem, de nem tudom. a közhelyes válaszokat (pl akkor jó ez a tudás, ha egy lakatlan szigeten kell 365-felé osztani az árpasört) kihagyva nem jut eszembe semmi. egyébként én is azt hittem,…..
Most kutatással foglalkozom. Van annak is oktatási oldala. A piac egyes sajátos működésű szektoraitól eltekintve (pl.: gyógyszeripar, autógyártás, biotechnológia) nem integrálta a kutatást. Nem csak Magyarországon, hanem általában a világban másutt sem. Hatalmas cégek (pl.:…..
már egyáltalán nem tanítok, úgyhogy már csak másodkézből jönnek infók hozzám.tegnap elsétáltam egy villanypózna mellett, amin egy mat-fiz tanár reklámozta magát. elmesélte, rajta, hogy ezen tárgyak mely szintjén tud hatékonyan oktatni, hogy hol lehet érdeklődni, satöbbi. a…..
Vagyis oktatói munka hallgatói véleményezése. Hogy mi ez, és mire jó, arról itt olvashatsz. A kezdeményezést csak támogatni tudom, bár még nagyon sok gyerekbetegsége van a rendszernek. Nem kötelező, így sok hallgató nem foglalkoznak vele. Be kell jelentkezni hozzá…..
hanger 2009.02.14 06:25:13
jó kis indulatos válaszok :)

el kell ismerni, az elte az egyik legjobb az országban, ha nem a legjobb. épp ezért elkeserítő, hogy olyan amilyen.

az kissé fura, hogy azok, akik ezeket az indulatos válaszokat írják, arra bíztatnak, hogy változtass azon, ami nem tetszik, miközben éppen azt teszed ezzel a bloggal, hogy változtatni akarsz azon ami nem tetszik.

és hát igen, nagyon jellemző korunk fiatalságára, hogy megalkuvók, és opportunisták. ami már jó, vagy a legjobb, azon már nem akarnak változtatni. pedig formálisan nézve, semmi köze nincs a jóságnak a javíthatósághoz ilyen esetben. és sajnos ez okozza, hogy az elte nemzetközi porondon már erősen gyenguska.

és az a bosszantó, hogy nem is kéne sokat tenni, hogy tudjon előre lépni. vagy hát mégiscsak sokat kéne tenni, csak nem tűnik soknak. megszűntetni a kontraszelektivitás ezernyi csatornáját nem könnyű. és hát a világviszonylatban nagy erőkkel leszakadóban lévő hazai diplomák értéke is sajnos tagadhatatlan. ez van.

hogy mitől lesz jobb? talán egy ilyen blogtól is. talán nem.

és sajnos nagyon jellemző, hogy milyen stílusú emberek azok, akik milyen tartalmú hozzászólást tesznek fel ide. az egyszerűbb fajta prolik védik nagy erőkkel az egyetemet. jellemző ez is.

meg hát az omhv...
vannak gyerekbetegségei, igen. csakhogy amikor 93-ban kezdtem az eltén, már akkor is voltak, és az évek előrehaladtával fejlődésében teljesen visszamaradt a rendszer. egy gyerek, aki hamrinc évesen is gondosan őrzi gyermekbetegségét, azt súlyosan retardltnak tekintjük. azt kell mondjam, tizenöt éven keresztül, amíg az eltén szereztem mindenféle diplomáimat, a rendszer nem javult semmit. sőt, bizonyos vonatkozásaiban határozottan rosszab lett. és persze ez magyarország legjobb egyeteme, ahol a hök is oly nagyszerű, de a mai napig megteheti bármelyik tanár, hogy nem törődik a hallgatók véleményével. egyébként amúgy sem nagyon van nekik.

na jó kis eltézést mindenkinek, majd meglátjuk ötven év múlva, hogy kinek volt igaza.

mindent bele elte.blog.hu!
oktatás-filozófia hát igen... 2009.02.06 21:13:21
rég voltam itt. nem is olyan nehéz elhagyni a pályát, mint gondoltam. illetve nem lehetetlen, csak elég nehéz. talán tudjátok, most egy kis iskolában péntek délelőttönként informatikát tanítok. három kis osztályban. ma történt:kis osztályban nagyon nehezn alakul az…..
hhh nem hármashatárhegy, hanem halmozottanhátrányoshelyzetű. órát tartanék, de két gyerek leállíthatatlanul verekszik tőlem karnyújtásnyira. nem válnak be a szokásos hagyd már abba, ejnyebejnye, stb. aztán leültem tőlük kb fél méterre, uott pofával lekönyököltem, és a…..
évekig volt csütörtökön a vasárnapom. betegesen sokat dolgoztam akkor. pihenés gyanánt csütörtökönként tanítani jártam. most pénteken fogom ugyanezt tenni. juhéjj. beléptem abba a bizonyos iskolába... azt mondták, hogy sajnos csak három informatika óra van... azt mondtam nem…..
egy félkész cikk. gondolatok. de talán nem túl kuszák. ha van valakinek kedve és elszántsága gondolkodni, vagy beleírni. tegye azt. kicsit ollóztam rajta, hogy rövidebb legyen. ezt jelzik a csillagok. és persze nem tudom, hogy egy zenetanár mire megy ezekkel a gondolatokkal. azt sem…..
elgondolkodtat a sok eu pénzen működő mobilitási program. tanárcsaere, diákcsere, szakmai látogatások, aspirantúrák, akademik jír öbród, stb.egy haverom mesélte, hogy a nagyanyja most kilencven éves és soha életében nem lépte át ceglédbercel, vagy sajóputtonya, vagy valami…..
mesélt nekem egy lány arról, hogy milyen lelkesen és ötletesen tanított irodalmat valami félnótásnak. tényleg lelkesen és tényleg ötletesen csinálhatta, amennyire ismerem. a gyerek azonban süket volt a témára mint a tök. ahogy ott mondta a neveket és stílusirányzatokat, hogy ki…..
A TTK-n ez úgy néz ki, hogy a bejárattal szemben egy kis asztalnál ülnek átlag ketten, a hallgató bediktálja az EHA kódját, aláír, majd kap egy szavazólapot. Az esemény komolysága két részlettel jól jellemezhető:  - Pár éve bevezették, hogy a szavazólapon a jelölt neve…..
próbálom valahogy kitalálni, hogy hogyan lehetne pedagógiáról értelmesen, érdemben előrehaladva vitatkozni. vagy nem is vitatkozni, hanem egyáltalán csak előre haladni. mintha nem haladna előre a pedagógia. hanem csak azon igyekezne, hogy minél tudományosabban, minél pontosabban…..
hanger 2008.05.05 16:05:50
most épp amúgysem vagyok nagy lelkesedéssel a pedagógia iránt. épp most gondoltam át egy marék dolgot, amik egyenként is elég elkeserítőek, így egybe meg kifejezetten elvették az életkedvem. pályát módosítok, úgy tűnik biznic konzálting ödvájzör leszek. juhéjj.
hívtak iskolát igazgatni gödöllőre, de nincs elég pénzem rá. albérlet, házasodom, talán nemsokára gyerekek... gondolom érted.
De azért azon jár az agyam, hogy hogyan lehetne akkor pedagógiát csinálni. mert látom, hogy kéne.
az össztársadalmi átgondolatlanság engem egyébként kezd már szórakoztatni. valahogy be kéne gyűrni olyan embereket a pedagógiai elitbe, akik meghatározókká válnának és mégis gondolkodnának. de annyira rettenetesen kontraszelektív az út oda. aki nyalásból és könyöklésből összesen nem ér el legalább nyolc pontot, az szinte esélytelen. vagy van valahol egy csillagkapu? csak nem vettem észre?
az a baj kedves Juli, hogy te voltál az első és egyelőre egyetlen, aki azt mondta, hogy értelmeseket is gondolok időnként.
az olcsó munkaerő, az olyan amilyen. lehet itt hivatásról bveszélni egy darabig, meg lehet hivatástudatból nyomorogni egy darabig, de ha egyszer az ország nem akar oktatásra jelentős összeget áldozni, mert más dolgok a fontosak szerinte, akkor más dolgok a fontosak. ilyen végtelenül egyszerű válasz.
amíg a neveléstudományok doktoraként hat felsőfokú végzettséggel a zsebemben tíz évnyi tanítás után iskolaigazgatói székben éppen annyit tudok keresni mint bádogossegédként, addig megérdemli az ország, hogy távoslági buszt vezessek, vagy bádogozzak. szeretek bádogozni.
akkor tudom, hogy mit csinálok, és tudom, hogymiért. mellesleg nem kell droidokkal szópárbajoznom, mocskolódó aljas és buta(!) emberekkel könyékharcba mennem hitvány, embertelen körülmények között.
oktatás-filozófia tanár képzés 2008.04.21 17:01:21
nemrég az ofoe.hu-n zajló virtuális kongresszushoz írtam. http://www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=518 remélem a virtuális örökkévalóságig ott lesz ez az anyag, de azért ide is lemásolom, biztos ami biztos. Ha valaki kommentezni akarja, akkor inkább ott tegye meg, mert a többi…..