Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Oktondi

0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Attila a mifelénk sajnos szokásosnak mondható módon világosodott meg 10 év Vodafone-hűség után. 3 új telefont szeretett volna előfizetéssel, de annak ellenére kértek tőle darabonként 80 ezer forint kauciót, hogy nem hitelre akarta venni, és hogy a telefonok értéke sem haladta meg…..
Oktondi 2011.06.22 14:36:13
Az eredeti post óta eltelt egy év, de hogy nem változnak a dolgok, íme egy példa:
Szép hazánk egy kis városában él egy tanárnő a párjával. Gazdasági és egyéb megfontolásból döntenek, hogy egy szolgáltatónál vesznek előfizetéses telefonkészüléket. Osztanak, szoroznak, megvan az a keret, amennyit általában telefonálásra fordítanak. Megnézik a szolgáltatók ajánlatait, majd a T-Mobilnál kötnek ki, hisz a Médiamánia L díjcsomag havidíja pont megfelelne az igényüknek. Kiválasztásra kerül hozzá egy, az akcióban hirdetett "0" Ft-os telefonkészülék, esetünkben egy Samsung Wave II. No, és itt jön az arculcsapás! Még a beszélgetés elején tartanak, amikor az egyébként kedves ügyintéző közli, hogy erre a készülékre 30 ezer forintos kaúciót fog kérni a cég, tehát mivel kettőt szeretne a kedves ügyfél, az rögtön 60 ezer forint. És természetesen ez 2 év hűségnyilatkozattal, és 2 év tarifahűséggel értendő. De ne aggódjanak, a befizetett összeget három hónap alatt jóváírják számlájukon. Félre ne értse senki, nem sok egy ilyen készülékért ez az ár, de akkor ne "0" Ft-os készüléknek hirdessék meg, hisz az ügyfél nem győz csodálkozni. A történethez tartozik még, hogy az ügyfélnek soha semmiféle szolgáltatónál nem volt hátraléka, bejelentett és több mint egy évtizedes stabil munkahellyel és fizetéssel rendelkezik, saját lakása van, stb. Tehát hitelbírálat esetén simán átmenne még a legszigorúbb szűrőn is. De azt is lássuk be, a mai világban 60 ezret csak úgy kiadni nem biztos hogy célravezető, pláne ha értelme nincs a dolognak. Ugyanis ha 3 hónap alatt jóváírják a két előfizetésen, valamint addig Ft-os számlákat kap az ügyfél, akkor még simán megteheti, hogy utána nem fizeti a számláit. A végeredmény ugyanaz. Vagyis mégsem, mert a tanárnő és a párja megszégyenülten elkullogott a boltból, és megállapították: semmit sem adnak ingyen, még azt sem, amit úgy hirdetnek. Így minden marad a régiben, a T-Mobil elesik havi 22.000 Ft-os előfizetési díjtól 2 éven keresztül, az ügyfél meg marad a régi szolgáltatójánál, és fizeti a kb. 30.000 Ft-os számláit továbbra is. Senki nem járt jól, csak az ügyfél gazdagabb lett egy keserű tapasztalattal. És hangsúlyozom, nem a készülék árával van a baj!!! Amikor ezt a történetet meghallottam, el sem hittem. Azt gondoltam, végeztek valamiféle hitelképesség-vizsgálatot, hisz az ÁSZF szerint ennek eredménye kapcsán a szolgáltató kérhet bizonyos fedezetet, vagy letétet, illetve új konstrukciót ajánlhat az ügyfélnek. De magam is meggyőződtem róla, hogy nem így van. Még érdeklődésem elején közölték kérdésemre, hogy ezt az összeget kérni fogják. Tehát hitelképesség-vizsgálat nélkül. Pedig én is simán átmennék rajta. Különösen hogy ezzel foglalkozom... :)
Oktondi 2011.06.23 09:23:20
@cso zsi: Igazából magam sem értem. Bementem ugyanabba a T-Mobil üzletbe, és ott érdeklődtem. Azt kihagytam az előző bejegyzésből, hogy megkérdezték ismerőseimet, van-e már T-Mobilos előfizetésük, mert akkor nincs ez a "kaúció". Vagyis ennyi volt a hitelképesség-vizsgálat. Mivel én voltam az a botor aki ajánlotta nekik ezt a szolgáltatót, készüléket és díjcsomagot, kicsit utánajártam. Első lépésként bementem az üzletbe. Ott a fenti választ kaptam. Következett a webshop. Ott érdekes módon ugye minden adatot megkérdeznek, tehát elméletileg hitelképesség-vizsgálathoz teljesen rendben lenne a dolog. Kedves hölgy telefonál, és láss csodát, rendben lenne a dolog, de a "0" forintos készülékért szállításkor kellene fizetni 30.000 forintot. És elmondja hogy ezt az összeget 3 hónap alatt, és hogy addig tulajdonképpen "0" forintos a számla...blabla... Amikor megkérdeztem tőle, hogy meg tudná-e magyarázni benne a logikát, annyit mondott hogy nem, nekik ez van kiadva, de javasolja hogy menjek be egy T-Pontba, és hátha a boltban nem kérik. Tehát vissza a gyökerekhez. Az általad leírt esetben nincs is gond, ha azt reklámozza a cég, hogy 8-10 ezer forintért elvihető egy akármilyen készülék 2 éves hűség és tarifamegtartási nyilatkozattal, az egyértelmű dolog. De könyörgöm, akkor ne reklámozza "0" forintos készülékként. Ha pedig hitelképesség-vizsgálatot végez, akkor látható, ki a kockázatos ügyfél. Ha pl. nincs bejelentett munkahelye, vagy csak határozott idejű szerződése van, akkor van kockázat, így az ÁSZF-ben meghatározottak alapján "kérhető" kaúció, az ügyfélnek el kell fogadnia! De hitelképesség-vizsgálat nélkül kapásból kérni azt, ellentétben a meghirdetett árral és feltételekkel simán a vásárló megtévesztésének egy formája. Talán nem ez az elvárható a piacvezető szolgáltatótól. Komolyan fontolgatom, hogy megkeresem véleményezés miatt a fogyasztóvédelmi hatóságot, mert bár ilyesmivel foglalkozom, de lehet én vagyok a "nagyon nem okos".