Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Nick12

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Érdekes dolgokat szeretne a Levegő Munkacsoport. Például, hogy az alig pár hete közfelháborodást okozó Budaörsi úti buszsávot vissza kellene állítani. Méghozzá egészen végig, az Erzsébet-hídig egybefüggővé kellene tenni. Érvként hozza fel, hogy Őrmezőn, a lakossági…..
Nick12 2011.06.14 23:43:16
Először is sziasztok!
Ez a cikk több sebből vérzik. Iszonyat objektíven próbálja vizsgálni a kérdést, de pont a lényegre nem tér ki. Arra, hogy MIÉRT kellett buszsáv egy amúgy is, közlekedés szempontjából, kényes szakaszra, összesen 500 méter erejéig. Buszsávok eddig is voltak, ezután is lesznek, van ahol senki rájuk sem bagózik, mert megy simán az autós és a tömegközlekedés is. Itt nem ezzel volt a probléma.
Kezdjük azzal a ténybeli ferdítéssel, hogy nem az összes buszjáratot érintette volna az új buszsáv, ami a Budaörsi út bevezető szakaszán halad. Gyönyörűen kicopy-zta a cikk írója a bkv.hu-ról, hogy a Sasadi úton melyik buszok állnak meg. Csakhogy ezek nagy része a Dayka Gábor utca megálló után (ameddig van buszsáv!), letér a Nagyszőlős utcára és halad tovább a Kosztolányi Dezső tér felé, ahol viszont nyista buszsáv!!! Na mármost tegyük fel, hogy a buszsávot visszaállítják és az autósok szépen feltorlódnak abban a maradék egy sávban, ahol tudnak haladni a Déli pu. vagy az Erzsébet híd felé...azok a buszok, amelyek le akarnak menni a Nagyszőlősre, átugratnak a sor felett? Vagy inkább szépen kivárják, amíg a sor araszol 10 percenként 5 centit? A végén az összes busz ott fog állni egymás mögött és vár a sorára, mint a repülők a kifutópályán. Eddig is szép mutatvány volt a buszvezetőktől, ha a Dayka Gábor után át akartak kelni 3 sávot, főleg csúcsforgalomban. És ha már buszsáv van azoknak a buszoknak, akik a Déli felé haladnak, a Kosztolányira robogók nem érdemlik meg? Az is egy szép móka lenne, ha a Nagyszőlősön holnapra egy buszsávra ébrednénk. Világvége, apokalipszis.
A következő érdekes kérdés, hogy ugyan egy felüljáróra felfestett buszsáv, ami tart tényleg kb. 500 métert, majd a Fehérló utca után ismét eltűnik a semmibe, mi értelme van? Utána ugyanúgy be kell állni a dugóba. Márpedig ott végig nem lehet buszsávot csinálni, mert nem maradna sáv, ami átvezeti az autókat a BAH-csomóponton.
Én nem akarok itt mindenféle tudományos hókuszpókuszba belemerülni, mert nem értek hozzá, viszont napi szinten közlekedem a környéken, fifty-fifty arányban BKV-val és autóval. Ültem már dugóban és végig is suhantam a Sasaditól a BAH-ig 5 perc alatt. Ez ilyen. Akár autóval, akár busszal.
Viva la a buszsáv, de ne ott! Arról már nem is beszélve, hogy megint bohócot csinált magából a városvezetés, de ez csak porcukor a habon. :)