Regisztráció Blogot indítok
Adatok
x/zm

0 bejegyzést írt és 10 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Egy éves szünet után újra napirendre került Budapesten a közösségi kerékpáros rendszer létrehozása. Az előző ciklusban eltervezett és Bubi névre keresztelt ezer kerékpáros dokkolóhálózatról döntött közgyűlés. Szinte egy időben a budapesti döntéssel Montrealban közben…..
x/zm 2011.06.24 13:23:30
@maskep: Ez részben igaz! Igenis használják a kerékpárutat a népek, de aki teszemazt outival akar menni 25-30 km/h felett, azoknak közlekedésre kb alkalmatlan sajnos! Aki nem siet (értsd 10-15 max 20 km/h tempóval tekergél), az simán használja a kerékpárutat, már csak azért is, mert félnek (viszonylag jogosan) kimenni az autók mellé, illetve nem is tudják hogy kell ott biztonságosan tekerni, ráadásul sok a balfasz autós, aki fék helyett inkább a dudát nyomja, és a kreszt szelektíven értelmezi (igen, igen, kerékpáros is van sok ilyen!!! és igen, nem minden autós ilyen! mielőtt nekemesnének... akinek nem inge, ne vegye magára!).
Aki gyorsan megy, azok úgyis rászoknak az útra, megtanulják merre hogyan lehet menni forgalom feltartása nélkül.
Ezzel nem is lenne baj, simán elférne autós és bringás az úton, csak mindkét félnek figyelnie kéne a másikra. Na, ez nem megy.
x/zm 2011.06.24 13:37:05
@Spanish VVax: kétlem. egy deci kromofág, és hidd el, egy falubeli rendőr sem fogja felismerni, hogy az vajh a pesti csillivili új közkeró é. Akik meg ellopják, azokat az sem érdekli, hogy ők keresnek rajta párezret, a kár pedig többtízezer (lásd: műemlékek, harangok, és hasonlók ellopása - tulajdonképpen minden, ami fém). Ilyenek ezek a színes fémtolvajok. Kamera sem segít sokat szerintem, sapka+szemüveg és fel nem ismered később, egy házszám alá be vannak jelentve huszan, mindnek kőkemény alibije van akkor is, ha azt kérded 2012 augusztus ötödikén hol volt. Kb. egy éve volt a (talán) hvg által szervezett akcó, mikor renyhén kikötöttek egy bringát a nyóckerben. Egy óra sem kellett és már vitték. Utolérték a formát, megkérdezték miért próbálta elvinni, hisz nem az övé. Válasz: el lehetett lopni könnyen, el kellett lopnia. Ha ő nem, más teszi meg. Jutubon less utána, tanulságos!
Jelenleg nekem úgy tűnik, 1000 bringát akarnak szétosztani. Bár, legalább Borsod megyében megnő a kerékpárosok száma, ez is valami.
A művész, aki a kerékpározás által ihletve korábban a FUCK-bike című projektjével mutatkozott be a texasi közönségnek, tovább kísérletezett a közúti közlekedésre korlátozottan alkalmas, de szoborként is értelmezhető biciklik világában. Jimmy Kuehnle Austinban mutatta be a…..
 A budapesti kerékpáros számára nem ismeretlen, hogy a saját biztonságát kockáztatja, ha a KRESZ szabályainak engedelmeskedve a kerékpárutakat és kerékpársávokat használja, nem pedig az autók mellett biciklizik. A kerékpárutakat Magyarországon ugyanis többnyire a telken…..
x/zm 2011.06.14 16:31:33
@GG81: Maga amúgy elolvassa a kommentjét mielőtt elküldi, vagy szánt szándékkal szeretne idióta ovisnak tűnni?
x/zm 2011.06.15 09:44:25
@GG81: Budapesten nincs normális kerékpárút (máshol se nagyon Magyarországon...). Aki kerékpárra száll, ezért kénytelen úgy közlekedni, ahogy tud: néha bizony le kell menni járdáról/kerékpárútról az útra, zebrán kell átmenni rajta, vagy "kerékpárút" megléte ellenére autók mellé kényszerülni. Ez van. Ezt lehet odafigyelveis tenni, többi közlekedő megzavarása, vagy saját testi éppségem kockáztatása nélkül.
Lehet persze sírni naphosszat, hogy nincs normálisan kiépítve eeez, normálisan kiépítve aaaaz, de fölösleges. Egyszerűbb megoldás, ha az autósokban tudatosul ez, és odafigyelve közlekednek (index, tükör használata ugye), kerékpárosok pedig törekednek arra, hogy minél kiszámíthatóbban menjenek, ne akadályozzák a forgalmat, és saját/gyalogosok testi éppségét.

És sajnos ahhoz hogy az ember normális tempóban mehessen, meg kell szegni néha pár szabályt. Motoros ugyanúgy elmegy autók között pirosnál. Autós is gyorsabban megy városban mint 50 km/h, vagy pirosat még narancsnak nézi és átcsusszan - tegye, megértem. Bringás meg néha átmegy egy-egy piroson, ha senki nem jön, ugyanúgy, ahogy gyalogos is nem csak a kijelölt gyalogos átkelőhelyen kel át (értse: zebrán). Egyikkel sincs nagyobb gond, ha ezt az ember normálisan teszi, körültekintően. Persze, rengeteg barom bringás van akik gyalogúton mennek 20-25-el, mások feltartásával/veszélyeztetésével mennek át a piroson, ésatöbbi. Mint ahogy rengeteg hülye autós is van, aki zebránál megelőzi a megálló autót, 100+ km/h sebességgel megy lakott területen belül, nem indexel, satöbbi. Kár túlragozni, probléma itt nem a közlekedési eszközökkel, illetve pár szabály laza alkalmazásával van, hanem a hülyékkel.
x/zm 2011.06.20 10:45:04
@cso zsi: Itt nem az volt a kérdés, hogy az miért baj hogy megállás/lassítás nélkül rámegy a barom a zebrára, mondván majd megállnak. Hanem az, hogy lassít, és ha nem jön senki akkor átmegy bringán, illetve megáll, és ha autós jelez hogy átengedi, akkor felpattan és átteker.
Ilyen módon minden éppeszű bringás "jogot formál" a zebra használatára, mivel mindenki jól jár. Még mindig nem az a baj ugyanis, hogyha valaki a szabályokat nem betű szerint tartja be, hanem az, hogyha ezt nem körültekintően teszi, hanem balfasz módra.
Az is egy szempont, hogy a lányok kapjanak lilát, barbis szalagokkal, a fiúk meg egy kicsinyített mountainbike-ot. De a szakemberek szerint ennél jóval több dologra érdemes odafigyelni, ha a néhány ezer forintba kerülő kis bringák és a méregdrága márkás termékek között meg…..
x/zm 2011.06.15 09:08:44
@magyar bucó: Minthogy szeretek bringát szerelni, és ezt a baráti kör is tudja, ezért elég sok megfordul a kezem között. Amivel nem vagyok hajlandó foglalkozni, de még beállítás szintjén sem, az az ilyen teszkó/metró bringa. Nem véletlenül, hidd el... Ha szerelés után tönkremegy a második kanyarban ugyanis, akkor én lennék a hibás; és hidd el, tönkremegy!
Évente körbetekerjük a Balatont, mindig van pár merész vállalkozó, aki ilyen bringával indul neki. Furcsa, de mindig náluk van a gond. Elszakad a bowden (váltó/fék bármelyik, akár horgászzsinórt is tehetsz a helyére, kb annyi ideig bírja mint az eredeti rajta), kiesnek csavarok (nem vicc!), kónuszok lötyögnek, lánc szakad, fék nem fog... És ezek nem sokat használt, leharcolt bringák, hanem 2-300 km-t futott cuccok. Ha életveszélyesnek nem is életveszélyes normál felhasználás közben, de több gond van velük, mint amennyi öröm.

Még valami: falun kopogtass be valahova, nézz be a garázsba hogy meglesd a bringákat. Lesz 1-2 egysebességes, régi, leharcolt de tökéletesen működő, 20-30+ éves csepel/egyéb falubájk, és 4-5 használhatatlanná vált nagyáruházból szökött szar. Nem véletlen. Megjegyezném, én egy 90es évek elejéről származó BCA bringát nyúzok, soha, semmi bajom nem volt vele. Puch, favorit, bianchi és hasonlók működőképesen kijönnek 30-50e forintból, és tartós darabok. Komának most pakoltam össze egy favoritot, 25e pénzbe került, de azon normális nyereg, váltó, fék van. Használt caprine vagy hasonló cucc 15-20ból is kijön akár. "tescobringa" mennyi? Nem megéri pár tízezret rászánni azért, hogy menni is tudj vele, ne csak gond legyen?
x/zm 2011.06.15 09:13:58
@x/zm: + azt még megjegyezném, hogy a cikkben szereplő bringa "downhill" kerékpárként volt hirdetve, ami alapból extrém felhasználás. A cikkben benne van, hogy akkor életveszélyes, ha ilyesmire használják. Persze hülye lesz az ember ilyennel semmering-i bringaparkba menni, de akkoris.