Regisztráció Blogot indítok
Adatok
* Norbert

0 bejegyzést írt és 4 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Új MÁV blog Leves 2011.06.07 08:30:00
Norbert a MÁV-val történt levelezését továbbította nekünk, mely megint arról szól, mi történik akkor, amikor elromlik az újfajta motorvonatok vécéje. Ugye az EU szabvány miatt már tartályba lehet csak gyűjteni a matériát, s ha az megtelik, akkor jobb esetben csak felül a…..
* Norbert 2011.06.10 14:23:19
@Ahoj-: A nagyobb menetsebesség csak Sárbogárd állomásig érdekes, mert onnantól a pályán alkalmazható legnagyobb sebesség 100 km/h, amire a Csörgő is képes. A Desiro és a Csörgő legnagyobb megengedett tengelyterhelése között pedig csak 0,5 tonna eltérés van. A Desiroé 16 tonna, a Csörgőé pedig 16,5 tonna. Nem hiszem, hogy ez jelentős lassúmenet növekedést eredményezne. A pályaívek sugara pedig nem lehet kérdés, hiszen ezen a vonalon jártak már Csörgők.
A Desiro fogyasztása (fórumokból és információs anyagokból megállapítva) kb. harmada egy Csörgőének. Vegyük figyelembe, hogy ez a különbség egy három motorkocsis, csatolt szerelvény esetében már el is tűnik. Két kocsis, csatolt szerelvény esetében még egyet is értenék, nem elfeledve, hogy a Desiro fogyasztása nem a lassúmenetekhez lett optimalizálva.
* Norbert 2011.06.12 18:33:35
@Ahoj-: A régi hídon valóban korlátozták a mozdonyok miatt a megengedett maximális sebességet. Bár megjegyezném, arra a hídra én mindenkit csak úszómellénnyel engedtem volna fel. Ezzel együtt ott sem igazán értettem a dolgot. Az új hídon szerintem már nem számít a motorvonat-mozdony megkülönböztetés.
Baja felé csak egyetlen folyami híd van. Azon szerintem maximum 2 percet vesztene a vonat a mozdony miatt. (Bár én utaztam Csörgővel is ezen a vonalon és nem emlékszem arra, hogy a hídon lassabban mentünk volna át.)
A Sugovica IC két- vagy háromkocsis csatolt szerelvényben közlekedik. Legalábbis én még csak ilyenen utaztam.
* Norbert 2011.06.15 13:33:50
@lurkó: Köszönöm válaszodat. Ennek ellenére nem igazán értem, hogy a nagyjából ugyanolyan tengelyterhelés miatt miért is kell megkülönböztetni a két típust.

Valamint örömmel közölhetem a blog olvasóival, hogy a MÁV Zrt. az alábbi határidőt adta meg a válaszukra: 2011.08.19.

Várjuk izgalommal.:)