Regisztráció Blogot indítok
Adatok
csorogi

0 bejegyzést írt és 11 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Husztra Krisztián, a VDSZSZ kommunikációs referense elmondta, hogy még délután egy testületi ülést tartanak arról, hogy a munkabeszüntetés megkezdődjön-e már vasárnap este, az eredetileg tervezett hétfő reggel hat órás időpont helyett. Ezen az egyeztetésen derül ki az is, hogy…..
Menetrendváltás, sztrájk miegymás. Tisztelt Szerkesztő,   Már régóta "rajongója" vagyok oldalának, hiszen én is vallom, hogy ha nem szólunk, akkor nem is tesznek semmit. Most hogy a MÁV vezetősége ismét egy új reformot vezetett be, mely szerint ha 10 perccel később…..
csorogi 2007.12.13 22:03:53
Az a kemény, hogy a felővezeték szakadás a hírek szerint negyed 6 körül történt ("Nagy valószínűséggel egy teherautó, vagy annak rakománya szaggatta le a vezetékeket, este negyed 6 körül." www.hirszerzo.hu), de a Nyugatiban csak 18.05-kor mondták be, amikor indult volna a zónázó Vác-Szob vonalon. Órákat megspórólhatott volna mindenki, ha bemondták volna hamarabb, és javasolták volna az utasoknak a Veresegyház-Vác vonatot, ami 6 előtt pár perccel indult. Csak hát ehhez két dolog kellett volna: ész és jóindulat.
A Kallerek meg a mozdonyvezetők képben voltak, és amennyire tudtak segítettek, annak, aki érdeklődőtt, de a központi utastájékoztatás ismét leszerepelt.
Andrea kiakadt a sztrájk miatt. Igaza van! Észrevételemet a vezetőségnek, a szakszervezetnek és minden egyes MÁV dolgozónak küldöm! Nincs arra kifejezés, hogy mennyire felháborító ez a folyamatos sztrájk sorozat! Sztrájkolni persze van joguk, de mi a céljuk? Az, hogy növeljék a…..
csorogi 2007.11.13 22:18:05
Egyetért-e Ön azzal, hogy az adóját infrastruktúrális fejlesztések helyett veszteségesen üzemelő és kihasználatlan mellékvonalak fenntartására fordítjuk?
- Igen
- Nem

Így kicsi más, persze ahogy olvasom, szinte mindenki még tanuló, ergo nagyjából
lesz@rja mi az hogy adó.

Én dolgozom, nálam nincs "UV", vagy hogy 2 hónapban 3 időpont. H-P, min. 8 óra. Majd meglátjátok milyen, de nem panaszkodom, megyek kocsival, megoldom. Januártól már minden nap, ha így megy tovább. Viszek magammal még egy embert, és máris olcsóbb, mint vonattal.

Jó a vonat, szeretem, mert lehet olvasni, dolgozni, aludni, kikapcsolódni amíg utazom, és ELVILEG hamar be is érnék. De a késések felpöciztek, a sztrájk hab a tortán.

De nézzük a mellékvonalat, egy kis közgazdaságtan, hátha azt tanultok:

1. állomások személyzettel - munkabér és járulékai, fűtés, víz, áram, kommunikációs eszközök költsége, karbantartási költség (pl. életveszélyes vakolatomlás esetén), takarítás költsége (pl. retyó kipucolása)
2. állomások személyzet nélkül - karbantartási költségek, takarítás költsége
3. sín - karbantartási költségek, színesfém tolvajok áldásos tevékenysége miatt javítás, pótlás költsége
4. vonat - üzemanyag, karbantartás költsége, takarítás költsége
5. mozdonyvezető - munkabér és járulékai, munkaruha költsége
6. kalauz - munkabér és járulékai, munkaruha költsége

VS.

rugalmas menetrendű kisbusz

1. vezető - munkabér és járulékai
2. busz - üzemanyag, karbantartás költségei

Köszi a figyelmet. Ha valamit még kihagytam, bocs.

Észérvekkel szívesen vitázom, amennyire időm engedi.
csorogi 2007.11.13 23:54:48
Hahó!

Mellékvonalakról van szó, nem az elővárosi vonalakról, és persze magyarországról.

Szerinted melyik mellékvonalon lesznek 200-as vonatok, tele utassal? De ha eljátszunk a gondolattal, hogy minden második városi elköltözik az elnéptelenedő aprfalvakat benépesítendő, és gazdaságos lesz csúcsszuper angliai vonatokkal őket munkába hordani, akkor sem a jelenlegi síneken fogják megtenni.

Így az érveid közül az illemhely és a tiszta levegő maradt állva.

Ami a kisbusz felsorolt hátrányait illeti:

Kisbusz
"1. visszatartás, út mellett pisi" - igaz
"2. max 90, de inkább 70 km/órás átlagsebesség" - a "kis piros" vonatok kb. 30-40-el mennek
"3. 100 km-es távolság megtétele több mint egy óra alatt, érkezés külvárosba, dugóban plusz egy óra a belvárosig" - nem állja meg a helyét, lásd a fenti átlagsebesség + nincs szó külváros-belváros-dugóról, mivel mellékvonalakról beszélünk
"4. plusz x ccm korom, CO, stb kibocsátása, dugóban egyben letüdőzése, élettartam rövidülése (az emberünké)" - károsanyag kibocsátás OK, dugó nincs, így ez a hátrány elenyésző az előnyökhöz mérve
"5. Napi 4-5 elvesztegetett óra." - mivel a busz gyorsabb lenne (máról ill. az elkövetkezendő 5 évről beszélünk, reálisan gondolkodva, a földön járva, magyarorszégon), valamint mellékvonalról lévén szó, nincs dugóban állás, ez sem állja meg a helyét

de érvelésnek jó volt :-)

még egy dolog, sok helyen a vasútállomás két falu között, vagy a falu szélén van, míg a kisbusz megállhatna a falu központjában.

Új MÁV blog De jött a távirat 2007.09.19 09:32:53
Na eztet nem szeressük, de tényleg. Szia!   Már egy ideje érlelődött bennem, a MÁV ma gondoskodott róla, hogy legyen időm megírni... egyébként gratula az oldalhoz! kiemelten közhasznú   Amikor a füstös Budapestről a gyermekek végett Vác környékére, az…..