Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Vitalea

0 bejegyzést írt és 66 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Autizmus. Aki nem tudja segítek: az autik akik az érzelmekkel – és azok felismerésével – nagyon hadilábon állnak, a kifejezéseket szó szerint veszik, csak, hogy két példát említsek.  Felmentésre sokszor semmiből nincs szükségük, hiszen a kifejezések szó szerinti értelmezése, a szociális területen…..
Vitalea 2018.01.30 23:12:32
Látom pár "okos" érettségizett ember bizonyítja a hozzászólok között, hogy az érettségi megszerzése nem biztosítja azt, hogy valaki logikusan, meg úgy egyáltalán gondolkodjon. Legalább annyit érhetne egy érettségi, hogy mondjuk ha nem értenek valamihez, akkor abban nem okoskodnának. De amúgy nem meglepő a magabiztos ostobaság, ezt a jelenséget hívják Dunning-Kruger hatásnak...
Nem hiszem, hogy itt némelyeknek érdemes elmagyarázni hogy az autisták jó része nem értelmi fogyatékos, hanem egyszerűen máshogy jár az agyuk, aminek köszönhetőn pl. sokkal jobbak azokban a dolgokban amikhez a részletekben kell elmélyülni. Vagy azt, hogy ha valaki béna matekból még lehet belőle magyar tanár is akár. (sokszor lesz is) Vagy hogy az, hogy valaki diszlexiás vagy diszgráfiás az rohadtul nem azt jelenti, hogy analfabéta, azaz nem tud írni, olvasni. Abban ez egybites világban ahol minden fehér vagy fekete, ott erre semmi szükség.
Szóval inkább azt mondom a sok zseninek élen Gipasz Jakabbal, hogy én nem akarom azokat a "fogyatékosokat" egy elszigetelt helyen az adómból eltartani, hanem azt szeretném ha HASZNOS tagjai lehetnének a társadalomnak. Ha mindenki amennyire tud, ellátná saját magát, dolgozna, adózna, élne. EZT talán felfogjátok, hogy ezért lenne jó nektek is, ha az autistákat, részképesség zavarosokat nem rekesztenétek ki az oktatásból, hanem a lehető legmagasabb szintre juttatnátok őket benne, hogy lehető legnagyobb hasznotokra lehessenek. Főleg hogy most alsó hangon a lakosság uszkve 8%-ról beszéltek. Félmilla csak a hivatalosan fogyatékosok száma, de a diszesekkel, nyelvi zavarosokkal spektrumon lévő autistákkal együtt van az 10% is. Egymillió ember, azoknak akik ugyan nem diszkalkuliásak de nem tanultak meg százalékot számolni.
Vitalea 2018.01.31 15:22:39
@teéjesenmindegy: először is, te nyilván szövegértési nehézségekkel küzdesz, különben felfognád, hogy ez a cikk nem az érettségiről szól, meg az ott szerezhető kedvezményekről, hanem az érettségihez jutás lehetőségéről. Másrészt mielőtt bocs, de nem tudom máshogy megfogalmazni ilyen végtelenül buta kérdést teszel fel, nézz már utána mit jelent az autizmus és a részképesség zavarok légyszíves! Csak mert fogalmad sincs miről beszélsz. Képzeld el, hogy autisták és diszesek 20 meg 40 éve is léteztek és ott ültek veled az iskolában, csak lövésed nem volt hogy diszessel vagy autistával jársz iskolába, csak azt vetted észre, ha figyeltél, hogy Józsika fura és nem nagyon érti a vicceket, hogy Julcsika tök béna a matekhoz, Gézuka képtelen normálisan írni, Mancika meg nem tud hangosan olvasni, hát istenem, nem vagyunk egyformák! Sőt az is lehet hogy te is érintett vagy. Most már szűrik, diagnosztizálják és FEJLESZTIK ezeket a gyerekeket, mert a világ fejlődik! Így sokkal jobb esélyük lehetne arra, hogy eredményesebbek legyenek az iskolában és életben. Persze csak ha ez a diagnózis és fejlesztés nem válik skarlát betűvé számukra, mert a "tájékozott" "normális" emberek úgy döntenek, hogy ezek az emberek úgyis képtelenek azt is felfogni hogy rakjanak rendet a szobájukban... Amúgy "kiváló példa", egy autistának jellemzően nem kell mondani, hogy tegyen rendet, mert magától is rendet tart, a diszkalkuliás meg simán megszámlálja hány gyerek van a keze alatt. Te kevered őket a súlyos értelmi fogyatékosokkal. Elképesztően tudatlan vagy, de legalább magabiztos.
A múlt hét mással sem volt tele, mint azzal, hogy hány Tények- és egykori Napló-újságíró és tévés hagyja ott a TV2 hírszerkesztőségét, mert képtelenek együtt dolgozni azzal a Kökény-Szalai Viviennel, akit a pletykák szerint Habony Árpád ültetett a szerkesztőség nyakára. Igaz, ezek a tévések úgy…..
Vitalea 2016.03.29 13:29:50
@Zoltán Karácsony: Ugye nem tudod mit jelent ebben a kontextusban a mélytorok? Nem, nem az orális szexre utal. Hallottál már a Watergate botrányról? Az volt az a politikai lehallgatási botrány, amely Nixon elnök lemondásához vezetett. Ezt a botrányt két amerikai újságíró robbantotta ki, mégpedig egy bennfentes informátortól szerzett adatokkal. Ennek a bizonyos bennfentes infromátornak volt a kódneve Mély Torok. Azóta hívják "mélytoroknak" a bennfentes infót. Ebben a cikkben is mindössze annyit jelent, hogy maguktól az érintettektől jöttek a hírek.
Vitalea 2016.03.29 14:00:19
@Baaah: Esküszöm nem bántásból írtam. Csak gondoltam jó lenne, ha már ugyanazt jelentené ez a kifejezés neki is, mint másnak, hátha jobban megértenénk egymást. A remény hal meg utoljára.
Vitalea 2016.03.29 16:07:52
@Fax: Szerintem meg azért mert a baloldal egy fosrakás, nem kéne a jobbnak is annak lenni. De sajnos sok magát jobboldalinak valló, de valójában egyszerűen pártrajongó ember a szarságban akarja felvenni a versenyt, így marad az alacsony színvonal. És persze minden normális értelmes jobboldali, baloldali, liberális és apolitikus magyar ember értelmes csatorna nélkül marad.
Na, lássuk csak mi is történt eddig: A Tények igyekezett egy tendenciózusan megvágott riportban hazugnak beállítani Juhász Pétert, majd amikor a politikus kitette a Facebookra az egész beszélgetést, amiből kiderül, hogy amit mondott, az nem úgy hangzott el, ahogy, na akkor ahelyett, hogy elnézést…..
Vitalea 2016.03.20 01:57:23
@Andras J Fazekas: Én lennék az érvek néküli :- D Nos én nem kevés érvet soroltam fel neked, ellentétben veled, mert te egyet sem, de akkor még egyszer legyen itt egy darab ügy részletesen!

Az érv egy állítás tényekkel alátámasztva, bizonyítva.

Azt állítom, hogy a Nyakót megakadályozó kopaszok kapcsolatban állnak a Fidesszel és összejátszottak Erdősinével a választási irodánál, hogy megakadályozzák abban, hogy leadja a népszavazási kérdését a vasárnapi boltzárról.

Bizonyíték a kapcsolatra a fidesz és a kopaszok között:
444.hu/2016/02/24/a-kubatov-titkar-a-fradi-kommunikator-es-a-nepszavazos-neni-piercinges-kiseroje-mind-egyutt-erettsegiztek-a-fideszes-polgarmester-osztalyaban

Bizonyíték az összejátszásra: www.borsonline.hu/20160318_itt_a_bizonyitek_erdosinet_vedtek_a_kopaszok__exkluziv_videok

És egy ráadás a szimpatikus fiatalemberekről:
444.hu/2016/02/24/bortonviselt-arcok-lehetnek-a-nepszavazasert-rajongo-kopaszok

Nézd meg a tablóképet és a videót fotót és aztán bizonyítsd be, hogy a fidesznek semmi köze nem volt az egészhez, hogy voltaképpen a totál töketlen baloldal játszotta el az egészet. Nagyon várom!
Vitalea 2016.03.20 02:13:18
@Andras J Fazekas: Most komolyan? Ennyi? VIDEÓ, FOTÓ, TABLÓ, egyiket sem a 444 készítette :-D Más humbug? Esetleg végre egy érvecske, vagy legalább érvecskének látszó gondolat? Vagy egy olyan tény ami bizonyítja, hogy a 444 hazugsággyár? Mert e3gyelőre ezt itt csak a Tényekről bizonyítja felvétel. Hazugsággal vádolni mindenkit azt könnyű, de bizonyítani, az már munka, ész.
Na de most tényleg megyek aludni.
Komment egy mondathoz: „Szeretnénk, ha lányaink az önmegvalósítás legmagasabb minőségének azt tartanák, ha unokákat szülhetnének nekünk”. (Kövér László) Három gyerekem van, több tucat főből áll a nagyobb családom három-négy gyerekes kiscsaládokkal, mégse venném a…..
Vitalea 2015.12.14 12:09:50
@Mészáros Laci:

Ezzel én egyet is értek, csak amit Kövér mondott az ezt semmiben sem fedi le. A beszéde zanzásítva annyit jelent, hogy szar ez a mai világ, mert az értékek elsilányulnak, a fiúk puhapöcsök, a lányok erőszakosak és önzőek, bezzeg az én időmben mi még tudtuk mi a dolgunk és az lenne a helyes ha a lányaink végre észbe kapnának és szülnének pár unokát nekünk mert mi megérdemeljük és akkor lesz itt szép világ, ha úgy lesz ahogy én mondom. TAPS
Ha ez nem egy tipikus bezzegelős, demenciába hajló nagyfateres, mai világot tényleg nem értő maradi hegyi beszéd volt, akkor olyan nincs is.
Ez a beszéd nem alkalmas arra, hogy motiválja a nőket a gyerekvállalásra, nem készteti őket az általad is felvázolt hosszútávú gondolkodásra. Egyszerűen bekapcsolja a zsigeri reflexet, hogy vagy azt mondják, jól van papa, majd úgy lesz, aztán mennek az ellenkező irányba vagy azt mondják, hogy nem normális az öreg. Nem értem miért kell ezt a szöveget védeni? Miért kell ezt olyan értékekkel és víziókkal felruházni amikkel nem rendelkezik? Miért nem lehet azt mondani, hogy ez nem konzervatív hanem egy maradi és ostoba beszéd volt, beszéljünk helyette arról, hogy miért érdemes gyereket nevelni?
Vitalea 2015.12.14 12:43:06
@megamind:
Miért lenne baj az ösztönzés és hosszú távú gondolkodásra késztetés? A politikának felelőssége van a jövővel szemben és az azt hiszem nem vita tárgya, hogy szükség lenne arra, hogy több gyerek szülessen. Ez neked, nekem, mindenkinek érdeke, aki ebben az országban él.

A többi amit összeollóztál meg csodálatos csúsztatás mert azt sugallja, hogy azt kívánnám, hogy rávegyék a nőket a szülésre, pedig éppen az ellenkezőjét írtam.
Aki nem akar az, szerintem ne is szüljön, senkinek semmi köze hozzá. Viszont aki akar, az szülhessen annyi gyereket amennyit akar. Jelenleg ezt a nők nem teszik meg. Kutatások szerint általában eggyel kevesebb gyereket vállalnak a párok, mint amit _terveztek_. A politika segíthetné abban a párokat, hogy ezt a céljukat megvalósítsák, sőt szerintem ez egy igen fontos feladatuk lenne. Ez nem jelenti azt, hogy a házelnöknek vagy bárki másnak joga lenne érzelmi elvárásokat támasztania a nőkkel szemben vagy joga lenne megbélyegezni azokat akik nem akarnak gyereket vagy egyáltalán becsmérelhetné a fél országot.
Vitalea 2015.12.14 13:19:25
@asdfrew: Te nem értesz, pedig szerintem tök egyszerű. Kövér szóhasználata: "NEKÜNK" "UNOKÁT", érted? Nem önmagukért, nem mert a gyerek vagy az anyaságról csodálatos, nem, hanem mert ő akar unokát.Ez az ő vágya. Igen, nagymama leszek, de nem _nekem_ fogják szülni a lányaim és nemzeni a fiaim a gyerekeket, hanem azért mert ők ezt akarják.
Magyarországon egyre divatosabbá válik az a felháborító nézet, hogy a nők nem szülőgépek és konyharobotok, hanem emberek, akiknek joguk van karriert építeni, ugyanolyan munkabért kapni ugyanazért a munkáért, sőt, még nadrágot is hordani. Ezt a bullshitet úgy hívják, hogy…..
Vitalea 2015.08.25 11:03:43
@Mr. Waszabi: Egy darab tényt sem írtál, hanem a tapasztalataidat osztottad meg a te szemszögedből mint pl. hogy a HR-esek nők, az anyák nem elégedetlenek azzal, hogy alacsonyabb a fizetésük, meg a többi hülyeség. Kinyilatkozol és szentírásnak tekinted amit mondasz. Hogy segítsek, a tény egy olyan állítás, amit objektív adatok támasztanak alá. Tény, hogy a nők kevesebbet keresnek a férfiaknál, mert a KSH adatai igazolják. A többi csak a nem szerény véleményed.
Vitalea 2015.08.25 11:13:56
@Kisebbség: Nem, nem olvastam el a linket, azt se tudom most melyiket kellene. Azt olvastam több helyen is megfelelő hivatkozásokkal, hogy a statisztikák szerint a magyar nők iskolázottabbak az átlag fizetésük mégis uszkve 20%-kal kevesebb, mint a magyar férfiaké és a férfiak alacsonyabb képzettséggel is magasabb pozícióig jutnak. Persze lehet ezt sokféle képen magyarázni, értelmezni, olvasni. Lehet, hogy ezen van értelme vitázni, ezt most nem rágom végig. A szexizmusra vonatkozó megjegyzésedre és a továbbiakra meg feljebb megelőlegeztem a választ.

Remélem senkit nem hagytam válasz nélkül.
Vitalea 2015.10.05 17:58:30
@Bobby Newmark: én vagyok a tapló? Egy hónapja itt se jártam, azt se tudom már mit mire írtam és nem is fogom visszaolvasni és megmagyarázni. Egész biztos nem ebben a stílusban szóltam hozzád, ha egyáltalán.
Jó önhergelést!
Sokáig azt gondoltam, hogy majd jól nem írok semmit menekült-ügyben, mert a dolog annyira magától értetődő, hogy szinte röhejes leírni. Ám ahogy telnek a napok és sokasodnak a menekültekkel foglalkozó írások, vélemények, mémek, viccek és egyéb aktivitások úgy mélyül el…..
Szárnyatigéza Ki szopik? 2015.05.23 16:35:05
  Tegnap flashmob-ot tartottak kismamák a nyugati téri mekiben, mert a biztonsági őr korábban kidobott egy szoptatni akaró anyát. A demonstráló anyukák és gyermekeik tíz percre megszállták a gyorséttermet, és szoptattak, etettek. Sajnos már nem értem oda, pedig nagyon tetszik…..
Vitalea 2015.05.28 12:12:50
A szoptatás egy teljesen természetes dolog. Nincs olyan momentuma ami miatt ne lenne helye egy étteremben vagy bárhol nyilvános helyen, ahol maga a csecsemő jelen lehet. Ha valakit zavar, akkor egyszerűen ne nézzen oda :-) Nem jár zajjal, szaggal, csak és kizárólag az látja aki odanéz. Szerintem egy étteremben sokkal zavaróbb egy teli torokból üvöltő éhes vagy szomjas csecsemő. Ez nem olyan dolog, mint a csókolózás, mert a csókolózó pár visszatarthatja a csókolózás szükségletét, míg egy csecsemő nem képes várakoztatni az evési szükségletét és ha már itt tartunk a szoptató nő sem tudja irányítani a tejleadó reflexét. Miért anyának és gyerekének kéne legyőzni a természetet ahelyett, hogy a többiek egyszerűen egy könnyed mozdulattal félrefordítják a fejüket?
Öltözködni, enni, inni, közlekedni stb. és persze szoptatni is lehet kihívóan, másokat szándékosan zavaróan, kihaénnem üzemmódban és lehet visszafogottan, feltűnés mentesen is. Ennyi ez az egész. Ha valaki kihívóan tesz valamit, de másokat nem veszélyeztet és nem sért törvényt, akkor is igyekszünk nem odafigyelni és ennyi. Nem így van?
Egyszer úgy alakult még kezdő anya koromban, hogy a Deák téren kellett szoptatnom. Vert a víz tőle. Ráadásul közben odajött hozzám egy bácsi is útbaigazítást kérni. Esküszöm észre sem vette, hogy mi zajlik, nekem volt kellemetlen, nem neki. Akkor gondoltam ezt végig először és rájöttem, hogy hülyeség ezen aggódni. Azóta sem kerestem soha az alkalmat a nyilvános szoptatásra, de mégis sokszor előfordult. Szerintem a legtöbb anya ugyanígy van, igyekszik elkerülni az ilyen szituációkat, de ha belekerül, akkor egészen biztos megoldja valahogy. Ha valaki szerint ez olyan zavaró, hogy szabályozni kéne, akkor szerintem egyszerűen nem gondolta végig, hogy miről is van szó.
Hadd legyek egy kicsit közvetlen. Mióta csak a politika valamennyire is érzékelhető és véleményezhető (kb. 500 éve), folyik a nyafogás ebben az országban a közállapotok miatt. Mondhatni, itt csak azok nem nyafognak, aki eladták a lelküket az aktuális rezsimnek, mindenki más -- az…..
Vitalea 2013.06.23 13:23:23
Igen, össznépi sport a picsogás, de attól, hogy valaki megírja, hogy ez milyen szar, nem változik semmi. Alternatívát kéne ajánlani.
Mindenki azt hiszi, hogy nincs alternatíva, pedig van. Csak munkával jár, meg felelősséggel, meg áldozatokkal.
Vannak dolgok, főleg a helyi ügyekben amik ugyanúgy zavarják a balost, a jobbost, a liberálist és az apolitikust is. A közhiedelemmel ellentétben erre lehet építeni. Valójában nem csak árvíz idején tudják félretenni az emberek az ellentéteiket és melózni a közös ügyért, hanem bármikor amikor úgy érzik van értelme, mert az a hasznukra válik vagy közvetlenül a húsukba vág pártállástól függetlenül. A lét határozza meg a tudatot és ez felülírja akár egymás gyűlöletét is. No meg az is igaz, hogy úgy messziről könnyű utálni a jobbereket, libsiket, komcsikat míg a shzomszéd Jóska egész jó arc, ahogy a Julcsi meg Pista,em hazaáruló mint hús vér ember és nemdeológia massza. Ezért lehetséges pici civil összefogások létrehozása, amik deklaráltan politikailag semlegesen bizonyos ügyekkel foglalkoznak. Egy civil összefogás nem azzal foglakozik, hogy milyen pártállású az polgármester, hanem azzal, hogy mit csinál az önkormányzat. És jé, ha ez megvan akkor van civil kontroll, ami igenis tud eredményeket elérni. Ez az a módszer, amely ahol működtetik az emberek képes apró lépésekben változtatnia a helyi dolgokon. ha csak egy kicsi eredménye is van, már jóval hatékonyabb, mint a 4 fal közötti picsogás. Ha az emberek civilként együtt lépnek fel és nem hajlandóak egyik oldalhoz sem beállni, ha azzal foglalkoznak mi az amit közösen tudnak képviselni, akkor működik. Saját szememmel tapasztalom, hogy ha egy önkormányzatot árgus szemmel figyelik a civilek és levelekkel bombázzák őket ha jogtalanságot, aránytalanságot tapasztalnak, az azért nem marad visszhang nélkül. A politikusok ugyan már elszakadtak a valóságtól, de az önkormányzati politikusok egy része még ott él a körzetében és azzal tisztában van, hogy a megélhetése függ attól, hogy legalább minimálisan megfeleljen... Sőt az is előfordul, hogy kicsi helyi ügyek országosan összeérnek és úgy alakul valami. Nem földindulás szerűen, hanem szépen lassan, de lehet haladni. Példát is mondok: ha valaki követte az eseményeket ilyen kis civilek robbantották ki a menzabotrányt is.
Ezt lehet csinálni picsogás helyett hölgyeim és uraim!
Piroslap Ne verd meg a fideszest! 2013.04.06 18:02:47
Ha lehet hinni a fideszes pártpolitikusnak, Kocsis Máténak, ma is és tegnap is megvertek egy Fideszes aktivistát. Na ezt ne! Van az a pont, amit nem lehet és nem is szabad átlépni. Normális és békés Magyarországon szeretnék élni. Igen, engem is mélyen felháborít a Fidesz…..
Vitalea 2013.04.07 21:20:53
@fidesz = népirtó csőcselék: most olvasd el újra amit írtam, mert nem vetted a lényeget. Mindenki egyre frusztráltabb. Van aki ettől agresszív lesz, van aki elmegy, van aki bezárkózik. Mindenkit érint az a rossz hangulat ami az országban van. Az, hogy a jobboldal agresszívabban kommunikál és előbb ütött, nem mentség. Szerintem Orbán Viktornak nagyon komoly személyes felelőssége van az árokásásban és az árok fenntartásában, de ez nem jelenti azt, hogy Mesterházy nem ugyanebben érdekelt és nem ugyanezt teszi. Ő is állandóan háborúzik csak éppen kevesebb a muníciója! És Schiffer is aki lassan a saját árnyékával sem fog együttműködni, mert annak múltja van.
Vésse eszébe minden indulatos és a másik oldal híveire kígyót-békát kiabáló ember, hogy éppen azt teszi amit a másik oldal vár tőle, igazolja, hogy a másiknak van igaza. Amíg ez így lesz, addig nem lesz sem nyugalom, sem fejlődés, sem béke, csak duma meg pofonok.
A 21 éves Tasnádi Gergely annak apropóján üzen a miniszterelnöknek, hogy miután három éve lassan minden reggel rossz hírekre ébred, megunta a Fideszt. "Meguntam a piros pöttyöket a japán kisgyerekek fenekén, meguntam az agysebészetet, meguntam a nemzeti Együttműködést, meguntam…..
Bolyki Gyuri írása Tudod, tisztellek, szeretlek, és pont ezért fontos a leveled. Olyannyira fontos, hogy szeretném, ha a sok mocskolódó kommenten kívül kapnál egy szakmabeli, higgadt, tárgyilagos reagálást.  Legfontosabb mondataidra szeretnék reflektálni, és megosztani…..
Vitalea 2013.04.02 23:12:43
sirwalter, én nem kiemeltem a szócikkből egy részletet, hanem szándékosan azt az értelmezést választottam ami általánosító és szándékosan a wikit. Ugyanis ez érzékelteti azt leginkább, hogy általánosságban mit is jelent a fogalom a "népnek".

De a lényeg akkor is az, hogy fel kéne fogni, hogy az itt zajló események miatt érzik azt baromi sokan, hogy fasizálódik az ország.
Tényszerűen felsorolható a zsidózás a parlamentben és az utcán, a cigány gyilkosságok, a család szó újrahatározása és így tovább.
Attól, hogy ezekkel a döntésekkel sokan egyetértenek és elvileg jogszerűek, még erkölcsileg szarok - mint a Tocsik ügy. Az sem jogszabályba,hanem a jóerkölcsbe ütközött ugyebár - és igenis egy fasizálódó trendet rajzolnak ki a fenti dolgok. Emiatt pedig nem az állampolgárnál kell reklamálni, hogy hülye, meg rosszul látja mi van körülötte, hanem be kell fejezni a hergelést. Az állampolgár jelentem nem hülye, nagyon jól látja mi van körülötte, csak nem hord rózsaszín szemüveget, ezért szarul érzi magát.
Másrészt, attól hogy más fasisztikus jegyeket nem találunk meg a repertoárban, még nem kéne föllélegezni. Ennyi is bőven elég. Ráadásul senki nem azt mondta, hogy Magyarországon fasizmus van, csak azt, hogy erre mutat a trend, de a reakció kb. az, mintha azt mondta volna, hogy ez itt a fasizmus csimborasszója.

Úgyhogy vessünk is fel egy érdekesebb kérdést: miért vették egyesek ennyire a szívükre ezt a kifejezést? Megmondom. Mert ebben az országban mindenki tudja, hogy napról-napra egyre nagyobb befolyásra törekszik a kormány és egyre nagyobb az állam befolyása a hétköznapi emberek élete felett. Mindenki hallja és tudja, hogy mindezt azzal indokolják, hogy ez a magyar nemzet és haza érdeke. Így van?

A jobboldali értelmiség jelentős része nem akarja ezt a fejében a megfelelő helyre rakni. Egyszerűen nem akarja észrevenni ennek a kockázatait, csak a vélt előnyeit akarja látni.
Ígérik is neki állandóan, hogy majd mindjárt itt lesz, van hozzá mesterterv is! Ezért inkább nem gondolják át, hogy mi is történik és milyen érzés is az a másikfajtáknak.
Ez az értelmiség ügyesen úgy csinál, mintha a zsidózó cigányozó mocskolódó júzerek nem is ugyanahhoz a templomhoz és párthoz tartoznának mint ők. Már-már logikus is, hogy ezért is Gyurcsányt okolják, hát neki aztán van hozzájuk köze mert izé, már akkor is voltak amikor ő kormányzott. Röhej... Persze van egy olyan értelmiségi réteg is akik szívvel lélekkel egyet is ért ezzel az egyszerű felfogással. Na rájuk kár minden szó. Ők a saját szemükben aztán végképp nem fasiszták meg gyűlölködők, ők egyszerűen igaz magyar emberek honvisszafoglalók! A többiek meg hazaárulók és kész.

Visszatérve a lényegre, az egyre szánalmasabb jobboldali értelmiség, aki kikéri magának az antiszemitizmus meg a fasizmus vádját, úgy csinál mintha ezek a mocskolódások és ez a hangulat nem létezne, csak a liberálisok lázálmában. Még akkor is így tesznek, amikor ez van egy kommenttel lejjebb és feljebb! Nekik ez az egész egy hiszti és azonnal hagyják abba a cirkuszt a liberálisok, mert ez kínos és mások is meghallhatják!
De azért szerintem látják, merthogy nem vakok Amikor este magukra húzzák a takarót, akkor bent, mélyen ők is tudják, hogy ez nincs így jól...
Ez egy tökéletes kognitív disszonancia. Ez adja ennek a felháborodásnak az alapját. Ezért nem a fasizálódás tartalmáról és cáfolásáról megy a diskurzus, hanem a pénzről, meg a szar zenéről, meg a gitárról.

Csak szólok, hogy ugyanígy reagáltak először a hajdani gyurcsányisták is az öszödi beszédre. Ők sem arról beszéltek, hogy hazudott a miniszterelnök, hanem arról, hogy ez összeesküvés ésnemisúgyvót és a zorbánviktor és csak ajobberek mondják. Ühüm. Pont ugyanígy dugta a fejét homokba akkor az értelmiség másik fele is. De elmúlt, mert mindennek vége lesz egyszer!

Egyébként meg hogy végképp egyszerű legyen a probléma értelmezése: tök mindegy lenne melyik oldal van kormányon, ha a dolgát végzi és nem az állampolgárt cseszteti. Ebben az esetben max 4 évente foglalkoznék én is a megítélésükkel. A mostani kormányt pontosan azért utálom amit Gerendás is körülírt. Nem hagynak békén, nem hagynak nyugodtan gyereket nevelni, dolgozni és hagyják, hogy olyan legyen a légkör és a színvonal, mint egy pöcegödörben. És én még zsidó vagy cigány sem vagyok akit a származása miatt izélgetnek. Egyszerűen ez a kormányzat mindenhova odapofátlankodik az ideológiájával és erőszakosan nyomatja. Beleszólnak abba, hogy milyen tankönyvből tanuljon a gyerekem és család-e a családom. Átírják konzervatívra az irodalom tananyagot és egy választási győzelmet forradalomnak neveznek. Közben csendben lerohasztják az eü ellátást, mert az csak most divat, hogy 2 hetet kell várni egy laborra, de míg ott várakozok olvashatom azt a rohadt Nenyit, mert ott sem hagynak békén. Orvos már alig van, mert inkább lelépnek azok is. Bárhova megyek, mindenki mufurc és ha egyszer kiderül, hogy én sem vagyok kormány fan már árad is a panasz. Aztán rám küldik a nemzeti konzultációs viccet, meg ott vannak a Kerényi akciói az alkotmánnyal. Könyörgöm tartsák meg már maguknak, osszák a hívek között, úgy is van adatbázis, engem kíméljenek kérem! De nem, nem állnak le, most már majd be is csöngethetnek aláírást gyűjteni! Aztán el ne felejtsem, egyetemistákat és középiskolásokat ijesztgetnek, rabosítanak mert a Parlament elé álltak -ők meg ellenzékben kordont is bonthattak ugyanott, ugye - meg a tüntetés előtti este igazoltatunk egy jóízűt és összességében is állandóan azt az érzetet keltik, hogy nekik aztán mindent szabad és egyes egyedül széles-e földrészen csak ők tudják mi-merre-meddig.
Hát ezért érzi szarul magát az ember. Ha valaki kicsit érzékenyebb lelkivilágú mint pl. egy művész és ha valaki esetleg egy kellemesebb életteret szeretne ennél a gyerekeinek, akkor annak ennyi elég hogy lelépjen.
Vitalea 2013.04.02 23:23:23
@útonjáró:

Látom, nem olvastad amit írt GP:

Drága Barátaim!
Nagyon köszönöm az együttérző leveleket, tényleg nagyon jólesnek!
Elhatároztam, hogy nem nyilatkozom semmilyen médiának, mert nem akarok haknizni ezzel a számomra súlyos, és rendkívül fájdalmas témával.Levelem, nem segítségkérés, ahogy írtam. Magamra, és a gitáromra támaszkodom, korábbi krízis időszakaimban is el tudtam tartani magunkat.Nem akarom hogy bárki a nevére vegyen, nem akarok a politika áldozata,vagy pártok házi mártírja lenni.A problémáim nem ma kezdődtek,átívelnek kurzusokon.Nem vagyok egyedül sajnos.Ha valami értelme volt az én levelemnek akkor az, hogy megkongattam a vészharangot az egész meggyalázott szakmánkért, mert mégegyszer mondom nem vagyok egyedül, nagyon sokunk nevében írtam amit írtam. Szeretem a Hazámat , a honfitársaimat, mindig is az hajtott, hogy értéket teremtsek és itthon boldogan éljek. Ha a szakmámon belül a kollégáimmal együtt, van számunkra itthon megélhetési lehetőség, és toleráns szeretetteljes légkör,akkor boldogan maradunk, vagy visszajövünk. Szeretettel Gerendás Péter

Amúgy a poszt is teljes eredeti levéllel lenne korrekt nem pedig a kiemelgetésekkel...
Vitalea 2013.04.03 13:24:10
@tomtyi:
Azért átolvashattad volna mit írtam és nem csak az érzelmi felháborodásodnak kellett volna teret adni. Séróból libsibolsizással kezdesz, majd a végén felrovod a tolerancia hiányát.

Én nem vagyok hajlandó a gyurcsánnyal foglalkozni, mert egy lepkefing. Pillanatnyilag semmi hatása nincs arra ami most történik, úgyhogy az ő ekézése csak azok érzelmi kielégülésre jó, akik máshogy nem tudják feloldani azt a feszültséget ami a napi vergődés és az elveik között van. Gyurcsányahibás és kész. Ez ugyanolyan megalapozott, mint az orbánviktorapatásördög toposz. Akinek ez kell, annak váljék kedves egészségére, de engem nem érdekel. Nekem most is, mint korábban is a regnáló kormányzattal van vitám, mert pillanatnyilag ők felelnek a gazdaságért, a közérzetünkért és az elvándorlásért is.

Még csak nem is két pólus mentén gondolkodom és igazság szerint már marhára unom, hogy a leghangosabb emberek ebben az országban ezt teszik és ezt nyomatják. Mintha a világ fehér és fekete lenne.
Az, hogy most valakinek "nemteccik a rencer" nem jelenti azt, hogy az előző tetszett. Az, hogy ezt a kormányt le szeretném váltani, az azért van, mert rosszul végzi a dolgát és gusztustalan a stílusa. De ez nem jelenti azt, hogy ne tartanám hatalmas hibának a Medgyessy 100 napos programját vagy hogy ne akartam volna leváltani Gyurcsányt. Más-más okokból kutyaütők voltak, de ez nem mentség a mostaniaknak jó? Az elődeiknek sem volt mentség, hogy más is hülye volt előttük ugye? Ez a kurzus szerintem nagyon-nagyon rosszul csinálja a dolgát, ezért kell mennie. Tényszerűen felsoroltam egy csomó mindent ami miatt személy szerint látni sem akarom őket, és még sorolhatnám tovább is. Pl az is rohadtul zavar, hogy a mostani kormányban több a kiszes és az mszsmp-s, mint az mszp elnökségében, mégis első szavuk a komcsizás. Utálom bennük, hogy ők az egyetlen parlamenti párt amelyik nem támogatja az ügynökakták kinyitását, hogy befejeződhessen végre a komcsizós zsarolósdi és lezárjuk végre a lezárandót. De a legjobban azt rühellem, hogy egy igazi szocialista karrierpedagógus kezébe adták a közoktatást, aki úgy is intézi mint ahogy azt a 70-es években volt szokás és ez borzalmas. Pokorni se bírja ezt az ámokfutását, de erről diszkréten nem beszélünk ugyebár.
Ezekre a jelenségekre, tényekre, amik személy szerint engem zavarnak, soha nem jön érdemi válasz, csak a nagyívű ideológiai bull shit az értékválság megoldásáról. Most komolyan: Milyen értékek képviseletéről beszéltek? Komolyan úgy látjátok hogy itt most felemelkedik a keresztény konzervatív értékrend? Hol, miben? Azzal, hogy visszavesznek a melegek és a nem házasok jogaiból és kötelezővé teszik az erkölcstant (az orosz tanulásnál is nagyon bevált!)? Ez lenne a nagy értékteremtés? Mert ez inkább egy rossz vicc. Én nem látok valódi értékrend alakítást, csak azt hogy minden szarra rákenik a keresztény-konzervatív ideológia mázát, anélkül hogy az megállna, a jópolgár meg egye meg. Közben ők maguk meg a lényeget leszarják. Mert azért a valódi konzervatív egyik fő jellemzője, hogy tiszteli a magántulajdont, úgyhogy nem veszi el a népek nyugdíját, nem államosít és központosít. Ezeket a bolsevikok szokták csinálni... A keresztény meg nem piszkálja a legelesettebbeket, hanem segíti. Lásd csövesek, rokkantak, cigányok. A keresztényi szeretetbe meg végképp nem fér bele a nettó gyűlölködés az óriásplakátokon stb. Sorolhatnám napestig a kedves békemenetes savazós bácsitól a fiatalok húzzanak dolgozni etapokig a tömérdeknyi demagóg gondolat virágzását ami összeegyezhetetlen a valódi keresztény konzervatív értékrenddel. Ilyet sokat tudok, de valódi értékteremtést azt baromira nem látok. Cáfoljatok meg!

De a lényeg nem is ez, hanem az amit a Gerendás levél megpiszkált, hogy bizony innen tök békés, jámbor emberek mennek el, mert szarul érzik magukat ad absurdum félnek.
Ha valakit tényleg az érdekel, hogy jó legyen ennek az országnak, akkor nem azzal kéne foglalkoznia, hogy milyen hülyék a liberálbolsevikok, nem besértődni kéne azon, hogy ő fél a fasizálódástól, hanem azon kéne gondolkodni, hogy miért fél és ez ellen mit lehetne tenni. Ugyanis igazából ez szolgálná a haza és a nemzet érdekét, nem pedig a fikázásuk és elhajtásuk. Mert ha maradnak, akkor itt dolgoznak, adóznak, alapítanak családot, vagyis teszik azokat a dolgokat amik fontosak. De ha elmennek, akkor egy másik ország profitál belőlük. Ez ilyen egyszerű. De a jobboldali értelmiség hiába tapasztalja meg újra meg újra, hogy szar az általános közérzet, még mindig csak odáig jut, hogy megsértődik rajta. Míg fel nem fogja ez a réteg, hogy ez nem vezet jóra, addig nem lesz itt jobb senkinek.

Ja és szavazási szándékom egyértelműn Bajnai lesz. Igen, tudom, hogy Gyurcsány gazdasági minisztere volt és mégis. Leginkább az szól mellette, hogy hajlandó kiegyezni. Enélkül is tartom valamire, ahogy pl Pokornit is. Vannak egyen-ketten akik tudnak is valamit, nem csak politikusok, hanem értenek is valamihez. Ahogy tegnap is írtam, történtek itt jó dolgok is minden kormány idején, amiből akár tanulni is lehetne.
Most aztán meg is nyugodhat minden kétpólusos gondolkodó, hogy igazi liberálbolsevista vagyok :-D Pedig nem. Ha már be kéne sorolnom magam, akkor az itthon végképp nem létező libertárius konzervatívizmus híve vagyok, amiből nincsenek tömegek ebben az országban és nem is lesznek, úgyhogy miattam igazán nem kell senkinek izgulnia, hogy azért hagyom el az országot, mert nem az elvbarátaim vannak hatalmon...