Regisztráció Blogot indítok
Adatok
_andrás_ (törölt)

0 bejegyzést írt és 9 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Debrecen, Miskolc, és Szeged fut versenyt a címért. Nagy dologra vállalkoztak: kötöttpályás hálózatuk korszerűsítésére, bővítésére. Ez nem csak pályaépítésből és új járművek beszerzéséből áll, és nem csak olyan pozitív következményei vannak, mint a zsúfolt…..
Az előző posztban bemutattam, melyek voltak azok a bejegyzések, amelyeket a legtöbben olvastátok az elmúlt évben. Most nézzük meg azt a hármat, amelyiket a legkevésbé kedveltetek. Hátha csak elkerülte a figyelmeteket és most tudok egy kis reklámot csapni nekik…..
Bagdad: Ahogy azt már korábban meg lehetett jósolni, a bagdadi metróhálózat még egy ideig nem épül meg, hiába hirdették ki nyertesnek az Alstomot még az év elején. A projekt csúszását (mivel nem tudták megmondani a csúszás mértékét, így kijelenthető talán, hogy a…..
_andrás_ (törölt) 2011.11.21 16:35:00
@BPO654:
A villamos meg 12000 fő/óra... Ugyanazon az oldalon szerepel ez az adat is.
Szóval ki lehet váltani a villamost trolira, de 2x annyi kell belőle. Vagyis amit a troli bevezetésével nyersz, azt elveszíted a fenntartáson, hosszú távon még veszteséges is lehet. Megéri?

Duplacsuklós (bár ez nem troli, hanem busz, de szerkezetileg ugyanaz mindkettő, ugyanazok a gondok lehetnek a trolival is):

iho.hu/hir/hamburg-nem-valtak-be-a-duplacsuklosok-111121
_andrás_ (törölt) 2011.11.23 17:39:59
@BPO654: Csakhogy, ha a villamoson csökken az utaskapacitás, akkor lehet kisebb kocsikat is forgalomba állítani, pl.: csak egy szóló T5C5-öst. A trolival mit csinálsz, levágod a végét?

És mióta van szerkezetileg köze egy többcsuklós villamosnak a duplacsuklós trolihoz? A villamost a sín vezeti, tehát nincs szüksége se becsuklásgátlóra, se hátsó kormányzott kerékre, ennyivel is kevesebb alkatrész van benne, amit karbantartani, cserélni kellene, és ennyivel is kevesebb a karbantartási költsége.

Látom, utálod a villamost...
_andrás_ (törölt) 2011.11.24 17:02:23
@BPO654:

Kicsit kiegészíteném:
Duplacsuklós troli: 200 fő, 200 millió Ft. - élettartam: 10-15 év
Pesa Swing: 210 fő, 500 millió Ft. - élettartam: 35-40 év
Érettségi nélkül is látom, hogy jobban megéri a villamos... Hosszú évtizedekig nem kell újat venni.
Technikai okokból közel egy hónapig szünetelt a blog, így nem volt lehetséges a debreceni illetve miskolci villamostenderek eredményeinek rögzítése.  Pedig Szeged után -  aki közel két év előnyben van a másik két városhoz képest, és már az első villamosát is megkapta…..
_andrás_ (törölt) 2011.11.07 17:11:16
@BPO654: Lehet, hogy olcsóbb egy trolibusz, de az élettartama is feleannyi, tehát többször kell venni, így árban utolérheti a villamost. Az utazás kényelme meg függ az út állapotától - amit ugyebár rengeteg jármű használ - illetve a vezetési stílustól (hirtelen irányváltás, aknafedőkre ráhajtás, stb.), míg a villamost a villamospálya "vezeti", csak a hirtelen fékezéstől kell tartani. Persze csak ha nem bkv paneles villamospályáról beszélünk...
2009 novemberében a PTinfo már foglalkozott a belgrádi villamostenderrel, melyen épp eldőlt, hogy a spanyol CAF összességében jobb ajánlatot adott versenytársánál, a horvát Koncarnál. Ugyanebben az időben a hazai villamostendereink gőzerővel folytak, nyertes szállítót azonban a…..
_andrás_ (törölt) 2011.05.05 17:51:40
@klarky:
Egy kicsit visszatérnék Felső-Majláthra.

Egy nagyon fontos dolgot mindig elfelejtenek a projekttel kapcsolatban megemlíteni, mégpedig azt, hogy az 1-es és 1A-s buszok nem fognak Felső-Majláthon közlekedni. Megszűnnek (pontosabban csak az 1A-as szűnik meg, az 1-esnek lerövidül az útvonala, Tiszai pu. Thököly utca között fog közlekedni).
Na most ez azt jelenti, hogy akik ezekkel a buszokkal közlekednek Felső-Majláth környékén, azok a jövőben villamossal fognak utazni. Tehát a mindenféle médiákban emlegetett 20-30 utast toldjuk meg azzal a több ezer emberrel, akik eddig arrafelé buszocskáztak. Így már lesz elég utas a villamosra?

A villamospálya hosszabbítás egyik fontos célja a pénzpazarló, és a forgalomszervezés szempontjából nehezen kezelhető párhuzamos buszjáratok megszüntetése.

Íme néhány dolog, amit a meghosszabított villamospálya fog okozni:
- ütemesebb menetrend (eddig Diósgyőrből különböző helyekről induló buszokra és a villamosra kellett tervezni a menetrendet, persze, hogy nem sikerült, és egyszerre jött minden, utána 10 percig semmi)
- egy helyen lesz a megálló (eddig szaladni kellett a busz és a villamosmegálló között, attól függően melyik jött hamarabb)
- olcsóbb (rengeteg embernek elég lesz villamosbérletet venni ha a villamosvonal mentén (vagy közelében) lakik és dolgozik (vagy iskolába jár), hiszen már nem lesznek rákényszerülve a kombinált bérletre, átveszi a busz szerepét a villamos)
- hangulatos, csendes, környezetbarát

Lehetne még sorolni, de elég ennyi is.

Ezek után is úgy gondolod hülyeség ez a projekt?
_andrás_ (törölt) 2011.05.18 15:50:45
Félre ne érts, számít a te véleményed is, sőt fontos, hogy legyen olyan is aki másképp gondolja a dolgokat, mert kell a kritika, de ez nagyon fontos, több 10000 embert érintő projekt, nem szabad hülyeséget csinálni.

Egyébként én közlekedési szakközépbe jártam, és már 1995-ben téma volt a személyszállítási órákon, hogy a villamost meg kellene hosszabbítani Felső-Majláthig... Az 1997-es 100 éves Miskolc város tömegközlekedése című könyvben is megemlítik, hogy szükséges lenne egy ilyen hosszabbítás. Ezt csak azért mondom, mert ezt a projektet nem azért találták ki, hogy az uniós pénzt elverjék, hanem végre megvalósíthatnak egy régi tervet. Ez a trolibuszos okosság, amit valami hozzá nem értő kitalált, pont ezért veri ki a biztosítékot a szakmabeliekből, mert annyira erőltetik, és elhitetik a lakossággal, hogy az milyen frankó lenne, pedig egyáltalán nem oldaná meg a közlekedési gondokat, sőt még többet is hozna.

A kivitelezést meg én is látom, és én is szörnyülködöm. A tervek tetszenek nekem, de a tervezés és a kivitelezés két külön dolog. Sajnos ilyen országban élünk. A polgármesterrel meg úgy vagyok, hogy nem 1 év után kell kimenni és okoskodni. A főépítésszel meg ugyanez a bajom, ő is most okoskodik, pedig szerintem neki - a pozíciójából kiindulva -, bármikor lett volna joga belenézni és módosíttatni a terveket. Eddig miért nem tette meg? Akkor minek van? Felvenni a fizetését?
A mintamegálló ebben a formában nekem se tetszik. Okos ötlet, hogy fedett és széles, de nem így.
Gömbsüvegsor: az autók által a villamospályára történt folyamatos ráhajtások miatt (ha volt rá oka akkor rendben, de több volt az ok nélküli ráhajtás), a villamos csak lassan tudott haladni, mert folyamatosan figyelni kellett, nehogy ütközés legyen. A gömbsüvegsornak köszönhetően ez a fajta figyelés megszűnik, nem kell attól tartani, hogy hirtelen valami ráhajt a sínekre, ezért gyorsabban tud haladni a villamos. Viszont, ha nagyon muszáj (igaz lassú sebességgel) át lehet menni a gömbsüvegsoron, nekem azt senki ne magyarázza meg, hogy egy 5 centi magas gömbön egy autó nem tud átmenni.
Oszlopok: na, ezt egy főépítésznek bármikor észre kellet volna vennie, ha rossz helyen vannak. Nincsenek tervek? Nehogy már. A Zöld Nyíl honlapján is fent vannak, bárki szabadon hozzáférhet, akkor a részletesebb tervek ne léteznének? Az meg, hogy néha kénytelenek voltak visszatemetni, előfordul, valószínűleg volt valami a földben. Nem csak közmű, régészeti lelet, nem stabil a talaj, magas talajvíz, stb. A közmű térképek se mindig pontosak.

Lényeg a lényeg, már épül a pálya, év végéig kész lesz, akár tetszik, akár nem, ez lesz. Majd ha elindul rajta a forgalom, akkor fog igazán kiderülni, hogy kinek lett igaza.