Regisztráció Blogot indítok
Adatok
necromedve

0 bejegyzést írt és 4 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Veszprémben a néhány napos rossz idő elég volt ahhoz, hogy súlyosan megviselje a százmilliókért épített vadonatúj beruházásokat. Miközben tóvá változott a belváros közlekedési csomópontban a 150 milliós aluljáró, a város határában épült kerékpáros alagútban mocsár…..
necromedve 2013.08.28 21:41:52
@Zebrateve: a 8-as útból valami európai gyorsforgalmi út lesz pár éven belül, azon nem szabad szintben keresztül vezetni semmiféle utat. Veszprémtől nyugatra már épült pár irdatlan nagy felüljáró áttekinthetetlen ívekkel a szomszéd falu számára is.
necromedve 2013.08.28 21:51:41
@fda: én csináltam a képeket, már szombaton láttam, hogy ez lesz. Nem technológia probléma. Egész egyszerűen elfelejtkeztek a vízelvezetésről. 1-1 10 centis csövet tettek az alagút mindkét végére, ez vezette volna el az összes lefolyó vizet. Azt is, ami a 2,5 méter széles aszfaltról folyik le kb 100 méter hosszan. Azon 20 év alatt se fog kinőni a fű, hogy megfogja. De egy 40°-os emelkedőn se tudom, hogy számítana-e egy erős esőnél. Mellesleg azt a 2 csövet is úgy tették le az alagút bejáratától másfél méterre, illetve olyan az út lejtése, hogy a rézsűről azon a részen mindenképp befele folyik a víz. Ennek következtében voltak tócsák az alagút szájánál a szombat délutáni zápor után még akkor is, mikor mindenütt másutt felszáradt az út. Mikor megláttam, úgy káromkodtam, hogy öröm lehetett hallani.

edzesonline.hu/kep_galeria/&action=viewalbum&album_id=7391

Itt megnézheted az első pár képet is, hogy mi is vezetné el a vizet, illetve mennyi részről.
necromedve 2013.08.29 09:54:04
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: esővíz miatt jobb megoldás a felüljáró - autós forgalomnak. Viszont a bringásoknak elég húzós lenne. A nyolcason elhaladó kamionok, buszok miatt nagyon magasan kéne vezetnie, ami vagy nagyon meredek, vagy nagyon hosszú feljárót jelent. Már most is kell tekerni rendesen a Vámos felé felfele vezető részen. Ha simán a bringásoknak építünk felüljárót, vagy lesz egy 15%-os feljáró rész, vagy egy 300 méteres. Az egyik az átlag bringásnak nem megoldás, a másik meg ronda és drága.
Ami felüljárók Márkó felé az autóforgalom számára épültek, így is iszonyatosan kacskaringóznak, hogy meglegyen az emelkedés, de ne is foglaljanak el egy négyzetkilométert. Ha egy olyat bővítesz ki kerékpáros résszel, az egész kócerájt nagy teherbírásúra kell megcsinálnod, a bringás részt is jóval drágább áron, mert olyat nem lehet csinálni, hogy a közepe jó kamionnak is, a széle meg szar. Ez szörnyen megdobná a költségeket, ha még a korrupciós szorzó is a képletbe kerül. :P Szóval ne adjunk ötleteket az illetékeseknek. ;)
Bár nem vagyok mérnök, de szerintem meg lehetett volna csinálni az alagút verziót is jól, hiszen a terepnek alapból van annyi lejtése a város felé, hogy még az aluljáró legaljáról is elvigye az esővizet a gravitáció. Persze a csatornázás közben sokat kell hozzá ásni. Vagy kevesebbet ásol és beteszel egy átemelő szivattyút, de Murphy törvénye alapján inkább a gravitációra bíznám a vízelvezetést. :P Lehet, hogy meg is történt az építkezés során a csatornázás, a föld alá nem látok be. Egyelőre. :P Az lenne a jobbik eset, ha csak a lefolyónyílást kéne kibővíteni a már meglevő csatornahálózathoz. Ha utóbbiról is elfelejtkeztek az illetékesek, vagy ennyire alábecsülték, ott kezdődnek a komolyabb gondok.
A bemosott sár megint más kérdés, az nehezebben folyik el a csatornában, arra mást kell(ett volna) kitalálni. Az alpolgármesternő diplomás táj- és kertépítész mérnök. Biztos van rá ötlete. :P