Adatok
Ghandino
0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
tudja valaki, hogy miért tanítunk írásbeli osztást a kisiskolásoknak? napok óta ezen jár az eszem, de nem tudom. a közhelyes válaszokat (pl akkor jó ez a tudás, ha egy lakatlan szigeten kell 365-felé osztani az árpasört) kihagyva nem jut eszembe semmi. egyébként én is azt hittem,…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
- könnyen algoritmizálható, így gyakorlással kellő jártasságot lehet benne szerezni
- ezzel el lehet érni azt is, hogy fejben is nagyságrendileg nagyjából elvégezhesse, így tud becsülni (konkrét példa 2 napja történt: 9.-es gyerek, fizika óra: milyen jegyet kap félévkor. Elmondom neki, hogy a jegyeinek összege 7, neki meg 5 jegye van, akkor arra azt mondta, hogy az már majdnem 2-es, mert szerinte az 1,8).
- egyébként hasznos, mivel nincs mindíg számológép, számítógép az embernél, de a porban egy letört faággal már el tudja végezni az osztást.
Ennyi erővel sok felesleges dolgot tanítanak az emberrel, míg iskolába jár. Ha minden megtanítását kihagyjuk, vagy későbbre halasztjuk, abból csak a sok buta ember lesz. Ha valamit csak az tanul meg, akinek azzal kell foglalkoznia, akkor visszajutunk a középkorba. Az egyeseknek jó, viszont a többségnek nem igazán.
Egyébként miért kell a gyereket egyáltalán folyóírásra tanítani, mikor van számítógép (ld. egyik amerikai iskolában már így indítanak, neten rá lehet keresni)?
Egyébként nem akarok senkit megsérteni ezzel, de ilyen kérdéseken mindíg a humán beállítottságú emberek filozofálnak:)