Regisztráció Blogot indítok
Adatok
xrobi

0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Én úgy tanultam, hogy Budapesten bárhonnan könnyű hazatalálni - már ha az embernek van ideje. Ha mondjuk kiütjük magunkat (vagy ne adj Isten leütnek bennünket) és felébredünk egy ismeretlen helyen, elég csak elindulnunk a csökkenő házszámok irányába és előbb-utóbb eljutunk a…..
xrobi 2012.01.22 21:29:59
A fő szabályok, melyeket megannyi kivétel erősít, a következők:

Kis-Budapesten:
1. A Dunára merőleges utcák a Dunától indulva számozódnak, jobbkéz felől a páratlan, balkéz felől a páros házszámok találhatóak.

2. A Dunával párhuzamos utcák a Kossuth Lajos utca-Rákóczi út tengelytől kezdve számozódnak Pesten. Budán a 0. kilométerkő irányától.

A később Budapesthez csatolt településeken:
1. Ha megtörtént a házszámok újbóli kiosztása 1950 óta, akkor a fenti szabályok szerint.

2. Ha nem, az adott község vagy város mindenkori központjától vagy főutcájától kezdődik a számozás.

Néhány kivétel:
1. Ahol az utca zsákutcaként végződött valamikor a Duna felé, logikusnak tűnt a Duna irányába növekedő számozás (hiszen ez bővíthető a számok cseréje nélkül). Ezt mutatja a posztban említett eset.

2. Vannak olyan utcák, ahol a jobb oldalon a páros, a bal oldalon a páratlan számok találhatóak. (pl. Budafok, Rákoskert, de ezeken a településrészeken is elszórt jelenség)

3. A Váci út számozása nem végig folytatólagos, a XIII. és IV. kerület határán újrakezdődik 1-től, kifelé növekedő számokkal. (Igen idióta dolog ez...)

4. Lakótelepek, lakóparkok. Rendkívül kreatív számozási megoldásokat találhatunk ezeken. (ld. "XY utca 65-79. H3 305." Viheted a pizzát :)

5. Nem folytatólagos utcák esetében a számozásban is lehetnek nagyobb lyukak. Telekösszevonások is okozhatják egyes házszámok átugrását, bár ma már ilyenkor összevont házszámokat alkalmaznak inkább.

6. A Csepeli Ipari Parkban (volt Csepel Művek) vannak ugyan (rendkívül érdekes) utcanevek, de sokáig - talán ma is így van? - postai szempontból egyetlen cím volt az egész terület.

És nyilván van még egy csomó.
Pár napon belül ez már a második olyan poszt, ami egy újabb dél-pesti közlekedési szivatós helyzetre világít rá. Pitta naponta közlekedik a lenti vasúti átjárón keresztül, ami alighanem Budapest leghosszabb ideig lezárt vasúti sorompója. Fénysorompót és vele együtt…..
xrobi 2011.04.25 21:26:10
A helyzet azóta sem lett jobb, csak rosszabb. Az Auchan ugyanis elállt attól a beruházástól, amelynek keretében (legalábbis a fővárosi és a XVIII. kerületi városvezetés elképzelései szerint) átépítették volna a Ferihegyi repülőtérre vezető út és az Igló utca meglehetősen bonyolult csomópontját.

Hasonló a helyzet a Nagykőrösi út és az Eke utca csomópontjában, ott jelenleg biztosítás nélküli vasúti átjáró van, az automata fénysorompó már úgy két éve megépült és össze is kapcsolták a biztosítóberendezéssel, csak éppenséggel nem sikerült rálőcsölni az itt építkező Lidlre egy jelzőlámpás csomópont megépítésének költségeit.

Azt csak halkan jegyzem meg, hogy nem a jelzőlámpás csomópont kiépítése az egyetlen lehetséges megoldás az átjáró kiüríthetőségének biztosítására. Sok helyen a jellemző forgalmi irányoktól függetlenül úgy határozzák meg az elsőbbségi viszonyokat, hogy a vasúti átjáróból érkezőknek legyen elsőbbsége (ld. Keresztúri út-Helikopter utca, ahol a Keresztúri útnak messze nagyobb a forgalma, mégis a Helikopter utca felől az átjárón érkezőknek van elsőbbsége). Így Szemeretelepnél is ki lehetne rakni ordenáré nagy STOP-táblákat a Gyömrőin érkezők számára és így az átjáróból érkezőknek lenne elsőbbsége. Ez azonban az átmeneti időszakban komoly balesetveszélyt jelentene, amíg nem szokja meg mindenki, hogy ahol korábban szívfájdalom nélkül csapatott 70-80-as tempóban, ott most egy nehezen belátható irányból érkező autónak lett vele szemben elsőbbsége, egyik napról a másikra.