Regisztráció Blogot indítok
Adatok
balooboy80

0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
2009 novemberében a PTinfo már foglalkozott a belgrádi villamostenderrel, melyen épp eldőlt, hogy a spanyol CAF összességében jobb ajánlatot adott versenytársánál, a horvát Koncarnál. Ugyanebben az időben a hazai villamostendereink gőzerővel folytak, nyertes szállítót azonban a…..
balooboy80 2011.04.19 03:55:12
@klarky: Én helyi vagyok, mégis másként gondolom.

De tegyük fel, hogy igazad van és felesleges Felső-Majláthig vinni a villamost. Ez esetben Te hova máshová tennéd azt a nagyjából 1 km-nyi meghosszabbítást? Elkezdenéd kiépíteni a Tiszai-Egyetem villamosvonalat? Ennyiből eljutnál a Rendezőig, ami remek is lenne, mert legalább a vasutasok igénybe tudnák venni munkába járásnál. Kiágaztadnád, és vinnéd délre a Népkertig vagy északra az Álmos utcáig? Hány ember szállna fel ezekre a csonka vonalakra, mert ugye a párhuzamos buszt felszámolni ennyiért nem lehet. Szóval, hol lenne a jelenleginél több értelme ennek a kicsivel több mint 1 km-nek?

Ugye nem keverünk szakmai témába politikai ügyet? Ugye Te is jártál már a Diósgyőri központ és Felső-Majláth között? Mert ha igen, akkor azért azt világosan láthattad, hogy nem 800 ember lakik még arra, hanem sokszor ennyi. (800 ember nagyjából 10 lépcsőház egy 10 szintes panelben.) De ha mégis így lenne, akkor bátran már most vissza lehetne fordítani az 1A-s buszt a régi villamos-végállomásnál, sőt, akkor már az Avas-tetőre közlekedő járatok végállomása is a Hajós utcai OTP-nél legyen, mert attól fentebb úgysem lenne értelme közlekedni ezek szerint.

Helyi lakos vagyok és örülök a villamosnak, engem nem fog zavarni, sőt, remélem, hogy sokkal hamarabb be fogok majd jutni így a belvárosba, mint az alkalmanként dugóban veszteglő autóbusszal.

Végül vegyük figyelembe: az, hogy az érintett "800" emberből 40 hangosan tiltakozik, az pont azt jelenti, hogy maradék "760" csendben van, talán pont azért, mert nincs baja az egésszel...
balooboy80 2011.04.20 03:06:31
@klarky: A számokat a boon.hu és a minap a politikusoktól vették. Azoktól a politikusoktól, akik momentán azt mondják, hogy semmi sem jó már úgy, ahogy korábban... De ha csak ennyien is szállnának ott villamosra: a 800 ember egy nap éppen 1600 utas - azért összehasonlítanám ezt más hazai és külföldi városok villamosvonalai külső végállomás előtti megállóinak forgalmával, szerintem messze nem ez lenne a legutolsó a telítettségi rangsorban. (Meg ugye nem hiszünk a számoknak :-D) Megérné egyébként így is nekünk? Lesz végig zsír új pálya, lesznek új villamosok, lesz az új szakasz 3 megállóján 20-30 utas? Akkor persze!

A "családi házas" felsődiósgyőri rész továbbra is Miskolc egyik (második? harmadik?) legnagyobb lakótelepe.

Egyébként igen, egyáltalán nem blődségek az általad leírtak, bár én valahogy nem látom értelmét a Tiszai-Egyetem vonalnak a jelenlegi, általad is említett, illetve sokak által megálmodott és megvalósításra érdemes formájának - de biztos velem van a baj. Egy péntekenként és vasárnaponként tízezreket szállító villamos a hét további napjain, gömböcmúzeum, Tesco, kutyafüle ellenére is üres maradna (hol is lennének megállói?), ha pedig az avasiakat ebben a formában átszállásra kényszerítenénk, azért megnézném, hogy 10 lakosra vetítve hány gondolná ezt rossz megoldásnak. (Ha a jelenlegi hosszabbításból ekkora látszatfelháborodás kerekedett, mi lenne akkor?)

Az 1 kilométert nyilván nem az elméleti pályázati lehetőségekből találtam ki (mert akkor ugye minimum metrót álmodnék), csak próbáltam érzékeltetni, ha azt a kis, mondhatni jelképes hosszabbítást, amit a már megálmodott és már megnyert pályázat lehetővé tesz, máshová, akárhová tennénk, lényegesen kevesebb lenne az értelme, mint így.

Ha ismered a pályázati rendszert, akkor azt is tudod, hogy egy bizonyos típusú fejlesztési célra egy adott költségvetési időszakban megálmodnak egy keretösszeget, amit a pályázók összességének odaítélhetnek. Tehát, ha van 500 egységnyi pályázati forrás, és mindenféle bonyolult mutyi útján megtudod, hogy rajtad kívül X és Y is ugyanarra a keretre pályázik, így nyilván nem az egészre utazol, hanem a torta mindenféle bonyolult mutyi útján kialkudott még megnyerhető, de már valamit érő, lehetőleg legnagyobb részére. Miskolc pedig a vidéki városok közül így is a legnagyobbat álmodta ezzel, nem lehet okunk tehát panaszra. Persze én is azt remélem - ahogyan Te is -, hogy lesznek további álmok és hamarosan észak-dél irányban fejlődünk majd villamosilag :-)