Regisztráció Blogot indítok
Adatok
World_traveller

0 bejegyzést írt és 15 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az Inkvizíciót eredetileg azzal a céllal hozták létre, hogy a vallás tisztaságát és az erkölcsöket védje. (Az inkvizíciók közül a legtovább a spanyol tartott, 1834-ig.) A módszerek közül azonban rengeteg fajta kínzást, kegyetlen vallatási technikát alkalmaztak, amelyek miatt…..
World_traveller 2014.07.21 21:52:09
@Legitimista: Köszönöm, végre egy értelmes gondolat.

@Jakobé: A bemutatott tárgyak valóban kínzóeszközök, de a világi hatóságok használták őket zömében. A Pápai Állam egyébként tiltotta a kínvallatást saját területén.

Egyébként nyilván kár tagadni, hogy egyházi emberek követtek el kegyetlenkedéseket, csakhogy ne felejtsük el, hogy ez akkoriban inkább volt politikai, mintsem spirituális hivatal.
Fotó: Hampage. Nem túlzok, ha azt mondom a legszebb villamosmegállók egyike az 58-as egykori megállója a Zugligeti úton. Igaz egykor nem állomásnak, hanem végállomásnak épült, s nem is villamosoknak, hanem lóvonatoknak (igen, így hívták őket). Aztán 77-ben megszűnt a…..
Először nem akartam nagyon eltávolodni Berlintől, de ha már egyszer az aznapi vonatozáshoz vásárolt napijegyem egész Brandenburg tartományra érvényes volt, egészen Cottbus-ig elzötyögtem egy lengyel stokkból összeállított IC-vel. A konkrét választás persze persze már tudatos…..
World_traveller 2012.01.18 22:32:05
  Októberben indult el a Haza és Haladás Alapítvány költségvetés-magyarázó oldala, a kozoskassza.hu. A honlapon egészen 1995-ig visszamenően megtalálhatók az egyes évek költségvetése, kifejezetten jól áttekinthető formában. Ezeket az adatokat eddig is össze lehetett…..
World_traveller 2011.11.29 21:25:32
@Szigetvári Viktor: Cofog ide vagy oda, azért csak jó lenne látni, hogy mennyi az adósságszolgálat.
Átalakítják a balesetveszélyes Andrássy úti bicikliutat, mondta Vitézy Dávid vasárnap az Autómentes Hétvégén. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezetője ígéretet tett, hogy megcserélik a bicikliutat és a parkolókat, azaz a kerékpárosoknak a változtatás után már nem a…..
World_traveller 2011.09.19 23:28:33
@kinney: Én biciklistaként jogosnak tartom ezt az észrevételt, ezért igyekszem kulturáltan biciklizni. Ugyanakkor gondolj bele a saját kocsid esetébe: akkor fogyasztasz több benzint, ha egyenletes tempóban haladsz, vagy akkor, ha megállsz, elindulsz, megállsz, elindulsz... Nálunk ez ugyanígy van, csak a testünket fogyasztjuk. Néhány ilyen megállás és újraindulás után a szemembe csöpög az izzadság, lihegek, csökken a koncentrációs készségem - baj ebből is lehet. Ezért örülök a lámpák újrahangolásának az Andrássy-n.

@cso zsi: Nem azt írtam, hogy a villamossínen tekerés biztonságos, hanem hogy összehasonlítva a Nagykörút úttestjével vagy járdájával kevésbé veszélyes. Nyilvánvalóan egyik megoldás sem tökéletes - csak a szeparált bicikliút lenne az igazi megoldás, de az meg helyhiány miatt necces.

Ajj, úgy fest, Budapestet nem a bicikliseknek tervezték...
A Rudas fürdő előtt már az új CDM-rendszerű pályát építik. Az Erzsébet hídról jól át lehet tekinteni az építkezés egy részét. Legalulra acélhálókat fektettek, majd ezekkel a sárga tartókkal állították be a gumielemekkel körbevett sínszálakat. Pontos magasságukat…..
World_traveller 2011.08.15 19:40:16
  Amennyiben van olyan története, amit szívesen megosztana másokkal is, esetleg furcsa, megdöbbentő interjúban vagy munkahelyi szituációban volt része, akkor írja meg nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre!   Ha munkajogi segítségre szorul, írjon a…..
Aki azt hiszi, hogy a Bartók Béla úti villamosok extrém sűrűn járnak, aki azt hiszi, hogy a bécsi villamosok gyorsak és kényelmesek, aki azt hiszi, hogy látott már igazán színes villamosüzemet, az menjen el Bázelbe, és gondolja át mindezt :) Lehet, hogy az elmúlt héten beszúrt…..
World_traveller 2011.07.26 19:35:44
Én többször voltam Baselben, és mindig csodáltam a közlekedést. A Combino a 7 szelvénnyel igazán izgalmas, amikor úgy áll meg a megállóban, hogy 2 helyen is hajlik.

Mondjuk én nem emlékszem Franciaországba átmenő villamosra, és ezen a térképen sem találtam:
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/85/Basel_-_Stra%C3%9Fenbahn_-_Netzplan.png

Ha jól tudom, Svájc csak 2008 decemberétől schengeni ország, szóval nagyon újnak kell lennie a villamosvonalnak, ugyanis előtte át sem lehetett menni a határon ellenőrzés nélkül. Ez egyébként szült vicces helyzeteket: a reptér Mulhouse mellett van, francia területen. Leszállás után el kellett dönteni, hogy melyik ország kapuján megy ki az ember - ha Svájcba, akkor egy kerítéssel körbevett területre került, ahonnan egy korridor út vezetett a valódi Svájcba. Na szerencsére ez a hülyeség ért véget 2008 végén.
World_traveller 2011.07.26 23:48:44
@Hamster: Ah so! Azt tudjuk, mi volt Schengen előtt?

A Badischer Bahnhofra emlékszem (1-es vonal végállomása). Ott az állomást a németek kibérelték Svájctól, így a peron Németország volt. Azonban amint lementél az aluljáróba, már kaphattad is elő az útlevelet, mert az már Svájc. Leymen is hasonló volt?
A Margit híd felújításának keretében nemcsak maga a híd újult meg, hanem a két hídfőben lévő gyalogos aluljáró is új ruhát kapott. A budai hídfőben július 2. és július 19. között folytak burkolási munkák, emiatt a H5 jelű HÉV meg sem állt a megállóban.Az aluljáró…..
Szeretem, ha egyik másik nagy vitát kavart posztnak utóélete van, és önjáróvá válik. Egyrészt mutatja, eljut oda ahová szánom, másrészt azt az illúziót kelti, hogy hajlamosak az érintettek is a fejükhöz kapni néha. Vagy nem.Néhány hete téma volt az Ifjúsági…..
World_traveller 2011.04.14 15:25:58
@néma bárány: "Szerinted a nyugati mércével versenyképesnek mondható bért is szeretik odaadni érte?" - ez egy olyan kérdés, amire a választ úgyis mindenki tudja. Az üzenet sem az, hogy "Gyere haza, mert itt annyit kereshetsz, hogy nem tudsz majd mit kezdeni a pénzzel."

Érdemesebb a kérdést úgy feltenni, hogy biztosítják-e a nyelvtudással és nemzetközi szakmai tapasztalattal rendelkezőknek a tisztes megélhetést biztosító bért? Erre a válasz szerintem igen. Ez még mindig elmarad persze a londoni vagy párizsi bérszínvonaltól, de a megélhetési költségeket sem hasonlítanám össze. Ha egy családban mindkét szülő dolgozik, esetleg legalább egyikük diplomás, akkor ez - az adókedvezménnyel együtt - biztosítja a család megélhetését.

Biztató jel szerintem az, hogy elég sok cég indít beruházást vagy hajt végre jelentős bővítést Magyarországon (a minap épp az Audi és az Opel jelentett be ilyet, ami beszállítókkal együtt minimum 10,000 új munkahely). Kelet-Magyarországon is egyre több autóipari beszállító, összeszerelő üzem stb. veti meg a lábát. Budapesten a szolgáltatási szektor bővül folyamatosan. Látszik a további potenciál is: turizmus, megújuló energia, informatikai szolgáltatások, és még lehetne hosszasan sorolni azokat a szektorokat, ahol (némi állami ösztönző hatására) a következő 10 évben Magyarország nagyot léphet előre.

Osztom a véleményedet abban, hogy a "többség odakint sem informatikusként vagy mérnökként dolgozik, hanem sokkal prózaibb helyeken". Tény, hogy egy gyártósori operátor számára kevesebb a lehetőség, mint egy mérnöknek vagy egy könyvelőnek. Ez azért van, mert (a közhiedelemmel ellentétben) még mindig kevés a diplomás és sok az alacsony végzettségű. Nekik elsősorban abban tudok tanácsot adni, hogy Magyarország mely tájain vagy városaiban van több vagy kevesebb munka.

A regionális munkaügyi központok pedig valóban nem működnek hatékonyan, és szerintem ez nem is fog változni. Ezért is van, hogy nem a Foglalkoztatási Szolgálat linkjét dobtuk fel a honlapra, hanem személyes segítséget ajánlunk.
World_traveller 2011.04.14 15:55:10
@9mmPara: Amit írtál, abban sok igazság van. Ezért indítjuk el az ingyenes tanácsadást - nem egyszerűen meggyőzni akarunk, hanem valóban segíteni. Ez talán több, mint a jópofizás.

"Számos alkalommal láttam, amint tervezett termelőberuházás azért bukott meg már a násztánc elején, mert egyszerűen nem volt meg az a tömeg, amelyik a gyárban dolgozott volna." - én is, Magyarországon is. Ennek fényében is kell értékelnünk a magyar munkanélküliségi adatokat. És itt nem csak a gyári munkásokról van szó! A Mercedes Kecskeméten vért izzad, hogy megfelelő számú németül beszélő mérnököt találjon, holott Németországban, Ausztriában és Svájcban most is dolgozik nem egy magyar mérnök.

Ami pedig a pozitív jövőképet illeti: szerencsésnek mondhatom magam, mert én optimistán látom a jövőt, és személyzeti tanácsadóként olyan emberekkel találkozom nap-mint-nap, akik szintén. Elismerem, hogy sokaknak valóban nincs - de ameddig van számtalan ellenpélda is, talán elhamarkodott a negatív általánosítás.
World_traveller 2011.04.14 16:23:47
@néma bárány: Jabil (Tiszaújváros), Remy (Mezőkövesd), Faurecia (Jászárokszállás), Schneider Electric (Gyöngyös), Lear (Gyöngyös), Bosch (Miskolc)...

A turizmus tényleg kiábrándító most, és a bevételek 80 százaléka Budapesten keletkezik. Ezért nem azt írtam, hogy most pörög, hanem hogy van benne potenciál. Az Új Széchenyi Terv kimondottan támogatja, hogy a vidéki turisztikai beruházások erősödjenek. Félreértés ne essék, a fejlődés nem egyik napról a másikra lesz meg, és nem lesz kolbászból a kerítés - de ha valami most elindul, 5-10 év távlatban beérhet. Tudom, hogy ez nem vigasztalja azokat, akik most szeretnének a szektorban megélni, de ez egy másik blog témája lehetne.