Regisztráció Blogot indítok
Adatok
sgb

0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Azt hiszem, Ganyager kicsit kevésbé látja objektíven a lenti helyzetet, mint egy ismeretlen kívülálló, de azért van abban valami, amit írt. Nem tudom, ti hogy gondoljátok, én most inkább adnék igazat a rendőröknek, mint levélírónk ismerősének, ha mindenképpen egy vétkest kell…..
sgb 2011.03.30 09:31:42
Egy kicsit megkésve ugyan, de szeretnék hozzászólni. Remélem kapok olyantól választ, aki konkrét dolgokkal esetleg jogszabályokkal támasztja alá az érveit, ha az én indokaim nem helytállóak.
A napokban hasonló koccanásom volt, mint a fent jelzett ábrán. Én voltam a "kék" autós. Annyi volt a különbség, hogy jobbra nekem nem egy másik útkereszteződés volt, hanem egy gyalogos átkelőhely és egy buszmegálló. Én mikor jobbra néztem, még jobban meggyőződtem a bekanyarodási szándékáról, hiszen azokban megállni sem lehet. A tag elismerte a kiérkező rendőr előtt, hogy az útkereszteződés előtt irányjelzőzni kezdett és 30km/h-s sebességgel ment az 50 helyett. Szóval indexelt és lassított már korábban, amivel engem teljesen megtévesztett.
A tag is azzal érvelt, hogy én nem győződtem meg kellőképpen az ő bekanyarodási szándékáról.
Ennek helyeslése kapcsán sok hozzászólást olvastam itt. Itt lenne is rögtön egy kérdésem. Tud valaki jogszabályt leírni, ahol pontosan megmondják, hogy mennyire kell meggyőződjek az ő bekanyarodási szándékáról? Elég az index? Várnom kell míg tekeri a kormányt? Várnom kell, míg legalább félig bekanyarodik? Mert én eddig az utolsó kettővel nem találkoztam sehol....
Véleményem szerint, a kreszt átolvasva, a kanyarodási szándék az irányjelzésben merül ki. Sehol nem találtam a kreszben, hogy milyen szinten legyen bekanyarodva a kocsi ahhoz, hogy én elsőbbséget adjak neki, csak az index szükséges hozzá.Az indexelésről viszont többet ír. Fontos, hogy a megfelelő időben, és a megfelelő helyen legyen elkezdve, azzal megtéveszteni senkit sem lehet. Az oktatóknak kiadott jogszabályokban is szerepel, hogy aki megtévesztő irányjelzést ad, az nem hibapontot kap, hanem rögtön bukik...

Kiszemezve:

A jogszabály mai napon hatályos állapota szerint:
1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet
a közúti közlekedés szabályairól:
A közúti közlekedés biztonsága és zavartalansága fontos társadalmi érdek. A biztonságos és zavartalan közlekedés alapvető feltétele, hogy a közlekedési szabályokat mindenki megtartsa és számíthasson arra, hogy azokat mások is megtartják.
I. Rész, 3.§(1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles
c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.
IV. Rész, 29.§
(2) Az irányváltoztatást - ide nem értve a körforgalmú útra történő bekanyarodást - a művelet előtt kellő időben megkezdett és annak befejezéséig folyamatosan adott irányjelzéssel kell jelezni. E rendelkezést kell alkalmazni a körforgalmú útról történő letérés esetében is. A jármű vezetője egyéb esetben (pl. útkereszteződésben kanyarodó főútvonalon való továbbhaladás esetén) is adhat irányjelzést, ha ezzel továbbhaladási irányáról a közlekedés más résztvevői számára többlettájékoztatást ad, az irányjelzés azonban megtévesztő nem lehet.

Forrás:
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM&kif=k%F6zleked%E9s#xcel

24/2005. (IV. 21.) GKM rendelet
a közúti járművezetők és a közúti közlekedési szakemberek képzésének és vizsgáztatásának részletes szabályairól
9. A járműkezelési vagy rutin- és a forgalmi vizsga értékelése
9.3.9. Jelzés: jelzések adása a szükséges helyen, helyesen és megfelelő időben; helyes irányjelzés; a megfelelő műveleteket végzi-e el a közlekedés többi résztvevője valamennyi jelzésére.

8.1.2. A forgalmi vizsga sikertelenségét okozó hiba:
- veszélyhelyzetet teremt vagy balesetet okoz;

- megtévesztő irányjelzést ad;

Forrás: www.complex.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0500024.GKM

Csak még egy szösszenet. A kresz vizsgán, ha hasonló szituációs ábrát kaptok, mint fent van jelölve, és alatta ott a kérdés, hogy ki-merre mehet kinek van elsőbbsége (és nincs mögé egy baleset társítva, hogy sokakat megtévesszen), akkor egyértelműen mindenki azt írja, hogy mehet mindenki egymástól függetlenül, mert a zöld autó lemondott az irányjelzőzéssel az őt védő elsőbbségről. Ergo soha nem egy félig vagy teljesen bekanyarodó autó van a tesztlapokon, hanem egy irányjelzőző. Érdemi és alátámasztott véleményeket várnék szeretettel.
sgb 2011.03.30 09:35:08
@sgb: KImaradt:
A tag az útkereszteződés utáni buszmegállóban akarta kirakni az utasát, azért indexelt sajnos korábban az útkereszteződés előtt... Ugye ez is szabályos..... Most járok utána hogy a helyszíni jegyzőkönyvbe be lett-e ez írva...