Regisztráció Blogot indítok
Adatok
GoreX

0 bejegyzést írt és 66 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Tanulni, tanulni, tanulni- mondta Lenin ( a kép a Pripjaty-i kultúrház romjai között készült) Szeptemberben Kijevbe utaztam. Régóta szerepelt a bakancslistámon, Csernobillal együtt. Mert arra már emlékszem, hiszen 1986. április 26-án történt. Mint minden alföldinek, a rendszerváltás előtt az én…..
GoreX 2017.11.02 17:44:34
@citrix "Azt nem hiszem hogy csak úgy kidobták azokat a parajosba" mondatoddal vitatkoznék:

Ezek szerint nem hallottál Majkról, ahol többek között paksról származó fűtőelemeket is dolgoztak fel egy időben.

Íme a linkek:
hu.wikipedia.org/wiki/Majak, hu.wikipedia.org/wiki/Karacs%C3%A1j-t%C3%B3, blog.xfree.hu/myblog.tvn?n=schuro&pid=86295&blog_cim=Az%201957-es%20Kistim%20nukle%E1ris%20katasztr%F3fa.

A posztnak egyetlen pozitív hozadéka, hogy a fotón látszik, hogy az új szarkofág végre elkészült.
A neten elérhető anyagokban, még erre sehol sem találtam megnyugtató választ.

A poszt írója, viszont kicsit fogalmazhatott volna pontosabban. Különösen a tényekkel bánt pongyolán, melyeket azért nem ártott volna helyre tenni. Számtalan megállapítása nem állja meg a helyét.

A megtörtént események (szerintem) elsődleges oka (ezt amúgy kissé pontatlanul, de lényegre tapintva megállapította a posztoló), hogy a politikai utasítások (és azok retorzióitól való félelem) felülírták a mérnöki és biztonsági ismereteket.

Sajnos ma ismét efelé haladunk, hogy a politikai/hatalmi érdek felülírja a mérnöki és biztonsági szempontokat, ez pedig általában nem vezet jóra.
Lipótvárosban sokan rosszul jártak az Kossuth tér autómentesítésével, de egy társasház különösen ráfaragott. Minden ide érkező turistabusz ez elé az egyetlen ház elé akar parkolni, hiszen az új látogatóközponthoz elfelejtettek tisztességes buszparkolót kijelölni. Hetente…..
A BKV a 405-ös felújítási programjának keretein belül 10 nappal ezelőtt, a Kelenföldi Autóbuszgarázs nyílt napján mutatta be a világoskék, Volvo-lámpafészkekkel ellátott, elég furcsa eredményt. Azonban közelebbről szemlélve az eseményeket, még az is lehet, hogy jól…..
1973 centenáriumi év volt, Budapest megalakulásának 100. évfordulója. Erre készülve, ezt ünnepelve a főváros komoly tömegközlekedés fejlesztésbe kezdett. 1973 elejére a Fővárosi Tanács VB közlekedési főigazgatósága kidolgozta Budapest átfogó távlati…..
Előző albérletem egy volt orosz tiszti lakásban volt, a ház előtt pedig egy furcsa vasdarab volt a földbe süllyesztve. Különös, hogy így meghagyták, mert már már senki sem használta. Egyes darabjait, ha akarják, sem tudták volna, mert már beleaszfaltozták nagy részüket a…..
Abszolút félreérthető a BKK FUTÁR rendszerével felszerelt autóbuszokon a hangos utastájékoztatás. Az utasok sokszor rossz helyen szállnak le a félreértés miatt, de a központot ez nem érdekli, eszük ágában sincs változtatni a rossz rendszeren. Hogy mikor fog rendesen működni…..
A minap Széles Gábor gyakorlatilag bevallotta, amit iparági pletykákból már sejteni lehetett. A BKK erőltette a VT-Transmanra a főváros új Mercedes buszait. Széles Gábor hazánk autóbuszgyártásának sokszoros megmentője a saját Facebook oldalán vallotta be, hogy a kisebbségi…..
Először három alacsonypadlós szóló kocsit készítenének kísérleti jelleggel. Ha ez beválik, akkor újabb tizenötöt építene a BKV. A minap jelent meg a közbeszerzési értesítőben (TED) a BKV legfrissebb tendere, amely szerint PKD (Partly knocked down azaz részben összeszerelt)…..
A "Budapesten minden rossz" típusú morgolódók egyik állandó témája volt, hogy miért nem képesek megtanulni nálunk az emberek, hogy jobboldalon állunk a mozgólépcsőn, hogy baloldalt gyorsabban  lehessen haladni (vesd össze autópályák leálló-, külső és belősávja). Nos a…..
A kínálatát megújító Kravtex-Kühne cégcsoport bemutatta az Econell típusú buszának városi, szóló kivitelét. A 3 ajtós busztól Budapesten is sikert remélnek. Az EN/BN típuspárt leváltó Econell városi kivitele a City3 nevet kapta. A Rába futóművekre szerelt 19,5 collos…..
Múlt pénteken a Telenor, hétfőn pedig a Vodafone jelentette be, hogy kínálatában megjelent az első Windows8-as telefon. Érdekesség, mindkét cég a HTC 8X-szel rajtol. A HTC 8X-et a Vodafone a Red Super tarifacsomaggal (havi 21,990Ft) 18,990 Ft-os kezdőrészlettel kínálja. (A…..
A 4-6-os villamos különleges szerepet tölt be Budapest közlekedésében és városképében. A villamos meghatározza a Nagykörút arculatát, a Nagykörút pedig Budapestét. Ez a világ legforgalmasabb villamosvonala, mely közel 220 000 utast szállít naponta. Itt közlekednek hát az…..
GoreX 2012.09.23 18:17:03
A villamos igenis gyorsabb lett, mivel nincs normális észak buda-dél pest összeköttetés, az egyetlen járható útvonal a Nagykörút.
A lámpaprogram a Boráros tér-Margit híd budai hídfő között 3-5 perc menetidő csökkenést jelentett,
most kevesebb (az aktuális lassújelek miatt)
Általában azt jelenti, hogy egy korábbi 17-est érek el, ami miatt kevesebbet kell várakoznom a hóban fagyban, szélben.

Meg kell említeni, hogy idén volt szerencsém a PESÁ-hos illetve Franciaországabn Alstom Citadis villamoshoz is, maradjunk annyiban, hogy a Combinónak nincs szégyenkezni valója a későbbi típusokkal összevetve sem, arra az extrém terhelésre amit kap tökéletesen bevált.

BKV takarítás színvonala és az utazóközönség viselkedése sajnos sokkal balkánibb, mint máshol.

A szigetüzem jellegét a Jászai kihúzó és a Török utcai vágánykapcsolat újbóli rendszeres használata pedig megszüntette tulajdonképp.

egyébként bármennyire is szeretem a Ganz Csuklsót sajnos igaz, a TW6000-esek műszakilag messze megelőzik azt, ugyanakkor a TW-k igazából gyorsvasúti szerepre lennének optimálisak. (Pl. Csepeli Gyorsvasút, vagy például egy Boráros tér-Soroksár vonalon) kiváltva esetlegesen a túlterhelt buszjáratokat.

A Budapesti villamoshálózat komolyan fejlődött az elmúlt években, nem csak az UV-k kivonása a Combinok és TW6000-esek beszerzése, hanem a korábbi típusok korszerűsítése folytán is. Aki pedig az ICS eltűnésére játszik rossz lóra tesz, kb. 148 van még állományban, kivonásuk előreláthatóan sem fog megtörténni pár nap alatt, főleg, hogy újabb (régi-új) vonalak nyitása is elképzelhető.

Nagykörúti pálya: 1995-1998 között szakaszokban újult meg, tervezett élettartama 15 év, ezt akkor is elmondták. (számoljunk utána, ez letelt.)

Kétségtelen a kőbányai villamosok Élessarok-Kőbánya Liget tér között sokkal rosszabb pályán járnak, de hozzá kell tenni, lépésben (gyalog gyorsabb) és arra a vonalra EU pénzt kértek.

2006-ban csak a felsővezeték-rendszert alakították át.
GoreX 2012.09.23 18:46:38
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Egyszerű:
Margit hídra érkezés tipikusan x8 ról, x4 -re módosul ((+/-) 2 perc).
(x8: 08, 18..., x4: 04, 14...)

A 17-es indulása pedig: x8.
(Látható, hogy a 44/46-os érkezéssel elérhető a "korábbi" villamos, míg a lámpaprogram előtt 48 as beérkezés 10 perc bosszankodást jelentett, tekintve, hogy általában láttam épp a 17-est elindulni...)
Az már más kérdés, miért nincs ott egy zebra...
GoreX 2012.09.23 18:48:19
@Panther V.: sokszor 0-val.
Kiszállok, odanézek ... és épp indul.
Reggeli csúcsforgalomban a 4-6-on, a 7-es buszon vagy a metrón zötykölődve, kiállítások tömegében utat vágva észrevennéd-e, ha valaki egy "álcázott", alig 30.000 forintos RFID olvasóval végigszkenneli a táskádat, zsebedet? Valószínűleg véletlennek vennéd, ha valaki…..
GoreX 2012.06.11 20:56:37
Kedves véleményezők, nem eszik olyan forrón a kását.

Valamelyik egyetem kutatói 2008-ban publikáltak másolásos támadást, ilyen technológiájú kártyával. Szeretném megjegyezni, hogy az adott kártya "megszólításakor" csak az id ami beolvasható, a megfelelő kulcsok hiányában, maga a kártya tartalma nem.
Ha ismerjük a megfelelő kulcsot, akkor viszont jellemzően ugyanannyira biztonságos, csak mint a sima bankkártyák. (OFF-LINE módban)

Elgondolkodtató, hogy a külön szektorok eltérő kódokkal lehetnek ellátva.
Illetve, hogy a paypass terminalok jellemzően on-line-ok.

Az NFC alapú chipeket jelenleg kétféle azonosítóval gyártják, 1. jelenleg 7 bites egyedi, vagy 4bites újracímkézhető chipeket alkalmaznak, szeretném jelezni, hogy ez az adat az egyedi chipeknél NEM írható át!
(Ha a terminál és a csatlakozó informatikai rendszer ellenőrzi a kártya id-t akkor azonnal kiderül, hogy hamis, a kártya vagy nem.)

A felmerült alkalmazásból történő megoldás annyival 'egyszerűbb', hogy vagy az előfizetői sim kártyát használjuk bővített azonosítóként, vagy az alkalmazást magát.
Az alkalmazásból emulált kártyatartalom egyébként elvész az alkalmazásból kilépéssel.

Ha valaki nagyon 'parázik', a kártyát tartalmazó zsebet vagy tartót bélelje fém fóliával, ezzel kívülről gyakorlatilag olvashatatlanná válik.
vagy tegye a kártyát telefon akkumulátor mellé közvetlenül, vagy több hasonló kártya mellé.
(de ezt már egy korábbi hozzászólásomban is leírtam.)
Szépen összefoglalt írást hülyeséget olvastam arról, hogy az új, BKV-bérlettel csatolt diákigazolvánnyal kapcsolatban. Számos technológiai tévedés mellett teljesen fölöslegesen próbálnak hangulatot kelteni. Mi az RFID? Az RFID (Radio Frequency IDentification) automatikus…..
Nándor mai levelében egy késéssel végződött útjáról írt, melyet elvileg a MÁV-nak címzett. Ez még nem is lenne extra, de olyan ékesszólással teszi ezt, amiről felsejlik előttem a Markos-Nádas duó egykor szebb napokat látott katonaság témájú előadássorozata. A levelet mindenképpen érdemes elolvasni,…..
Bringásként sokan érzik úgy, hogy veszélyben vannak az utakon, ami sajnos néha nem megalapozatlan. A KRESZ ott tesz keresztbe nekünk, ahol csak lehet és egy nagyon fájó hiányossága számunkra, hogy nincs megszabva a kötelező távtartás előzés során. Ennek eredményeképp sűrűn…..
Tisztelt Blog olvasók! A napokban szerencsém volt egy érdekes elbeszélgetésen részt venni! A csömöri Teli Tál hirdet konyhalány ill. pultos állást. A tulajdonos mindenkit behív elbeszélgetésre és közli a munkafeltételeket:   -munkaidő reggel 7-től este 9-ig -2 nap munka…..
Alig néhány napja posztpoltam Ilona levelét és fotóit Pest álló óráiról, már frissítést is küldött: ismét jár az óra a Boráros téren! Azt nem mondom, hogy hajszál pontos, de jár. Úgy látszik, van értelme blogolni.....
Vitézy Dávid a BKK vezérigazgatója négy olyan 2020-ig megvalósuló fejlesztésről beszélt a Heti Válasz mai konferenciáján, melyeket itt jelentett be először, s melyekre már rábólintottak Fellegiék is a Nemzeti fejlesztési Minisztériumban. Gyorsan idesorolom őket, a…..
Vastagbőr Segít az OTP 2011.08.12 11:01:00
Két intézkedéssel is segíti a devizahiteleseket az OTP. Egyrészt lehetőséget ad, hogy az ügyfelek két évig csak a hitelkamatokat fizessék, emellett fél évig, maximum egy százalékos kamatkedvezményt is ad. Kereszturi Zsolt az OTP-től azt mondta, hogy azoknak készült ez az…..