Regisztráció Blogot indítok
Adatok
bringaval

15 bejegyzést írt és 15 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Bringával Győrben Leszorítás 2011.03.03 17:24:36
bringaval 2013.10.07 17:42:43
@zellerlevél:
Talán fedélzeti kamerát kéne tenni minden járműre? Önmagában az semmit sem ér, fel is kéne jelentgetni a szabálytalankodókat, de ki akar olyan országban élni, ahol ez válik szokássá?
A rendőrség tevékenysége kimerül az abszolút gyorshajtók üldözésében, nem marad energiájuk a forgalomban tapasztalható slendriánságok ellen fellépni.
Hosszú távon mindenki jól járna, ha a rengeteg kicsi szabálytalankodást látva nem fordítanák el a fejüket csak azért, mert nem hoz eleget a konyhára. Persze ehhez jelen kéne lenniük a napi forgalomban, és figyelmeztetni, olykor büntetni a helytelenkedőket.
Nem a büntetés súlyosságának, hanem az elkerülhetetlenségének van visszatartó ereje.
Bringával Győrben Elkészült!! 2013.06.27 18:51:50
..
..
Bringával Győrben Első eredmény 2012.11.23 18:23:41
..
..
Bringával Győrben Tuskók 2012.10.26 21:05:28
..
..
Sziasztok! Jó rég óta nem jelentkeztem, ennek oka, hogy mostanában 3 keréken gurulok, és ezzel a triciklivel csak kevés kerékpárúton férek el. Most mentem a Pápai úti kereszteződéstől a HiperTesco felé és vissza, és döbbenten láttam a a jelzések kavalkádját.A képen jól…..
Végre nem csak morgolódom, de jó hírrel is szolgálok! A fent említett csomópontot átépítették, mert egy OBI áruház épül a sarkon. Ennek kapcsán a csomópontban teljesen új bicikliút épült, az oda vezető szakaszokat pedig kijavították. A csomópontban épített kerékpárút…..
bringaval 2012.07.22 12:22:22
Csupáncsak a linket hagytam le.
Szóval,
bringaval.uw.hu lapra, a beköszöntő alatti helyre raknám a blogodra mutató hivatkozást.
bringaval 2012.08.18 09:02:11
@rickyramirez: nagyon jók a meglátásaid a bicikliutakkal, az úgynevezett fejlesztésekkel kapcsolatban.
Az útburkolatra festett "Elsőbbségadás kötelező" jel úgy ahogy van, az építők ostobaságát mutatja. Félek, leradírozás helyett inkább legalizálják azzal, hogy felállítanak egy azonos jelentésű táblát mellette. Kétirányú bringaútnál ez érdekes helyzetet teremt: a mellékútról érkező autónak az egyik irányú bicikliforgalmat el kell engednie, a másikat nem... Remélem, ekkora keverést már nem okoz az útkezelő, bár MTP ezt is kidumálná a sajtóban!
Amiért írok: azt olvasom Nálad, "a kereszteződésben látható sárga, szaggatott vonal... mindig azt jelzi, hogy elsőbbsége lesz az ott közlekedőnek" A sárga, széles, szaggatott vonal (kockázás) semmi módon nem utal az adott hely elsőbbségi viszonyaira. Ez egészen egyszerűen azt jelzi, hogy a sárga kockák között kerékpárút halad át az autós úttesten. (speciel itt tényleg elsőbbsége van, de azért, mert védett úttal párhuzamos a bicikliút)
Ha egy biciklis alaptalanul azt hiszi, hogy ilyen sárga kockák közt elsőbbsége van, balesetveszélyes helyzetbe hozza saját magát.
A honlapomon (bringaval.uw.hu) a "Kockázgatunk, kockáztatunk?" című részben pont azt ecsetelem, mennyi veszéllyel jár a különálló kerékpárutak efféle sárga kockás átvezetéseinek a létesítése. Sokan egyféle "biciklis zebrának" hiszik a kerékpáros átvezetést, pedig nem az.
..
bringaval 2012.02.15 06:22:06
@kermi: Sajnos még a kivitelezőben sem reménykedhetünk, ők sem jobbak a Deákné vásznánál.
Elég a Lidlnél épített járdaszigetre gondolni, ami a felfestett, kitáblázott zebra közepén segítette vona a gyalogosokat, de az egészet (!) szalagkorláttal vették körbe.
Sajnos nagyon jellemző helyszíneket, megoldásokat írtál le, és én sem tudom, milyen erő késztetheti (kényszerítheti) a városvezetést ennek a legalább húsz éve tartó ostoba gondolkodásnak a megváltoztatására.
A címben szereplő mondat ugyan a kaller száját hagyta el, történetünk főszereplője azonban egyáltalán nem ő, hanem a mozdonyvezető. Átlagos februári csütörtök délutánnak indult. Azon elmélkedve, hogy milyen jó már világosban elhagyni a munkahelyet, negyed órával…..
bringaval 2012.02.11 18:47:28
@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: A vicces az, hogy majdnem pontosan úgy történt, ahogy leírtam.
Tény, nem azt mondták, hogy galoppozzunk a vonat után, csak azt, hogy kérjük a kedves utasokat, fáradjanak a vonat után, és a száz méter is csak szűken volt meg, de a lényegen nem változtat: arra biztattak, hogy ott, a kőágy mellől repüljek fel a biciklimmel a hónom alatt.
Megkerestem az akkor készített fotóimat, itt találod:
kepfeltoltes.hu/view/120211/tulfutott_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Amint látszik az utolsó képen, amikor elhagytam az állomást, még ott várt a vonat.
(a dátumot szándékosan ikszeltem ki, nem akarom, hogy valaki megüsse emiatt a bokáját)
bringaval 2012.02.11 16:52:56
@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: Köszi, készséggel elfogadom, biztonságosabb is így.
Első perc: mozdonyvezető előveszi a telefonját, tárcsáz, és azt mondja, gyerekek, hibáztam, nincs baleset, csak későn kezdtem fékezni, túlfutottam néhány vagonnyival az állomáson, intézkedjetek.
Második perc: a diszpécser felhívja a legközelebbi forgalmi irodát, gyerekek, itt és itt malőr lett, szóljatok az utasoknak, galoppozzanak a vonat után.
Harmadik perc: a legközelebbi állomás forgalmistája, miután befejezte a röhögést, belemondja a mikrofonba a szükséges szöveget.
Mire ment el a többi idő? Mire vártak? Arra, hogy egyszercsak odateremtődik egy tolatásvezető a semmiből?
Rövid, de döbbenetes statisztikát állított össze egy győri kerékpáros: a gázolásos balesetek több mint 90 százaléka a város utóbbi években épített kerékpárútjainak átvezetéseiben történt, pedig a bringautakat elvileg éppen a biztonságosabb közlekedés érdekében…..
bringaval 2012.02.08 10:33:31
@fehso2: Első linked: nézd meg az ötödik képet, ott virít az átvezetés.
Második linked: abban a körforgalomban minden zebra mellett ott az átvezetés.
Harmadik linked: A helyszínen minden zebra mellett ott az átvezetés.
Negyedik linked: a cikk túl szűkszavú, de a hozzászólók részéről van utalás, miszerint az átvezetésen történt.
Az arány fennáll!
bringaval 2012.02.08 14:08:24
@vuk_:Üdv. Nem tudom mit olvastál.
Azt vélem bizonyítottnak, hogy a jelenlegi építési rend rossz.
Kirk is ezzel vezette fel a cikket, a Kisalföld is erről írt, de én is.
Attól, hogy az egyes baleseteknél ki lehet (ki kell) hozni valakit bűnösnek, az érthető. De ez a halmozódás számomra bizonyítja, hogy az így épített utak fokozzák a balesetveszélyt.
Egy esetben sem firtattam, a gázoló, vagy az elgázolt okozta-e a balesetet, erről nincs is információm, viszont ismerem a várost, a helyszíneket.
bringaval 2012.02.08 16:51:44
@nopánick: minden balesetnek van felelőse.
Az általam felsoroltaknak is, azt nem tudom, hányszor vétett a kerékpáros és hány esetben a gázoló, nem is érdekel ebben az összefüggésben.
Számomra meggyőző a 12-ből 10 biztosan, és esetleg még egy arány arra nézve, hogy a kevés ilyen kereszteződésben történik a balesetek többsége.
Ha egy vasúti átjáróban rövid időn belül több halálos gázolás történik, megvizsgálják, mit lehetne még tenni a biztonság érdekében, pedig, ha mindenki mindig figyelmesen közlekedik, egy egyszerű Stop-táblával elintézhető a vonat elsőbbsége. Mégis, tudjuk, rendszerben vannak más eszközök is.
Igen, hogy az utolsó kérdésedre válaszoljak, sokszor a biciklis a vétkes a baleset bekövetkeztében. A város összes többi kereszteződésében ugyanaz a 'biciklis anyag' találkozik ugyanazzal az 'autós anyaggal'. Bár az ilyen 'sima' kereszteződésből sokkal-sokkal több van, a két év alatt egyben (!) dokumentáltak gázolást.
Esetleg el kéne már szakadni a kereszteződéstől, úttól eltolva épített kerékpárútrendszer erőltetésétől.
A nyolcvanas évek szelleme kísért a kerékpárok felszereltségét előíró rendeletben, ami alapján simán büntet a rendőr is. Legutóbb egy hegyikerékpáros versenyzőt bírságoltak meg, pedig neki aztán tudnia kéne. De mit is? ..
bringaval 2011.06.06 18:34:03
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Áldassék a neved, de jó volna már, ha észrevennék ezt (A kerékpár is jármű, részt vesz a közúti forgalomban, vezetője be kell tartsa a KRESZ-t) az úttervezők is! Talán akkor végre felszámolnák a sok járdára (épített) festett kerékpárutat, mert egy járműnek a helyemégsem a járdán, hanem az úttesten van, ugyebár!