Regisztráció Blogot indítok
Adatok
BmS1

0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A szakemberek általános véleménye a K-Jetronic befecskendezős, régi autókról – bontóban a helyük! Pedig nem olyan komplikáltak ám, a javításuk sem lehetetlen. Két jó példa – lássuk őket. Vélemények az azonos című írásunkról...
BmS1 2011.02.27 15:35:35
Tisztelt Urak!

Bár nem szokásom blogokba írogatni, személyes érintettségem okán most mégis megteszem.

-Annak ellenére, hogy látszólag szinte mindenki "ért" ma az autókhoz, meggyőződésem, hogy maroknyi kivételtől eltekintve nemigen értünk hozzá. A 30 évvel ezelőtti darabokhoz még csak-csak, az újabbaknál már nem lehet globálisan "érteni". Lehet vki jó motor témában, vagy automata váltóban, futóműben, más területeken viszont felületesek az ismeretek, csodák holnaptól. (Ha vki csupán egy típusra koncentrál, úgy könnyebb a helyzet, de egy Audis szakember nem biztos, hogy minden alkatrészt felismer egy Mitsubishi motorterében.) Nincs univerzális autós tudás, hiába szerelő, autós újságíró, vagy akár egyetemi tanár valaki.

Tehát tévedhetünk, legyen bármekkora a gyakorlat, bármilyen komoly a műszerezettség, bármilyen végzettség. Tévedünk is.

Ha tévedühk, hibázunk, akkor a tárgyilagos kritikát el kell ismerni.

A tárgyilagosat igen.

Ma délelőtt telefonon beszéltem "whale" levelező társunkkal, és felvetettem neki, hogy a története nem nagyon kerek.

Adott egy huszonéves, Renault motor.
Ilyenkor nagyon kevés esetben van "hiba", legtöbbször "hibák", nemritkán "hibák halmaza" van. Jelen esetben a helyzetet súlyosbítja a turbó megléte. További, a helyzetet cseppet sem könnyítő tényező: a gázüzem megléte.

Hogy nem találtunk hibát, az finoman szólva valótlan állítás. A lambda szonda tökéletesen kuka volt, ki is cseréltük.
(Érdekes módon K.Dezső úr, azaz whale nem tért ki arra a kis nüanszra, hogy az aktuális fogy.árból nem semmi 40% kedvezményt kapott, azaz a kedvezményemet teljes mértékben neki átadtam, egy gesztusként. Hiába, ilyen a szelektív emlékezet).
Feltártunk falls-levegő bejutást is (és nem okoztunk, ahogy levelezőtársunk tálalta.)
Kiderült az is, hogy a nyomásszabályzó
sérült membránján keresztül üzemanyag jut az égéstérbe, olyan mértékben dúsítva a keveréket, hogy a hiba elhárításáig a további hibák keresése értelmetlen. Ilyen nyomásszabályzó nincs raktáron, tehát folytatás következik.

Más.
Ajánlatkérés a szelephézagolásra.
Telefonhívásra részletesen elmondtam, miért nem lehet pontos árajánlatot tenni.
Ha stimmelnek a szelephézagok, akkor jelentéktelen a vállalási díj. Más a helyzet, ha cserélni kell a hézagoló lapkákat. Annak ellenére, hogy több száz ilyen lapkánk van, nem biztos, hogy rendelkezésre áll a megfelelő méret, ez esetben a vezérművet két alkalommal kell megbontani, mivel nincs kizárva, hogy csak napok múlva érkezik a megrendelés.
Ezért nem lehet konkrét ajánlatot adni.

Szvsz: ez korrekt tájékoztatás.
A pálya túloldaláról ez ködösítés, mellébeszélés.

Félreértés ne essék, hibázhatunk, erre nincs védőoltás.
EZ az eset nem az a kategória.

Sajnálom, hogy a velem történt mai beszélgetés után nem K.Dezső Úr pontosította a történetet, ez -úgy gondolom- fair lett volna.

Urak, bocs a hosszú hozzászólásért.

Üdv BmS