Adatok
Matesz Audit
0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Ziegler Gábor: (...) Annak is komoly jelentősége lehet, hogy más médiatípusokkal összehasonlítható mutatókat tudjunk mutatni nekik. Ezért indult el például az egységes mérési koncepció az Ipsos-Gemius konzorciummal. Valószínűleg iparági szinten többet kellene az…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Érdeklődéssel olvastam a bejegyzését, amelyet a Matesz Digital-Audit szolgáltatása kapcsán írt, és amelyre – engedelmével – reagálnék.
1.
A Digital-Audit a nyomtatott kiadványok digitálisan előállított és terjesztett példányait hivatott hitelesíteni, azaz nincs köze a web-forgalom méréséhez.
Az audit példányszámadatokat ad eredményül, melyről természetesen olvashat a Matesz weboldalán. Ennek tükrében párhuzamba állítani a Ziegler úr által mondottakat az általam elmondottakkal – értelmetlen.
2.
Az ön által említett auditálás (idézem önt: “…van a piacon elfogadott, jól működő mérés és audit…”) újdonság nekem. Az Ipsos-Gemius mérése lenne egyben az audit is (a focista fújja a sípot is egyben?!)? Tudomásom szerint, Magyarországon ilyen nincs: a mérés, az mérés (gép a gépet “méri”); az audit a mérési rendszerek fölött álló szabvány protokoll-rendszer, amit arra alkalmaznak, hogy a mérés(ek) korrektségét, szakmaiságát stb. hitelesítse – azaz, szakemberekből álló gárdák folyamatosan ellenőrzik, hogy a felállított mérőeszközök úgy működnek, ahogy ezt elvárják tőlük.
Emberek auditálnak, nem pedig gépek!
Az auditált online-mérés egyik példája a brit piac, ahol az ABCe (a Matesz brit megfelelőjének digitális – értsd itt: webforgalom, e-mail kiszolgálás, digitális kiadványok példányszám-ellenőrzése stb. – részlege), tényleges auditálást folytat.
A brit on-line piac saját jól felfogott érdekében (a hirdetők az online-ra költendő pénzüket féltve, azaz nem bízva csak a mérésekben), úgy döntött, hogy a számtalan solution-provider cég által kínált mérőeszközöket veteti górcső alá, azaz auditáltatja az ABCe-vel. A hitelesítéssel rendelkező mérőcégek között olyan, valószínűleg az ön számára ismerős nevekkel találkozhat, mint az Adobe, a comScore, a Gemius és a Nielsen.
Az ABCe egy tanúsítási program révén auditálja a kölönböző mérőeszközöket, így ezek hitelesen tudnak fellépni a klienseikért folytatott harcban.
Magyarországon ilyen harc igaziból nincs és ezért nincs auditálás. Persze ez nem jelenti, hogy az auditálásra egyébként nem lenne szükség.
3.
A digitális példányokat előállító lapkiadók azt akarják, hogy az általuk terített termékek darabszáma növekedjen. Jelenleg sok ilyen kiadó van, és mi sem természetesebb, hogy ennek a növekedett terítésnek a hiteles tükrét mutassák a klienseik felé.
Nos, ez gyakorlatban azt jelenti, hogy a nyomtatott lapok digitális másának (replikájának), zárt rendszerben történő terjesztési teljesítményét auditáljuk.
Ajánlom, hogy nézze meg az alábbi oldalakat:
www.testman.hu
www.digitalstand.hu
www.dimag.hu
és győzödjön meg róla, hogy itt mennyire kavarják a … (sajnos, nem sikerült idéznem az ön által használt szót).
A konferencián előadást tartott két külföldi partnerünk: Richard Foan, az ABCe ügyvezető igazgatója, és Glenn Hansen, a BPAWW elnök-vezérigazgatója. A két szervezet évek óta foglalkozik ezzel a témával is.
Amennyiben igényli, szívesen elküldöm a két prezentációt. Azt is felajánlom önnek, hogy személyesen bemutatom azt, amit mi csinálunk. A felajánlásom célja egyszerű: beszéljünk tényszerűen a dolgokról.
Ha ezekkel nem kíván élni, akkor is állunk rendelkezésére bármikor, ha kérdése van, vagy ha állásfoglalásra van szüksége a Matesz tevékenységével kapcsolatban.
Bízom benne, hogy együttműködéssel a jövőben elkerülhetjük a hasonló, szakmailag nem korrekt és ezáltal minden ön által idézett fél számára káros bejegyzéseket.
Liviu Burlacu, főtitkár
Matesz