Regisztráció Blogot indítok
Adatok
pimpoff

1 bejegyzést írt és 12 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A képen látható hölgyet Niabe Dorianénak hívják, és a Got Talent mai adásában egy szál pinában lesz látható, mert csak, illetve azért, mert az énekesnő egy olyan produkcióval készül, amihez - legalábbis a hírt közzétevő Blikk szerint - pucérra kell vetkőzni. Nekem ez a…..
Az Összezárva Friderikusszal első blikkre egy olyan műsor, amiben két ember egymás lelkében vájkál, miközben egy napot töltenek együtt, együtt esznek, alszanak, és mivel nincs hova menni, jobb híján akkor is beszélgetnek egymással, amikor kurvára semmi kedvük nincsen hozzá. A…..
pimpoff 2015.04.27 15:29:41
@BobbyEwing: eszembe jut a régi kretén magazinok karikatúra, ami annó az RTL-TV2 vonatkozásban jelent meg, mikor a két tévénél csillagvizsgáló méretű távcsővel figyelik egymás székházát és felkiáltanak az RTL-nélkül, hogy "Basszák meg, ezek minden ötletünket ellopják, főleg a szarokat!" És tényleg. Amúgy meg miért várunk fantáziát a csodás Frizbi Entötéjnment csapatától, ahol a felkiáltás a macskajajból ismert "ha nem tudod megoldani pénzzel, old meg sok pénzzel". Friderikusz, aki meg amúgy vérprofi, a nevét adta ehhez sok pénzért és nem rajta múlt, hogy ebből csak ennyit hoztak ki...
A magyar társadalmat kissé meglepte, amikor ez az értékesítési mód kb. három évtizeddel ezelőtt betört a hazai kiskereskedelmi piacra. A meglepett állapot még mindig tart, hiszen számos olyan előítélet és tévhit tartja magát azóta is, amelyet a módszer kifejlesztői a…..
pimpoff 2015.02.19 10:03:56
Azért kicsit tegyünk rendet ebben a dologban. Maga a multilevel marketing egy üzleti modell, nem pedig jótékonysági intézmény, épp ezért nem igaz, hogy ebben az esetben nem valamilyen cég zsebét tömjük (akár multi, akár hazai), csupán az az igazság, hogy magát a termék reklámozását olyan "önkéntesekre" bízzák ezek a gyártók, akik majd a termék eladása után némi kis pénzmagot is kaphatnak ezen tevékenységükért. Sőt, ha további aktivistákat hoznak, akik hírét viszik a cégnek, akkor azok után is kapnak egy kis pénzt, meg az aktivisták aktivistái után is, stb. Nyilván ez egy egész jó kis modell, hiszen a gyártó cégnek nem kell milliókat fizetni egy reklámügynökség piackutatás, kampányszervezés, kreatív munka szolgáltatásaiért, és nem kell külön saját ügynököt, üzletlátogatót, polc szervizért, foglalkoztatni, vagy üzletet nyitni, hanem pont csak néhány elégedett felhasználó kell, akik majd tovább ajánlgatják a cuccot, nekik pedig elég csak az eladott termékek után némi árrést és a további általuk közvetített ajánló után egy kis jutalékot osztani. Ugyanakkor az igaz, hogy ez nem piramisjáték, még akkor sem, ha maga a szervezeti ábra piramishoz hasonlít, ugyanis pénzmozgás csak akkor történik, ha valamilyen termék értékesítésre kerül a rendszerben, de itt kapcsolódik be egy másik hazugság a dologba, mégpedig az, hogy minden érdek nélkül ajánlja az ember a terméket a barátainak. Ezek a tanácsadóként tanácsadónők valójában ugyanolyan kereskedelmi ügynökök, mint azok, akik a boltokat látogatják a termékkel házalva, vagy az orvoslátogatók, azzal a különbséggel, hogy részint kizárólag jutalékos rendszerben dolgoznak, részint pedig ha ügyesek, "felvehetnek" maguk mellé további ügynököket és ha jól csinálják, ezeknek a főnökei lehetnek és ha már többszáz ember ügynökök alattuk, tényleg jól élhetnek az általuk generált forgalomból is. Viszont!!! Ingyen ebéd nincs! Vagyis ezek a cégek - akikről eddig nem is mondtam, hogy a részben ugyanúgy multik, mint mondjuk a hipermarketben kapható termékek gyártói (vagyis hagyjuk, hogy ki zsebét tömjük) - a jutalékok folyamatos kifizetéséért folyamatos teljesítményt várnak el, ami jó esetben minimálforgalom, rosszabbesetben minimál forgalomnövekmény formájában teljesítendő, vagyis a kedves jó ügynök/tanácsadó munkatársnak kurvára kepeszteni kell, ha tartani akarja a szintet. Vagyis bármennyire emberközelinek próbálják beállítani ezt a dolgot, ugyanaz a kapitalista szenny folyik ezeknél a cégeknél, mint a többinél. Mondanom sem kell, hogy a "Használd a terméket, legyél hiteles reklámarc!" felkiáltás is az állandó forgalom fenntartására irányul. Ha nem hinnéd, tudok példát mondani olyan cégekre is, ahol a havi minimális rendelési mennyiség is a tagság feltétele (autoship, minimalship, stb).

Szóval röviden összefoglalva a tanácsadó tanácsának a mozgatórugója - amellett, hogy a termék minőségét nem vonom kétségbe - valahol mégiscsak a pénz, amit ráadásul meglengetnek azok előtt is, akiknek ajánlják a terméket, hiszen a rendszer fentebb ismertetett jutalékfizetési hajlandóságából adódóan az újonnan behozott munkatárs után is jár jutalék. A legjobban az tetszik, hogy milliós kifizetéseket és időmilliomos embereket emlegetnek azok is, akik még ezer forintot sem kerestek az egészből, sőt az "üzleti tárgyalások" meg az "információs estek" megszervezése, a kötelező oktatás, vagy akár csak a "nem kötelező, de ajánlott" kezdőkészlet megvásárlása csak a pénzét vitte. Ők erre azt mondják, pozitív gondolkodás, de valójában ez inkább önámítás és (ön)becsapás.

Ahogy én látom, a legnagyobb baja az embereknek azzal van az ilyen típusú üzleteknél, hogy a művelői álságos és hazug módon (valójában minden reklám alapja) próbálják a valódi szándékról elterelni a figyelmet és ha valaki megpróbálja nevén nevezni a gyereket, akkor azt megbélyegzik és akár egy nagyobb közönség előtt is hajlamosak nevetségessé tenni az illetőt. Milliós, milliárdos forgalmakat emlegetve hamis illúziókba ringatják a jobb életre vágyó, szükséghelyzetben lévő embereket. Elmondják, hogy befektetés nélkül lehet saját üzlete az embernek, csak elfelejtik hozzátenni, hogy ha klasszikus értelemben nem is kell hozzá alaptőke, mégis elég megterhelőek lehetnek anyagilag a kezdőcsomagok, oktatási anyagok, szemináriumok és hasonló dolgok.

Azt is tudomásul kell venni, hogy Magyaroszág kicsi piac. Hetente alakulnak és szűnnek meg MLM cégek. Néhány nagyobb cég (többnyire multik) már körbeértek az országon, a kisebbek pedig ezen munkálkodnak. Be kell látni, hogy a korlátozott emberszám miatt az is korlátozódik, hogy mennyi nagykeresetű vezetőt képes egy rendszer kitermelni és azt se feledjük el, hogy - legalábbis nálunk - ezek is jórészt azokból lesznek, akik a kezdet kezdetén csatlakoznak. Persze mondják, hogy ez "nemzetközi üzlet", de csak akkor, ha van pénzed az utiköltségre a nemzetközbe való utazáshoz (méghogy nem kell befektetni?!)

Ettől még sok sikert annak, aki belefog! De tudjátok, csak őszintén! A hazugságok Miatt ilyen a megítélés.
pimpoff 2015.02.19 10:45:29
@Emmanuel Goldstein: A termékek valóban túlárazottak, hiszen így lehet kifizetni a jutalékot a közvetítő közvetítője közvetítőjének. Azaz itt is sokan veszik le a sápot, mint a hagyományos kereskedelemben. Az egy másik kérdés, hogy az illető vásárlónak mennyire van szüksége a termékre, illetve hogy milyen mendemindákkal, összeesküvési elméletekkel, idióta agyszüleményekkel próbálják az igényt megteremteni. Ha egy hagyományos kereskedő cég a tévéreklámjában ezeket hangoztatná, akkor szarrá büntetnék őket. Persze erre egy igazi mlm-es azt mondja, hogy ez is az összeesküvés része.
Eljött az én melóhelyemen is a karácsonyi nagy összeröffenés ideje. Ilyenkor mindig számvetést végzek magamban. Na nem az adott évben elvégzett munkámmal kapcsolatosan és nem is a megkeresett pénzzel, hiszen azzal csak felbasznám az agyamat, hogy mennyire nincsen a kettő egymással…..
Furcsa, hangos, politikai és hamis hangoktól sem mentes műsoron van túl az X-Faktor - a 100. adásban volt minden, mint a búcsúban, Tóth Gabi megint sírt, Istenes Bence megint kisfilmezett, Szikora beszólt az internetnek, a Tha Shudrast pedig zsinórban másodjára mentette meg a…..
pimpoff 2014.11.30 10:45:54
@Irgum76: Nem értelek, de komolyan. Borbély Ricsi csak megfogadta Tóth Gabi kedvenc tanácsát és közöl. Lehet, hogy olyan értelesnek akar tűnni ezzel, mint a Gabi, amikor minden műsorban minimum egyszer eltolja hogy közöl, vagy nem közöl az illető versenyző...
pimpoff 2014.11.30 11:40:17
@Irgum76: Egyetértek. Ugyanaz az utánérzés, mint mikor az agyonképzett hangú musicalszínészeink úgy döntenek, hogy betörnek a popzene piacára és elkezdik játszani a szirszar semmilyen dalaikat a rádióban. Semmivel sem lehetne messzebbre kergetni, mint például a "mama indulnom kell" kezdetű csodás dallal, pont az általad említett okokból. Steril, műanyag, stb.
pimpoff 2014.11.30 11:46:47
@Danielsson: Andi győzelme mellett szól az is, hogy mekkora (buvár)hírértéke lehet még a tinikorban oly gyakori bepasizásainak, a (ne találgassuk, hogy létező, vagy nem létező) szüzessége elvesztésének, a részegen asztalon táncolós bulijainak, és majd az évek múlva esedékes drogelvonójának. Húúú mennyi bőrt lehet még lehúzni róla.
A napokban botrányt kavart az a rendőrségi bűnmegelőzési kisfilm, ami abban segíti a nőket, hogy miként lehet jó eséllyel elkerülni, hogy nemi erőszak áldozatává váljanak. A kisfilm - ellenes tábor szerint a videó azt sugallja a bajba jutott, bántalmazott, megerőszakolt…..
pimpoff 2014.11.29 11:17:21
Leszögezném, hogy teljes mértékben elítélem az erőszaktevőket és elfogadhatatlannak tartom azt, hogy egyesek szabad prédának, alsóbbrendűnek, szexuális tárgynak tekintik a másik embert, legyen az nő, vagy férfi. Attól vagyunk ugyanis mi emberek mások, mint a vadállatok, hogy képesek vagyunk uralkodni az előtörő ösztöneinken. Ugyanakkor napok óta hallgatom a zsigerből hímsovinisztázó, női jogvédő, anyázó, rendőrgyalázó, feminista, stb megszólalásokat, amik nekem személy szerint azért nem tetszenek, mert valahogy pont a lényeg vész el, amit az említett videók - kicsit szerencsétlenül - próbáltak közre adni. A legnagyobb baj, hogy manapság akaratlanul, vagy szánt szándékkal, döntse el mindenki maga, összekeverik a fogalmakat. Az, hogy valaki csinosan öltözik, nem egyenlő azzal, amit sokszor látok, hogy egyik-másik hölgyemény kb annyi ruhát visel magán, hogy a teste kisebb része van lefedve, mint amekkora fedetlen. Az, hogy valaki iszik néhány pohárkával, nem egyenlő azzal, hogy valaki holtpicsarészegen tekergőzik a táncparketten, aztán meg rókázik, mint a lakodalmas kutya. Az, hogy valaki ismerkedik, nem egyenő azzal, hogy egy este több palival is tapadós táncot jár, és akár hatalmas smárolásba torkolló is bonyolódik velük egy újabb pohár ital reményében. Nyilván mindenki maga dönti el, hogy hol húzza meg a határt, de azt el kell fogadni, hogy az ember a viselkedésével, a hozzáállásával, a megjelnésével is kommunikál. Nem kéne összekeverni a szabadság és a szabadosság fogalmát. A nő ugyanis nem attól rab, ha úgy főz, mint az anyja és nem attól szabad, ha úgy iszik mint az apja.
pimpoff 2014.11.29 16:43:38
@zizi77: Szerintem - hacsak nem valami személyes bosszú vezérel egy támadót - mindig a "leggyengébb láncszemet" keresi, azaz azt a személyt, aki ránézésre a legkevesebb ellenállást képes kifejteni, vagy azt a szituációt, amiben a legkönnyebben célt ér, a legkisebb a lebukás kockázata, stb. Persze ez a klasszikus támadásokra igaz, mikor az utcán, lesből... De ne csak ezt vegyük alapul. Ott vannak viszont azok az esetek is, amikor egy balul elsült csajozás/pasizás fullad erőszakba. Teszem azt, a szexre éhes ifjonc lemegy a buliba, kinézi a legledérebb lányt, akivel halad az ismerkedés nagy sebességgel, hiszen - ahogy azt fentebb írtam - néhány italért cserébe már azt is hagyja, hogy "illetlen" helyekre nyúlkáljon. Ha ezek után esetleg egymásba bújva, hazafelé egy félreeső helyen, vagy kapualjban a fiú többet akar, a lány meg nem akarja... Szóval azért van itt egy pár verzió...
pimpoff 2014.11.30 11:11:55
@Vili Doli: Ott sántít ez az egész sztori, hogy ha egy nő nem akar egy palit, akkor egyszerűen nem bonyolódik vele olyan kapcsolatba. Nem fogadja el a meghívását, nem bonyolódik vele hatalmas smárolásba, nem hagyja, hogy fogdossa. A nem, az nem és természetesen mindig mondhat nemet a nő, de mondjon nemet az elején. Nem tudhatja, hogy az illető vadidegen hogyan viszonyul ezekhez a dolgokhoz, de azzal számolnia kell egy valamit is magára adó nőnek, hogy bizony sokan jogosnak érzik, hogy ha már az adott hölgyemény egész este az ő kontójukra fogyasztotta a koktélokat, akkor cserébe nekik is jár valami...
Nagy felbolydulást okozott az Index lebuktató cikke a kuruzsló, ál-egészségügyi portálokkal kapcsolatban. A felháborodás jogos, és - mondhatni - menetrendszerű. A hiszékenység vámszedőit közmegvetés sújtja, nem volt ez másképp például a Bajor Imrét ciánnal kezelő…..
pimpoff 2014.11.18 15:27:33
Azért én kettéválasztanám a dolgokat. Egyrészt vannak azok az oldalak, amik azt mondják, hogy a méz, a gyömbér, a szódabikarbóna, a citrom, a kurkuma, vagy a C-vitamin gyógyítja a rákot. Másrészt vannak azok, amelyek valami irdatlan drága, csak ott és csak akkor beszerezhető dolgot akarnak rátukmálni az emberre, mint valamely komoly és jó eséllyel halálos kimenetelű betegség gyógymódját. Az első csoporthoz tartozók védhetőek azzal, hogy egyszerűen tudatlanok, idealisták, vagy csak hinni szeretnének ők maguk is az általuk hangoztatott dologban, esetleg végre fontos részei akarnak lenni a társadalomnak és ezért megosztanak egy-egy ilyen blogposztot. Őket adott esetben nem a haszonszerzés vezérli, ezért talán még jószándékúnak is mondhatnánk őket - persze tudjuk, hogy a pokolba vezető út is azzal van kikövezve. Az utóbbiak viszont semmivel sem védhetőek, mivel ők a hiszékenység igazi vámszedői. Ők azok, akik bármi áron pénzt akarnak csinálni a másik nyomorúságából. Értem én, hogy a gyógyszergyárakat csak a profit hajtja és az orvosokat valójában a gyógyszergyárak pénzelik, de a csodaszerárusok és a csodadoktorok ugyanúgy nagy pénzeket akasztanak ám. Akkor mennyivel jobbak ők vajon? A kísérletekkel alátámasztottan - bár felvállaltan csak étrendkiegészítő státuszba sorolt - csodát tevő bogyókat és leveket forgalmazó, sokszor multilevel szisztémában működő cégek például köztudottan az egyik legnagyobb árréssel dolgozó vállalkozások. Persze tudom én, hogy rengeteg olyan szer is létezik, amivel sokat tehetünk az egészségünkért, de ezeket önmagukban halálos kórok ellenszereiként árulni enyhén szólva is felelőtlen dolog.