Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Zöld.Hullám

0 bejegyzést írt és 62 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Néha napján én is járok azon az úton, ahol a mai poszt beküldője, Réka. A kerékpárosokkal ugyan még nem volt bajom, annyira sosem volt szűk az út hosszabb szakaszon, hogy ne lehetett volna bármelyiküket rövid időn belül megelőzni. Ellenben eszetlen autóstársaim simán…..
Zöld.Hullám 2011.09.29 14:35:55
@xaba99: ezekre a konstans 70-esekre én is mindig felfigyelek. Szabálytalan/értelmetlen, de szerintem ő szentül meg van győződve, hogy ennél jobban nem is lehetne vezetni, és nem érti mi ezzel a baj. :((
Zöld.Hullám 2011.09.29 14:40:02
@Drdnght: van még más is. A kanyarodó sávba való kisorolás ELŐTT (ahol a kanyarodónak piros, de az egyenesen haladónak még zöld) csordogálás az egyenesen haladó sávban, h ugyan már ő miért siessen ha neki még úgyis piros
Mind az autósok, mind a biciklisek között vannak szép számmal renitensek. Ebből rendre vannak itt viták a blogon egy-egy ilyen tárgyú poszt kapcsán. Milyen az amikor összetalálkozik egy szabályokra fittyet hányó kerékpáros és egy "önkéntes rendőr" autóval? Tamás…..
Zöld.Hullám 2011.09.04 20:40:19
@Hemü: és a gyalog-kerékpáron/kerékpárúton miért is ütik el (az autók gondolom nem a gyalogosok) gyakrabban a kerékpárost?
Zöld.Hullám 2011.09.04 21:09:06
@Icarus_: "De, a szabály tiltja :)"
akkor se a kocsibeállómra, se a ház előtti (magán) füves területre sem állhatok fel, hajthatok át? mezőn sem hajthatok át? és ha egy játszótér is van ott? :)) De ok, nem vagyok gyerekgyilkos, mondok jobbat. Ne járjak bkv-val mert nem pont a házam előtt tesz le?

"Hülyeség felküldeni valakit az m0-ra ha nem arra vezet az útja ugyanannyira mint hülyeség a biciklistát felküldeni a bringaútra ha az első lehetőségnél balra megy. Egyiknek sincs értelme."
akkor ne épüljenek bicikliutak mert kevesen közlekednek pont a A és B pont között, a többség úgyis x km után lehajt róla. Sőt autópálya se épüljön. De ha már sokadszorra sem akarod megérteni miért nem analóg az M0 példa, akkor nem erőlködök tovább ezzel.
Mindenesetre ha azon az 500 m-en mész nem veszélyezteted se a gyalogosok se a magad életét. Úgy látszik biciklisek is elég kényelmesek...

"De mit kezdjen az ember ha átment az egyik átvezetésnél a másik oldalra és még 500 métert kell haladjon? Hol biciklizzen utána? Járdán? Dehát ott nem szabad."
Nem, haladjon VÉGIG a másik oldalon az autók között...bocs, az mégse jó, akkor egyáltalán nem kellenének bicikliutak. Vagy csak olyanok amik minden egyes biciklistát egészen a kapujáig vezetnének.
Nem várom el hogy eltűnjön a biciklis, csak ahol az úttal párhuzamosan van bicikliút, ott azon menjen, amíg lehet (akár 500 m-en). az autós hidd el szívesen menne a bicikliúton, csak neki nem lehet:)).
"Mit szeretnél akkor látni? Gyalogosok között cikázó biciklist?"
Nem,nem szeretnék látni se autók se gyalogosok közt CIKÁZÓ biciklist, se gyalogosok közt cikázó autóst, se autósok közt cikázó gyalogost. normálisan közlekedőket szeretnék látni (biciklist is), és ha normálisan biciklizel azt megteheted a gyalogok közt is. De mivel a kresz megengedi felőlem cikázhatsz az autók közt is, és sírhatsz hogy még több rendes bicikliutat építsenek, úgyse mész rajta (mint fentebb megindokoltad miért).
autózz! Objektív bűnösség? 2011.09.13 08:27:00
Tényleg jobb lett-e a közlekedési morál az objektív felelősség bevezetése óta és tényleg azokat büntetik-e meg, akik megérdemlik? Méltányos-e egyáltalán büntetések a mértéke? Frigyesmester posztjának köszönhetően ma biztos meg fog állni sok munkahelyen az élet, mert…..
Zöld.Hullám 2011.09.13 19:12:56
@okostojgli: a kommunista, fasiszta diktatúrákban is csökkent/csökken a bűncselekmények száma. Akkor hagyjuk is a francba ezt a jogállamosdit?
Zöld.Hullám 2011.09.13 19:30:54
elhangzott, hogy a rendszámtábla lelopás/csere/stb. nem életszerű. Nekem ismerőseimnek egy időben rendszeresen jött büntetés az autópályakezelőtől, holott ismerősömék a közelben sem jártak (autó, szín rendszám (látszólag egyezett). Panaszt, "fellebbezést" le se szarták, már a végrehajtó akart jönni, jogorvoslati lehetőség zéró. A dolognak akkor lett vége amikor ismerősömék feljelentést tettek a rendőrségen. Ugyanis a fotókon jól látszott hogy vki a C-t G-re javította....És jópár ilyen esetről hallottam, nem egyedi.
Másik eset, ezúttal velem:
Rendőrök (2 db) kiintenek a forgalomból (én egyedül), szerintük vezetés közben kezemben a mobillal telefonáltam (ez is az objektív felelősség hatálya alá tartozik). Mondom nem, különben is itt a kocsiban a működőképes kihangosító, telkó rákötve. Nem baj, azért ő feljelent. Jön értesítés, mentem iratbetekintésre, bizonyíték nulla, csak a rendőr macskakaparásos jelentése (jegyzőkönyve?). Természetesen a határozat már kész volt az előtt, hogy az értesítő levelet kiküldték volna. Fellebezhettem volna, de az eljárási díj + a bírósági eljárás díja (mivel másodfok szinte 100% h helybenhagyja az első fokot ilyen ügyekben) többszöröse lett volna a 10000 ft-os büntetésnek, és hát bizonyítani is nehéz, időigényes lett volna az ártatlanságomat, úgyhogy befizettem.
Szóval senki ne mondja h nem a pénzbehajtásról szól, hogy jogállam van, és hogy az érdekünk egy ilyen jogrendszer fenntartása, mert lehetnek akármilyen kemények a jogszabályok, ha a rendőrség/bíróság szarik a betartatásukra, inkább gondolkodás nélkül sarcol.
"Elnézést Virág elvtárs, ez az ítélet!"
A CIB-nél gondolnak a jővőre, legalábbis a sajátjukra. Az ügyfeleik gyermekének nyitott Szimba megtakarítási számlákról besöpörtek mindent, hiszen 14 éven keresztül most már csak 1%-ot kamatozik a nekik félretett pénz, azaz konkrétan fogy:Néhány éve a CIB banknál nyitottunk…..
Zöld.Hullám 2011.09.03 00:16:06
@Viktus: Lehet hogy a banki informatikusoknak ez hétköznapi, de nekem így elsőre a pofámba.... biztonságos pénzkezelés+víndóz... hát...
álmosság ellen, régi, de idevág:
Amikor Bill Gates piacra dobta a Win '98-at, a következőket jelentette ki egy sajtótájékoztatón:
"Ha a General Motors is úgy fejlesztette volna a technológiáját, mint a számítógépipar, akkor ma 25 dolláros autókkal járnánk, és 1000 mérföldenként tankolnánk egy gallon benzint."
A fentiekre maga Mr. Welch, a GM csúcsmenedzsere válaszolt fizetett hirdetés formájában:
"Ha a GM a Microsoft technológiáját használta volna autói fejlesztése során, akkor azok a következő tulajdonságokkal rendelkeznének:
1. Az Ön autója ismeretlen okokból naponta kétszer leáll.
2. Az útburkolati jelek újrafestése esetén Önnek új autót kell vásárolnia.
3. Az autó rendszeresen lehajt az autópályáról. Ez egyszerűen megoldható probléma: le kell állni, újraindítani és továbbmenni.
4. Balkanyart az autó nem hajlandó végrehajtani és a leállításra sem reagál. Ilyenkor a motort újra kell installálni.
5. Car98 esetén az autóban kizárólag egy ember ülhet, CarNT esetén viszont minden ülés extrának számit, és külön meg kell fizetni.
6. A Macintosh olyan autókat állít elő, amelyek napenergiával működnek, sohasem romlanak el. De ezek csak az utak 5 %-át használhatják.
7. Az autója minden külső ok nélkül kizárja Önt. Csak egy különleges trükk segítségével lehet újra hozzáférni az autóhoz: egyszerre kell fordítani az indítókulcsot, fogni az antennát, húzni a kilincset és megnyalni a rendszámtáblát.
8. Az autó megvétele esetén Ön köteles egy GM által forgalmazott Delux térképcsomagot is megvásárolni. Ha ennek a feltételnek nem tesz eleget, akkor az autója 50 %-kal lassabban megy.
9. Az olajszint-ellenőrző, a vízhőmérséklet mutató és töltésellenőrző műszerek helyett csak egy 'Általános autóhiba' jelzőlámpa van beépítve.
10. A légzsák rendszer kioldás előtt megkérdezi: "Biztos benne?"
11. A motor leállítása kizárólag a 'Start' gombbal lehetséges."
Zöld.Hullám 2011.09.03 00:50:39
@atpijkamo: ezért nem kell drága gép...nekem elég ha kihúzom a kulcsot... :)
Zöld.Hullám 2011.09.03 02:12:33
@atpijkamo: Ja hogy usankáról beszélsz...ott olyan is volt hogy a faszi saját magán (felvéve) vasalta ki az inget, mert nem volt ráírva a vasalóra, hogy a használat alatt ne legyen a delikvensen a ruha (perelte is érte a gyártót, ha jól tévedek meg is nyeret)...dilisek ezek a rómaiak... no de ne offoljunk.
Időnként előfordul, hogy bizonyos dolgokat, amelyek nem jók, kritizálni szükséges. Kritizálni azonban csak nagy szakmai felkészültséggel érdemes. Ha valaki úgy kritizálja az érpataki modellt, mint Selmeczi Gabriella a nyugdíjrendszert, annak csak megmosolyogtató végeredménye…..
Zöld.Hullám 2011.08.19 00:55:18
@Imadom a trapistát: "Egyébként egyesek szerint az a gond ezzel, hogy nincs megteremtve ott sokak számára a feltétele a törvények betartásának."
Aha, akkor már be sem kell tartani a törvényeket...Mondd szerinted ez a "törvénybetartósdi" amolyan fakultatív dolog? Érvelhetek-e az áramszolgáltatónál ezzel ha nem fizetem be a számlát (ugyanis eljátékgépeztem a zsozsót)? Esetleg akkor amikor valakit jól fejbebaszok egy baltával?
Amit írtál jól mutatja miért jutott oda (mentálisan) az ország ahova, és nem csak cigánykérdésben...
Május 27-ére virradó reggel az M1-M7 autópályáról a Budaörsi útra beérkező autósok azzal a felettébb nyugtalanító jelenséggel szembesülhettek, hogy a Dayka Gábor utcai felüljáró után nem szűnik meg a buszsáv, hanem egészen a Nagyszőlős utcáig (egyelőre)…..
Zöld.Hullám 2011.06.01 18:15:40
@SvenH.: Már nincs, mivel odakint az elővárosi vonat kifizetődőbb mint beautózni, de egyelőre nálunk csak busz-sáv festés folyik. Ez nem versenyképes az autóval. És ha el is olvasnád azt amire válaszolsz, láthatnád mit írtam a hazai viszonyok közötti dugódíjról, nem ismétlem magam.
Erre mondják h a f*szom nem kéne? Dugódíj utána meg az ott lakó fizessen a parkolásért? De te még szaros bkv jegyért se akarod a teljes árat kifizetni(fizesse helyetted az autós)? Tényleg kádár népe, fizesse a másik...fizess te dugódíjat minden dugás után, bár úgy látom abból nem utaznál óccsón bkvval... Biciklis meg fizessen bicikliút használati díjat, a kutyatartó kutyaszar díjat, a gyalogos meg járdakoptatási, gyalogos-lámpa üzemeltetési díjat, sőt területfoglalási díjat mert igénybe veszed a közterületet miközben a "pirinegyvenesre" vársz. A mucsaji falusi meg kétszeres díjat, a turista meg látványdíjat a citadellán (nem neki építettük bameg) és még sorolhatnám. Remélem hamarosan bevezetik amiket írtam h minden hülye megtanulja h nem az a kapitalizmus h a termelő (értsd adózó) szarrá van szivatva, az ingyenélő meg osztja az észt.
Mielőtt lehüjeautósozol olvass vissza mit írtam a dugódíjról.
Zöld.Hullám 2011.06.01 18:16:41
@SvenH.: Már nincs, mivel odakint az elővárosi vonat kifizetődőbb mint beautózni, de egyelőre nálunk csak busz-sáv festés folyik. Ez nem versenyképes az autóval. És ha el is olvasnád azt amire válaszolsz, láthatnád mit írtam a hazai viszonyok közötti dugódíjról, nem ismétlem magam.
Erre mondják h a f*szom nem kéne? Dugódíj utána meg az ott lakó fizessen a parkolásért? De te még szaros bkv jegyért se akarod a teljes árat kifizetni(fizesse helyetted az autós)? Tényleg kádár népe, fizesse a másik...fizess te dugódíjat minden dugás után, bár úgy látom abból nem utaznál óccsón bkvval... Biciklis meg fizessen bicikliút használati díjat, a kutyatartó kutyaszar díjat, a gyalogos meg járdakoptatási, gyalogos-lámpa üzemeltetési díjat, sőt területfoglalási díjat mert igénybe veszed a közterületet miközben a "pirinegyvenesre" vársz. A mucsaji falusi meg kétszeres díjat, a turista meg látványdíjat a citadellán (nem neki építettük bameg) és még sorolhatnám. Remélem hamarosan bevezetik amiket írtam h minden hülye megtanulja h nem az a kapitalizmus h a termelő (értsd adózó) szarrá van szivatva, az ingyenélő meg osztja az észt.
Mielőtt lehüjeautósozol olvass vissza mit írtam a dugódíjról.
Zöld.Hullám 2011.06.01 18:23:22
@Pernahajder Viktor: Ja, és ha feleannyian dolgoznának bent, honnan lenne a lé a városnak? Amúgy asszem arra az adidasra gondolsz ami be is zárt. szép magyar ötlet volt, külföldön inkább az üzletet bővítették volna.
El kéne már a 21. században felejteni ezt a "húzzon innen aki nem itt lakik" mentalitást, inkább azt kéne megoldani h aki csak átutazik az elkerülje, akinek meg mindenképp itt van dolga az gyorsan, mások zavarása nélkül bejuthasson (nem feltétlen autóval). Ma ez nem így van. Busz-sávval se.
 Március 22-én, kedden lesz a víz világnapja. Ebből az alkalomból összegyűjtöttünk néhány víztesztet, amely azt hivatott megkérdőjelezni, hogy vajon tényleg jobb- e, finomabb-e, egészségesebb-e az ásványvíz, mint a csapvíz, vagy csak a szokásos marketingfogás áldozatai…..
Zöld.Hullám 2011.03.21 22:42:08
@MaCS_70: A vízművek néhány szerves vegyület és szerves-index (pl. aox) kivételével nem méri rendszeresen az összetett szerves vegyületeket, így nem méri sem a hormonokat sem növényvédő szereket, legfeljebb csak ritkán és szúrópróba-szerűen. Angliában és Németo-ban azonban történtek erre kutatások és a folyóvizekben jelentős hormon (fogamzásgátló-készítmények), DDT (rákkeltő rég nem használt növényirtószer), kokain (!) maradványok is voltak egyebek mellett, bár ez utóbbira nincs egészségügyi határérték :)). Miért fontos ez?
Az eléggé csúsztató és több dolgot is összemosó poszt miatt.
Magyarországon az ivóvíz többnyire három helyről jöhet. 1. Folyóvíz (Duna, Tisza, stb., 2. karsztvízből vagy felszínközeli rétegvízből (karsztkút vagy forrás formájában), 3. mély, védett rétegvízből (több száz vagy ezer m mélyről). Ennyi. Felületesen lehet úgy kezelni mint csapvíz és "ásványvíz" de:
A csapvíz is jöhet mély védett rétegvízből (3.) és ekkor minősége, ásványanyag tartalma ugyanolyan mint a palackos ásványvízé, de a palackos ásványvíz is származhat forrásból (2.) vagy akár folyóvízből (1.).
A folyóvíz eredetű vizekből mindent kitisztítanak, kivéve az összetett és bonyolult szerves vegyületeket (pl. növényvédőszerek, hormonok) de ezeket nem is igazán ellenőrzik hogy volt-e benne eredetileg. A karszt és sekély rétegvizekkel (forrásokkal) (2.) az a probléma, hogy mindaddig teljesen tiszták míg az utánpótlódási területen nem történik valami szennyeződés mert akkor vége (lásd néhány éve Miskolc teljes csapvízelllátását le kellett állítani hetekre, szikkasztó-szart mosott bele az esővíz). A "legtisztábbabbak" többnyire a védett mély rétegvizek, mert ezek többnyire a több ezer évvel ezelőtti szennyezettségi állapotokat tükrözik minden szempontból. De hogy ne legyen ilyen egyszerű, a védett mély réteg vizek is lehetnek egészségtelenek a Békés-megyében lévő csapvíz (mély védett rétegből származik) pl. jelentősen arzénos (geológiai okból).
Nincs tehát általános igazság, de általában a mély rétegvizek (szándékosan nem ásványvizet írok!) tisztábbak, más kérdés, hogy ez megéri-e ár/érték arányban.
Trükk vagy bénázás? Ha a 29 pontos akciótervből ez lett, vajon Matolcsyék mennyire lesznek képesek a sokkal keményebb megszorításokat tartalmazó Széll Kálmán-terv végrehajtására? (Fotó: Index) Az [origo] értesülései szerint az államháztartás hiánya 2010-re a tervezett…..
Zöld.Hullám 2011.03.19 13:13:23
@fg56: " Trükközés és bénázás együtt folyik - kőkemény hazudozás mellett. "
abszolút így van, egy adalék: úgy hallottam pl. a PSZAF-nál, most év végén visszaállították a tavaly a megnyert választást követő "nagy fizetés-maximalizálási nekibuzdulásban" eltörölt prémiumokat, sőt már azt tervezik, hogy kiszervezésekkel vagy egyéb "megoldásokkal" hogyan lehet majd a 2 milliós bérplafonnál nagyobb fizetést adni. És ez így van más állami tulajdonú intézményeknél is. Ezek után ki csodálkozik a fentieken?
w Te sötétben bujkáló 2011.02.25 06:00:00
Van egy ordenáré hadművelet, amit úgy látszik, pártfüggetlenül el kell nekünk játszani, vagyis alighanem ezt kajálja a magyar, ami sajnos elég gyökér ízlésre vall. Gyurcsány Ferenc kezdte még első ciklusában, és most pontosan ugyanezzel próbálkozik az Orbán-kormány. …..
Zöld.Hullám 2011.02.25 09:35:38
@dark future: El kell, hogy keserítselek: már most is van kötelező párttagság, legalábbis olyan mint amilyen a cucializmusban volt. Felelős állami állást csak ezzel tölthetsz be manapság. Egy ismerősömet és a fél kollektívát azért rúgták ki egy hatóságtól (köztisztviselőként), mert az elmúlt nyolc évben ott dolgozott (az nem zavarta őket, hogy már a korábbi narancs-időszak alatt is ott dolgoztak). Akiket meg a helyükre ültettek, azoknak se államigazgatási gyakorlata, se szakvizsgája nincsen (a vezetőknek se). Dézsavű Nagypapi?
MAL Október 4-én átszakadt az ajkai (kolontári) vörösiszap-tározó 10. kazettájának északnyugati sarka. A következmények ismertek, az okokról majd legközelebb. Szóval, nagy volt a baj. "A teljes kárfelszámolás meghaladhatja a tízmilliárd forintot" — nyilatkozta még aznap…..
Zöld.Hullám 2011.02.02 12:29:16
@Pásztörperc: Bocs, hogy belepofázok, de csak a szakmai pontosság kedvéért:
veszélyes anyag(ok), mint FOGALOM létezik. --> Veszélyes anyagok jegyzéke, CAS-szám, stb.
Az, hogy mit értünk alatta sem szubjektív --> pl. 3/2006. (I. 26.) EüM rendelet és még mások

Hogy ki milyen értelemben használja, az viszont már más kérdés, mint ahogy az is, hogy a vörösiszapot (általában) alkotó vegyületek és a devecseri vörösiszapot alkotó egyéb (pl. behordott hulladék) vegyületek rajta vannak-e a CAS-listán. A veszélyes hulladék mint FOGALOM meg megint egy más dolog.
Zöld.Hullám 2011.02.02 12:41:22
@Pásztörperc: Ahogy egy tanárom mondogatta: Az élet nem mindig tudja a fizikát. A kérdés az, hogy a valós, tényleges süllyedés is annyi volt-e mint amit a modellszámítás kihozott? Van-e mérési igazolás?
Zöld.Hullám 2011.02.02 13:50:24
@Pásztörperc: Ezek szerint van több egymással párhuzamos (konkuráló) hivatalos vizsgálat? Vagy ez csak a szokásos kis magyar káosz, azért nincs adatcsere?