Regisztráció Blogot indítok
Adatok
KissGecihuszár

0 bejegyzést írt és 1633 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Ha a berlini U5-ös hosszabbításához, pláne a kölni földalatti stadtbahn észak-déli vonalához hasonlítjuk, nem épült sokáig a budapesti négyes metró, mégis soknak tűnt átélni. De most nem ezen akarok lamentálni, inkább csak megmutatnám, milyen volt a megnyitó napja. Azóta eltelt tíz év - ki mit lát,…..
Leggyakrabban villamosok kapcsán szoktam visszatekinteni itt a blogban, hogy hogyan nézett ki egy-egy környék régen, de most inkább szűkebben vett - és villamosokban meglehetősen szegény - hazámban sétálnék egyet a hatvanas években: A régi balatoni műút felől érkezünk az Osztyapenkóhoz, melyről…..
KissGecihuszár 2024.02.27 19:05:48
@Hamster: ezért IS kéne ismét visszaállítani a lépcsőzetes munkakezdést, ami kiválóan működött az "átkosban", mint ahogy működne ma is, azaz lenne sok olyan vállalat, akár csiribiri irodaház, ahol szépen 6h-kor, de jónehány, ahol 6:30-kor, szintúgy számos, ahol 7h-kor, 7:30-kor és persze 8h, éssatöbbi kezdenének , mint ahogy a munkavégzés indulhatna 14h-tól és befejeződne 19, de akár 19:30-kor is. A sulikban pedig 9h-kor kezdődhetne az oktatás, ami tartana 15-16h köztig és ettől mindenki jól érezné magát a bőrében, mert minden megyeszékhelyen, csak úgy mint a túlhízott vízfejben is lehetne normálisan közlekedni, akár autóval - nyilván hasznos lenne, ha ismét a főv. modal split legalább 70%-át (a 80-as évek közepén ez 82-83%! volt!!) a közösségi közlekedés vinné - akár tömköz járművekkel, hiszen jól látható, hogy kb. 6:30-ig mindenütt nyugi van, onnantól egész 8:30-9h-ig bolondok háza, cskúgy mint 16-19h közt.
KissGecihuszár 2024.02.28 21:42:34
@nyelv-ész: persze-persze, az "all in" hómofisz, ami nyilván okés, de nem minden vállalatnál és nem minden pozícióban és nem minden áldott munkanapon, de a többvel egyetértek!
Múltkor (megint) rábukkantam egy régi Danubius Rádiós, sőt: "Radio Danubius"-os szignálgyűjteményre a youtube-on, és elkezdtem gondolkodni, hogy mennyire tudom összerakni a fejemben az időbeli sorrendet, hogyan alakult ki "a" kereskedelmi rádió, mely azóta már el is tűnt. Nos, nem tudtam összerakni,…..
KissGecihuszár 2024.02.26 21:35:26
@Hamster: kis pontosítás; 1986-ban a fővárosban, Pest, Heves, Fejér, Somogy, Veszprém megyékben a 100,5 és a 103,3MHz-n ment a "hier ist Radio Danubius am Mikrofon begrüsst Sie Gábor Bochkor oder László Fikár" , ugyanis ők ketten voltak A Németet anyanyelvi szinten beszélő RÁDIÓSOK, így nagy betűvel! Akkoriban én odáig voltam ezért a Német nyelvű adásért, ugyanis kedves szüleim azév áprilisában döntötték el, hogy -hát ne maszatoljunk, beszéljünk mellé- disszidálni fogunk ebből a már AKKOR IS egy rakás szar, szürke, fingszagú Magyar ugarból, amit aztán 1989-ben meg is tettünk és akkorra én már kontinuierlich nyomtam auf Deutsch, mely tudás megszerzésében óriási, elévülhetetlen érdemei voltak ennek a 2 embernek (is). Amúgy egy ilyen cuccon hallgattam a Radio Danubiust (is), mely 1985 óta a mai napig megvan, csak már kehes szegény; www.youtube.com/watch?v=QJfbTXBRHUw
KissGecihuszár 2024.02.27 09:22:09
@Hamster: én nem tudom, csak azt, hogy én ezzel a D-8734 es Philips cuccal tudtam hallgatni Nagytétény Bartók LTP-n, igaz arra már nem emléxem, hogy egész nap volt-e , vagy csak a nap egy bizonyos részében, illetve az tuti, hogy asszem júniusban indultak, mert a júliusi Queen koncertről már beszéltek, illetve reklámozták a koncertet, bár a jegyek igen rapid tempóban elkeltek...
Legutóbb mutattam egy sor '79/80 körüli fotót Balt Korthals Altestől, most pedig folytatnám a témát, egyszerűen azért, mert tetszik a fekete-fehér képek hangulata.  A címben írt "változások" szó nem konkrét dátumokra utal, hanem egy kb. nyolc éven át tartó folyamat eredményére: elkezdték átadni a…..
HamPLÓ CAF-ok Hűvösvölgyben 2023.10.07 06:00:00
Megint nem nagyon figyeltem a villamosos történéseket, főleg, mert általában nem is túl érdekfeszítőek. Az viszont talán megér egy rövid említést, hogy a hűvösvölgyi vonalon megjelentek a rövid CAF-ok: Nem volt épp egyszerű ügy, a hűvösvölgyi végállomáson ugyanis túl kevés hely volt a váltók és a…..
Néhány új kép jutott el hozzám Karl Holzingertől, egy osztrák közlekedésbaráttól, aki 1976 áprilisában járt Budapesten. Meg később is, nagy szerencsénkre :) A hármas metró északi szakaszának építése előtt járunk; a Visegrádi utcában végállomásozó újpesti és rákospalotai villamosok ekkor még…..
KissGecihuszár 2023.09.27 19:50:48
@toto92: fedezőlámpa volt a Kádár utcánál (is)...
Relatíve gyakran szerepelnek kedvenc svéd mozdonyaim a blogban, de bevallom, nem mindegyiket szeretem egyformán, egy ideje ugyanis ő a kedvencem: Amit itt fentebb Tapolca előtt látunk, az ugyan nem teljesen a 2000-ig használt festési séma, de nekem akkor is ez a szín tartozik a típushoz.…..
KissGecihuszár 2023.08.11 22:22:10
@gigabursch: persze, nem lehet vitás egy balatoni -szerénységem is- ember számára, hogy minél előbb be kell fejezni a 29-es villamosítását Tapolcáig , illetve Tapolca-Keszthely közt és igenis KELL az edericsi átkötés, csakúgy mint a z Aliga-Akarattya közti átkötés is, mert onnantól kitágul a horizont, lehet egy " classic BKV 12-es Karolina út-Karolina út körforgalom stílusú körjárat, mondjuk óránként, mely vagy Keszthelyen, vagy Siófokon "végállomásozna", azaz ott kéne átszállni a tovahaladó Flirtre, tehát aki mondjuk Fonyódról b.füredre menne, a siófoki V.Á-n szállna át, ill aki Révfülöpről közlekedne Boglárra, az is. DE most arra kéne koncentrálni, hogy legalább B.tomajig meglegyen a villamosítás, mert ott -mint írtam- kellő vágánymennyiség áll rendelkezésre a Flirt végállomásoztatására, a Tapolca felől, felé tovább közlekedő "normál" vonatok mozdonycseréjére, stb-stb. Aztán ha már meglesz a pénz végre, akkor nyilván a következő etap a B.tomaj-Tapolca villamosítás, illetve a Keszthely-Ederics villamosítás és végül az átkötő pálya megépítése, nyilván egyidejű villamosítása mellett...
KissGecihuszár 2023.08.14 22:02:15
@gigabursch: tudod, sok minden kéne, sőt már tegnapelőtt KELLETT volna, legelébb egy koherens, rövid és hosszútávú vasút fejlesztési koncepció, melynek szerves eleme kellett volna már 2014-ben legyen a V0, mert ha azt akkor elkezdték volna építeni, mára rég kész lenne és annak multiplikátor hatásához semmi kétség nem férhet! Aztán nem kellett volna a fidesz vakarékainak lenyúlni 17-20 ezer milliárdnyi EU, hazaii köz és nyugati hitelpénzt, meg kellett volna elégedniük 5-6 ezer milliárddal, azaz nem 100-150-200%-os mértékben kellett volna mindent túlárazni, "csak 20-30, max 50%-al, mert akkor a megmaradó 13-15 ezer milliárdból pl. a MÁV-nak is juthatott volna 1500-2000 milliárd és mára abból olyan vasútunk lenne, mint a Cseheknek, Lengyeleknek!
Az 56-os az egyetlen vonal, ahonnét konkrét emlékem van arról, hogy acélvázas villamossal utazunk, úgyhogy ha a (szintén acélvázas) 2624-es arrafele jár, nekem ott kell lennem. A 2624-esnek ugyan eggyel kevesebb oldalablaka van, mint az annak idején a vonalra jellemző 1000-eseknek, de mivel…..
Nem állítanám, hogy közlekedésbarátként rossz időket élek mostanában. Nem csak az október végéig minden hétvégén járó N19-es miatt, mert ezen felül is mindig van valami: hol HÉV, hol troli, hol busz, és persze állandóan villamos. Szeptember 17-18-án például az Európai Mobilitási Hét alkalmából…..
KissGecihuszár 2022.09.24 20:35:37
@Fradista Utazó: BINGÓ! Végre valaki leírta a LÉNYEGET; azaz nyista sáfjör, ergo lehet itt szép színes szélesvásznú álmokat szőni a 3-4-5-6 percenként közlekedő 5-ös, 7-es,8E-es, 9-es, 30-as, 133E, stb viszonylatokról, de ha nincs, akiket eme viszonylatokon közlekedő BKV, Arriva, kisqkim Kft, Zrt által üzemeltetett buszok kormányai mögé ültethetnénk, akkor biza nincs más választás, lesz 10-12 percenként közlekedő duplacsuklós és pont! Pláne, amilyen anyagi helyzetben a főváros, ill annak BKK-ja , mint zene huzató és a BKV , mint bazseváló momentán van. De ugyanez hatványozottan igaz az MVK-ra és bármennyire sunyul, mellébeszél Debi fideszes vezetése, sztem a DKV-ra, a Tüke Buszra és a V-Buszra is vastagon áll. Igenis meg KELL tanulni ennek a szervilis- jobbágy&birka ugari Magyar népnek is közösségi közlekedni (IS), ha tetszik, ha nem, mert már bocsi, de én nem vagyok hajlandó elfogadni, hogy azért nem lehet duplacsuklós sem a vízfejben, sem egyik nagyvárosunkban sem, mert "hájajjj, de az átlagmagyarja nem tudja használni..."
KissGecihuszár 2022.09.25 22:40:56
@Hamster: "örülök", hogy a mondanivalómból csupán ennyi tudott megragadni ott, ahol meg kellett volna ragadni a LÉNYEGNEK is... no comment!
Egy családi beszélgetés során került szóba minap, hogy a nyolcvanas években állandóan a jelenleg épp kiszáradni készülő Velencei-tóra jártunk strandolni, mert közelebb volt, mint a Balaton: reggel nem kellett rettentő korán elindulni, délután meg még a nagy dugó előtt haza lehetett slisszolni.…..
KissGecihuszár 2022.08.12 22:00:21
@Fradista Utazó: szerénységem az elmúlt hónapban járta be up and down a Ruhr , illetve Köln és Bonn fentebb említett autópályáit(A40-A59-A57-A1-A3-A4-A555-A61) és a mai napon tettem meg a Herdecken-B.almádi 1140Km-s utat -többek közt- az A1-A44 pályákon és csak annyit mondhatok, hogy az Isten sávjai sem lennének elegek az NEW-ben és azt is gondolom, hogy az M1-es gyakorlatilag járhatatlan már a 86-os úti cs.p-től Győrig biztosan. Épp ezért kellenének alternatív autópályák ( jó lenne, a Hamster barátunk levenné a vízfej a világ közepe, ahonnét minden kiindul és ahová mindenki igyekszik szemellenzőt és akkor láthatná, hogy az ország igen jelentős részén nettó balkáni állapotok vannak, pl. a 82-es úton, a 81-esről már nem is beszélve és a sort még hosszan folytathatnók, pl. a 61-essel, stb-stb...) nem véletlen, hogy az a gyorsforgalmi úthálózat már 20 évvel ezelőtt pontosan mutatta azon közlekedési folyósokat, ahol mindenképp fejleszteni kell!
KissGecihuszár 2022.08.13 10:13:37
@KissGecihuszár: sorry, de tegnap este már megerőszakoltam magam, amikor ezt megírtam, úgyhogy nem NEW, hanem NRW!
KissGecihuszár 2022.08.14 13:43:37
@Fradista Utazó: Csakúgy, mint a máig nem összefüggő A8 (Karlsruhe előtt végződik az A5-A8 dreieckben, majd folytatódik a B10-A62 dreiecknél), A44 (az A1-B1 kreutztól lesz, majd halad Kasselig, ahol az A7-nél végződik és a B7-ből lesz ismét Hessisch Lichtenautól Waldkappelig, hogy majd egyszer elérjen az A4-ig, ugyanis jelentős erőkkel építik, ahogy én pénteken arrafelé járva és kissé el is tévedve, megtapasztaltam) és az A1 is "csak" a B51-ig, majd "lejjebb", azaz Dél felé a B410-től folytatódik, majd Saarbrücken előtt kb. 30Km-vel a B268-ban végződjön és persze az A4 sem folyamatos, hiszen az ex NDK felöl érkezve, Kirchheimnél egy dreieck formájában becsatlakozik az A7-be, majd Krombach (jóféle Krombacher sör onnét származik!) térségében a B54-ből lesz ismét és tart AACHEN felé, ahol a D-NL határ után már A76 lesz...
Korábban már írtam az Ikarus első tolócsuklós sorozatáról, a 284-esről, úgyhogy nem szeretnék túl sok szöveget keríteni a most következő két kép köré. Maximum annyit, hogy végre sikerült a nosztalgia állományba került példányt elkapnom: Idén a villamosok mellett néha vannak retró buszjáratok is,…..
HamPLÓ Forintos emlékeim 2022.07.11 07:00:00
Nemrég elgondolkoztam azon, hogy vajon jól emlékszem-e, hogy gyerekkoromban a nyári időszámítás újításnak számított, és kiderült, hogy igen: bár a wikipedia szerint 1958-ig használták, utána valamiért kivezették, és csak 1980-ban vették elő újra. Erre emlékezhetek? Ugyaneből az időből rémlik, hogy a…..
Az előző két résszel (lásd itt és itt) még mindig nem lőttem el az összes kedvencemet Domonkos Endre fortepanos fotói közül. Az akkor látott felvételekhez képest a most következők helyszínének beazonosítása nem nehéz, úgyhogy régi légifotók nélkül is megleszünk - több lesz viszont a saját emlék…..
KissGecihuszár 2022.05.28 19:52:45
@Hamster: van az NSZK-ban parizer, de Lyonernek hívják, aztán nem dkg van, hanem gr, azaz 150 gramm-ot kell mondani, semmiféle pfund nincs! Sorry, de 7 év de facto kint lét után kötelességemnek érzem, hogy kijavítsalak. a 47-49 es tuják emlékeim szerint 1980-ig végállomásoztak és fordultak vissza a Bihariból. Nagyon cool a Leányka is, milyen másvilág volt egész Budafok és Albertfalva még a '70-es évek elején is, mert a közúti felüljárót 65-ben átadták ugyan, de ez a falusias miliő '72-ig állt fenn, amikor elkezdték építeni a Leányka LTP-t és ugye ledózerolták a kis földszintes, ill a villamosvágány melletti 1 emeletes , bizonyos részben csinos épületeket.
KissGecihuszár 2022.05.29 19:12:58
@Hamster: nézd, azt már nem tudom, nem emléxem rá, hogy Stuttgartban ,dettó '89-ben hogyan volt kiírva a Metzgereiben, vagy a Kauflandben a Lyoner, Salami, Wurst , Leberkäse súlya, de azt pontosan tudom, hogy az utóbbi 7 évben, mióta van szerencsém de facto kint melózni, tehát élni is és mert ich spreche kontinuierlich auf Deutsch, ezért képben vagyok, miként kell kérnem a pultnál ezt meg amazt a felvágottat. A '80-al nem voltam ezek szerint képben, de hogy '76-ban még a Biharin fordultak vissza a 47-49-esek ,az hótbiztos, mert kisgyerekként én még szálltam itt le ezekről. Sajnos, a fentrőlön én nem tudtam kivenni a '72-es állapotot...
KissGecihuszár 2022.05.31 13:18:10
@toto92: ez valóban már "fel van hagyva", de akkor '72-'76 közt már semelyik oldalról nem haladtak be a Bihari Jani utcába a 47-49-es villingerek, mert nekem még úgy rémlik, hogy a körút felől/felé ezen , a Bajcsy felől elvágott vágányok járhatóak voltak és mintha lett volna a Biharin egy végállomás, mindenféle irányító és fedező lámpákkal...
Annak idején írtam bejegyzést a Hódmezővásárhelyen először végigmenő szegedi munkavillamosról, az első Stadler tram-train jármű Szentesre érkezéséről, az első városi próbamenetről, és az utasforgalmi próbaüzem elindulásáról, de mindig másoktól elkért képek felhasználásával. Most viszont végre én is…..
KissGecihuszár 2022.05.21 21:17:57
@Fradista Utazó: nem-nem, nem vagyunk képben (már megint), én a HMV városi, helyi , viszonylatszámozott buszközlekedésről beszéltem, de úgy látszik, az értelmező olvasás nem az erősséged. A TramTrain pont azért épült, hogy megszűnjön a HMV-Szeged közti helyközi buszközlekedés, mert ilyen utasszámot buszokkal nem lehet európai módon megmozgatni a dugókkal terhelt 47-esen.
Valamiért úgy alakult, hogy - bár alapvetően széles látókörű közlekedésbarátnak tartom magam - a buszok nem igazán foglalkoztatnak. Kivéve, ha sokan vannak, nem újak, és Mátyásföldön vagy Székesfehérváron készültek :) A szakmai tudás persze így is hiányzik a Ferihegyen felsorakozott Ikarusok…..
KissGecihuszár 2022.05.07 20:20:16
@Hamster: jelentem, voltam, fotóztam, fb oldalamon feltalálhatóak a fotók. Szép volt, jó volt, de fájó volt, hogy sem a BKV, sem az MVK nem tette tiszteletét, pedig előbbi biztos nagy sikert arathatott volna a 284-es tolócsuklóssal. De mert ugye a tömköz cégek nem "rezsiszilárdi" 480.- ft-os áron kapják a dieselt, hanem a leszerződött piaci áron, ezért nyilván az a döntés született, hogy ez az idén nem fér bele, sajnos...
PS: ha nem Almádiban élnék, én sem biztos , hogy elmentem volna, de ugye nekem ez van a legközelebb...
Múlt vasárnap óta ismét felpörgött a „na jó, akkor menjünk innen!” lassan már négyévenkénti hagyománnyá váló szokása, így aztán aligha lehetne aktuálisabb Bolyongó posztja, melyben több évtizednyi tapasztalatát foglalta össze a németországi álláskereséssel és beilleszkedéssel kapcsolatban...
KissGecihuszár 2022.04.10 15:16:15
@sírjatok: AHHA, ja, persze, biztosan... Épp 1 órával ezelőtt hívott egy régi kollégám, hogy januárban hazajött, mert egy "mindent vivő jolly joker" darus meló ajánalttal keresték, havi nettó félmillás fizuval + cafeteria, melyre a fele sem igaz szófordulattal lehet élni, mert kezdőnek egy erős 250 nettóval kecsegtették és a SCI-FI távolságban volt felvillantva a félmilla, úgyhogy 3 hete már ismét kint van. Ami engem illet; én is voltam 2 héttel ezelőtt egy itthoni interjún, egy dél-koreai cég keresett Angolul (is) folyékonyan beszélő kollégát egy új projekthez, aki a kapocs a koreaiak és a Magyar kivitelezők közt. Nettó 600-at kértem, a végére ebből nettó 530 lett és saját autó használatának elvárása, ütős 9 .- FT / Km díjazással, ja és jövő márc végéig kötendő határozott idejű szerződéssel. Szerinted megegyeztünk??
KissGecihuszár 2022.04.10 19:26:29
@Buchhalter: akkor nekem miért konkrétan 9 Ft/ Km-t mondtak és csak egy sovánka talán, majd esetleg ígéretet tettek a 15 Ft-ra?? Mivel nem mondtam fel odakint, ezért ha letelik a betegszabim, ami egy baleset következtében lett és lesz kint baustellém, én nem fogok hezitálni...
KissGecihuszár 2022.04.11 18:35:49
@Arthamyr: okostojás, hogyan közlekedtem volna Balatonalmádi és Dunaújváros között, he?? Hallgatom az alternatíváidat...
Többnyire ártalmatlan bosszantásokkal indul, de a vége súlyos agresszió vagy szív- és érrendszeri betegség is lehet...
KissGecihuszár 2022.04.05 11:45:00
@rdos: mondjuk nem hajnali 3h-kor kellene mosni, pláne nem egy panel LTP-n, ez a minimális tisztelet hiányát jeleníti meg!
Vissza az előző részhez Utazzunk megint vissza az időben a FŐMTERV Fortepanra feltöltött képei, még pontosabban Domonkos Endre fotói segítségével! Ez a kellemes kisvárosi utca a templommal ma hat vagy hét sávon lát forgalmat: a Kerepesi úton járunk, hátunk mögött a Hungária körúttal. A dupla…..
KissGecihuszár 2022.03.02 21:26:38
@Hamster: Azt azért tedd hozzá, hogy azért volt ilyen apró a forgalom a Könyvesen '72-ben (és még '82-ben is), mert nem volt még kész a Hungária-Könyves körút, tehát még a Soroksáriig sem ment el, Rákóczi híd pedig csak az álmaikban szerepelt a fővárosi, ill központi elvtársaknak. De ha megnézel egy '72-es Rákóczi, Kossuth, Nagykörút, Mártírok útja, Bajcsy, Népköztársaság útja valamelyikén készült fotót, ott bizony bőven látsz akár dugókat is, bár ezen dugók akkoriban csak a hétköznap reggel 6-8h, valamint késő délután 16-18h közti 2-2 órában voltak.
Vendégszerzőnk, dr. Rigó Mihály újabb alapos cikke ezúttal az M0 körgyűrű problémáját, illetve különböző tervezők megoldási javaslatait járja körül. Előrebocsátjuk, hogy egyesületünk nem ért mindenben egyet az itt bemutatottakkal, például mi alapvetően nem közúti megoldásban gondolkozunk: szerintünk…..
KissGecihuszár 2022.02.04 23:48:25
@totii: az M6 addig lesz csak üres, ameddig el nem készül a Boly-Istvándárda közti 20 Km (potom 89 milliárdért), mert a Horvát oldali további 22 Km-s szakasz már építés alatt áll, s ha végre Barcsig lesz M60 az egyik, illetve Mohácson át Baját délről megközelítve, majd a majdani M9-be olvadva a másik irányban is, akkor más már nem kell , lesz bőven forgalom az M6-on is.
KissGecihuszár 2022.02.05 18:09:03
@gigabursch: a határátkelővel megfogtál, de mert ugye Kroácia is EU tag, ezért nem gondolnám, hogy nagyon túl fogják hypeolni, mert minek is? A lényeg, hogy legyen kész, mert az M7 -nél sokkal jobb alternatíva lesz a tengerpart felé nyaranta ömlő turista cunami számára és igen, tovább kell építeni az M60-at első körben legalább Szigetvárig, majd Barcsig, ahol össze kell kapcsolni a dettó fájóan hiányzó, nem mellesleg E, azaz Európai út M68-al, ami úgy hiányzik Nyugat-Somogynak, mint egy falat kenyér, arról nem is beszélve, ha ezek így megépülnének, majd az M60 mohácsnál átérne a Dunán, aztán Baja felé folytatná az irányt, az már akkora pezségst adna a Dél-Dunántúlnak, Baranyának, s benne az Ormánságnak, nem beszélve a Dél-bács térségről, Bajáról, hogy az fel nem fogható. S ha ez a szcenárió valósulna meg, akkor az M9 megmaradhatna a classic, azaz Kaposvár-Dombóvár-Szekszárd- M9 kibővített Dunahíd- majd az 51-es úti csatlakozás után én inkább az M9-et is Bajához közelebb ,tehát a jelenlegi tervhez képest délebbre vinném, majd Baja után 10-15 Km-vel egyesülhetne az M60-al, azaz onnantól az M5-ig akár egy 2x3 sávos jóféle autobahn mehetne Szegedig, ahonnét már az M43-ban folytatódna. gondolom, nem kell senkinek elmagyarázni, ez mekkora lökést adhatott volna, adhatna a jelenleg az Eu 7 legcsóróbb régiójából 4 közt tartózkodó Dél-Dunántúl, Dél-Magyarország régiók számára?! Értem én, hogy 1-1 régió, megye, járás, város életminősége szempontjából nem kizárólag az ott futó gyorsforgalmi úthálózat léte a legfontosabb, de a TOP 3-ban bizony benne van!
KissGecihuszár 2022.02.06 22:25:59
@totii: na, akkor még 1x; az M9 a mi érdekünk, nekünk, azaz Gy-M-S, Vas, Zala, Somogy, Tolna, Bács-kiskun és Csongrád megyék lakói számára fontos, ezért tök irreleváns, hogy meddig megy, épp ezért csatlakozik be az M43-ba, miután keresztezte az M5-öt.
Meglehetősen irracionális társadalmi rendszer épül ki nálunk. A kormány élelmiszerár stopja az önkény nyilvánvaló jeleit mutatja, és sok sebből vérzik. 1.Nem olyanok hozták a rendeletet, akik járnak bevásárolni Én pedig szoktam járni, minthogy más családtagokkal szemben jelenleg nincsenek…..
KissGecihuszár 2022.01.16 11:52:37
@a nagy hohohorgász: úgy ám, én megfelelő terjedelemben, egzakt számokkal, TÉNYEKKEL, adatokkal megspékelve leírtam, miért vagytok ti, fidesz droid-barmok nettó demagógok, amire részedről ismét nem érkezett semmi ellenadat, TÉNY, egzakt szám, úgyhogy itt tényleg ennyi volt...
KissGecihuszár 2022.01.16 14:40:30
@Tamáspatrik: természetesen, én sem szeretem, ha bárki a kurvaanyázásig vetemedik, de elnézést, az Anyám szidását valahogy már én sem vagyok hajlandó a "szólás és véleményszabadság" jegyében szó nélkül hagyni és azt gondolom, ez így van jól... a @nagy hohohóóó hozza a tőle elvárható szintet; suttyó , oszt jónapot!
KissGecihuszár 2022.01.16 17:17:06
@cvsvrs: 100%-ban egyetértek veled a tekintetben, hogy bőven elég lenne ennek a 93 ezer Km2-es, kevesebb, mint 9.5 milliós Magyarországnak egy erős izgalmi állapotban 700 ezres budapest vízfej és egy max. 500 ezres közvetlen agglomeráció, azaz a Bp-agglo 1000Km2-nyi területre elég lenne max-max 1.5 millió ember és még az is annyit jelentene, hogy a 9.5 millió Magyar kb. 15%-a lakna az ország területének alig több mint 1%-án! Viszont lehetett volna az elmúlt 32 "demokratikus" évünk alatt egy ekkorára zsugorodó és épp ezért a mainál élhetőbb bp vízfej mellett egy 300-350 ezres Pécs és Miskolc, mint két ellensúly Északon , illetve Délen, egy 250 ezres Szeged, Debi pont jó ezzel a kb. 215 ezerrel, aztán lehetett volna egy kb. 120 ezres Kaposvár, 80-100 ezres Nagykanizsa, 100-120 ezres Szombathely, Veszprém, 80-100 ezer közötti Békéscsaba, 70-80ezres HMVásárhely, 100 ezres Eger, 60-70 ezres Salgótarján és akkor már mindjárt sokkal prosperálóbb, gazdagabb, jobblétűbb ország lenne ez , mert az NSZK-t is az tette a 2. vh után a világ 4. legerősebb, Európa 1. számú jóléti országává, hogy nemcsak Münchenben, Kölnben, Hamburgban, Stuttgartban, Ny-Berlinben, hanem gyakorlatilag a nagyrészt mindig is vállalhatatlanul csóró Ruhr-Gebieten túl bárhol élhettél az országban, nagyjából mindenütt hasonló esélyeid voltak egy jó melóra, vagy egy menő GmbH gründolására!
Rosenstein Tibor nem ijed meg a nagy nevektől...
KissGecihuszár 2021.12.18 21:13:27
@Vakcinás Huncut: nyugi van, 3x oltakozott vagyok, de én már úgy szeretnék ide , vagy bárhová bemenni, hogy nem kell az arcba töltés előtt, majd utána is felvenni a maszkot!
HamPLÓ Elindult a tram-train! 2021.11.29 19:20:52
Bár személyesen nem tudtam ott lenni, NZA küldött képeket a Hódmezővásárhely - Szeged tram-train első napjáról: Ez itt a 005-ös Stadler CityLink Vásárhely központjában, az Andrássy úton, ahol a kitérő is található - a városi szakasz ugyanis egyvágányos. Három helyen tudják kikerülni egymást a…..
... már hogy a nevezett villamosvonalak közti összekötőszakaszon, ami a 42-es végállomásától kanyarog át az Üllői úton futó 50-esig. Ezen a vágányon manapság normál esetben nem jár semmi, bár régen létezett egy 41-es villamos (a mai 41-es akkor még HÉV volt), ami itt ingázott. A közelmúltban…..
KissGecihuszár 2021.10.25 19:44:28
@Hamster: milyen jó, amikor -nyilván mind 1-2 autóval rendelkező, így tehát soha nem BKV-zó- helyi belepofázik abba, hogy hol és hol ne közlekedjen villamos, busz, troli, stb. Néha nagyon káros tud lenni a demokrácia, pláne ha suttyó emberek is hallathatják hangjaikat! Ami az átkötő szakaszt illeti; nem ártana majd ismét életet lehelni az egykori 41-es által használt szakaszba, ha megújul a Lajosmizsei vonal. A 42-es minden gond nélkül közlekedhetne itt, persze az egy vágány miatt nyilván kompromisszumokkal és 1-2 új kitérővel.
KissGecihuszár 2021.10.26 14:26:29
@toto92: abban az esetben lesz , lenne értelme, ha rendbe teszik a Lajosmizseit, mert ez esetben sokan szállnának ott át a 42-esre.,illetve ha egyszer átmegy a vasút alatt a 42, akkor esetleg egy 42A betétjáratnak, nem beszélve arról, hogy számos kisebb, nagyobb vállalat van a tán egykori traktorgyár telepén és gondolom, nem mindenkinek megy oly jól, hogy autókázzon... Csendben jegyzem meg, hogy a vízfejben autókázók alsó hangon 25-30%-a tutira nettó 250 alatt keres, ergo ennyiből ne játsszuk már az ászkirálycsászárt, aki "akkor sem" BKV-zik!
KissGecihuszár 2021.10.28 21:37:35
@Hamster: persze, értek én mindent, DE... De elébb legyen fullos módon rendbe téve a Lajosmizse, tokkal-vonóval, legyen ez a állomás is ott ahol van, de európai szinten felújítva, tehát alacsony padlóssal egyvonalban lévő fedett peron, utastájékoztatás, jegyautomata és akkor lehet ez egyfajta "intermodális" átszálló pont a 42A villingerekre, melyek nemcsak a minden bizonnyal megnövekedő vonatra/ról átszállni vágyó utasforgalom, hanem az ott lévő cégek dolgozói számára is vonzó alternatíva lehet.