Regisztráció Blogot indítok
Adatok
xyistvan

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Nézzen ki az ablakon: ott lesz egy. Kapcsolja be a tévét, ott is látja majd. A Golf egyszerűen mindenütt ott van, de vajon tud-e még valami újat is mutatni, vagy saját unalmába fullad? Vélemények az azonos című írásunkról...
xyistvan 2011.01.15 08:36:30
2010.márciusban vettem egy új, 1.2TSI (105LE) VWGolfVI-ot, ma kb.10.000km van benne. Konkrét tapasztalataim :
Ár: A Trendline felszereltségre kértem még : bőr kormány/váltó/kézifék, osztott/dönthető hátsó ülések, elől hátul könyöktámasz, elől mindkét oldalon állítható sportülések (deréktámasz), ködfényszóró, tempomat, RCD510 érintőképernyős audio, „Climatronic” kétoldali klíma, metálfény, pótkerék. Egyébként szerintem az alapfelszereltség sem gyenge, pl.ABS,ASR,ESP,EDS, mindenfelé légzsák (köztük térd), elől/hátul tárcsafék…stb. Mindenesetre ezért némi alkudozás után kb.4.5m-t fizettem. Nem olcsó, de akkor legalábbis az ilyen felszereltségű (nem kifejezetten kínai, korai) autók nem voltak lényegesen olcsóbbak (sőt!), pedig nem kifejezetten Golf-ra mentem, több márkát is komolyan megnéztem.
Motor: A cikkben leírtakkal egyet tudok érteni. Kifejezetten csendes, vibrációmentes a motor, alapjáraton gyakorlatilag nem érzékelhető, hogy üzemel. A 105LE ezzel a karakterisztikával, a 6 fokozatú váltóval szerintem jól mozgatja az autót. A fogyasztás valóban ennyi: egyedül, klíma nélkül, tempomattal, országúton 95-ös tempóval (ilyenkor kb.2.000-et fordul) 4.8-as fogyasztást már én is produkáltam – ez tény. Nyáron 4 fő klímával, 4-es főút (100), némi M0 (120), rendszeresen 5.2/100km. Városon belül : most télen garázsból kiállva hideg motorral az első km-ek komoly:9l körüli, majd drasztikusan csökken:bemelegedett motorral huzamosabb ideig kocsikázva a városban 7.5-re lemegy az átlagfogyasztás. Eleinte kicsit furcsa volt követni a „váltás asszisztens” tanácsait, meglepően kis fordulatszámokon már feljebb kapcsoltat – ez nyilván kicsit „tatás” vezetési stílus. Az is igaz, hogy ha átmegyek „sportosba”, pörgetem, kihúzatom, akkor a motor hangja is előjön (mély, morgó), és – különösen városban – a fogyasztást is alaposan el lehet vinni ezektől az értékektől. Mindenesetre hozható a gyári fogyasztás, de ha akarod/megunod/olyan a hangulatod, eltérhetsz ettől.
Komfortérzet: Szerintem ez a legjobb az autóban, nem pedig az X km-enként megtakarított benzin dl-ek. Csend, vibráció/rezgés/zizegés mentesség, kényelem, minőségérzet. Kifejezetten jó beleülni és haladni vele, jó kormányozni, váltani…stb. Az ülések kényelmesek, hátul meglepően nagy hely van az utasoknak. Talán a hátsó ülés ülőfelülete egy kicsit lehetne hosszabb – hely lenne rá bőven. A hűtés/fűtés nagyon jó (automatán hagyom), az audió kifejezetten jól szól (6CD, SD kártya, 8hangszóró). Csomagtartó, rekeszek – sima átlagos, hétköznap használatra elég. A hátsó középső kartámasz helye egy darabon bedönthető az utastérbe, a horgászbotjaimat így kényelmesen szállíthatom adott esetben.
Szerviz tapasztalat: A vásárlásnál korrektek, segítőkészek, azóta szerencsére nem volt rájuk szükség. Egyenlőre semmiféle hiba/probléma nem adódott az autóval, bár ez azért nem nagy kihívás még ebben a korban (10 hónap, kb.10.000km). Kicsit tartok azért az új technológiától (kis benzines turbó), gyakran nem a legjobb belevenni ilyenkor az első szériába. Hosszú távra tervezek az autóval, gondolom nem lesz gondom a tartóssággal, bár ebben jelenleg csak reménykedni tudok.
Összbenyomás: eddigi tapasztalataim szerint kifejezetten jó döntés volt.