Regisztráció Blogot indítok
Adatok
parol

0 bejegyzést írt és 5 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Ebben a fejezetben beszéljünk egy kicsit a tengeri flottafejlesztési tervről, amit az orosz államadósságra alapozhattunk volna, de nem úgy sikerült..... Az újszülöttek kedvéért az orosz államadósság úgy keletkezett, hogy a KGST (Ez volt az ex szocialista országok által használt…..
parol 2011.01.14 19:35:03
Kicsit pontosítanám az orosz államadósság kezelésével kapcsolatos történéseket, mert sok és sokféle történet van forgalomban a lebonyolításáról.
1995.október 4-én kormányrendelet írta elő a lebonyolítás pénzügyi és dokumentációs kereteit. A vállalkozók nem ajánlottak fel semmiféle %-ot, ez egyszerűen 1 USD-nyi orosz (!!!) államadósság diszkontált értékét jelentette, azaz 58 dollárcentet. Ebben állapodott meg 1995 nyarán M. Kaszjanov a MinFin illetékes osztályvezetője a Magyar Államkincstárral. Ez sajnos azt is jelenti, hogy nem kellett az oroszok fülébe jutnia a dolognak, tudtak róla gyárilag. Az elhíresült 58%-ot pedig nem kellett azonnal befizetni a MÁK-nak, hanem csak az ún. "rendbenléti igazolás" (udostrovenije) visszaérkezése után. Az áruk átvétele és dokumentációk visszaérkezése között pedig sok esetben ugyancsak hosszú idő telt el. Ugyanakkor minden konkrét szerződés esetén különös figyelemmel kellett lenni arra, hogy mi és milyen árú termékről van szó, mi is az, amit az oroszok hajlandóak diszkontáron szállítani. Ugyanis az orosz gyártók - a másik oldal sem kapták meg még az 58%-nyi összeg ellenértékét sem, csupán az 58% kb. 90-92%-át. Ennyiért pedig akkor már ott sem lehetett elfogadható minőségű terméket gyártani. A többit a közvetítések, a lánckereskedelem csapta hozzá. Volt olyan beadott üzleti terv - szerződés lánc, amelyik több, mint 150 ! klf. cégen keresztül valósult volna meg.
Remélem a fenti sorok kissé más nézőpontból világítják meg az orosz államadósság lebontásának körülményeit.
Volt egyszer egy MAHART, ahol több, mint 1500 tengerész dolgozott. Közöttük volt Moha és Seafalcon is. De a céget "hozzáértő" politikusok felszámoltatták a szakemberekkel, olyan helyzetbe hozva őket, hogy ez lehessen a logikus megoldás. Milyen is volt ez a cég, amikor…..
parol 2011.01.04 22:55:22
@gyvy: Hát én ezt nem felújításnak nevezném, ami a Debrecennel történt (és történik talán most is). Szenzáció- és pénzhajhászásnak inkább. Belülről nem is hasonlít már egy hajóhoz, inkább csak egy lepusztult vendéglői teremhez. Főgép csak jelzésszerűen van a sarokba támasztva, donkey mellette, de minek? Tengeri híd belül csupasz, a kabinok helyén mellékhelyiség. "Sic transit gloria mundi"
parol 2011.01.06 06:25:03
@Seafalcon: Már nem egészen megbízható emlékeim szerint a Székesfehérvár Rijekába igyekezett volna javításra, azonban az Adrián többször olyan nehéz helyzetbe került, hogy inkább megfordult és feljött a Dunán az Óbudai Hajógyárba. Már olyan rossz állapotban volt, hogy muszáj volt erőltetett, folyamatos menetben felhajóznia.
parol 2011.01.06 12:38:50
@Seafalcon: Primo: Katkits József. Hosszújáratú képesítése 1968. aug.